Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Livets lyse side (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=67)
-   -   I DAG har jeg (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52514)

mereo 19-07-14 22:01

Sv: I DAG har jeg

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kamp (Innlegg 1490900)
Hva mener du?

Det jeg mener er at, det må være en positiv side ved valget og at det kan gjøre det til at du kan trives der.

smgj 19-07-14 23:52

I dag har jeg ... funnet min første 5/5-cache sammen med kjæresten.

Fullfres 20-07-14 12:34

... klippet plenen i solsteika! Guri malla meg og mine som svetten rant da gitt!

Men litt stolt av meg selv er jeg jo :)

Carisma 20-07-14 22:10

Tilbragt første feriedag åpen terasse 3m fra sjøkanten, med sporadiske forfriskende bad. Helt greit med ferie hos svigersønn med sånn tomt!

mereo 22-07-14 08:45

(I natt har jeg, blir mere riktig!) Hatt mareritt jeg drømte at jeg satt ved ett bord med ett berg av mat - veldig likt det Helstrøm viser folk om hva de har spist ila ei uke.... Prøvde å bortforklare det for samboeren "Jeg skal bare ha litt altså!".
Det verste var følelsen da jeg skjønte at det var en drøm!

Noe må være gærnt med meg. Tydeligvis vil underbevistheten min ha tidenes største sjokoladekake!

Fullfres 22-07-14 10:03

.... satt meg på valpeliste hos landets beste Rottisoppdretter! Hurraaaa!!!! Til våren blir det hund! :D

Da får vi forhåpentligvis en god gutt i hus. Bella vår døde 23/6 i år, og himmel og hav så tomt det er i huset nå! Adskillig mindre støv og hår, men jeg tar et tonn bikkjehår over stillheten nå! Vi venter bare på at tispa skal få løpetid rundt nyttår/januar'ish. Da blir det parring, og forhåpentligvis en liten gutt til oss :)

Carisma 24-07-14 00:59

Tatt ferie på et alternativt sted... Ligger på Haugesund sykehus og venter på beskjed om det blir hasteoperasjon av brokk i natt/i morgen.

Fullfres 24-07-14 09:06

Uff da, Carisma. Masse god bedring til deg :)

Bønna200 24-07-14 11:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1491399)
Tatt ferie på et alternativt sted... Ligger på Haugesund sykehus og venter på beskjed om det blir hasteoperasjon av brokk i natt/i morgen.

Riktig god bedring! :klem:

streber 24-07-14 13:25

God bedring Carisima:)

Carisma 25-07-14 00:11

Slapp operasjon, det gikk seg til i løpet av matta. Men har et bedre argument for å få det fikset, de anbefalte å få det vurdert igjen nå når det hadde vært i klem.

I dag har jeg vært på en helt fantastisk strand, Ogna mellom Jæren og Dalane.

Lmtjom77 29-07-14 14:07

Så godt at du slapp operasjon Carisma!! :klem:

I dag har jeg nådd første delmål :_punk::visemuskl:heia::boxing::kul: -10 kg, og det etter en 9 dagers ferietur i Toscana med god mat og drikke!! :cool:

Bønna200 29-07-14 14:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lmtjom77 (Innlegg 1491955)
Så godt at du slapp operasjon Carisma!! :klem:

I dag har jeg nådd første delmål :_punk::visemuskl:heia::boxing: -10 kg, og det etter en 9 dagers ferietur i Toscana med god mat og drikke!! :cool:

Grattis! :heia: Og heldige deg som skal til Toscana, da. Et herlig sted! Kos deg! :D

Lmtjom77 29-07-14 17:10

Takk, har VÆRT i Toscana....kom hjem i går... ;)

Fullfres 29-07-14 18:02

... har jeg kjøpt plantejord og dekkbark. Bare jeg får rensket litt skikkelig opp i skråningen vår skal det bli planter der også! Det er en himla jobb alene, men jeg SKAL klare det sånn at skråningen blir plantet før det er slutt på plantesalget for i år!

Bønna200 29-07-14 20:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lmtjom77 (Innlegg 1491979)
Takk, har VÆRT i Toscana....kom hjem i går... ;)

Leste "etter det". :p

I dag har jeg faktisk sola meg. -Uten å få heteslag! :D

Carisma 29-07-14 22:26

Plukket bjørnebær! Slik luksus har vi ikke på østlandet.

Carisma 30-07-14 22:57

Konstatert at 3-åringen ikke akkurat er feminist da han etter å ha studert do-dørene spør: mamma, er den doen for mennesker eller damer?... :lol:

Fullfres 31-07-14 06:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1492132)
Konstatert at 3-åringen ikke akkurat er feminist da han etter å ha studert do-dørene spør: mamma, er den doen for mennesker eller damer?... :lol:

Hahaha! Ubetalelig! Det kommer virkelig gullkorn på løpende bånd i den alderen der! Gleder meg til Lillle Knott her i huset knekker språkkoden også! Han er 2.5 år, og har et helt eget språk som bare han forstår med et og annet norsk ord, og et og annet engelsk ord innimellom ;)

mereo 01-08-14 06:02

Siste arbeidsdag før ferie!! Woho!

mereo 01-08-14 08:33

Insett at vanlig cola smaker høgg!
Det var som å drikke RC Cola (No offense til de som liker RC Cola!).
Kjente formelig diabetesen komme snikende på!

Fullfres 01-08-14 09:00

Hehe. Jeg har forelsket meg i Solo Super jeg da. Den syntes jeg er ganske så frisk og fin når som det er varmt. Drikker jeg vanlig brus, kjenner jeg formelig sukkeret knase mellom tenna!

TrillTrall 01-08-14 11:20

Tatt et lite skippertak på husarbeidsfronten igjen. :) Har innsett at vi aldri kommer til å ha det strøkent og fint til enhver tid, vi er og blir skippertaksmennesker begge to. Heldigvis er vi veldig like på den fronten så vi ikke går og gnager på hverandre av den grunn. :)

mereo 01-08-14 11:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1492300)
Tatt et lite skippertak på husarbeidsfronten igjen. :) Har innsett at vi aldri kommer til å ha det strøkent og fint til enhver tid, vi er og blir skippertaksmennesker begge to. Heldigvis er vi veldig like på den fronten så vi ikke går og gnager på hverandre av den grunn. :)

Jeg er mer bekymret for menneskene som har det strøkent hele tiden ;)
Betyr nemligen at du bruker dagene på andre mer gøyale ting :D

mereo 01-08-14 11:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fullfres (Innlegg 1492262)
Hehe. Jeg har forelsket meg i Solo Super jeg da. Den syntes jeg er ganske så frisk og fin når som det er varmt. Drikker jeg vanlig brus, kjenner jeg formelig sukkeret knase mellom tenna!

Også slipper man følelsen av å ha pels på tenna!

Carisma 01-08-14 12:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mereo (Innlegg 1492303)
Betyr nemligen at du bruker dagene på andre mer gøyale ting :D

Kan jo være motsatt, at du er ute og gjør gøyale ting og dermed ikke hjemme og roter. :rolleyes:

karbo-hell 01-08-14 13:58

motatt oppstartsdato for nesesprayen for IVF (prøverør)! ikke det at jeg synes det er kjempe gøyalt men gleder meg til å prøve igjen etter siste spontan abort . og gleder meg til å bli gravid!

Fullfres 01-08-14 15:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mereo (Innlegg 1492304)
Også slipper man følelsen av å ha pels på tenna!

Ikke minst det!! :D

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av karbo-hell (Innlegg 1492313)
motatt oppstartsdato for nesesprayen for IVF (prøverør)! ikke det at jeg synes det er kjempe gøyalt men gleder meg til å prøve igjen etter siste spontan abort . og gleder meg til å bli gravid!

Masse lykke til! Krysser fingrene for deg!! Håper spira sitter denne gangen :)

TrillTrall 01-08-14 15:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1492305)
Kan jo være motsatt, at du er ute og gjør gøyale ting og dermed ikke hjemme og roter. :rolleyes:

Tro meg - når man bare er hjemom og skifter, legger igjen skittentøy og ting og tang og så drar ut igjen - da blir det rot da! ;) Det er ryddigst hos meg når jeg skal være borte lenge, det er jo så kjedelig å komme hjem til et rotete hus. :lol:

mereo 01-08-14 17:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av karbo-hell (Innlegg 1492313)

Krysser fingrene :) lykke til!
Nesespray i seg selv er vel ikke det som skriker "rai-rai"!

BenteR 01-08-14 18:06

I dag har jeg kost meg på kjøkkenet siden jeg får ene sønnen min og "svigerdattera" på ferie i kveld.
Har laget:
-karbonader
-stekt løk
- laget rekesalat uten eggehvitter (allergi)
- laget eggerøre uten eggehvitter
- laget vanlig eggerøre
-stekt og skåret opp roastbeef
-stekt kyllingvinger
-bakt brød

og nå skal jeg ut å hente litt jordbær til oss.

Gleder meg til de kommer :)

Carisma 02-08-14 00:43

Plukket inn årets avling fra solbær- og ripsbuskene.

Fullfres 02-08-14 17:34

Ønsker meg solbærbusk! Har verdens største ripsbusk som har gitt meg 2 runder med gele (6 liter bær) + en halv vaskebøtte bær i løsvekt til broren min og et par små poser med løse bær til mamman til venninna mi.

Jeg elsker solbærsyltetøy, så jeg MÅÅÅ få tak i en sånn busk altså!

Carisma 02-08-14 21:46

Hatt impulsbesøk (i min krets er bestemt under et døgn tidligere impuls) av venninne fra Oslo.
Også har jeg kveldsbadet. Og pusset vinduer.

Carisma 03-08-14 20:38

Skikkelig kort lunte! Har lyst til å fly i synet på sambo bare han puster (er det mulig å puste så høyt!?!), og det er ikke pms heller. :rolleyes: Kanskje greit han skal på jobb igjen i morgen... :D

BenteR 05-08-14 17:59

Nytt en stille og rolig dag hjemme alene :)
Er veldig glad i familien min, men det er deilig med litt tid for seg selv også av og til :)

Fullfres 05-08-14 19:20

... kjøpt inn alle plantene jeg trenger til skråningen vår ute. Gurimallamegogmine! Det blir liksom så veldig alvor når det står planter til 2000 kr og venter på å komme i jorda! Her er det bare å brette opp ermene og sette igang!!

Carisma 05-08-14 21:48

Malt gangen! Eller, i går og i dag egentlig.

BenteR 10-08-14 01:21

- rota til stuen min.
Jeg har arvet mormors veggseksjon, så alt i min veggseksjon er rydda ut og ligger overalt føles det som. Den gamle veggseksjonen er delt opp i tre deler og plassert på tre av rommene på loftet, mens enkelte skap der er flyttet i bod, loftstue og WC.
Min "nye" seksjon kommer i morgen, så da blir det forhåpentligvis litt ryddigere her.

streber 10-08-14 15:25

Gått lang trimtur, med innlagt deilig badepause i et skogsvann:rolleyes: MEn den store varmen som har vært i vannet, er ikke der lengre, sommeren er visst på hell:) MEn FOR en nydelig sommer det har vært:D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.