Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45728)

Yrla 12-10-11 18:00

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Jeg har ikke råd til udos nå. Da jeg fant hvetekimolje på iherb mye billigere enn i Norge (og i forhold til Udos) kjøpte jeg heller det denne gangen. Neste gang skal jeg ha valnøttolje. Alle tre er gode synes jeg. Nå ca ti dager med smør i påvente av pakken fra iherb og ikke olje på maten er jeg lei av det. Har gått til innkjøp av en stor pose avokado å erstatte smøret med etter at jeg tok en pause fra de pga at jeg følte jeg hadde fått nok ettersom jeg hadde inntatt minst 120 g dgl i laaaang tid.

gulrotklara 12-10-11 21:59

Leser om Cocosa og Udos, men skjønner ut av denne tråden at man får forskjellig resultat av å bruke dette?? Eller?
Jeg går for tiden på easylife, men planlegger "et nytt kosthold" når jeg er ferdig der. Lurer veldig på en snill lavkarbo retning som ca. Lindberg eller noe.
Hvordan vil det fungere for meg å ta cocosa og udos hver morgen i steden for vanlig tran som jeg tar idag?

gulrotklara 12-10-11 22:01

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choise og kokosolje

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gracella (Innlegg 1151987)
Jeg har hatt det oppi (min kjempegode) avokado-lime smoothie, men da syntes jeg at det jeg ikke drakk med en gang, ble ødelagt av "udo-smaken" :(.

Hørtes veldig spennende ut...Kan man spørre om oppskrift her? :)

Yrla 12-10-11 22:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av gulrotklara (Innlegg 1229108)
Leser om Cocosa og Udos, men skjønner ut av denne tråden at man får forskjellig resultat av å bruke dette?? Eller?
Jeg går for tiden på easylife, men planlegger "et nytt kosthold" når jeg er ferdig der. Lurer veldig på en snill lavkarbo retning som ca. Lindberg eller noe.
Hvordan vil det fungere for meg å ta cocosa og udos hver morgen i steden for vanlig tran som jeg tar idag?

Det er ikke samme virkning akkurat, men du vil kanskje supplere med litt fiskemiddag istedet?

gulrotklara 13-10-11 12:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1229153)
Det er ikke samme virkning akkurat, men du vil kanskje supplere med litt fiskemiddag istedet?

Ja, det vil jeg nok gjøre. Men tar dere tran når dere tar Udos?

smgj 13-10-11 13:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av gulrotklara (Innlegg 1229457)

Ja - ikke tran da, men omega3-kapsler. Det gjør jeg fordi akkurat de stoffene fra vegetabilske oljer er så inn i gamper**a mindre tilgjengelig for oss. :p (Men så har de til gjengjeld andre fordeler som man gjerne vil ha.)

Yrla 13-10-11 16:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av gulrotklara (Innlegg 1229457)

Det spørs om du tar det som tilskudd eller som en del av maten, kanskje? Jeg tar ikke olje som tilskudd, jeg heller det over maten min. Men dette er jo en sak enhver må avgjøre selv utfra eget ønske. Jeg liker ikke å ta ting utenom måltider og liker godt smaken av fett på maten, så da er det ikke behov for ekstra utenom. Noen vil kanskje ha cocosa i kaffen fremfor å steke maten i det. Og noen liker ikke smaken av udos på maten og heller det i seg som medisin. Du må finne ut selv hva som passser deg.Men cocosa og udos erstatter ikke fiskeoljer. Sjekk om fettinntaket ditt blir for høyt av å ta fett-tilskudd av det ene og det andre, også,om du vil ned i vekt

14-10-11 05:27

Har udo's i kaffekoppen jeg :) Sammen med en liten skvett fløte kjenner jeg ikke smaken!

silje21 25-10-11 10:57

Halloen! Idag kommer min første ladning med cocosa og udo's fra iherb. og jeg skal begynne å ta de ( i små doser ) fra imorgen. Det jeg lurte på, kan man ta begge deler i te, samtidig? eller skal man helst shotte udosen?

Yrla 25-10-11 11:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av silje21 (Innlegg 1238131)
Halloen! Idag kommer min første ladning med cocosa og udo's fra iherb. og jeg skal begynne å ta de ( i små doser ) fra imorgen. Det jeg lurte på, kan man ta begge deler i te, samtidig? eller skal man helst shotte udosen?

Ta det som du vil, men i te tror jeg ikke det smaker bra. Udos smaker best sammen med mat, synes jeg, men som sagt; spis slik du liker det:)

Rin 25-10-11 11:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av silje21 (Innlegg 1238131)

Udo's-oljen har en smak jeg ikke ville puttet i tekoppen min. :cool:

silje21 25-10-11 11:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 1238136)
Udo's-oljen har en smak jeg ikke ville puttet i tekoppen min. :cool:

hmm okey. Får bare prøve å ta den bar først, og se om jeg klarer smaken :)
Hvis ikke får jeg se hva jeg gjør.
Takk for svar så kjapt :D

ToreH 25-10-11 15:27

Til dere som har brukt en halv formue, selv gjennom import, av Udo`s choice olje.

Har dere fått vaskebrett på magen som et direkte resultat av å kun spise denne? Noen som har fått vaskebrett uten å bruke Udo`s?

Eller er deres anbefaling at man kan bruke pengene anderledes?

nellie 25-10-11 15:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1238301)
Til dere som har brukt en halv formue, selv gjennom import, av Udo`s choice olje.

Har dere fått vaskebrett på magen som et direkte resultat av å kun spise denne? Noen som har fått vaskebrett uten å bruke Udo`s?

Please æ.:)

Charlott 25-10-11 15:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1238301)

Glise.... skulle nesten tro du er ute etter å provosere litt? :p

Dette har vært meget vel anvendte penger! :D Jeg er en kvinne på 44 år, født 3 barn og ikke hatt helse til å trene aktivit på flere år. Som hos så mange andre kvinner sitter "flesket" godt på mage og lår, dette har hjulpet til å fjerne flere cm med særlig gjenstridig resevemage ;)

Dessuten, Udo`s og Cocosa er et nyttige tillegg uansett virkning på ytre fettmasse.

Hvorfor skal målet være vaskebrett, forresten?

Photobscura 25-10-11 15:36

Vaskebrett? :eek: Aldri i livet om jeg vil ha vaskebrett. Jeg har ikke hatt noen fettreduserende effekt av oljen, men jeg har nok ikke vært konsekvent nok og jeg har kanskje ikke så fryktelig mye å ta av heller, MEN jeg har fått mer varme i kroppen, da jeg ofte ellers er kald, og alle ekle nupper på kroppen er borte, og huden er helt strålende. :) Koster penger med kremer også, vøtt. ;)

ToreH 25-10-11 15:52

Obscura: Nja, nei, vaskebrett på kvinner er ikke det jeg sjekker først heller hos spinnesiden, men nupper, appelsinhud osv derimot, det legger jeg merke til ja...haha.
Kvinnehuden må være glatt som en barnerumpe, stram som en trommeskinn og og og... :D

nei, grunnen til at jeg spør er at hjemmefronten har snakket om denne Udo`s choice og jeg bare reagerte på den helt jævlige prisen for noen gram olje. Da mener jeg den må være ferdt pengen og vel så det, siden trådstarter skulle teste ut oljen for å ta vekk abdominalt fett.

Men vårt bruk skulle primært være for å "smøre" kroppen innvendig i ledd, skuldre osv ikke for å bli kvitt fett (hadde vært kult om man fikk denne effekten though)

Charlott 25-10-11 15:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1238317)
Men vårt bruk skulle primært være for å "smøre" kroppen innvendig i ledd, skuldre osv ikke for å bli kvitt fett (hadde vært kult om man fikk denne effekten though)

Hehe, hva har vaskebrettet med innvendig leddsmøring å gjøre? ;)

Jeg sliter en del med leddvondter og synes det er bedre med Udo`s :)

ToreH 25-10-11 15:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1238303)
Glise.... skulle nesten tro du er ute etter å provosere litt? :p

Dette har vært meget vel anvendte penger! :D Jeg er en kvinne på 44 år, født 3 barn og ikke hatt helse til å trene aktivit på flere år. Som hos så mange andre kvinner sitter "flesket" godt på mage og lår, dette har hjulpet til å fjerne flere cm med særlig gjenstridig resevemage ;)

Dessuten, Udo`s og Cocosa er et nyttige tillegg uansett virkning på ytre fettmasse.

Hvorfor skal målet være vaskebrett, forresten?

Din erfaring høres interessant ut though. Snakker vi lang tids bruk for å ta bort cm?

Legg bort fornuft og det man har er godt nok, livet er mer enn vaskebrett osv osv, men jeg lever faktisk i den illusjonen at en veltrent kropp med vaskebrett hos mannen/gubben/elskeren faktisk blir lagt merke til og tatt som et sunnhetstegn av kvinner, ikke bodybuilding, men veltrent.
Ja, vaskebrett da vel :)

Var ilag med en kvinne for mange mange år siden, og hun likte vaskebrett, men også, av alle ting, slanke hender med synlige blodårer og sener.....så hun kikket først og fremst på....hendene....weird

aatinka 25-10-11 15:58

Jeg har også fått adskillig mykere hud etter at jeg begynte med Udo's og det er før jeg er ferdig med den første flaska :D Det er jo bare å teste?

ToreH 25-10-11 16:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1238323)
Hehe, hva har vaskebrettet med innvendig leddsmøring å gjøre? ;)

Jeg sliter en del med leddvondter og synes det er bedre med Udo`s :)

Ingenting egentlig, men som sagt, får man i pose og sekk så er det jo kjekt.

Men, har funnet Udo`s på ebay fra seriøs forhandler og der er jo prisen under halvparten av i helsekosten. iHerb selger vel også Udo`s til en billig penge. Andre forslag til hvor dette kan kjøpes for en god pris?

Charlott 25-10-11 16:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1238326)
Ingenting egentlig, men som sagt, får man i pose og sekk så er det jo kjekt.

Men, har funnet Udo`s på ebay fra seriøs forhandler og der er jo prisen under halvparten av i helsekosten. iHerb selger vel også Udo`s til en billig penge. Andre forslag til hvor dette kan kjøpes for en god pris?

Tror brorparten av oss her inne handler via Iherb :)

Jeg er på min 2. flaske Udo`s... eller har det blitt den 3.? og kommer ikke til å slutte. Ledd og muskelsmerter er bedre, huden er bedre og ikke minst har jeg mistet både kg og ikke minst cm :) Den generelle formen er også bedre, men om alt kan tilskrives Udo kan jeg ikke garantere...

Om du gidder å scrolle gjennom tråden står det når jeg begynte der ;)

Photobscura 25-10-11 17:10

Hva er appelsinhud? :confused:

Jeg er ikke så himla opptatt av vaskebrett, men hender, slanke hender med tydelige blodårer ...! Mhm! Weird, du liksom.

Photobscura 25-10-11 17:11

En 250 ml flaske Udo's koster forresten rundt 60 kroner på iherb, altså litt over en fjerdedel av hva den koster i norske helsekostbutikker. Ikke så verst det, altså. Jeg bruker noen uker på en sånn flaske.

Supera 25-10-11 17:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1238393)
Hva er appelsinhud? :confused:

Var det ironi? Du vet vel at det er cellulitter?

Photobscura 25-10-11 18:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1238450)
Var det ironi? Du vet vel at det er cellulitter?

Hehe, det var nok ironi, ja. Men faktisk har jeg aldri hatt det. Det er da enda noe! :p

Supera 25-10-11 19:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1238471)
Hehe, det var nok ironi, ja. Men faktisk har jeg aldri hatt det. Det er da enda noe! :p

Heldiggris. Jeg har masse. Men det er vel fordi jeg har store lår, rompe og hofter. Det er jo helst der man får det.

Okie 25-10-11 19:55

Vel jeg økte aldri Udos til 4 ss. Er fortsatt 2ss. Måtte innse at de 3ss med Cocosa om dagen var blitt noen veeeeeldig store ss gitt. Vekten har da begynt å rikke på seg igjen. Ingen forskjell på cm rundt magen foreløpig. (4 cm fra lår vel og merke)...

Og jeg har lært at det holder best med liten udos flaske. Trodde jeg var lur som kjøpte stor sist men tror ikke jeg får tømt den før den blir dårlig.

Rin 26-10-11 05:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1238572)
Heldiggris. Jeg har masse. Men det er vel fordi jeg har store lår, rompe og hofter. Det er jo helst der man får det.

Haha, jeg har aldri forstått helt hva som egentlig menes med cellulitter, men nå gjorde jeg et google-bildesøk og tror jeg ser det - jeg har bare aldri klart å forstå det før, for det ser jo helt normalt ut. Betryggende at jeg tar det med knusende ro, for jeg har mye av det på lår og ræv selv. :p Ville vel vært merkelig om det var annerledes, med pæreform og whatnot.

Photobscura 26-10-11 11:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1238572)

Og jeg har knapt rompe og lår ... :o Men til gjengjeld har jeg sinnssykt mye strekkmerker på magen. :cool:

Supera 26-10-11 12:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1239012)
Og jeg har knapt rompe og lår ... :o Men til gjengjeld har jeg sinnssykt mye strekkmerker på magen. :cool:

Jeg har også strekkmerker på magen. Det fikk jeg det første året etter at jeg flyttet hjemmefra og gikk opp 20 kg på ett år...

Photobscura 26-10-11 12:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1239062)
Jeg har også strekkmerker på magen. Det fikk jeg det første året etter at jeg flyttet hjemmefra og gikk opp 20 kg på ett år...

Jeg fikk de da jeg var tolv år og la på meg rundt tredve kilo på et halvår. Mystiske greier, men har skjønt i ettertid at det må ha vært noe ekstremt hormonelt typ i forbindelse med pubertet eller noe. Pappa opplevde ca det samme da han var 14-15. Men det er i det minste så lenge siden at de knappest synes lenger. Lurer faktisk på om oljene også har hjulpet på litt her, i tillegg til det å eksponere kroppen for sol, også. :)

Chamomilla 26-10-11 12:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1239073)
Jeg fikk de da jeg var tolv år og la på meg rundt tredve kilo på et halvår. Mystiske greier, men har skjønt i ettertid at det må ha vært noe ekstremt hormonelt typ i forbindelse med pubertet eller noe. Pappa opplevde ca det samme da han var 14-15. Men det er i det minste så lenge siden at de knappest synes lenger. Lurer faktisk på om oljene også har hjulpet på litt her, i tillegg til det å eksponere kroppen for sol, også. :)

Å spise tilstrekkelig med protein er visst også et poeng for å unngå strekkmerker - så i så måte skulle vi vel være på den sikre siden de fleste av oss her inne... Jeg fikk vel mine strekkmerker i begynnelsen av tjueårene - når jeg spiste minimalt med kjøtt, stort sett kornvarer, grønnsaker og frukt, skydde fett som pesten og levde i den villfarelsen at protein ikke var så viktig. Og i følge "Spis deg glad" eller hva det nå het - så skulle man ikke kombinere karbohydrater og proteiner. Jeg prioriterte dermed karbene...:( Ikke rart jeg ikke hadde konsentrasjonen på topp i studietiden forresten.. ;).

Photobscura 26-10-11 12:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla (Innlegg 1239080)
Å spise tilstrekkelig med protein er visst også et poeng for å unngå strekkmerker - så i så måte skulle vi vel være på den sikre siden de fleste av oss her inne... Jeg fikk vel mine strekkmerker i begynnelsen av tjueårene - når jeg spiste minimalt med kjøtt, stort sett kornvarer, grønnsaker og frukt, skydde fett som pesten og levde i den villfarelsen at protein ikke var så viktig. Og i følge "Spis deg glad" eller hva det nå het - så skulle man ikke kombinere karbohydrater og proteiner. Jeg prioriterte dermed karbene...:( Ikke rart jeg ikke hadde konsentrasjonen på topp i studietiden forresten.. ;).

Jeg spiste vel som "folk flest" da jeg var i den alderen, tenker jeg. Brødmat, kjøtt, fisk, toroposemat og godteri på lørdager. Hehe. Men jeg ble satt på en kjip lavkalorikur av leger da jeg bikka godt og vel nitti kilo på veldig kort tid. Og det er nok her mye av det ligger -at alle disse kiloene kom på i løpet av få måneder, og huden rakk nok ikke å følge med i det hele tatt. Tatt også i betraktning at jeg var ganske lav, og alltid legger på meg på mage, midje og rygg, ikke rumpe, lår etc, så var det i grunn ganske godt duket for strekkmerker ...

Yrla 27-10-11 19:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Okie (Innlegg 1238584)
Vel jeg økte aldri Udos til 4 ss. Er fortsatt 2ss. Måtte innse at de 3ss med Cocosa om dagen var blitt noen veeeeeldig store ss gitt. Vekten har da begynt å rikke på seg igjen. Ingen forskjell på cm rundt magen foreløpig. (4 cm fra lår vel og merke)...

Og jeg har lært at det holder best med liten udos flaske. Trodde jeg var lur som kjøpte stor sist men tror ikke jeg får tømt den før den blir dårlig.

Om du bruker ss av flaska daglig blir ikke den store flaska dårlig, den er tilsatt antioksydanter.

Okie 27-10-11 20:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1240148)
Om du bruker ss av flaska daglig blir ikke den store flaska dårlig, den er tilsatt antioksydanter.

Står den har holdbarhet i 6 uker....? Skjønner ikke helt hva du mener tro jeg kanskje...:o

Ravna 28-10-11 08:30

Jeg datt helt av udos ok cocosa kjøret og har fått prikker på overarmene igjen, men har enda ikke fått overdrevent vondt i ledd og muskler (kun når jeg ligger på magen og det skal vel kunne unngås) Men energien min forsvant som dugg for solen, må mote meg opp til å begynne igjen!

Bravo 28-10-11 11:42

Jeg er i alle fall på igjen, etter min lille pause litt tilbake i denne tråden.

Problemet er bare at jeg ofte glemmer å ta Udosen. Cocosa er null problem, har den i kaffen og savner den uten. Men Udosen må jeg kanskje legge inn mobilalarm på eller noe sånt. 1ss daglig nå, og skal vel øke litt etterhvert.

Vekten kryper sakte nedover. Uendelig sakte, men dog, det går rett vei, og litt klær og sånt er blitt mer passe. Dette startet først i sommer, da jeg begynte med oljene, så jeg håper og tror det har sammenheng.

Cassiopeia 28-10-11 14:01

Jeg har også ramla av oljevogna.
Jeg har hatt to oljerunder og to pauser, ca en mnd på og av hver gang.
Mønsteret er ganske tydelig synes jeg: Nedgang i oljeperioder, og stillstand/tørr hud i pausene. I forrige runde gikk jeg ned 200g pr dag, mens jeg har gått ned 200g i uka ellers.

Det alene skulle være motivasjon nok til å hive innpå igjen, vel?

Okie 28-10-11 18:49

Jammen det tok ikke lang tid for huden å bli tørr... Får øke sakte med cocosa igjen og følge med vekta. Ikke lett når den hopper opp og ned som en jojo. Var da 96 blank og så kom eggløsning. 97.8 i morges. Blææ.. Går vel en mnd før jeg ser 96 igjen. Men jeg har sett det!! :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:25.