Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

smgj 09-08-11 07:26

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1177349)
Margarin har færre kalorier per 100g. Hvis det var lettmargarin så har det ca halvparten av kaloriene per 100g.

Det forklarer jo saken... :rodme:

Jabba 09-08-11 12:21

Har fått sansen for Bon Aqua m kullsyre (uten smak).....ikke noe "farlig" m dette vel ?? Kan jeg drikke så mye jeg vil ???

smgj 09-08-11 12:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1177692)
Har fått sansen for Bon Aqua m kullsyre (uten smak).....ikke noe "farlig" m dette vel ?? Kan jeg drikke så mye jeg vil ???

Det ER vann. Om du ikke får magetrøbbel av kullsyra så kan ikke jeg se noe problem. Jeg drikker selv 1-2 bokser ramløsa om dagen iallfall så jeg håper ikke at andre finner noe problem med det heller. ;)

vaskeklut 09-08-11 13:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1177370)
Det forklarer jo saken... :rodme:

:rodme:ups, ja. snakker om å ikke tenke seg om :o

Kanskje 09-08-11 18:27

Noen som vet om det finnes en bok om to tvillinger som heter Helene og Maria? Mener eg hørte for noen år siden at det var skrevet en bok om dem. Googlet det men finner ikke noe.

Kanskje 09-08-11 18:53

Snakket med noen i dag som sa at det kommer reprise på en dokumentar om masakren i oslo i kveld, men jeg finner den ikke noen steder??

Regret 09-08-11 18:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1177975)
Snakket med noen i dag som sa at det kommer reprise på en dokumentar om masakren i oslo i kveld, men jeg finner den ikke noen steder??

TLC, tror det er kl 22

Kanskje 09-08-11 19:27

har de forandret programemt da?? står ikke det i oversikten på abc startsiden

manne 09-08-11 19:35

Hvor lenge holder mandler seg i lufttett beholder?

Er det kun smaken som *harskner* som viser at de er dårlige?

Regret 09-08-11 20:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1178000)
har de forandret programemt da?? står ikke det i oversikten på abc startsiden

Var det ikke i går da? mener å huske at det var da, ikke i dag. Jeg så hverken den første eller reprisen så jeg har ingen fasit, men jeg så reklamen et par ganger og den skulle være en dag i reprise kl 22. Så siden den ikke står i programmet i dag, så var det sikkert i går.

langaard 09-08-11 20:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1177975)

Kl.23-20 på nrk.

vaskeklut 09-08-11 23:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1178026)
Kl.23-20 på nrk.

WHAT, har jeg klart å gå glipp av den IGJEN? :eek::confused: Baah. Må kanskje investere i TV2 Sumo da, bare for å få sett den...

Carisma 09-08-11 23:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1178326)
WHAT, har jeg klart å gå glipp av den IGJEN? :eek::confused: Baah. Må kanskje investere i TV2 Sumo da, bare for å få sett den...

Det er vel nå? Du skrev innlegget 23.18....

Regret 09-08-11 23:25

Ja det er nå på nrk1

Regret 10-08-11 07:04

eh jeg er litt nervøs nå og jeg håper noen kan berolige meg litt.. Jeg begynte på ketolyse igjen for 2 dager siden og jeg gikk på vekta igjen i dag, jeg hadde gått opp 200g og jeg lurer på om dette er noe å bekymre seg for? Vil vekten gå opp litt før den dropper, eller burde den ha gått ned innen nå? Vil ikke noe mer opp i vekt, så hvis ketolyse gir meg vektoppgang denne gangen så slutter jeg på dagen.

Antoinette6 10-08-11 07:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1178394)
eh jeg er litt nervøs nå og jeg håper noen kan berolige meg litt.. Jeg begynte på ketolyse igjen for 2 dager siden og jeg gikk på vekta igjen i dag, jeg hadde gått opp 200g og jeg lurer på om dette er noe å bekymre seg for? Vil vekten gå opp litt før den dropper, eller burde den ha gått ned innen nå? Vil ikke noe mer opp i vekt, så hvis ketolyse gir meg vektoppgang denne gangen så slutter jeg på dagen.

Kjære Regret !

Vi er så forskjellige alle sammen, vet du, - så spørsmålet ditt kan umulig besvares. :nei:

Regret 10-08-11 07:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6 (Innlegg 1178396)
Kjære Regret !

Vi er så forskjellige alle sammen, vet du, - så spørsmålet ditt kan umulig besvares. :nei:

å nei .. :_oppgitt: Gikk jo rett ned ved begynnelsen sist, så dette lover ikke bra!

Photobscura 10-08-11 08:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1178326)

Det er jo bare å se den på nett-tv, da. Den ligger der.
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1178394)

Kjære deg, dette er ingenting å tenke på. 200 gram opp på en dag kan være et kjøkkenglass med vann, det kan være mat i tarmene, det er INGENTING! De fleste har en naturlig variabel uka gjennom, selv kretser jeg gjerne rundt på en hele kilo opp og ned, om du blir så stressa av å tenke at 200 bittesmå gram ikke lover godt, så kanskje du burde begrense veiinga di? :o Men vær så snill å glem de 200 grammene, da! :klem:

Regret 10-08-11 08:48

Håper du har rett, Photo, og det har du jo som regel også. Jeg skulle egentlig ikke veie før torsdag når det er veiedag, men vekten fristet sånn i dag tidlig.. Nå er det jo veiedag i morgen så da veier jeg nok igjen, men etter det skal det gå 1 uke i mellom! Tror jeg stresser ekstra mye nå jeg mellomveier sånn som dette..

Photobscura 10-08-11 08:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1178455)
Håper du har rett, Photo, og det har du jo som regel også. Jeg skulle egentlig ikke veie før torsdag når det er veiedag, men vekten fristet sånn i dag tidlig.. Nå er det jo veiedag i morgen så da veier jeg nok igjen, men etter det skal det gå 1 uke i mellom! Tror jeg stresser ekstra mye nå jeg mellomveier sånn som dette..

Selvfølgelig har jeg rett! :D

Eksempelvis veide jeg på søndag 200 gram mindre enn på lørdag, mandag 600 gram mer enn på søndag, på tirdsag 200 gram mindre enn på mandag og sånn går no dagan. Jeg veier meg hver dag (plotter alt i en graf, regner ut gjennomsnitt etc, ja, jeg vet -nørd), men jeg anbefaler det ikke dersom man lar seg plage av de naturlige variablene. ;)

Regret 10-08-11 09:04

Nei de tallene plager meg når de går feil vei, men når det er små forskjeller i riktig retning så motiverer det veldig og gir en bekreftelse på å ha gjort noe bra, men det fungerer desverre ikke begge veier..

OnMyOwn 10-08-11 09:22

Skal til tyrkia snart. Hvilken valuta lønner seg, euro eller lira? Er det fortsatt slik at hvis noe koster feks 1 euro så blir det 2 lira (da vil jo lira lønne seg ifht dagens kurs)

Photobscura 10-08-11 09:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1178475)
Nei de tallene plager meg når de går feil vei, men når det er små forskjeller i riktig retning så motiverer det veldig og gir en bekreftelse på å ha gjort noe bra, men det fungerer desverre ikke begge veier..

Jeg tror du trenger en liten realitycheck i forhold til hva 200 gram er. 200 gram er to dl vann. Det er tre egg, det er en nyfødt kattunge, det er altså så godt som ingenting. Det kan være litt mat i tarmen. Kaffekoppen, tekoppen eller vannglasset du nettopp drakk, eller kveldsmaten som ikke har funnet veien ut av kroppen, resultatet av litt salt mat, eller fukt i lufta, en eggløsning eller en menstruasjon på gang, and the list goes on. For meg er et hvert hundregram ned jubel i taket, men så slipper ikke akkurat kroppen min fett med noen som helst letthet (snart fem år med temmelig strikt regime sier vel sitt ;)), og da er noen hundregram tilsvarende opp noe som ikke affekterer meg det minste. Med mindre det går opp og opp og opp over lengre tid, men det har det jo ikke gjort. Du har gått opp 200 gram siden i går, dermed er det, jeg gjentar ING-EN-TINGEN! ;) Du har såpass erfaring med slanking nå antar jeg, at du selv ser hva de 200 grammene kan være av hva jeg ramser opp over her. La ikke to dl vann representere noe større nederlag, når det mest sannsynlig ikke har noe som helst med innsats eller flinkhet å gjøre, men bare en helt naturlig variabel. Spiser du etter ketolyseprinsippene så har du uansett knapt en mulighet til å legge på deg fett, det er så godt som fysiologisk umulig!

Regret 10-08-11 09:51

Den satt, Photo! Innser hvor lite det faktisk er nå. Frykten ligger nok i at det skal fortsette å gå oppover, de 200 grammene som er på nå er i seg selv absolutt ingenting. Jeg spiste en sen kvelds med mye salt i går, så jeg tror jeg ser hvor de kommer fra. Takk skal du ha! Jeg avventer litt til før jeg får total panikk tror jeg. Snakker vi opp til flere kilo som ikke går av lett så kan jeg klage ;)

Photobscura 10-08-11 09:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1178536)
Den satt, Photo! Innser hvor lite det faktisk er nå. Frykten ligger nok i at det skal fortsette å gå oppover, de 200 grammene som er på nå er i seg selv absolutt ingenting. Jeg spiste en sen kvelds med mye salt i går, så jeg tror jeg ser hvor de kommer fra. Takk skal du ha! Jeg avventer litt til før jeg får total panikk tror jeg. Snakker vi opp til flere kilo som ikke går av lett så kan jeg klage ;)

Good! :D
Og så veier du deg ikke igjen før om en uke, eller på en fast veiedag, avtale? ;) Bruk målebånd også, om du ikke alt gjør det.

Regret 10-08-11 10:02

Jepp veiedag i morgen så greit å få et endelig tall på uken, men så er det først torsdagen i neste uke at jeg går på vekta igjen. Done deal!
Målebånd bruker jeg hver uke, så det blir brukt ja :)

Bønna200 10-08-11 16:33

Har noen et godt råd mot kløe? Jeg har akutt elveblest og blir GAL! :(

Bønna200 10-08-11 16:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av OnMyOwn (Innlegg 1178492)
Skal til tyrkia snart. Hvilken valuta lønner seg, euro eller lira? Er det fortsatt slik at hvis noe koster feks 1 euro så blir det 2 lira (da vil jo lira lønne seg ifht dagens kurs)

Da vi var i Alanya lønnet det seg helt klart med lire:)

vaskeklut 10-08-11 16:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1178896)

flytende xylocain? det er min life saver når jeg kløøøør..

Bønna200 10-08-11 16:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1178903)
flytende xylocain? det er min life saver når jeg kløøøør..

Takk for tps:) Er det kløsalve? Jeg har Eurax, men den hjelper ingenting:(

LinLeia 10-08-11 16:52

Logan hudkrem- helsekost

Bønna200 10-08-11 16:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LinLeia (Innlegg 1178915)

Logan hudkrem- helsekost

Verdt et forsøk:) Takk:)

vaskeklut 10-08-11 17:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1178911)
Takk for tps:) Er det kløsalve? Jeg har Eurax, men den hjelper ingenting:(

Xylocain finnes som både salve/krem og flytende "vann". Det er et slags lokalbedøvende som virker kløstillende :)

Bønna200 10-08-11 17:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1178934)
Xylocain finnes som både salve/krem og flytende "vann". Det er et slags lokalbedøvende som virker kløstillende :)

Lokalbedøvende høres vanvittig deilig ut:D Det må jeg prøve! Er den reseptfri? Såfall løper jeg til apoteket med en gang:p

vaskeklut 10-08-11 17:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1178944)
Lokalbedøvende høres vanvittig deilig ut:D Det må jeg prøve! Er den reseptfri? Såfall løper jeg til apoteket med en gang:p

helt reseptfritt!

Bønna200 10-08-11 17:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1178967)
helt reseptfritt!

Herlig:) Sendte av gårde gubben, jeg:D Så får man håpe at det hjelper:)

TigerTove 10-08-11 20:38

Jeg lurer på hvorfor man (hvertfall jeg) blir så tørr på leppene når jeg tygger tyggegummi. :p

Kanskje 10-08-11 21:33

Er det noen som vet om det er vanskelig nå å få tak i deler til japanske biler - etter katastrofen der nede tidligere i år?

Skal kjøpe ny bruktbil, og ble advart av venner som mente det kunne være et problem?

Carisma 10-08-11 21:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1179185)
Er det noen som vet om det er vanskelig nå å få tak i deler til japanske biler - etter katastrofen der nede tidligere i år?

Skal kjøpe ny bruktbil, og ble advart av venner som mente det kunne være et problem?

Kan jeg aldri tenke meg! Jeg jobber med pc salg, og mye av komponentene lages i japan. Det tok ca tre uker før de hadde nye produksjons-siter oppe og var leveringsdyktige igjen.

Sanney 10-08-11 21:42

hm, jeg jobber med å produsere ting som har deler laget i japan. grossisten vår bare lo og sa at deler fra japan kunne vi se langt etter... men det ser ut til at vi har fått noe hvertfall, om enn en stund etter skjema.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.