![]() |
Sv: Hva leser du nå?
Maria Reinertsen "Henriette Schønberg Erken : en norgeshistorie sett fra kjøkkenbenken". Har nettopp begynt da, men den virker veldig lovende. :)
|
the deed of paksenarrion, av elizabeth moon. en samling av det som egentlig er en triologi av bøkene : 1.Sheepfarmer's Daughter, 2.Divided Allegiance og nr3 Oath of Gold.
Jeg leser helst på engelsk^^ Fantastiske bøker for meg som veldig godt liker sf/fantasy |
Fugletribunalet av Agnes Ravatn.
|
Ingenting å angre på av Trude Marstein
|
Minishopoholiker av Sophie Kinsella.
|
Ble akkurat ferdig med The fault in our stars, av John Greene. Hadde nok noe store forhåpninger, mener nå i etterkant at boka er hypa opp en del. Men, bevares, veldig fin bok! Anbefales om man liker å flire mens man griner. :p
|
Endelig i gang med Politi!
|
How to talk to a widower - Jonathan Tropper
|
Sitat:
Jeg leser nå Liknelsesboken, en kärlekshistoria av Per Olov Enquist. Fine mannen! |
Akkurat ferdig med "De bortgjemte og hvordan ME ble vår tids mest omstridte sykdom" av Jørgen Jelstad
http://debortgjemte.com/about/ Lånte den som lydbok og kan bare si at boken er sterk og setter store spørsmålstegn over hvordan ME-pasienter oppfattes av leger og andre. Som mor til en ung mann med diagnosen ME etter Canada-kriteriene (de strengeste kriteriene) forstår jeg etter og ha hørt boken at min sønn tross alt ikke er den verst behandlede ME-syke, selv om jeg med hånden på hjertet kan si at jeg vil heller ha haugen med mine sykdommer i stedet for og måtte leve i guttungens kropp. en fæl sykdom:( |
"Skitten snø" ac Mahmona Kahn, en ungdomsroman om overgrep i det pakistanske miljøet i Norge. Forfatteren er i 30-årene og er født og oppvokst i Norge.
|
Bryllupsnatten av Sophie Kinsella. Denne er perfekt når hjernen ikke henger helt med ... :p
(Men jeg liker jo veldig godt feelgood også, da. :ja: ) |
Gatekatten Bob ,en fengende og sann bok:)
|
Sitat:
Sitat:
Har lest en bok av henne før (husker ikke tittelen, men debutboken), og likte den. Ei i lesesireklen vi hadde vokste opp i samme område som henne, så det var egentlig eneste kriteriet vi valgte fra, altså personlig bekjentskap, men alle likte den. Så jeg vil anbefale flere av henne :ja: |
Sitat:
Nå leser jeg Fuglane av Vesaas. |
"Født til å løpe" for andre gang... Den er så god!
Men jeg burde begynne med "En gatekatt ved navn Bob", jeg tror den må leveres først... |
Carisma: jeg tror ikke den er avsluttet! For mange løse tråder, som du sier.
|
Sitat:
|
Camilla Läckberg. Ferdig med Ulykkesfuglen, godt i gang med Tyskerungen.
|
Carmen Zita og døden av Karin Fossum.
|
To the Lighthouse av Virginia Woolf.
|
Akkurat nå holder jeg på med en bokserie som heter Nattmannens datter, handler om noen barn som bodde på fattighus i Bergen lengre tilbake i tid.
Hvis jeg skal anbefale en bok til dere så må det være En Mann Ved Navn Ove av Fredrick Backman :) Jeg har lest MANGE bøker og liker helst krim, men denne boken var helt fantastisk, jeg både lo og grein meg gjennom boken! ;) Må også si jeg har mange bøker på vent, blant annet Øya av Victoria Hislop og Hundreåringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant av Jonas Jonasson. Men når man studerer og er midt oppi eksamenstiden, blir det dessverre ikke mye tid til å lese det man helst vil lese :( ;) Noen av dere som har lest noen av de sistnevnte, er de bra? :) |
Jeg har lest den om Hundreåringen. Likte den godt!
|
Øya er kjempefin, synes jeg. :) Hundreåringen har ligget her en stund, men jeg har ikke kommet så langt. Men stefaren min leser den nå og holder på å le seg ihjel, så den kan nok være bra. ;)
|
Så bra :D Da har jeg noe å glede meg til! Har også hørt den skal være i samme gate som En Mann Ved Navn Ove, så da må den ihvertfall være bra! :)
|
Øya var nydelig! Jeg begynte på hundreåringen, men er en av de ytterst få som ikke har giddet lese den ferdig. :) Jeg ser at den er morsom, men den fenget ikke meg så voldsomt så jeg valgte å bruke lesetiden på noe annet.
Nå leser jeg "De usynlige" av Roy Jacobsen og synes den er god foreløbig. :) |
Sitat:
|
Likte også Hundringen veldig godt.
|
Jeg har nummeret ditt av Sophie Kinsella. Til å være veldig lettlest synes jeg at jeg bruker laaaang tid på den. :o
|
Har akkurat lest ferdig "En gatekatt ved navn Bob". Anbefales varmt! Nydelig bok om en usedvanlig katt. :)
|
Jeg har akkurat lest ut Änglavakter av Kristina Ohlsson. Nå gnager jeg litt på hvilken bok jeg skal begynne på nå..
|
Utdrag fra Drømmetydning av Sigmund Freud ... :cool:
|
Sitat:
|
Sitat:
Dette er forresten i forbindelse med litteraturstudier, altså psykoanalytisk tolkning av tekst, som i og for seg er litt av en metode. |
Åpne sår av Gillian Flynn.
|
Hånden av Henning Mankell.
|
Beloved av Toni Morrison.
|
Sitat:
|
Hauger på hauger med forskningsartikler om hvordan vi har det med å underestimere tidsrommet mellom en handling utført med intensjon og følgende konsekvens/effekt.... og at intensjon og kausalitet MÅ til for å få denne "tidskrympeeffekten". Dette som tyder på at det har noe med 'human agency' å gjøre... altså følelsen av at våre handlinger har en effekt. Vi praktisk talt mentalt binder sammen de to hendelsene (handling og utfall... 'årsak og virkning').
Woah. Hjernen min smelter. :_online2l |
Hypnotisøren av Lars Keppler
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54. |