![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Torsk med hvit saus, og brokkoli og blomkål på meg, brokkoligrateng med bacon til sambo. Fint med mat som kan kombineres! :ja:
|
Gryterett til meg i dag: stek kjøttdeig, tilsett blomkålbuketter, minimais, championg og litt paprika. Hell over fløte og la det koke sammen i ca et kvarter.....
|
I går hadde vi en grateng.
Blomkålmos (2 blomkålhoder i buketter kokt i minimalt med vann, ble moset med stavmikser, rørte inn 1/2 boks fetaost, kyllingbuljong, 2 fedd hvitløk, pepper) i bunn av ildfast from. Over hadde jeg en kjøtt-tomatsaus (800 g karbonade, 1 hakket løk, 2 bokser hakked tomater, litt chilli) så et dryss av revet ost også inn i ovnen 10-15 minutter. Raskt, lettvint og godt. Kan man bruke vanlig kremost i stedet for Fetaost her? |
Stekt kjøttdeig og løk m/saus av tomatpurre, fløte paprikapulver, salt og pepper. Ved siden av hadde jeg lavkarbo pasta kjøpt i Sverige.
Dessverre har leverandøren gått konk i følge han som jobba på helsekosten. |
Kyllingfilét med en halv pakke baconstrimler rundt. Stekte rosenkål, blomkål og purre. Saus laget av kremfløte, seterrømme, kyllingfond og karri. En salat med rapid, avocado, agurk og feta ved siden av.
|
Stekt svinekotelett med rosenkål, bacon og fløtesaus
|
Biff stroganoff med blomkålmos
|
Ribbe og julepølse med Nannahs sennepsstuede rosenkål.
|
Svinestrimler med fennikel. Mmm! Det var godt! :snill:
|
I dag lager jeg baconsurra kalkunfilet + jukseris med litt purre i seg. Gleder meg!
|
Jeg elsker bacon, storfekjøtt, løk, brokkoli surra sammen i godt smør og deretter i creme fraiche.. Har nettopp laget en enorm porsjon. Skal bli lunsjmat i mange dager. :sikle:
|
Lakseomelett laget av 2 egg, litt fløte, strimlet purreløk, og røkelaks i terninger. Dampet brokkoli til. Veldig godt.
|
Laks hos oss også :) Ovnsbakt laksefilet, med pannestekte grønnsaker i fløtesaus tenker jeg.
|
Vi hadde kyllingplukk. Altså stekt krydret kyllingfilet i biter, oliven, løk, paprika, salat og andre grønnsaker, samt rømmedressing. Ungene elsker det, de spiser mye mer når de får sitte og plukke selv. :)
|
Driver å lager "lakseluksus" middag. En løk (lager stor porsjon nå!)i små biter freses blank i smør sammen med dill, tilsett så fløte (mengden avhenger av mengden laks og reker). La dette småkoke til løken er nesten borte, tilsett laks i terninger, la syde til laksen en rosa og gjennomkokt. Tilsett en boks, eller to, med store reker, la disse bli varme. Serveres med pasta til de som kan spise det, jeg klarer meg lenge med litt freset squash, eller ikke'no. Dette er maten sin, det!
Edit; Og salt og pepper, selvfølgelig... |
Lakseluksus er herved printet ut og jeg skal dytte innpå en av de første dagene ja :D
|
Egg og bacon *lat i dag*
|
Kjøttboller (de har bedre variant enn de i Norge, her jeg bor), stekt blomkål"ris" med sopp, kokt brokkoli og rosenkål. Noen store ss rødkål. Yummi!
Poteter, hvem trenger vel det?? Mye bedre med blomkålris! |
Ferske bondechipolata steikt i smør, med kål som var stua/sautert med steikt løk, vatn, salt, pepar. NAM.
|
Sitat:
Hva er bondechipolata? :confused: |
Sitat:
|
Lammeskav, sopp, wokgrønnsaker, surret sammen med CF og maaaasse pepper. Namm :sikle:
|
Kyllingfilet stekt i ovn med ost på toppen + masse krydder..... Championg, blomkål og brokkoli. Litt Kylling Bretagne saus (kokt m fløte i stedet for melk) og masse smør. Nam, gleder meg.....
|
Kokt fersk torsk, med hvit saus, blomkål og brokkolibuketter og smeltet smør :sikle:
|
Nannahs Hellmann-kylling med stekt brokkoli, champignon, purre og rød paprika pluss en rømme-karri-saus.
|
I dag blir det stekt laks, broccoli og squash delt i biter og surret i MASSE smør. Gubben får poteter ved siden av. Litt fresh issalat ved siden av. Og kanskje skal jeg unne meg bringebærkrem til dessert.... Men jeg snakket akkurat med søsteren min, og hun skulle ha rådyrfilet .... nam nam nam - det har jeg ikke! Tenkte på en rett jeg fikk på Pasvik Taiga, det var rådyrfilet med portvinsglasert sopp! Og pasviksalat, og nyyyyyyyyydelig saus og hvite poteter og - og - men portvinsglassert sopp blir vel for søtt for meg. Får vente til en dag jeg har lyst til å skeie ut, og jeg har rådyrfilet i kjøleskapet.
|
Ribbe med hjemmelaget grillkrydder... auberginegrateng :sikle:
|
Håper å finne noe Finnbiff'ish på butikken nå straks. Thank god for søndagsåpne kiwier! :D
|
Steikt piggvar med Nannahs blomkålpuré og sandefjordsmør. Nyyyyydeleg! :sikle:
|
hallo der:D
helt ny her,men bare lurte på om det hva noen som hadde noe veldig enkelt,ikke så dyrt og noe man faktisk blir mett av ? hehe:D :):) |
Salami, leit litt i oppskriftsdelen, der er det mykje. Du kan også sjå på Gerd sine oppskrifter, der er mange fine bilete også.
|
Ovnsstekte nakkekoteletter med løk, blomkål, brokkoli og tomat sammen med kjøttet i ovnen. Deilig! :D
|
I dag skal jeg ha ovnstekte kyllingfileer m/ hjemmelagd kryddermix. Tilbehør skal være gratinert paprika med chevre og nøytral smøreost (oppskrift kommer senere, viss det er godt ;))
Og jukseris :D |
Gerd , du skriver at du skal ha jukseris. Hva er det for noe :confused:
|
|
Squah-tagliatelle med kjøttsaus
|
Hei!
Er helt ny er, men slenger meg med :) Jeg skal ha fire kollegaer på middag i morgen og skal servere til forrett, Stekt kamsjell med fløte-parmasansaus, med små bacon biter og ruccula. Til hovedrett skal jeg ha stekte kyllingfileter. Stekte strimlet squash, paprika og bittelitt gulerot. Blomkål-sellerirotpure med cheddar. På toppen ruccula og fløte-blåshimmelostsaus med en liten skvett cognac og skivet champignon. Har ikke peiling på hva jeg kan servere til dessert. Ender vel med å bli noe jeg ikke kan spise. Noen som har noen gode enkle tips? |
Vi hadde bayonneskinke med gode grønnsaker til i dag......
|
Takk til deg Gerd. Skal prøve risen i dag :heia:
|
I dag tenkte jeg og prøve rømmegrøten jeg fant oppskrift på her :)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:26. |