Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Yrla 03-08-11 11:42

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1172444)
Jeg er utrolig sløv i hodet akkurat nå og det er sikkert blitt spurt om 10.000 ganger før på forumet.. men jeg spør allikevel jeg! Nå er jeg jo det man kan kalle normalvektig, men jeg mener fortsatt at jeg har en del kilo til å gå ned, kan lavkarbo hjelpe da? Jeg føler at jeg kun leser at lavkarbo kun er vektregulerende og ikke nødvendigvis slankende og da underer jeg på om det er noe vits i å holde på når vekten bare står stille..? Nå har jeg jo bare prøvd ketolyse og generell lavkarbo hvor kh var under 80g om dagen, kan det være noen andre grener som er mer effektive? Jeg sluttet ketolyse fordi vekten stabiliserte seg og kroppen ville ikke noe mer ned.. så hva nå da?

Jeg kommer alltid til å spise ketolyse-aktig. Mange synes det er så godt for kroppen at de fortsetter hele livet. Du trenger ikke endre noe. Bare fortsett du så vil du nok gå ned litt til også.

Regret 03-08-11 12:07

Joda, men det er sånn vekt man går opp og ned uansett hvilket kosthold man har. Her tenker jeg effektiv slanking via kost, ikke bare 'vi får se det an, kanskje det skjer noe en eller annen gang, kanskje ikke'

Yrla 03-08-11 16:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1172723)
Joda, men det er sånn vekt man går opp og ned uansett hvilket kosthold man har. Her tenker jeg effektiv slanking via kost, ikke bare 'vi får se det an, kanskje det skjer noe en eller annen gang, kanskje ikke'

? Jeg har stabil vekt jeg. Skjønner ikke hva du mener helt riktig. Noen synes de blir for tynne på ketolysemat etterhvert og må spise litt mer karbo for å ha kroppsfett. Noen synes det er greit å være magre også, fordi det er jo ikke sykelig så lenge en spiser godt.

Noenkiloformye 03-08-11 20:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1172630)
Kanskje jeg ikke forsto spørsmålet helt riktig her, men at du er sulten mens du fortsatt spiser så er det fordi singnalet ikke har nådd hodet om at du er mett enda, og det vil komme sigende etter. Derfor kan det lønne seg å ikke spise for fort også så du ikke oppdager at du er mett før du blir stappmett! Jeg vet ikke om jeg husker det rett, men jeg mener at det tok 30 minutter for singnalet å nå hodet.
Om du startet måltidet som mett og blir sulten etterhvert så er det fordi du setter igang forbrenningen.

Synes igrunn jeg har hatt en rar sultfølelse i noen dager nå. Det føles rart, for jeg føler meg ikke sulten, det føles som om magesekken burde bli fyllt opp med mer mat. Hjelper ikke å drikke heller. Jeg er jo ikke sulten liksom :confused:

Regret 03-08-11 22:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1172903)
? Jeg har stabil vekt jeg. Skjønner ikke hva du mener helt riktig. Noen synes de blir for tynne på ketolysemat etterhvert og må spise litt mer karbo for å ha kroppsfett. Noen synes det er greit å være magre også, fordi det er jo ikke sykelig så lenge en spiser godt.

Jeg er ikke ut etter en stabil vekt. Jeg vil ned. Det er det jeg mener, så lavkarbo fungerer ikke på meg på den måten fordi kroppen har nådd hva den mener er ideal vekten.. noe jeg er uenig i.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye (Innlegg 1173040)
Synes igrunn jeg har hatt en rar sultfølelse i noen dager nå. Det føles rart, for jeg føler meg ikke sulten, det føles som om magesekken burde bli fyllt opp med mer mat. Hjelper ikke å drikke heller. Jeg er jo ikke sulten liksom :confused:

Cravings.
Vanligvis overser jeg dette, og venter til jeg blir skikkelig sulten. Sånn at jeg ikke kan ta feil. På lavkarbo holder man seg mett temmelig lenge, så man kan ende opp med å spise for lite også noe som ikke er bra dersom du vil ned i vekt, men dette er nok noe hver og en må finne en fin balanse for selv.

Supera 04-08-11 01:30

Flere på lavkarbo med billig-vekt som måler fett og sånt? Jeg fikk en slik vekt i gave for ca en uke siden. På min står veldig dårlig forklart hva den egentlig måler, men den sier alltid at min vannprosent er ca 32%. Noe som er veeeldig lavt i forhold til normalområdet som står på den. Det står at normalområdet skal være 47-57%. Hvordan kan vannprosenten være så lav? Jeg fikk mora mi til å teste (ca samme BMI som meg men mer epleformet) og hun fikk normal vannprosent. Jeg fikk også lillesøstera mi til å teste som har en BMI på ca 19 og hun fikk også normal vannprosent. De andre to spiser ikke ketogent, så kanskje det har noe med saken å gjøre. Men det var da forferdelig liten vannprosent? 15 prosentpoeng for lite vann i min 105 kg tunge kropp utgjør jo før søren 16 liter vann! Det skal ikke forsvinne så mye vann på ketogen kost...

Carisma 04-08-11 09:37

Hvorfor raser det på med normal- og undervektige med ønske om å gå ned til usunn vekt her inne for tida?

Lava 04-08-11 09:47

Ønsker tips for leggene.. de føles stive og "ubrukte", og jeg sitter og gjør små øvelser og strekker hele tiden. En gang hadde jeg en fotrulle, men den fikk min mor.. Ellers går jeg jo en del tur og beveger meg mye inne.
Går på hardt gulv, mur med treverk oppå. (3-5 cmtykt) og har ikke vært flink til å bruke gode sko inne, men vet ikke om det er grunnen.

Photobscura 04-08-11 09:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1173206)
Flere på lavkarbo med billig-vekt som måler fett og sånt? Jeg fikk en slik vekt i gave for ca en uke siden. På min står veldig dårlig forklart hva den egentlig måler, men den sier alltid at min vannprosent er ca 32%. Noe som er veeeldig lavt i forhold til normalområdet som står på den. Det står at normalområdet skal være 47-57%. Hvordan kan vannprosenten være så lav? Jeg fikk mora mi til å teste (ca samme BMI som meg men mer epleformet) og hun fikk normal vannprosent. Jeg fikk også lillesøstera mi til å teste som har en BMI på ca 19 og hun fikk også normal vannprosent. De andre to spiser ikke ketogent, så kanskje det har noe med saken å gjøre. Men det var da forferdelig liten vannprosent? 15 prosentpoeng for lite vann i min 105 kg tunge kropp utgjør jo før søren 16 liter vann! Det skal ikke forsvinne så mye vann på ketogen kost...

Kanskje vekta di rett og slett tar utgangspunkt i en høykarbospisende kropp? ;) Det er jo ikke til å unngå at karbohydrater binder vann, ca fire gram vann pr gram karbohydrat, og da vil jo vannstanden konstant være noe høyere på et "vanlig" kosthold med pluss minus 200 gram karbohydrater om dagen? Bare en teori. ;)

Cyan 04-08-11 09:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1173206)

Jeg har en slik vekt, og jeg har i følge den ca 44% vann, og jeg spiser i høyeste grad ketogent. Hvor stor muskelmasse sier den at du har da? Ser at vannstanden min har økt med økende muskelmasse på den vekta. Men uansett syns jeg at 32% virket veldig lite.

Supera 04-08-11 12:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1173336)
Kanskje vekta di rett og slett tar utgangspunkt i en høykarbospisende kropp? ;) Det er jo ikke til å unngå at karbohydrater binder vann, ca fire gram vann pr gram karbohydrat, og da vil jo vannstanden konstant være noe høyere på et "vanlig" kosthold med pluss minus 200 gram karbohydrater om dagen? Bare en teori. ;)

Ja, man har jo litt mindre vann på lavkarbo, men ikke 16 kg mindre... :veitikke: Og vannstanden har vært slik i en uke nå. Jeg føler meg ikke dehydrert og har drukket 2-3 liter væske hver dag.
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1173339)
Jeg har en slik vekt, og jeg har i følge den ca 44% vann, og jeg spiser i høyeste grad ketogent. Hvor stor muskelmasse sier den at du har da? Ser at vannstanden min har økt med økende muskelmasse på den vekta. Men uansett syns jeg at 32% virket veldig lite.

Den rapporerer muskel i prosent og det står dårlig forklart hva det inkluderer. Det er for lite til at det er fettfrimasse og det er for mye til at det bare er muskler.

Fett: 55%
Vann: 32%
Muskel: 31%
Bein: 5,2 kg

Den sier ganske nøyaktig det samme hver gang, så den varierer i alle fall ikke mye. Moren min med mer epleform som har tydelig mer fett og mindre muskler enn meg fikk 40-45% på alle tre prosentene. Det får jeg ikke til å stemme. Men så måler denne bare gjennom beina. Lillesøstera mi med BMI 19 fikk ca disse resulatene:

Fett: 22%
Vann: husker ikke, men sånn 45-50% ca
Muskel: 58% (som er langt over normalområdet)

Damn! :eek: Hun var fornøyd med resulatene sine, merkelig nok. :geip: Vi visste at hun hadde mye muskler i forhold til kroppen sin (hun har større legger enn mange menn i følge storebroren vår :lol:). Men med en slik høy muskelprosent skulle hun jo være ca kroppsbygger, men alt hun gjør av trening er å ri på hest og hun ser slank ut, ikke muskuløs. Så hun som veier halvparten av meg har altså i følge vekta mi like mye muskler som meg i kg. :confused:

Men kan det ha noe med saltbalansen å gjøre kanskje? At kroppen leder for godt eller dårlig strøm så derfor mistolker den resultatet?

Cyan 04-08-11 12:58

Mine tall ble slik ved forrige måling:

Fett: 39.6%
Muskler: 31.0%
Vann: 44.2%

Vi er omtrentlig like tunge, og på et bilde jeg så av deg i en annen post så det ut som om vi hadde ganske lik kroppsform også. Så jeg tror du trygt kan anta at den vannprosenten er helt feil. Men så rart at den kommer så langt under normalområdet på deg, men "riktig" på mora og søstra di :confused:

Jeg vet jo ikke hvor riktig den vekta mi er i henhold til prosentene (innbiller meg at fettprosenten burde være mye høyere), men den er i hvert fall stabil.

Bokhylle 04-08-11 12:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1173314)
Hvorfor raser det på med normal- og undervektige med ønske om å gå ned til usunn vekt her inne for itda?

Nå har vel ikke jeg nevnt vekten min her inne, men jeg er en av de nye som er slank og normalvektig og likevel vil ned bittelitt. Men jeg har ingen syke ideer om å bli undervektig, det eneste jeg ønsker er å miste ca 2-3 kg slik at mine gamle bukser passer som hånd i hanske igjen. Har ikke råd til å kjøpe masse nytt :)

Cyan 04-08-11 13:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1173497)
Men kan det ha noe med saltbalansen å gjøre kanskje? At kroppen leder for godt eller dårlig strøm så derfor mistolker den resultatet?

Hmmm, det eneste jeg vet angående saltbalansen min er at jeg har natriummangel, men jeg tror ikke det skal ha noe å si for resultatet ..?

Bokhylle 04-08-11 13:06

Hva slags vekt er det dere snakker om, som kan måle slikt??

Supera 04-08-11 13:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1173524)
Hmmm, det eneste jeg vet angående saltbalansen min er at jeg har natriummangel, men jeg tror ikke det skal ha noe å si for resultatet ..?

Det var det eneste jeg kommer på. Saltet gjør jo at kroppen leder strøm bedre.

Gjorde noen tulleforsøk nå, og jeg blir ikke helt klok på vekta.

Med hælene på vekta men tåballene på gulvet og vekta viste 77 kg:
Fett: 36%
Vann: 60%
Muskler: 60%

Stående på alle fire med hendene på vekta og vekta viste 50 kg:
Fett: 16%
Vann: 60%
Muskler: 63%

Og da jeg testet med 1,5 kg klær på, så gikk fettprosenten opp, muskelprosenten ned og vannprosenten var lik.

Supera 04-08-11 14:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tonje! (Innlegg 1173527)
Hva slags vekt er det dere snakker om, som kan måle slikt??

Jeg har en slik en. De som mer inni dette her sier at de er langt fra like gode som skikkelig kroppsanalyse som du blant annet får på noen treningssentre. Men de gir en pekepinn.

Men googlet litt og fant denne kommentaren om slike vekter:
Sitat:

- For personer med normal BMI, altså en fettprosent på mellom 20 og 35 viser de fleste vektene ganske riktig resultat, men for folk utenom normalsjiktet blir resultatene veldig unøyaktige, sier student Frode Håvåg Saint-Sollieux ved Idrettshøgskolen.

Dette kan tyde på at vektene legger seg nært opptil BMI-skalaen og at de elektroniske signalene som sendes ut ikke har så stor innvirking på sluttresultatet likevel. Kanskje kan en vanlig mekanisk vekt og kalkulator hjelpe deg like langt på veien.

- Vi har også sett store sprik i målingene når en og samme person har veid seg på de ulike vektene. Et avvik på 15 % er mye når det er snakk om fettprosent konkluderer Tom Piperud, også student ved Norges Idrettshøgskole.
BMI'en min er 37. Ikke sååå langt fra 35.

Lindemor 04-08-11 14:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tonje! (Innlegg 1173519)
Nå har vel ikke jeg nevnt vekten min her inne, men jeg er en av de nye som er slank og normalvektig og likevel vil ned bittelitt. Men jeg har ingen syke ideer om å bli undervektig, det eneste jeg ønsker er å miste ca 2-3 kg slik at mine gamle bukser passer som hånd i hanske igjen. Har ikke råd til å kjøpe masse nytt :)

Hei! 2-3 kilo tar du nok ganske greit om du bare kutter ut høykarboprodukter som brød, ris, pasta og poteter. Slik jeg ser det skal det ikke store forandringene til i kosten før du greit kvitter deg med de små kiloene der. Lykke til!

Bokhylle 04-08-11 15:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1173556)
Jeg har en slik en. De som mer inni dette her sier at de er langt fra like gode som skikkelig kroppsanalyse som du blant annet får på noen treningssentre. Men de gir en pekepinn.

Men googlet litt og fant denne kommentaren om slike vekter:

BMI'en min er 37. Ikke sååå langt fra 35.

Jammen... Hvordan kan en vekt vite hvor mye fettprosent og vannprosent du har? Den merker jo bare tyngden? Jeg skjønner ikke :confused: :p

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lindemor (Innlegg 1173577)
Hei! 2-3 kilo tar du nok ganske greit om du bare kutter ut høykarboprodukter som brød, ris, pasta og poteter. Slik jeg ser det skal det ikke store forandringene til i kosten før du greit kvitter deg med de små kiloene der. Lykke til!

Ja, har spist lavkarbo i ca 20 dager nå og har mistet over 2 kg. Sikkert mye vann i starten da, men likevel. Ikkeno stress det her. Men det er ikke hovedgrunnen til at jeg spiser lavkarbo :)

Cyan 04-08-11 17:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tonje! (Innlegg 1173601)
Jammen... Hvordan kan en vekt vite hvor mye fettprosent og vannprosent du har? Den merker jo bare tyngden? Jeg skjønner ikke :confused: :p

Den måler motstand vha magnetiske (?) impulser. Derfor må man stå barføtt på slike vekter.

Supera 04-08-11 17:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1173650)
Den måler motstand vha magnetiske (?) impulser. Derfor må man stå barføtt på slike vekter.

Elektriske. Den sender svak strøm gjennom kroppen og måler motstanden.

Jabba 04-08-11 18:55

Ved måling med slik vekt det snakkes om her....hva er de "ideelle" tallene ?
Hva koster en slik måling på treningssenter ?
Hva spør jeg etter hvis jeg ringer å spør ...om de har kroppssanalysemaskin ? Er det det det heter ? (det ble mange "det" gitt....*ler*)

Jabba 04-08-11 18:56

Hva er den beste måten å få fjernet hår fra overleppa på - PERMANENT?

Zillah 04-08-11 19:07

Takk til alle som kom med innspill om maling av kjøkkenet for ei tid sida. Tar med meg tips og råd til eg set i gang når det lir på.

Dagens fråga har kanskje ikkje noko enkelt kort svar, men eg prøver likevel. Kan gjerne svare i PM dersom de heller føler for det.

Eg lurer på når ein "kan" fortelje ungane at ein har fått ein ny kjæreste. Ungane mine er 11, 9, 6 og 4. Det blir ikkje aktuelt for dei å treffest på ei stund enda, men det er vanskeleg å hemmeleghalde tekstmeldingar/telefon/chat/gåver i posten/blomster osv.

Far deira og eg har budd frå kvarandre i eit drøyt år.

TrillTrall 04-08-11 19:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zillah (Innlegg 1173757)
Takk til alle som kom med innspill om maling av kjøkkenet for ei tid sida. Tar med meg tips og råd til eg set i gang når det lir på.

Dagens fråga har kanskje ikkje noko enkelt kort svar, men eg prøver likevel. Kan gjerne svare i PM dersom de heller føler for det.

Eg lurer på når ein "kan" fortelje ungane at ein har fått ein ny kjæreste. Ungane mine er 11, 9, 6 og 4. Det blir ikkje aktuelt for dei å treffest på ei stund enda, men det er vanskeleg å hemmeleghalde tekstmeldingar/telefon/chat/gåver i posten/blomster osv.

Far deira og eg har budd frå kvarandre i eit drøyt år.

Om de lurer på hvem du har fått blomster fra, hvem som ringer eller hva du har gjort i helgen mens de var hos pappa så kan du jo bare si at det er en god venn som heter XXX og som mamma trives godt sammen med. :) De eldste lukter nok lunta ganske raskt.

Zillah 04-08-11 19:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1173741)
Hva spør jeg etter hvis jeg ringer å spør ...om de har kroppssanalysemaskin ? Er det det det heter ? (det ble mange "det" gitt....*ler*)

På mitt treningssenter så blir det gjort InBody analyse, og det kostar 350 kroner. Da får du oversikt over kor du ligg hen i forhold til "normalområdet" for kjønn, alder, høgde. (Det finst eit kart på siten der som viser kor det tilbys kroppsanalyse, men eg ser no fort at ikkje alle er med - for vårt senter står ikkje på kartet.)

Cherry 04-08-11 19:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1173744)
Hva er den beste måten å få fjernet hår fra overleppa på - PERMANENT?

Elektrolyse er den eneste garanterte permanente hårfjerningen. Men du må nok belage deg på 5-6 behandlinger minst. Aberet er at mellom hver gang må hårene være noen milimeter før du kan behandles.

Cherry 04-08-11 19:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tonje! (Innlegg 1173601)

Sånne vekter som de har på treningssentrene som koster sånn 200 000 kroner er nok hakket mer avanserte enn weifa badevekt til 299 på elkjøp ;)

Den analyserer hvor mye vann, fett og muskler du har i kroppen gjennom strålinger.

Jabba 04-08-11 19:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1173765)
Elektrolyse er den eneste garanterte permanente hårfjerningen. Men du må nok belage deg på 5-6 behandlinger minst. Aberet er at mellom hver gang må hårene være noen milimeter før du kan behandles.

Takk! Jeg MÅ gå å få gjort noe med dette nå.....uff - ser ikke ut!

Camomilla 04-08-11 21:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1173741)

Jeg tok kroppsanalyse på Elixia, maskinen het InBody. Men jeg er helt sikker på at de skjønner hva du mener om du ber om en kroppsanalyse :) Mener å huske at det kostet 6-700 for ikke-medlemmer og 4-500 for medlemmer. Dyrt, men veldig informativt. Jeg hadde stor nytte av den, og skal tilbake for ny analyse nå som jeg har nådd målet mitt, og nærmer meg idealvekten maskinen satt for meg. Må bare få rotet meg til å bestille en time først :o

Edit: og der så jeg at du allerede hadde fått svar av Zillah - ikke meningen å gjenta henne, altså :)

Bønna200 04-08-11 21:31

Jeg har kjøpt lavkarbobrød på sunkost. Kan jeg ta det i brødristeren?

Lillemy71 04-08-11 21:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1173765)

Til informasjon:

Sitat:

Elektrolyse

Elektrolyse fungerer på den måten at det blir satt inn en nål i hårsekken. Deretter sendes det støm inn i den og hårrota dør. Et lite område slik som overleppen kan ta fra 4 til 10 timer. Et større område slik som bikinilinja kan ta opp til 16 timer. Så dette kan ære en tidkrevende prosess.
Varighet: Dette vil i de fleste tilfeller være en permanent hårfjerning, men noen kan oppleve at noe hår kommer tilbake.
Fordeler: Noen får fjernet håret permanent.
Ulemper: Dette er en tidkrevende prosess og i tillegg kan det bli til en pris som er ganske høy. Derfor er det blir det vanligvis gjort på små områder slik at det ikke skal bli så stive priser.

Hårfjerning med laser

Hårfjerning med laser blir gjort ved at en laser blir pekt mot hårsekken. Laserbehandling vil dermed stoppe hårveksten. Den fungerer best på personer med lys hud og mørkt hår. Dette på grunn av at pigmentene i huden vil slippe igjennom laseren lettere og at pigmentene i håret vil absorbere laserlyset lettere.
Varighet: Dette er også en permanent hårfjerning, men noen returnerer etter et halvt år på grunn av at det kan bli litt ettervekst.
Fordeler: Laserhårfjerning varer lenge og man kan behandle store områder av gangen.
Ulemper: Hårfjerning med laser er ofte ganske dyrt, men ikke alle som tilbyr det har samme pris, så det kan være mulig å finne en billig avtale også.
Kilde: http://www.kjerringrad.com/haarfjerning-405.html

Vil nok anbefale laser, det er atskillig mindre smertefullt enn elektrolyse og ingen av delene er garantert permanent. Du kan lese mer om hårfjerning med laser her .

Photobscura 04-08-11 22:02

Nå har jeg ikke orket å lese gjennom alle svarene, men Supera; En sånn vekt er på grensen til litt håpløs. Du sier moren din har mer epleform enn deg, og da har hun kanskje tynnere bein også? Jeg veide meg på en sånn vekt en gang, og jeg har alltid hatt tyyyynne bein, jeg måtte le. Tror jeg hadde en fettprosent på typ 25, eller noe. No, sir, det stemmer overhodet ikke, for jeg hadde i virkeligheten på den tiden minst 40, om ikke mer. Nettopp, som du selv sier, den måler knapt nok til hofta. Signalene når ikke langt nok opp.
Og det med muskler kan jo også forklares med at dine kanskje er mer velfordelte. Jeg har jo sett bilder av deg, og du ser ganske jevnt over sterk og kompakt ut. :)
Tror egentlig ikke det er noe vits i bruke den vekta i noe sammenligningsøyemed, men kun for din egen del om skal ha noen videre nytte av den. :)

Supera 04-08-11 22:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1173890)
Nå har jeg ikke orket å lese gjennom alle svarene, men Supera; En sånn vekt er på grensen til litt håpløs. Du sier moren din har mer epleform enn deg, og da har hun kanskje tynnere bein også? Jeg veide meg på en sånn vekt en gang, og jeg har alltid hatt tyyyynne bein, jeg måtte le. Tror jeg hadde en fettprosent på typ 25, eller noe. No, sir, det stemmer overhodet ikke, for jeg hadde i virkeligheten på den tiden minst 40, om ikke mer. Nettopp, som du selv sier, den måler knapt nok til hofta. Signalene når ikke langt nok opp.
Og det med muskler kan jo også forklares med at dine kanskje er mer velfordelte. Jeg har jo sett bilder av deg, og du ser ganske jevnt over sterk og kompakt ut. :)
Tror egentlig ikke det er noe vits i bruke den vekta i noe sammenligningsøyemed, men kun for din egen del om skal ha noen videre nytte av den. :)

Ja, det var det jeg også tenkte, at den målte lavere fettprosent på henne siden fettet hennes ligger mer rundt magen mens det hos meg ligger ganske jevnt overalt. Jeg ble litt overrasket over at den påstod at jeg hadde MINDRE muskler enn normalt da. Da jeg trente karate (før husoppussingsprosjektet tok all fritid) så ble karatetreneren imponert over hvor sterk jeg var. :snill: Og da jeg gikk i 6. klasse så tok jeg alle guttene i klassen i håndbak. :snill:

Jeg legger ikke så mye i de vekt-målingene siden jeg vet at de ikke er helt til å stole på, men at den skulle måle så forferdelig lav vannprosent på meg da? :confused:

Furine 04-08-11 23:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1173878)
Til informasjon:

Kilde: http://www.kjerringrad.com/haarfjerning-405.html

Vil nok anbefale laser, det er atskillig mindre smertefullt enn elektrolyse og ingen av delene er garantert permanent. Du kan lese mer om hårfjerning med laser her .

Etter det eg har lært, er elektrolyse det einaste som verkeleg er permanent. Men det er ikkje nok med ei behandling for ein må ta dei forskjellige "vekstsonene", kvar hårsekk har fleire. Det er ikkje behageleg, det kan vere direkte vondt til tider. Men det funkar. Vondt skal vondt fordrive...

Cherry 04-08-11 23:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1173972)
Etter det eg har lært, er elektrolyse det einaste som verkeleg er permanent. Men det er ikkje nok med ei behandling for ein må ta dei forskjellige "vekstsonene", kvar hårsekk har fleire. Det er ikkje behageleg, det kan vere direkte vondt til tider. Men det funkar. Vondt skal vondt fordrive...

Elektrolyse er den eneste godkjente offentlige hårfjerningsbehandlinga for f.eks PCOere fordi det er den eneste dokumenterte permanente hårfjerninga. Syns ikke det gjør vondt i det hele tatt, men jeg tar bare leggene =)

Furine 05-08-11 00:05

Det er meir sensitivt i ansiktet... Ein brenn jo i hårsekken, så eg må seie eg har kjent det. Det er nærare 13 år sidan eg tok behandling, men eg kan føle kjensla av korleis det kjennest.

Lillemy71 05-08-11 07:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1173972)

Var ikke permanent på meg i hvertfall og dt fikk jeg også opplyst om at det ikke er garantert permanent. Hårene kom tilbake noe mindre mørke og stive, men de er der. Jeg synes laser var like greit og like "permanent", men det er selvfølgelig for meg.

Cyan 05-08-11 07:38

Kan fiberHUSK og HUSK (den grønne boksen de selger på helsekost) brukes på samme måte? Altså, det jeg lurer på er om fiberHUSK egner seg bedre til baking og om denne også kan brukes til mageregulerende middel slik som HUSK, eller om det er et fett hva jeg kjøper.

Og som et tilleggsspørsmål: Dersom jeg bruker HUSK for å få skikk på magen min, er det noen karbohydrater som må tas med i regnskapet da? Dersom jeg skulle bruke hele linfrø i stedet (men det fungerer ikke så bra på meg ...) regner jeg med at de går ufordøyd gjennom og derfor ikke trenger å tas med i karboregnskapet?

grotingeling 05-08-11 08:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1174048)
Kan fiberHUSK og HUSK (den grønne boksen de selger på helsekost) brukes på samme måte? Altså, det jeg lurer på er om fiberHUSK egner seg bedre til baking og om denne også kan brukes til mageregulerende middel slik som HUSK, eller om det er et fett hva jeg kjøper.

Forskjellen på produktene er at den som heter fiberHUSK (gul pakke/pose) er pulverisert, mens den andre (grønn pakke) er hele psyllium frøskall.
Jeg bruker begge disse både til baking og som mageregulerende, og det går helt fint.
Men jeg tror produsenten har ment den gule til baking og den grønne til mageregulering :)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1174048)
Og som et tilleggsspørsmål: Dersom jeg bruker HUSK for å få skikk på magen min, er det noen karbohydrater som må tas med i regnskapet da? Dersom jeg skulle bruke hele linfrø i stedet (men det fungerer ikke så bra på meg ...) regner jeg med at de går ufordøyd gjennom og derfor ikke trenger å tas med i karboregnskapet?

NOPE - fiberhusk er et kostfiber, og skal ikke regnes med over hode.
På fiberHUSK-pakken (gul) står det 0g karbohydrater og 85g kostfiber, mens det på HUSK-pakken (grønn) finner jeg ingen informasjon om næringsinnhold - og heller ikke på produsentens hjemmeside
Men siden begge disse produktene i bunn og grunn er samme produkt, har de sansynligvis også samme næringsinnhold.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:49.