![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Så dette var et lite anti-innlegg i forhold til tott. |
Han spiser ike hver halvtime, men han tror han vil ha mat så ofte. :) og spiser sett god og vel mett ca hver tredje time, men han tolker alt ubehag i mage området som sult. Om jeg ammer han da bare sovner han på puppen bare.
Broren min totta til han var i slutten av tenårene. Ble avslørt av at han sov med den gamle loslitte bamsen uten armer og bein fortsatt. :D men han fikk utrolig nok aldri skeive tenner da. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Det er lettere å få melk ut av flasken, det krever mindre jobb! Mine tok ikke flaske før de var ganske store! Nesten året, faktisk! Da min datter var 16 dager gammel, måtte jeg fjerne blindtarmen. Ikke noe dramatisk, men pgs narkose etc, måttte snupp være hos pappa første natten etter operasjonen(operert om kvelden) og fikk da flaske med MME av han. Han hadde brukt 2 timer:eek: på å få i henne(lille matvraket vårt) innholdet i en sånn bitteliten tåteflaske. Hvorpå bebisen ser sin far rett inn i øynene og gulper opp nesten mer enn hun hadde fått i seg!:eek: Gjett om hun var sulten nesten morgen!:D Viste seg at hun ikke tålte vanlig MME uansett, da, så jeg ammet mer eller mindre frivillig til hun var 20 måneder! Verdens største smokk, det var meg!:D |
Junior har fått flaske et par ganger (pumpet meg) fordi pappa'n er snill og vil la meg sove litt. Han bruker tydeligvis tunga for å kontollere melkestråla, for etter det har han begynt å dytte brystvorta ut og inn av munnen under ammingga. Han som hadde så bra teknikk! Men han veksler heldigvis lett mellom bryst og flaske.
Men jeg har også hørt det at de helst vil ha flaske om de får det. Ser det har kommet flasker med andre typer tuter som sskal minske problemet. |
Hva gjør man når en far oppretter face-profil på datteren som er 7 år, uten mors samtykke?
De er ikke sammen, far har lite samvær |
Sitat:
|
Sitat:
Får se hva jeg finner ut |
Slettmeg.no kan kanskje hjelpe?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Kuult at overbittet gikk tilbake. Det har jeg hørt det ikke gjør, nemlig. Det er penere med overbitt enn underbitt. Litt sjarmerende, synes jeg. Jeg fikk også advarsel fra mamma om at hvis jeg ikke sluttet med tommel kom jeg til å få utstående tenner. Det skremte meg nok til å slutte. Da var jeg 6, tenker jeg. Men jeg ble bare verre til å bite negler da. Det sluttet jeg ikke med før langt oppi 20-årene. Og røyken flere år etter det igjen. Merkelig dette sugebehovet som så mange har.
|
Sitat:
Heldig du var med at det trakk seg tilbake, da! Det var det ikke snakk om hos meg. Men på den annen side, reguleringstannlegen var helt over seg over hvor rette tenner jeg hadde, ikke så mye som en tann ute av stilling, "bare" dette gigantiske overbittet. Det var jo enda noe, og særlig etter at hjørnetennene ble trukket, så er det jo ingenting som skiller seg ut i raden av tenner. |
Lurer på å melde meg inn på Evo jeg...Noen som trener der som er fornøyd? :D
|
Kan jeg like godt spise Bremykt som Meierismør på et ketolysekothold ? Rapsolje er vel greit, tenker jeg, - som er en av ingrediensene i Bremykt . . . ?
|
Ja, helt iorden.
|
Lurer på hvorfor jeg ikke spiser som jeg BURDE, men som jeg har lyst til... Og de to tingene er ikke det samme nei.
mvh *opp 3 kilo i sommer* |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg gjorde det da jeg skulle bli sunn og begynne med grønnsaker. Jeg husker jeg måtte ha cottage cheese som dressing i salat( av issalat, agurk, tomat, paprika, stangselleri, løk, minimais/ kikerter.)for at den skulle være god. Å gå over til avokado istedet var kjipt i førsten men så ble jeg glad i det også fordi jeg liker det jeg er vant til. |
Tilbake til leppepomader... :p
Jeg har nå i lengre tid prøvd de godkjente produktene, både EOS og dem fra Iherb som bla Photo anbefalte. På dagtid klarer jeg meg nesten uten leppepomade, men om kvelden må jeg ta på, og ta på... Og jeg kan innimellom fortsatt dra av større filler skinn fra leppene! Har mat og drikke noe å si? |
Lava, har du prøvd med cocosa?
Jeg prøvde det etter et tips herifra og jeg har aldri hatt så myke lepper som nå. Mannen bruker det i ansiktet i stedenfor fuktighetskrem også, og det tar alle kvisene hans og holder på fuktigheten kjempebra! I :hearts: Cocosa! |
Sitat:
Har ingen prob med kviser, har kanskje èn, sånn hvert 10år og da er det en pitteliten en :p Nesten aldri kviser i ungdommen og mine unger har heller ikke kviser :heia: |
Sitat:
Jeg så på Clas at de hadde sånne bittesmå bokser med skrulokk som var perfekt til sånt, slik at man bare kan ha den i veska og slipper hele glasset med cocosa :p men jeg ser problemet med at den smelter ja! Jeg har ikke trengt å ta den med meg ut av huset en gang så her går det bra. Smører på kanskje 1-2 ganger i løpet av hele dagen og da er den saken grei :p |
Sitat:
Men kanskje jeg skal ha den cocosaen som "kvelds-smørning"? Er lei av å prøve og ikke få det til... Takk for svar! :klem: |
Det kan ta sin tid før det går seg til om du har hatt skikkelig tørre lepper, sår, sprekker etc, altså. I den badger-leppepomaden jeg har så er det bl.a kokos, så den har litt av de samme kvalitetene. Jeg vet at det minst tok to uker før leppene gikk seg til etter litt misbruk av vaselin (aldri bruk vaselin på kroppen, folkens! Det er döden!). Men smør fra innsiden også. Drikk nok vann! Det er essensielt.
Men angående kokosolje, så tar jeg jo et par ss av det om dagen, og da får jeg alltid litt på leppene, som jeg passer på å smøre på mens det først er der. Ellers kan du jo prøve å smør munnen og huden rundt behørig med cocosa som et supplement før du legger deg! |
Jeg kan signere det med kokosa. Brukte det sammen med litt sukker i dusjen også. Kjempe fin skrubb for å få bort tørt hud. Ble myk og fin etterpå. :D
|
HVORFOR legger folk ut sånne statuser som får folk til å lure, svar eller spørre, for så å svare at det er "hemmelig", "ikke bry deg" eller "alle trenger ikke å vite det". Neivel, hvorfor legge det på statusen da? Får helt angst. Blokkerer sånne folk fra statusoppdateringene mine snart om det går an =P
|
Det er rett og slett for å få oppmerksomhet, og man mater jo oppmerksomheten ved å ikke svare skikkelig.. flere begynner å spørre etc etc.. Blir så lei av sånne at jeg gidder ikke å spørre i det hele tatt :P sånne fortjener ikke oppmerksomheten til å begynne med.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg synes det er bedre at man lar babyen bruke smokk, enn å sutte på tommelen.
Det er mye lettere å kvitte seg med smokkene- enn å venne av med å bruke tommelen. Tenner former seg desverre også etter slik sutting på tommel. Ikke pent. Og tannregulering er vondt og ikke noe gøy. Så jeg hadde sverget til smokk, og tommel = fy. Når det gjelder bryst eller flaske, så merker nok mange at etter at barnet begynte med flaske, så ble ammingen dårligere. Det er lettere å få melk ut av flasken, og de kan få ødelagt suge teknikken sin når de skal ta brysdt. jeg er for amming, og mener dette bør komme i første rekke. Og så er det jo så greit da, å alltid ha mat og trøst der, er bare å lette på klærne :-) Flasken er grei hvis man absolutt ikke får til å amme, eller mister melken. |
Sitat:
Jeg opplevde at poden foretrakk flaske en periode. Jeg løste det problemet ved IKKE å pumpe meg, men ved å la poden suge på ei flaske med små få hull (han ble omtrent hysterisk). I mens hadde puppene samlet myyyye melk og da poden ble lagt til brystet trengte ikke suge engang, melkspruten stod! :p |
Hvorfor går gulrot ufordøyd gjennom kroppen min? Too much info? I don't care :p
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg er utrolig sløv i hodet akkurat nå og det er sikkert blitt spurt om 10.000 ganger før på forumet.. men jeg spør allikevel jeg! Nå er jeg jo det man kan kalle normalvektig, men jeg mener fortsatt at jeg har en del kilo til å gå ned, kan lavkarbo hjelpe da? Jeg føler at jeg kun leser at lavkarbo kun er vektregulerende og ikke nødvendigvis slankende og da underer jeg på om det er noe vits i å holde på når vekten bare står stille..? Nå har jeg jo bare prøvd ketolyse og generell lavkarbo hvor kh var under 80g om dagen, kan det være noen andre grener som er mer effektive? Jeg sluttet ketolyse fordi vekten stabiliserte seg og kroppen ville ikke noe mer ned.. så hva nå da?
|
Jeg lurer på hvorfor jeg føler meg sulten mens jeg er på slutten av et måltid og føler meg for mett til å spise :S
2 hele dager uten atkins bar, men jeg føler ikke at jeg har lyst på noe søtt. |
Sitat:
Om du startet måltidet som mett og blir sulten etterhvert så er det fordi du setter igang forbrenningen. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49. |