Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Hva skal du ha til middag i dag-tråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2492)

annex 27-05-13 18:38

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Ovnsbakt torsk m/fryseboksens grønnsaker + litt frisk revet gulrot

senka 28-05-13 11:19

Indisk kylling :D

Bønna200 28-05-13 13:26

På søndag blei det pølser på grill. I går man-tager-hva-man-haver; kyllingkjøttdeig, en boks hakka tomater, gulløk, hvitløk, chili, urter, et halvt glass marinert feta og masse pepper. Resultatet var fantastisk.
I dag blir det moussaka med sellerirot. :)

Gabi 28-05-13 17:33

I dag ble det lammesliders med smørdampet spisskål. Hjelpe og trøste så godt det var!

akas 28-05-13 18:34

Lungemos :eek: (har ikke spist det på 30 år, tror jeg), brokkoli og blomkål.

smgj 29-05-13 00:03

Laksesashimisalat... :D Manglet halvparten av det som skulle til i følge oppskrifta, men vi improviserte: laks, snøfrisk, avokado, oliven, rucola, mynte, luftløk, tomat, plomme, agurk og en "dressing" av soyasaus, lime og wasabi.

Lott 29-05-13 00:19

"Burger" av svenskhandlede løvbiff, med salat, tomat, agurk og løk som underlag, cheddar på løvbiffen og hjemmelagd burgerdressing med pickels (verdens beste) og en liten minedæsj med sukkerfri ketchup.

Smakte på en halv slush i varmen på kino i sta, angrer ;( Var ikke søtsugen en gang.. Ny dag i morgen! :D

senka 29-05-13 14:26

Panert Aubergine :)

nellie 29-05-13 14:58

Aubergine, kål, vårløk, karbonadedeig og sesamolje i en herlig symfoni.

Dilly 29-05-13 17:24

Rot-i-hop: kylling, løk, bacon, paprika og litt wokgrønnsaker i en stor stekepanne.. m/masse krydder.

Bønna200 29-05-13 18:58

Skinkebiff med peppersaus. Og selvfølgelig kål og løk til. :)

Ziltoidia 29-05-13 19:29

Åååååh namnammenam.

Stekte skivet sjampinjong, rødløk og hvitløk hvitløk godt. Tilsatte spisskålstrimler, svinekotelettsrimler og paprika og krydret med hvitløkspulver, ingefærpulver, hvitløksalt, pepper... og tilsatte til slutt soyasaus og sesamolje.

Ovnsstekte frossen brokkoli med harissakrydder og smør! :D

Rin 29-05-13 19:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia (Innlegg 1444975)
Åååååh namnammenam.

Stekte skivet sjampinjong, rødløk og hvitløk hvitløk godt. Tilsatte spisskålstrimler, svinekotelettsrimler og paprika og krydret med hvitløkspulver, ingefærpulver, hvitløksalt, pepper... og tilsatte til slutt soyasaus og sesamolje.

Ovnsstekte frossen brokkoli med harissakrydder og smør! :D

Jeg er så samstemt med smaksløkene dine, altså. Crackslaw-krydring og ovnsstekt brokkoli! :sikle:

(Her ble middag kansellert, siden jeg spiste en absurd stor frunsj og ikke var sulten i det hele tatt - med mindre 5-6 jordbær teller, da...)

Ziltoidia 29-05-13 19:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1444976)
Jeg er så samstemt med smaksløkene dine, altså. Crackslaw-krydring og ovnsstekt brokkoli! :sikle:

(Her ble middag kansellert, siden jeg spiste en absurd stor frunsj og ikke var sulten i det hele tatt - med mindre 5-6 jordbær teller, da...)

Nekter ikke for å være en smule lavkarbosaurusinnspirert altså. :p

Lott 29-05-13 21:15

Ble salat både til lunsj og middag. Vegatarsalat første gangen og det samme supplert med litt bacon og tzatziki av tyrkisk yoghurt på runde to. Eier ikke matlyst (er vanligvis en STORspist liten jente) får ikke i meg mer i dag og blir uvel av tanken på mat, får prøve på nytt i morgen.. :) To salater på en dag må da være unormalt lite når det er så magert i tillegg?

langaard 29-05-13 22:59

Vært på standa i mange timer i dag, så der spiste vi osteruller med roastbeef og remulade med stekt løk:) I kveld har vi grilla hamburgere og chilipølser med coleslaw til:)

vaskeklut 29-05-13 23:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lott (Innlegg 1445000)
Ble salat både til lunsj og middag. Vegatarsalat første gangen og det samme supplert med litt bacon og tzatziki av tyrkisk yoghurt på runde to. Eier ikke matlyst (er vanligvis en STORspist liten jente) får ikke i meg mer i dag og blir uvel av tanken på mat, får prøve på nytt i morgen.. :) To salater på en dag må da være unormalt lite når det er så magert i tillegg?

Tyrkisk yoghurt og bacon inneholder en del fett :) Dessuten varierer det jo hvor mye kroppen har lyst på/trenger!

Anarko 30-05-13 06:10

Sitat:

Er jo en del som mister matlysten i varmen også. Jeg spiser blant annet sjeldent middag når det er varmt ute..

smgj 30-05-13 07:09

Sitat:

Jeg får det sånn når det er varmt. Trenger knapt nok mat. Men når det kjølner igjen etter noen dager - da spiser jeg. :) Vi har jo brått noen prosen fett på kroppen å ta av ... så om man ikke er sulten en dag innimellom så gjør det stort sett ingenting så lenge man ellers er frisk.

senka 30-05-13 12:05

Gryte med nykål og kylling :D

Bønna200 30-05-13 12:43

Kyllingfillet marinert i olje, tomat, hvitløk og urter. Kål, løk, marinert feta og oliven.

nellie 30-05-13 12:46

Samma "gryta" som i går, med kål, aubergine, vårløk, karbonadedeig og sesamolje.

Kitsu 31-05-13 19:47

Stekt kjøttdeig og brokkolitopper med knust hvitløk, ingefær, sesamolje og wasabi-gomashio.

Bønna200 31-05-13 19:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1445082)
Kyllingfillet marinert i olje, tomat, hvitløk og urter. Kål, løk, marinert feta og oliven.

Siden vi hadde glemt å ta fram kyllingfillet fra fryseren i går (vi sto totalt forvirra da vi skulle marinere :lol: ) så blir det dette i dag istedet.
I går marinerte vi skinkebiff (som vi ikke hadde delt opp i mindre pakker etter sverigetur og lagt i fryseren enda) i olje, hvitløk og pepper. Kål og løk følger selvfølgelig med. :)

smgj 31-05-13 20:29

Lagde auberginerullene a la pesto, basillikum og skinke igjen. Men denne gangen la jeg det lagvis, som en lasagne. Digg.

nellie 31-05-13 20:40

Spiste aaaaaaalt for mye grillmat. Entrecote, bratwürst, spare ribs, potetsalat, salat, fetaost.

Ziltoidia 31-05-13 20:50

Tomatsuppe og ovnsstekt harissabrokkoli. :3

Rin 31-05-13 20:55

Begge dagens hovedmåltider besto av baconpai og et veritabelt lass med ovnsstekt brokkoli og asparges - hjemmelaget kokos-iskrem til dessert. :p

senka 31-05-13 23:08

Pizza til Imse :)

Bønna200 01-06-13 12:23

Kyllingfilet fyllt med Philadelphia med vårløk. :)

senka 01-06-13 19:59

Kyllingfilet med spinatstuing :)

Ziltoidia 01-06-13 20:45

Nok en gang den supergode kyllngsuppa til Tine. :D

Kitsu 01-06-13 22:24

Altfor mye hjemmelaget iskrem. Leser til eksamen, synes synd på meg selv.

senka 02-06-13 14:37

Gryte med nykål og kylling :D

Jeiform 02-06-13 14:43

1 Vedlegg
Hamburger ala denne her

Lott 02-06-13 18:32

I går:
Spiste på Fridays, valgte biff uten potet til, men det ble noen løkringer og en dip som inneholdt sukker. Utskeiing :) Spiste sushi senere og måtte bare smake på et par av makiene, bortsett fra det holdt jeg meg til sashimi :)

I dag:
Løvbiff med smørstekt kål og løk

smgj 02-06-13 20:54

Grillet hjort, halloumi (skvik-ost, som den heter her) og stor salat.

Dilly 02-06-13 23:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1445594)
Grillet hjort, halloumi (skvik-ost, som den heter her) og stor salat.

Å, det høres fantastisk deilig ut :)

senka 03-06-13 16:12

Tomatsuppe :)

Lott 03-06-13 18:19

Verdens enkleste, men fantastiske rett:
Oksekjøtt fra sverige, finstrimles og stekes i godt smør og krydres med salt, pepper og hvitløk. Skjærer opp løg og squash (og andre gode grønnsaker) og steker dette sammen med kjøttet, før det helles over soyasaus og litt østerssaus og fersk hvitløk. NAM :)))

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:48.