![]() |
Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye
Har våget meg ut av Eurodiet forumet og innsett at det finnes flere forum her på lavkarbo. Helt fantastisk!
Jeg er 38 år og vært evig slanker siden jeg var 18 år. Har gått opp og ned flere ganger de siste årene og veide 95-98 etter 3 svangerskap. Deretter fulgte jeg Grete Roede i flere år, og gikk ned til 75kg. Men har nå gått opp igjen :rolleyes:. Nå følger jeg Eurodiet og har gjort det i en mnd. Målet er langt unna, men jeg skal bruke tiden til hjelp. Målet er å ikke gi opp på veien men fullføre til blodverdier er innenfor normalen, klesstr. ca 38/40 OG innse at jeg ikke kan fortsette å leve med sjokolade, potetgull og kaker i mengdevis. |
Ny her!
Jeg går på easylife kurs, og har startet med kosterstattere de første 3 1/2 ukene. Har gått ned 9 kg så langt, skal ned 31 til, så jeg har en lang vei å gå. Har lest masse på dette forumet, og har registrert meg idag. Har alltid vært glad i brød, ris og pasta, men etter å ha funnet så mange gode oppskrifter her inne skal jeg nok klare meg uten! |
Hei
Jeg er helt ny her og skal begynne på Ketolysekuren i morra :) Er veldig spent på hvordan jeg kommer til å takle dette for jeg er skikkelig dårlig på slanking..... Etter mitt 3. barn så var vekta godt over 100 og jeg vil bare ikke være så tung lenger. Jeg har en lang vei å gå...... MEN NÅ ER JEG IGANG :D |
Gratulerer med å bli sunn, SiTron! Det er bare å spørre om det er noe du lurer på. Det er masse lure folk her. ;)
|
takk :) jeg liker lure folk
|
Hei jeg føler jeg hører innunder denne kategorien, Veier nå 123kg og i følge bmi så skal jeg ned til 60kg så det er da 63kg ned herregud så mye det er en hel person det:eek:
Ja ja i første omgang har jeg satt meg 10kg som mål, virker litt mere overkommerlig da føler jeg, Godt og se at det er flere her inne, føler seg liksom litt alene i et samfunn som er rettet mot de slanke. Jeg har alltid vært av de slanke, veide 62kg helt frem til i 2002 da fikk jeg samboer og kort tid etterpå ble jeg gravid, i løpet av svangerskapet gikk jeg fra 65kg til 125kg (3kg før svangerskapet) klarte ikke å gå ned før svangerskap nr 2 da gikk jeg ned til 118 den dagen jeg skulle føde og ned i 100 i løpet av tiden jeg ammet, men gikk da opp igjen til vekten min nå. Tja det var litt om meg, håper på og klart første delmål før sommeren men blir ikke helt ødelagt om jeg ikke klarer det, meeen skal klare det nå:) |
Holy crap, det var litt av en vektoppgang under graviditeten! :eek: Det er flere av oss ikke-slanke her, ja. Lykke til BolleLizzy!
|
Hei BolleLizzy, vi er i samme båt du og jeg :)
LYKKE TIL!!!! |
Takk for det, lykke til du også,
|
Ja ganske mye ja, hehe
Takk takk Lykke til du også |
Heisann...
Dame fra vestlandet her som trenger å gå ned 40 kg... yaiks... trur det er første gang eg har "sagt" det høyt!!! Eg har nettopp lest boka Belly Fat Cure av Jorge Cruise, og bestemte meg får å prøve denne dietten. Det er en lav karbo diett, eller han kaller det carbo swap program. Eg kan spise mer karbo enn eg ser mange andre her inne legger opp til... 120 g pr dag, og 15 g sukker pr dag, men det skal visstnok hjelpe likevel... så eg prøver det i første omgang, og så ser eg... Dette er mitt første lav karbo forsøk, og eg har vært så nervøs for dette.. men det er faktisk ikkje ille i det heile tatt. :):) Eg begynte med trening, så 3 ganger i uka trener eg intervall som er sett opp av legen min. Dette er innarbeidt og eg er begynt å like å trene... :eek::rolleyes: Så da er det på tide å sjå litt på kosten også... og derfor enda eg på Belly Fat Cure... og på surfing etter oppskrifter fant eg dette forumet her... Eg har heldigvis et stort nettverk og supportere rundt meg, men det er likevel ikkje det samme som å "snakke" med folk som er i samme båt... :) |
:) Jeg har alltid vært en frodig jente, men nå har det virkelig gått over styr. Etter en del radikale og usunne slankeforsøk med varierende resultat i tenårene utvikla jeg en litt "gi faen" holdning til kosthold og livsstil. Mat ble innført som straff, trøst, belønning og kos:o så då gikk det som det måtte gå og kiloene kom på i flygende fart:_ohmy: under siste svangerskap la jeg på meg 35 kg:eek: Med amming forsvant alt, men så kom alle kiloene tilbake så nå eg jeg tyngre enn jeg noen gang har vært.
Det har ført til at jeg har bestemt meg for å foreta en gedigen livsstilendring som med tid skal resultere i at jeg når mitt første mål som er å gå ned 33,7 kg:ja: Har tatt av totalt 6 kg på ketolysekuren siden jeg starta 8.feb:p |
Hei hei.
Jeg startet i dag :p Burde ha startet for mange år siden. Jeg må nok ned mellom 40 og 50 kg. Valget mellom lavkarbo eller operasjon var vel egentlig lett. Står fortsatt i kø for operasjon, men hvis dette virker, så kan jeg ringe kirurgen å si; Jeg klarte det selv :) |
Hjertelig velkommen til alle nye:):):)
|
Her var det mange nye navn, så gøy http://www.33smiley.com/smiley/emotions/8.gif
Velkommen til dere alle sammen |
God morgen :) Dette funker jo. - 2,5kg siden oppstart på lørdag :) Jeg bobbler over av glede :) :) :) :) :)
|
Oppstart på Ketogen kost på mandag for 1 uke siden.
OG har mistet 3 kilo allerede. Meget fornøyd.... |
Velkommen Maya77 og Samhaineve! Lykke til med vektnedgangen, og veldig bra start for dere begge :D.
|
Dag 5 og vekta viste minus 3kg i dag. Dette må jo bare bli bra :)
|
Hei
Er en mann på 52 år. Hadde en vekt på 165 kilo ved oppstart for ca 7 måneder siden!! Er 1.76 cm. Har nå gått ned ca 50 kg ved hjelp av ketolysekuren. Ca 20 kg igjen før jeg er i mål. Regner med at det skjer i løpet av juli (antar at det går saktere mot slutten). Bortset fra en to ukers ferie i siste halvdel av februar har jeg ikke hatt noen utskeielser. Gikk opp 2,4 kg under ferien, men i de to påfølgende ukene gikk jeg ned seks kilo(!) så jeg antar at pausen gjorde meg godt. Planlegger å fjerne diverse "rullegardiner" i løpet av høsten og vurderer å reise til Asia for å gjennomføre disse operasjonene. Noen som har erfaringer med dette? Er utrolig fornøyd med opplegget til Torkil!! |
Sitat:
Jeg har ikke ord, dette er jo fantastisk!!! 50 kg på 7 mnd!!!!!!!! Du er jo virkelig et eksempel på at den kuren virker! Gratulerer med ny kropp, og sannsynligvis utrolig bedre helse regner jeg med, og lykke til med de 20 siste kiloene:) |
Wow! Femti kg! Respekt! :heia:!
|
Dag 5: -3,3kg allerede :) Har selvsagt enda laaaaaang vei å gå, men dette er en bra start.
I morgen blir det å start med trening sammen min sønn. Ønsker alle en fortreffelig fin dag :) |
Hei!
Ville bare presentere meg. Jeg har snoka en del rundt her en stund, men bestemte meg for å registrere meg i dag. Jeg er ei jente på slutten av 20 åra, har så langt jeg kan huske vœrt overvektig. Jeg startet med en form for lavkarbo 7 januar, som etterhvert utviklet seg til Ketolyse. Aner ikke hva jeg veide da jeg startet 7 januar (angrer nå på at jeg ikke veide meg, men hadde skrekk for vekta, hadde sikkert ikke veid meg siden jeg var 12 år.) Jeg begynte endelig å veie meg 25 januar, vekta viste 125,4 kg (er ca.169 høy). Har vœrt en del opp og ned denne perioden. Har gjort en del forandinger de siste ukene. Har nå den siste uken kutta ut ost og fløte, noe jeg tror har hjulpet meg en del. I dag veide jeg meg og vekta viste akkurat 115 kg, det vil si jeg har gått ned 10,4 kg på 2 mnd. vet ikke om det er for lite, for mye, eller bare normalt? :) Sånn egentlig føler jeg ikke at jeg seg noe foranding? kanksje litt ved halsen min? men tenkte jeg skulle prøve en av buksene mine i dag, da jeg ikke har gått med busker siden i fjord sommer pga. den nye trenden med leggings. Håper jeg ser forandingen der :) Jeg har som første delmål å gå ned til 99,9 kg. hehehe :) må ned 15,1 kg til for å komme dit. Har nok en lang vei å gå fremdeles, noen ganger ser det mørk ut... men skal klare det! |
Sitat:
|
Hei,
jeg vil gjerne være med her. 42 år, fra Askøy utenfor Bergen. Lavt stoffskifte og insulinresistent, bør ned min 60 kg. Har ikke egentlig startet ennå, men har lest og studert mye her inne de siste to dagene. Litt å lære og sette seg inn i. Dere virker som en super gjeng. |
jeg startet på 115,7kg..
jeg har gått ned til 92,8 kg, og skal ned ytligere 20kg til.. mao, 40 kg totalt :s |
Velkommen begge to, og en fantastisk jobb du har gjort allerede loveanime!
|
Sitat:
|
Hei alle sammen.
Regner med at det er plass til flere her :p Jeg er fra Akershus, 37 år og har 2 barn. Har vært lubben hele livet men begynte å legge på meg da jeg flyttet på hybel 17 år gammel. Har hatt perioder der jeg har trent mye og gått ned mye men har aldri klart å holde meg nede mer enn noen måneder. Jojo slanking, stadig vektøkning, smerter, ikke klart å ned i det hele tatt i det siste og den kjente evige runddansen har resultert i mange mørke tanker om meg selv og selvbildet var omtrent ikke-eksisterende i det siste fordi jeg var så sint på meg selv.. Men i februar hadde jeg en aha-opplevelse.. Jeg fikk bekreftet at jeg er sukkeravhengig, fikk masse kunnskap om sykdommen og hvordan hjernen reagerer på alle typer søtstoffer.. Og har helt endret kostholdet siden. Spiser nå ikke mel, sukker eller noen prod som inneholder disse matvarene i det hele tatt og jeg har aldri følt meg bedre. Mye energi, smerter i ledd, muskler og hode er borte og det beste med det hele - jeg ble kvitt sinnet, skammen, skyldfølelsen og fortvilelsen som jeg har dratt rundt på så lenge. For det er ikke min skyld at jeg ikke har klart det tidligere!! Helt fantastisk.. Jeg har gått ned 6 kg på 6 uker og det er bare gøy!! Gleder meg til å bli fast leser her.. Og jeg håper at jeg kanskje kan dele litt av min kunskap med den som måtte ønske det :) C. |
Velkommen Sukkerfri og grattis med flotte resultater på vekt og med helse :)
Her er det selvsagt plass til alle :) |
Sitat:
Sukkeravhengig, sykdom, hjerne....... Fortell, fortell!!!:D Velkommen forresten!;) |
Hei!
Titter innom og håper jeg passer inn her. Har nøyaktig 30 kg og ta av, men jeg er fornøyd ved 25 i minus også. Men nå er jeg IKKE fornøyd. Hvem er jeg? Jeg har vært medlem her en stund, men har vært innaktiv i nesten to år. Jeg er veldig snart 38 år, mor til ei jente på snart 10 år. Samboer på 13.året. Bor sentralt i Buskerud sammen med familie og 2 gale boxere. Jeg har tidligere gått ned 17 kg på lavkarbo, holdt vekten i 2-3 år, men ble da satt på medisiner som gjorde til at jeg gikk opp 11 kg på 6 uker, og tro ikke at de forsvant da legen sa at nok er nok, vi tar bort medisinene......neida, la på meg et par kilo til mens jeg trappet ned. Jeg ga vel litt opp og ga lit f**n, spiste feil og mye, lite trening pga dårlig helse og vips kom kiloene på. Var nok oppe på ca 104-105 før jeg startet på'n igjen for 3 uker siden, veier 101 i dag. Det får holde for nå, ønsker dere alle lykke til!!! God påske! |
Slenger meg på her jeg også, etter å ha fulgt med her inne og levd på ketolyse siden 27. januar i år. Er en mann som fyller 40 om tre uker, og som alltid har hatt en del kilo for mye på kroppen. De siste månedene har kiloene ramler av jevnt og trutt, og jeg har pr i dag gått ned 18,2kg siden jeg startet. Finnes ikke lei, bare mektig imponert over hvor godt dette fungerer. Oppdaget dette ved en tilfeldighet via "sungrazer" som har drevet med dette siden i fjor sommer omtrent.
Jeg kommer til å fortsette med dette fremover også. Har ikke lyst tilbake til karbohydratfråtsingen som jeg har levd med i alle de år. Stå på alle sammen! :-) http://www.tickerfactory.com/weight-loss/wLc8l3x |
Tickeren min ble ikke som forventet.. Jeg prøver igjen;
http://tickers.TickerFactory.com/ezt...l3x/weight.png |
|
Hei.
Gift 3 barns mor på 37 år her. Har en drømm om å gå ned 25-30 kilo, for å bli slik jeg engang var før de to siste barna. Legger på meg så sabla mye under hvert svangerskap. Har gått ned ca 10 kilo siden januar med mosjon og fettfri mat. Er lei av at det går så sabla treigt at jeg nå i dag begynner på lavkarb/ketolyse. Er flink til å trene/gå turer, men syntes alt går i slow motion, og man blir umotivert. Har lest masse på disse sidene i dag og jeg er MEGET imponert over resulatene her inne.....WOW sier jeg bare. Trenger råd, tips og mer motivasjon så jeg gleder meg til å "vanke" litt mer her inne. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41. |