Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Livets lyse side (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=67)
-   -   Tusentråden 2006 (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=8984)

Helene 19-12-06 18:06

Sv: Tusentråden 2006

Nå er jeg tilbake fra legen.. en fantastisk opplevelse.. en liten baby som hoppet og sprellet og et lite hjerte som banket med 140 slag. Forstervannet var klart og fint og babyen mye større enn forventet.. ble målt til 15+2 som er en uke lenger på vei enn tidligere beregninger.

Nå er jeg lettet og kommer nok til å sove godt i natt. Gleder meg til ordinær UL om en måned..

Hvilke bilsete har du kjøpt da lise?

Mila 19-12-06 18:11

Kom fra jobb for ikke så lenge siden, er sliten.
Kom ett par kollegaer som har permisjon innom i dag med babyene sine :love: *vil å haaa* Øhhm.. *kremt*

Så kos da Helene :) Håper alt går bra!! Baby.. :love: *drømme seg bort igjen*

Jeg fryser, sånn veldig... jah.. så må jeg snart i dusjen, og jeg kjenner att det ikke blir sent før jeg legger meg i dag altså, skal på jobb ett par timer tildigere enn normalt i dag, pga alt julestresset.. Glad når det er over tror jeg.. :ja:

:klem:

Summer 19-12-06 18:43

Å, så godt å lese Helene. :klem: Deilig å ha kommet lengre og ikke kortere. :)
Vi har kjøpt Acta Graco sin siste modell, for den kan man justere slik at ryggen ikke blir så bratt, også var den mye lettere enn Izi sleep som jeg i utgangspunktet hadde lyst på (mend et var jo så blytungt og vanskelig å feste). Dette var lett å feste, samt at det har base som vi bare kan løfte setet utav og vi kan feste det i en annen bil uten basen også. :)

Helene 19-12-06 18:57

Ja izi sleepen er fin men alt for tung. Har lyst på det jeg og men så lenge det er så tungt og ikke har base blir det ikke det på oss heller.

acta sitt nye har jeg hørt skal være ganske bra.. men vurderer maxi cosi på grunn av muligheten til å ha det på vogn.. vet ikke hvor mye det kommer til å bli brukt..

Thomas kom i går og hadde lyst på Bebe high trek, og da blir det bebe sete. men vi har heldigvis mange mange månder igjen på oss..

jeef-micro 19-12-06 18:59

Så glad for at alt gikk bra med deg Helene. Var litt bekymret og har tenkt littpå deg siden du skrev det forrige innlegget ditt.
Jeg er fortsatt på jobb. Har vært litt å jøre en liten stund nå, men ser ut til å bli en rolig kveld... i allefall for meg. Har hatt en lang god pause, og fått pratet litt med noen av de som er på jobb :)

kristih 19-12-06 19:42

Nå skal jeg bare jobbe halv dag i morgen og hele dagen torsdag såååå er det juleferie.. :p Skal bli deilig. Jeg skal innlede juleferien med en lang og god ridetur. Håper det kommer snö för fredag. Er så deilig å ri i nesten fullstendig stillhet og bare höre prustingen fra hestene..

Har jeg nok nå??? Tror det:-)

jeef-micro 19-12-06 19:56

Jeg har juleferie torsdag og fredag jeg... Jeg jobbet i går, i dag jobber i morgen, lørdag, søndag, mandag, tirsdag onsdag og torsdag... og så er det litt fri igjen :D og da skal jeg ha fri. Da får penger være penger. jeg vil ha litt fri sammen familien også. være litt søster og tante :) og så kommer den grusomme nyttårsaften da...liker ikke

Mila 19-12-06 20:04

Skal jobbe i mårra å fredag jeg, så har jeg fri helt til neste fredag! *like* Har jobba så mye de siste romjulene nå så blir godt med fri! Skal være hos kjæresten for det meste. Bare hjem å jobbe fredag å lørdag før nyttår, så blir det vel fest på nyttårsafta... Kan ikke heeeelt si att jeg har veldig lyst da siden jeg ikke kjenner NOEN der.. Bare kjæresten... Liker ikke sånnt jeg.. men jeg overlever vel det og !

Jeg gleeeder meg til fri nå, noe så innmari også.. Skal bli deilig!

Aline 19-12-06 20:24

Jeg vil ha ny telefooon :p :o Materialistisk?? :o
Men jeg skal være flink pike og donere min til noen som vil ha den :)

Så blir den iallefall ikke kastet :D Oi, nå tror jeg kanskje at jeg kom på en som kunne tenke seg den :D Weee! Det blir jo nesten som en god gjerning å kjøpe telefon, dette :ja:

Nille 19-12-06 20:35

Åååå ny telefon ?? Det ønsker jeg meg også. Den jeg har synger på siste verset nå tror jeg. Gammel samsung uten noen dikkedarier. jeg har forelska meg i Samsung D830 Ultra Edition RØD - men den koster nesten 3000 og det er litt drøy for en som bare bruker telefonen til å ringe av og til og sende en og annen SMS. Er neppe storforbruker med mine 70 kr mnd i telefonregning ! Det er bare "kjekt å ha" liksom....... Også sparer jeg til SPA-reise..... for det har kroppen min mye bedre av...

http://www.samsung.com/no/images/spacer.gifhttp://www.samsung.com/no/images/spacer.gifhttp://www.samsung.com/no/products/m...d830_r_f_s.jpghttp://www.samsung.com/no/images/spacer.gif

Anne 19-12-06 20:54

Oppdaget litt sent at dette var Tusen-tråden, men det går. Kjempelurt å spare til SPA-tur, Nille, og med 3000 er du langt på vei:p Synd jeg ikke trenger ny mobil, for da kunne jeg og ha spart ved å la vær å kjøpe:D

Kanskje det er noe annet jeg ikke trenger? Noe jeg kan selge på Finn.no feks:p

Veldig synd jeg ikke tenkte på det før jeg kjøpte og spiste noe jeg ikke skulle i stad:eek: Noe som begnner på sjoko...og ender på ...lade:o

Mila 19-12-06 21:00

Sjokolade :eek: :eek: :eek:

Hehe.

Kjøpte ny mobil for ikke så lenge siden jeg. Har til å med bytta til knall rosa deksel:p peeeent! Liker denne nye mobilen jeg :) Grei å skrive med, og så var den ikke så alt for dyr heller.

Nå ligger pusen min på sida meg å koser seg :love: søt er hun, gikk å vima i beina på meg i stad da jeg var nede for å finne mat, så ente med att hun fikk bli med opp på rommet mitt igjen :)

Summer 19-12-06 21:03

Anne alt dette kan du la være å kjøpe i år slik at du slipper å bruke pengene: Krumkakejern, vaffeljern, smørbrødjern, miksmaster, strykejern, bordgrill, popcornmaskin, kaffetrakter, kakeformer. Noe har du, og noe har du ikke bruk for. Gode grunner til å la være å kjøpe, og gode penger sprt. Smart hva? :D

Jeg er på jakt etter krumkakejern, og det kan jeg jo kjøpe for jeg skal ikke spare til tur. :D Men jeg får vel se om det kommer på tilbud i romjulen eller januar tenker jeg.

Anne 19-12-06 21:22

Mye av det du nevner har jeg, Lise, men ikke bordgrill og popcornmaskin. Er det dyrt? Sparer jeg masse hvis jeg ikke kjøper det?:D
Ikke har jeg cabriolet heller, noe sambo syns jeg burde kjøpe meg:p Har selvfølgelig ikke råd, men tenk så mye jeg kunne spart hvis jeg hadde hatt råd, men latt være å kjøpe det da.....:o
Nå angrer jeg på at jeg kjøpte julegave til sambo....:p

Nille 19-12-06 21:37

Var det noen som sa det stygge S ordet her inne ??? :eek:
Jeg laget marsipan i går, MASSE marsipan. Også fulgte jeg feil oppskrift, så den ble ikke slik jeg trodde den skulle bli, men den ble god. Også måtte jeg jo dyppe i sjokolade da..... Smeltet 300 gram 85% (Valrhona Grand Cru + Lindt Excellence Chili) sammen med 3 ss cocosa - i vannbad.... tålmooooooooodig. Avkjølte sjokoladen og dippet og duppet så sjokoladen skvatt. Også hadde jeg så mye smelta sjokolade til overs at jeg snekra noen Sarah Berharder også - og fikk dyppet dem og før sjokoladen stivna igjen.....

men det jeg skulle si - det var at jeg smakte litt underveis. Ikke bare litt heller kanksje litt mye. Iallefall har fjeset mitt tegn til at det ble litt mer enn kroppen likte. Kviser - masse små ekle kviser.... og det er sjokoladen sin skyld :cool:

Anne 19-12-06 21:53

Jeg nevnte det stygge "S-ordet"....og ikke var det 70% heller. Tror det var en trasse-"S" eller en diger trøste- "S" det var snakk om denne gangen. Svært kvalmende:eek: og det blir sikkert tre år til neste gang igjen:p Håper jeg....

Neste gang skal jeg heller gå på badet og legge en god fuktighetsmaske med engang og ikke vente til etter "S-en". Kanksje lysta blir borte igjen:p

jeef-micro 19-12-06 22:07

og for oss som ikke sparer da :) jeg har kjøpt meg ny mobil, men bare sånn at søsteren min skal få min gamle :D <så snill er jeg
http://www.nokia.no/phones/n72/
og den er roooooooooosa :D

men jeg spiser ikke sjokolade da... nesten
brukte litt å ha på de sara bernhardene, og pappa'n min likte i allefall de :D Jeg må prøve å få han over på en litt mer lavkarbo-stil etterhvert tror jeg... må bare få fikset opp i mitt eget hode først

Helene 19-12-06 22:25

Jeg spiser sjokolade.. og den er veldig god.. men jeg prøver å slutte med sån.. må nok det ja.. men det er ikke så lett.. for den er veldig god :p

nå begynner jeg å glede meg til jul. Glede meg til pinnekjøtt og hjemmelaget riskrem. masse gaver og mye familie. det er kos. for første gang på 20 år skal ikke mamma være her i julen. men vi skal ut til henne i morgen og så kommer hun hjem til nyttårshelgen igjen.. Det er svigersjul uansett i år så jeg kommer nok ikke til å merke det så mye like vel.

Blir litt merkelig med første jul uten bestemor, julen hos bestemor er der jeg har de beste barndomsminnene fra.

Anne 19-12-06 22:39

Da har jeg gjort noe positivt for kroppen i dag også, ikke bare nedbrytende ting som S-ting.....
Jeg har tatt ansiktspleie. Hjemme. Renset, peelet, dampet og lagt en god fuktighetsmaske...også har jeg tatt fotpleie. 15 min fotbad med salter og olje, før jeg brukte pimpesten (heter det det? Hm...)og klippet negler og smurte inn med en god fotkrem....Nå er undersåttene også fine til jul:p

Også så godt som det er....:)

Summer 19-12-06 22:42

Jul og julemat ja. Vi skal til min bror på julaften og spise pinnekjøtt og kålrabistappe. Det skal bli godt. Meg og HP hadde for noen uker siden en tjuvsmak på pinnekjøtt, og jeg håper virkelig det går bedre med meg på julaften enn da. For da fikk jeg kun i meg to små pinner, såvidt det også, og litt kålrotstappe og så var jeg bare totalt mettet. Klarte nesten ikke å spise det. :eek:
Men jeg gleder meg. Gleder meg til å åpne gaver med ungene, og til å kjenne lukten av pinnekjøtt og høre stemningsfulle julesanger og og og ... :)

Anne 19-12-06 22:54

Vi skal til eldste datter og svigersønn julaften, sammen med hans bror, svigerinne, to nevøer og hans mor...og selvfølgelig mine to barnebarn:p

Gleder meg, og det er kjempehyggelige mennesker. Vi er mye sammen ellers også. I bursdager osv...juleavslutninger og 17 mai...

Det blir tradisjonell julemiddag for oss, ribbe, medister, osv..og multekrem til dessert.:)
1. dag kommer alle barna mine med ektefeller og barnebarn til middag hos oss. Dyrestek og multekrem, riskrem eller fruktdessert. Ikke bestemt helt enda:p

Summer 19-12-06 23:07

Jeg fikk innlegg nr 900! :D

*danser*

Da må jeg bare stå på da, slik at jeg får innlegg nr 1000 også. ;) For det blir mitt vet dere. :ja: Haha, jeg kan jo bare følge med, og så stenge tråden, eller jeg kan redigere et innlegg og si at "desverre var det et ord for lite", og så legge inn det siste innlegget selv. :korrupt:
Hm ... Kansje jeg ikke skulle avsløre planene mine så altfor tidlig, kansje jeg ikke får med meg noen på de neste hundre innleggene. :p

Aline 19-12-06 23:23

Pøh, du fikk innlegg no 901 ;) :D

Jeg klarer ikke finne ut hva slags mobil jeg vil ha, jeg :o Det blir en til 1 kr også viderefører jeg abonementet mitt..
Tror jeg akkurat nå bestemte meg for at design er viktigere enn hvor bra den er :o :p :D

Jaja, titte litt til, da :ja:

Helene 19-12-06 23:25

Hehe.. korupte administratorer vet jeg ikke helt om vi liker.. kansje vi skal slutte å legge inn innlegg når det er 990 inlegg bare på grunn av det.. men da ender det vel bare opp med at du låner hp sin konto og snakker med deg selv siste 10 innleggene..

Jeg skal feire jul med svigermor, svigerfar, bror til thomas og thomas. blir liten jul i år.. veldig uvanlig for meg som er vant til nesten 15 mennesker..

Kansje en veldig god venn av oss blir med og.. han skal være helt alene på julaften fordi familien hans bor i nord norge og det er bare x svigerfamilien som bor her.. men han vil ikke trenge seg på så vi jobber forsatt med han..

jeef-micro 20-12-06 01:18

Jeg skal feire jul hjemme hoss mamma og pappa'n min, sammen med søster, hennes sambo og så klart lille søte nyyyydelige Maya :love: tantes lille gull... uansett. Vi skal så klart ha ribbe, julepølser og kjøttkaker (ingen som liker medisterkaker hoss oss) med rødkål, surkål, potet (en liiiiiten en på meg) grønnsaker og saus. Til dessert har vi mammas hjemmelagde karamellpudding :sikle:

første juledag blir det engelsk stil. Søster lager mat, så sambo'n får litt "hjemmefølelse". Da blir det kalkun, med full pakke av pølser og "devils on horseback", roast potatoes, yorkshire puding, christmas puding, osv...

men pakkene åpner vi julaften :D

Siljevanilje 20-12-06 07:51

ja se det, dere ! dere har jo vært kjempe flinke :ja:
jeg bare jobber å jobber jeg. så mye at hofta ikke ville mer igår og jeg klarte såvidt å gå når jeg var på jobb. kjedelige greier. ellers så har jeg kontroll på jula og dens utfirdringer. skulle egentlig lånt kjøkkenmaskin og laga marsipan. men den glemte jeg. skit la gå. skal lage myas cookies og gjerne sara bernhardt. blir alltid nok julekaker.

jeg skal feire jul sammen med sambo, mamma, pappa, søster, bror og mormor. koselig :ja: i sirdalen. og der er faktisk snø, eller har den smeltet, Mila?

tror jeg har mer en 50 ord nå. 9 timer på jobb med en hofte som henger seg opp å er kjempe hoven, ikke kjekt :nei: gruer meg. va j*vlig vondt igår.
men men snart jul. og snart lønn. :D :_punk:

Nena 20-12-06 10:07

Vaskedag i dag! men i ettermiddag stikker jeg ut og møter gode venninner på byen :D . Katt og hund har spist halvparten av pepperkakehjertene jeg hengte opp i vinduet:eek: ; katten henter de ned og så spiser de kakene sammen.. må nok finne alternativ vinduspynt ja! Pepperkakehuset er også utsatt, så jeg regner ikke med at det varer så lenge. Til tross for gårsdagens kastrering gjorde katten flere forsøk på å angripe det (står høyt oppe på et skap), så han er nok på bedringens vei..

Anne 20-12-06 10:33

Nå er siste runde med lilla neglelakk unnagjort for i år. Adventsfargen. Neste gang blir det kanskje rødt?:p

Ikke sikkert heller, for det er litt "slitsomt" med farge på neglene. Blir så vanskelig med andre farger til på en måte, men for en kort stund er det greit.

Men tåneglene kan jeg jo ha røde...:p Litt julete tær?

jeef-micro 20-12-06 11:42

juletær :lol:

Jeg skal på jobb i dag også, men starter kl halv tre, så jeg har god tid til å pynte litt her først. Har lagd meg smoothie til frokost. Skulle være en skogsbær-smoothie, men det er ikke sånn dråpe-dings på vaniljeekstrakten min, så det ble vaniljesmoothie med skogsbær i steden...

nomma 20-12-06 11:56

får slenge inn ett innlegg i full fart, jeg har jo vært fraværende her noen dager.. hadde en forferdelig orkan/lyn-storm forrige torsdag noe som resulterte i død telefon og bredbånd helt til i går.. hadde litt abstinenser men det gikk bra å være uten nett i så mange dager.. fikk gjort mer ellers i huset:):)

jeef-micro 20-12-06 12:01

Kanskje det er en sånn storm som må til for at jeg får gjort noe i huset også? hadde vært kjekt å greid å løsrive seg fra nettet så lenge at jeg faktisk hadde fått gjort litt da. Skal ta en liten runde etterpå nå. rydde litt, dra over gulv og legge på juleduker. jeg drar "hjem" i morgen, så jeg må lage litt jule her før jeg drar.

Summer 20-12-06 12:09

Jeg også legger inn en betilling på en storm som kommer hit og feier gjennom huset, og lar alt falle helt på plass akkurat der det skal, og soper med seg skit og sender en liten regndskur så det blir rent, og blåser på så det tørker igjen. En inteligent storm med andre ord. :ja:
Nå skal jeg bare prøve å få i meg resten av frokosten min, så skal jeg ut og få shoppet noen julegaver.

Helene 20-12-06 12:25

Internett ja.. jeg har en tedens til å glemme tidne når jeg ligger på sofaen med pcen på fanget.. må snart stikke i dusjen nå for jeg skal være i bergen kl 13.. og før det skal jeg finne frem alle julegaver.. pakke inn en.. og mye annet som skal gjøres.. men gjør jeg det.. nee.. ligger no her og lusker på sofaen.

men nå må jeg få farten opp og slenge fra meg pcen.. vist ikke blir det ikke mye shopping på meg i dag..

jeef-micro 20-12-06 12:34

Jeg jobber sent i dag også, og da får jeg liksom aldri gjort noe fra morgenen av... Litt styr når man skal lage middag, som må avkjøles (må jo ha med varm mat på jobb) og jeg skal pynte til jul, gjerne få vasket litt klær og gulv, og samtidig være sosial på nettet...

juhu

Hyper 20-12-06 12:45

Ikke vært her på en stund jeg heller, men ser folk har vært flinke da!!!Mange innlegg jo:)
Får legge inn det siste giret jeg da, i kveld og når jeg kommer hjem..Tar nok med meg pc'en, for mamma og pappa sin er treiiiiig....
Tastaturet er helt på tur, og internetforbindelsen suuuger...Så dere hører nok fra meg ja!!:)2 uker uten å stikke innom tror jeg hadde blitt vanskelig;)

Anne 20-12-06 12:45

Da har jeg fått unna resten av formiddagens hjemmedont... Skrevet liste over "what to do the next four days":p Litt av en jobb det.

Og nå skal jeg innover til jobben en tur og ønske god jul og rydde skrivebordet for "gammelt 2006 rask", for jeg skal ikke tilbake før 2. dag nyttår.

Ha fortsatt en produktiv 1000-tråd dag!:)

jeef-micro 20-12-06 13:06

Jau her er vi produktive :D jeg sitter fortsatt på rompa. må opp og hente juleduker snart, så det ser litt pent ut her. skal jo hjem på "juleferie" snart. I dag skal jeg lage meg skikkelig god middag også. Med kjøttdeig, tomater, hvitløk og løk. sopp pluss fullkornsris

Nena 20-12-06 14:44

Har pause i vaskingen. Utrolig hvor mye rart som gjemmer seg under sofaer, bak bokhyller osv - fant til og med en del av et inntørket bananskall :eek: ... viser jo bare at det virkelig var behov for rengjøring :p . Stua er i boks, nå er det kjøkkenet sin tur - merker jo at det steikes mer enn i mine lavfettdager ja... bare å dra med seg dampvaskeren og mikrofiberklutene, så blir det nok bra der også!

Grethe 20-12-06 18:55

Så flinke dere har vært, blir helt matt over skriverglede og juleforberedelser. Selv så går alt på halv tolv her, skulle ikke tro at jeg hadde stelt istand jul før...men jeg har aldri stelt i stand jul uten alle ungene her. Nå er det en som skal feire sammen med kjæresten sin og det blir ikke noe morsomt i det hele tatt. Lurer på om han vil føle at det er jul når han ikke får pinnekjøtt med svineribbe? Mine unger ble altfor fort voksne!!

Nille 20-12-06 19:43

I år har jeg latmannsjul. Skal feire hos svigers julaften (inkl. sønn/svigerdatter og barnebarn), og julelunch 1. dag, hos min mor 2. dag (inkl. sønn/svigerdatter og barnebarn) og så skal jeg jobbe resten av jula. Siden vi ikke skal ha noe selskaplighet hjemme og ikke venter besøk, har jeg ikke giddet å stresse med noe som helst. De vi skal til pynter til trengsel, så regner ikke med at det blir noen problemer med stemninga. Har en eneste juledekorasjon, men ellers har jeg latt pynten ligge i eska si i år. Jeg og sambo var helt enige om å ha latmannsjul i år. Eller julefri sone i heimen....

Har ikke bakt en eneste julekake heller. Men jeg har jo laget Sarah Bernhard konfekt og marsipaner da....:p Og så har jeg klar ingredienser til delfiakake..... eller cocosakake som jeg heller vil kalle det.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:19.