![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Med AB kan man være i praksis eller jobb med lønnstilskudd mens man finner ut hvor mye man tåler eller hva slags jobb som passer etter skade/sykdom. Nå var nok jeg hedlig både med attføringskonsulent, navdame og arbeidsgiver, men tror man kan ha mye nytte av et slikt opplegg om man legger litt innsats i det!:) Bare spør nærmere om det er noe jeg kan klare opp i! |
Bør jeg kontakte psykologen min når jeg er under et angstanfall fordi vi gjorde som hun ba om? Altså, jeg er i en situasjon som hun oppmuntrer til, men som jeg sliter veldig med og er under anfall..
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Altså skrive det ned rett etter situasjonen har roet seg mens du enda har situasjonen klart i hodet, men ikke lenger er påvirket av selve anfallet. Akutt kontakt er vel mer om du føler at situasjonen kommer helt ut av kontroll og du ikke klarer å hente deg inn igjen som vanlig/normalt/av deg selv? |
Sitat:
Jeg har fått den der med å gå på vekten. Da størsten gjorde det så begynte vi å si "helt perfekt for deg/meg" både til oss og henne når man sto på vekten. Hun (seksåringen) er nysgjerrig på hvor mange kilo det er. 23 kilo, helt perfekt, sier vi. Og hver morgen så skal toåringen ha deo og mascara på (på liksom da, det gjør ikke noe at lokket er på). Det er jo bare morsomt. Hun fikk tak i lebestift forleden, vittig... Mest på hendene, litt på munnen, noe på gulvet (!) Heldigvis en avlagt en. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Neida, det jeg driver med nå er absolutt ikke destruktivt! Jeg lager meg en sunn og frisk kropp og det er bare bra. Det har alle godt av :) Det jeg nevnte var at jeg stupte utenfor som barn og fikk spiseproblemer og har slitt mye med selvskading (en link mellom hverandre) i mange år, men nå vil jeg ikke si at jeg sliter særlig med hverken eller. Annet enn angst, men den jobber vi med sammen med psykolog og familieveileder for å ikke la det påvirke sønnen vår så mye. Jeg skal prøve å få han mer interessert i å måle høyden tror jeg. Nå er han bare opptatt av å ha båndet rundt magen og det er der jeg er mest redd for at det kan utvikle seg til noe negativt når han blir eldre og forstår mer. Enn så lenge er det jo bare en lek, og det skal det fortsette å være. Å bli interessert i sin egen kropp er helt greit det, men det er disse baktankene og vurderingene jeg vil unngå. Jeg vet jo selv hvor lett det går over fra å være en interesse for kroppen, til å bli sykelig opptatt om hvordan kroppen ser ut og er - og deretter denne konkurransen med seg selv for å forandre den, og se cm blir mindre hvor hver uke osv.. |
Sitat:
|
Hmm lurer på å ta på meg sminken jeg tok av for 2 timer siden, og luske meg over i puben ...
Men, som vanlig er der nok bare unghingster og unghopper, sånn ca under 22 der.. :lol: Neida! Men etter de to glassene med rødvin som jeg hadde igjen, er lysten der, siden jeg kan høre musikken her jeg sitter. Ikke bare, bare å ha utestedet 200 meter unna... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Kan man bli oppsagt fra jobben når man har vært sykemeldt lenge?? Jeg er livredd for å bli oppsagt når jeg nå skal begynne på AAP. Jeg SKAL jo prøve jobbe 30%.
En annen sak... Når jeg skal jobbe 30%, skal jeg da jobbe 30% av den 90% stillingen jeg har eller 30% av 100% stilling?? Feks.. En person som jobber 50% og blir 50% sykemeldt.. vedkommede slutter da ikke jobbe, men jobber da i realiteten 25%, dvs 50% av den stillingen vedkommede har? Hvis førstenevnte er tillfelle har jeg enkelte uker jobbet for mye.. |
Hvor seriøs er arbeidsplassen din?
Jeg ble oppsagt fordi jeg ble gravid og måtte ut i sykemeldning pga bekkenløsning, jeg meldte ifra om det på arbeidstilsynet og fikk vite at flere hadde gjort det også.. Jeg meldte samtidig om en annen plass hvor min samboer jobbet fordi de ga ikke tillegg i lønn hverken på helg, kveld, helligdag osv, og også der hadde flere klaget. Nå er det sistnevnte firmaet lagt ned, men der hvor jeg jobbet utnytter de fortsatt nye ansatte. Men er din arbeidsplass seriøs, så vil de ikke si deg opp før du har vært sykemeldt i ett år, da må du endten prøve å jobbe eller slutte i jobb og gå over på kun AAP eller trygd. Tror du kanskje kan sykemelde deg på nytt for å få et nytt år også. Men det er da om du er i full sykemelding og har vært borte i ett år, da kan jobben stå i fare. Ta det opp med de du jobber for så kan de kan forklare hvordan de stiller seg til situasjonen din. Ang prosenten så er jeg usikker, men dersom du er fast ansatt 90% så vil jeg tro at det er den prosenten de går ut ifra ikke 100%. I såfall det som høres mest logisk ut. |
Sitat:
|
ser den! den klokka.. er det ikke lettere å sett på alarmer i stedenfor å sjekke klokka? Jeg har iphone, og på den lager jeg meg mange varsler i kalenderen. Jeg begynte med det fordi jeg har et barn som aldri har vært glad i mat, så jeg satt på alarmer igjennom hele døgnet f.eks kl 10: frokost, kl 12: lunsj.. jeg har også varsler på når jeg skal ta medisiner, piller og også påminnelse annehver uke om å sende meldekort til nav. Kjempekjekt, glemmer jo ingenting med den :D må bare huske å skrive inn ting i kalenderen så snart jeg vet om det selv. Så jeg driver med mitt og når jeg hører påminnelsen så er det bare å slippe alt jeg holder i og gjøre som mobilen befaler ;)
|
Arbeidsgiver kan si deg opp om du har vært sykemeldt ett år.
Jeg mistet min jobb på den måten for snart to år siden..... |
Sitat:
|
Vi har i flere år hatt en øyenstikker som har "bodd" hos oss om sommeren.. Har vi grunn til å tro at det kan være den samme som kommer år etter år, eller er det bare en tilfeldig som ramler innom hvert år??
Vi synes det er så koselig med denne karen og vi synes han er blitt mer og mer husvarm. :love: |
Sitat:
|
Går det an å regne ut hvor mye som er renter av disse tallene?:
lånebeløp 200 000. Måndtlig avdrag med renter 3100 kr ca. Lånebeløp 180 000. Måndtlig avdrag med renter 2800 kr ca Jeg er håpløs på å regne. Var innom en bilselger her om dagen og fikk disse tallene. Men så føler jeg at noe mangler. Skulle gjerne visst rente prosenten. |
Sitat:
Å la en toåring fokusere på måling av mage er forferdelig feil! Og også å i det hele tatt nevne muskler/fett forhold o.l. Selv begynte mine spiseforstyrrelser i femårsalderen, så jeg vet at det skal utrolig lite til. KUTT UT måling og veiing foran barn, uansett alder! Sitat:
|
Jeg har "alltid" vært øm hvis jeg trykker forsiktig på området der brystbeinet stikker ut mot mellomgulvet. I dag oppdaget jeg at jeg har en kul på str med en litt stor drue akkurat der. Hvis jeg trykker på den blir jeg uvel og føler at noe er på vei opp halsen. Kan det være stoffskifterelatert? Mamma har samme type kul på samme sted, men litt mindre og hun har lavt stoffskifte.
|
Kan man bruke Atkins sin musli blanding til andre ting enn som Musli....synes ikke den smakte så godt som ren musli m fløte på...men kanskje det funker som kakebunn? eller knuse det og bruke som gratineringsmel i stedet for bacongull....?
Andre gode ideer? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hvor kan man få skaffet isopor? Skal sende laptopen min på reparasjon, og vil (må) pakke den inn i bobleplast først, og deretter legge den i originalboksen og ha isopor oppi. Bobleplast vet jeg at jeg får skaffet på postkontoret, men tror ikke de har isopor?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Til dere med Stavanger kunnskap:
Hvor er Stavanger Storsenter ? Er det i det kjøpesenteret som tidligere het Arkaden ? |
Sitat:
|
Noen her som kan komme å ta meg i nakkeskinnet??? :eek:
Jeg er ALTFOR svak overfor podesmigring... :o På null kommanull niks har størstepoden smisket til seg bankkortet mitt for å kjøpe seg noe på nettet... :o At jeg aldri lærer!!!!!!! :rolleyes: |
Får jeg imeg nok?'
Dette er første gang jeg har lagt inn på Diett.no Ser disse datene helt borte vekk ut? Må jeg spise mer/mindre? Energi:653Goal:1737Fett:53.28Karbohydrat:4.36Prote in:39.05 |
Sitat:
|
Sitat:
Ønsker deg lykke til, håper du deler kunnskapen om du finner utav hvordan du får til å stå imot! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:08. |