Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Eurodiett (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Eurobabbel - og journaler og blogger! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15832)

Ruska 16-02-08 21:06

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 405458)
takk ruska! jeg skrev litt feil, er vel egentlig ikke sulten... men behovet for noe kommer raskt :p lysta... den veit du... hehe

den lysten ja, kjenner den godt :D

Og JEPP... det er bare for noen mnd!... og om 3 uker kan vi spise litt kjøtt hver dag, DET blir bra :ja:

Jeg GLEDER meg til det. Bare det å kunne få ett måltid med noe å tygge på og som smaker godt - det blir herlig :spisesnak

Distrea 16-02-08 21:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ruska (Innlegg 405462)
Jeg GLEDER meg til det. Bare det å kunne få ett måltid med noe å tygge på og som smaker godt - det blir herlig :spisesnak

og det går fort!... faktisk så syns jeg de første 10 dagene har gått super fort asså, men kunne ønske jeg hadde gått mer ned..

Robyn 16-02-08 21:46

Det er godt å se vi er flere i samme båt. :p

Jeg er så fysen nå at jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Vurderte å legge meg, men det er vel litt tidlig en lørdagskveld? :o

Tok en stix tidligere i kveld, og jeg er i allefall i ketose. Det var jo godt å se. Men ketosens positive virkning er ikke helt der enda, det kommer vel.

Men vi får tenke på sommeren, da spiser vi vel litt mer normal mat og forhåpentligvis er vi en god del slankere alle mann (eller kvinner da). :D

Robyn 16-02-08 21:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 405478)
og det går fort!... faktisk så syns jeg de første 10 dagene har gått super fort asså, men kunne ønske jeg hadde gått mer ned..

Hvor mye har du gått ned?

Distrea 16-02-08 22:04

ehhh... jeg startet jo på 98,8... men 2 av de kom lissom dagen før,,,, så syns de burde forsvunnet FORT... nå er jeg 96.

huff--- fortsetter det, så skal jeg seff ikke klage :o men det er nesten så jeg venter på stoppen, dumt å være negativ:rolleyes:

jeg er enig i at det er litt tidlig å legge seg ennå :ja: har spist masse blomkålmos i dag jeg... er jo ikke det som er meningen:rolleyes:

Robyn 16-02-08 22:08

Da kan jeg skjønne at du syns det går litt tregt...
Får håpe det løsner og at du opplever et lite ras snart. Jeg og er litt negativ i utgangspunktet siden jeg har prøvd så mye og går ned litt før det stopper opp.

Vi får håpe dette er løsningen for oss begge. Hadde ikke gjort noe å kvittet seg med en 15-20 kg før sommeren...

Har blomkål og broccoli i fryseren, men så er jeg så lat at jeg gidder ikke lage meg noe heller.

Kan like godt innrømme det først som sist, jeg har lyst på godteri. :o

Distrea 16-02-08 22:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Robyn (Innlegg 405508)

Kan like godt innrømme det først som sist, jeg har lyst på godteri. :o

hehe, godt du er ærlig :D her er det middag som er savnet i dag... vi får stå opp med ett bedre bein i morgen ;)

Robyn 16-02-08 22:47

Middag hadde ikke vært å forakte det heller.

Nå tror jeg at jeg skal finne meg en brus og gå i senga, kan heller se litt på TV.
Så har denne dagen gått og. Litt lettere enn i går, så det går rette veien.

Distrea 16-02-08 22:59

tror jeg følger ditt eksempel jeg :p ny dag i morgen god natt

Distrea 17-02-08 11:31

http://www.rettkost.com/forum/mysmil...ysmilie_89.gif siste 6 dagene har jeg gått ned den nette sum av 0 gram, Altså NULL på 6 dager.... da føler jeg ikke at det seg så veldig lyst ut:mad:

jeg som skulle være positiv i dag.... men herregud, så godt som NULL mat gir en gevinst på NULL gram... http://www.rettkost.com/forum/mysmil...ysmilie_89.gif

Nå skal jeg ut på kjøre tur.... riste det av meg ...

Robyn 17-02-08 13:11

Oi, det BURDE jo ikke være mulig! :(
Vet ikke helt hva jeg skal si Distrea, men skjønner fryktelig godt frustrasjonen.

Skrible 17-02-08 15:26

Kanskje jeg skal føle meg priviligert som ikke er i besittelse av vekt hjemme. :)

Ikke la det ergre deg, Distrea; er det en vanlig badevekt du har? Sist jeg var hos lege hadde ikke jeg gått ned noe ved første blikk heller, men tanitavekten kunne jo fortelle at to kilo fett hadde forsvunnet og latt seg erstatte av noe muskler og vann. Og dét er jo fremgang!

Distrea 17-02-08 18:23

takk jenter :klem:

skal ikke la det så KJEMPE inn på meg... men litt blir det;)

Ruska 17-02-08 20:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 405920)
takk jenter :klem:

skal ikke la det så KJEMPE inn på meg... men litt blir det;)

Åh jeg kjenner meg så godt igjen - den redselen for at når de første kiloene med vann er borte så stopper vekta opp, det er det jeg er vant til.

Men foreløpig går min vekt nedover - jeg veier meg mandager (sniker til meg vekta hos fysioterapeuten i smug :p) og så har jeg veiedag der torsdager. Min vekt hjemme går ikke over 100 kg... så den får stå i fred enda ganske lenge.

Håper det løsner for deg Distrea - pass på at du spiser nok, drikker masse vann og minst mulig søtningsmidler, smør osv.

Og en annen ting, jeg har en del mer kilo og gå ned enn deg, så det forklarer nok også min nedgang.

Lykke til!! :klem:

Distrea 17-02-08 20:32

huff... jeg bruker søtningsmiddel asså... skal klare å kutte brus/koffein... men kutte helt ut, DET er vanskelig... kunne ønske jeg likte te uten søtt :rolleyes:

Jeg skulle nok slutte å veie meg slik... men jeg hååååper så inderlig, at jeg bare MÅ prøve. Nå skal jeg holde meg helt til torsdag!

Fullt positivt fokus nå! da går det så mye lettere!

men.... spise nok... er jo ikke mer å få :p hehe.

takk for oppmuntring Ruska! :klem:

Ruska 17-02-08 20:55

he he, nei, det er ikke så mye mer mat å få nei :D

Jeg kuttet kaffe m/koffein, brus, ja - det var vel det, fra den 1. dagen. Nå drikker jeg minimalt med brus fra før og til nå har jeg drukket 0,5 l pepsimax. Det smaker så godt så godt, men jeg bør være forsiktig med kullsyre så derfor holder jeg meg så langt unna som mulig.

Uansett - du er kjempeflink og du skal nok se at kiloene får fart på seg etter hvert.

Flinke jenta :blomster:

Distrea 17-02-08 20:59

koffein er borte fra i morgen! Det samme er smør, men litt søtstoff må jeg ha... par kopper nypete, for nype-te er det ikke koffein i?

takk IGJEN Ruska! :blomster:

Robyn 17-02-08 21:16

Får satse på at det bare er tilfeldig Distrea.

Jeg drikker fortsatt en del brus, og det må jeg slutte med. Men det er så vanskelig, er liksom det eneste som er igjen. :o

I dag har jeg vært i bursdag og det ble servert både middag og kaker.
Når de andre spiste indisk kylling tok jeg en Brownie, og så tok jeg den siste Brownien og en Praline bar når de andre spiste kake.
Hadde kjempelyst på litt middag, men kakene var det helt greit å stå over.

Syns alt går så bra på dagtid, men jeg må innrømme jeg sliter om kveldene. Blir rett og slett sulten.
I dag spiste jeg måltid nr. 2 kl. 16 så jeg spiser desidert mest om ettermiddagen/kvelden. Allikevel rumler det i magen. :rolleyes:

Ja ja, nå skal jeg gå og lage meg dagens siste måltid, blir kyllingsuppe med broccoli og blomkål. Satser på at den smaker litt bedre i dag enn den gjorde første dagen. ;)

Titti 17-02-08 22:04

Stå på jenter. :heia: Plutselig løsner det, det går litt i rykk og napp, det er hvertfall min erfaring. :ja:

Her har jeg vært så langt borte fra ED som det går an, men i morgen er det back to normal og omelett er laget klar. :D

Distrea 17-02-08 22:08

jeg drøyer også måltidene, for kvelden da trenger jeg å spise, dagen går fort uten. I dag spiste jeg frokost kolokka 2, og middag klokka 5.

Sånn med tanke på hvor lite kcal vi spiser, burde egentlig ikke brusen ha så mye å si... men siden vektapet lar vente på seg... er det vel bare å kutte... hvis det hadde vært bare bare:p

Det er fakisk heeelt utrolig vanskelig for meg, å BARE drikke vann.

gjør dere andre det?... null smak i drikkbar form :eek::confused:

titti drikker brus... jeg har også lyst til det:o

Titti 17-02-08 22:09

Hehe, pepsi maxen er min redning! Noen laster må man ha. Og jeg drikker kaffe og te med suketter og melk. :ja:

Distrea 17-02-08 22:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Titti (Innlegg 406073)
Hehe, pepsi maxen er min redning! Noen laster må man ha. Og jeg drikker kaffe og te med suketter og melk. :ja:

:drømme: syns det blir så vanskelig uten... jeg får smøre meg med tålmodighet, kutte ned og håpe det går plutselig masse nedover:D

Titti 17-02-08 22:22

Ja, håper det er det som skal til. Jeg gikk på en EAT på denne tiden i fjor og drakk ikke brus eller kunstig søtning på tre mnd. Men det hjalp dessverre ikke for min del.
Det som hjalp var å kutte ut meieriprodukter og nøtter, men det spiser jo ikke du noe særlig av nå...

Skrible 17-02-08 22:25

Mja. Jeg synes det er lettere å drikke et par liter vann når jeg ikke drikker noe annet - så jeg lar en eventuell pepsi max vente til etter at jeg er ferdig med dagens vannrasjon. :) Andre ting som gjør det hele lettere er om jeg får i meg en liter til frokost, for da fortsetter jeg å fylle på vannflaska hyppigere resten av dagen.

Men på sånne dager da jeg ikke spiser frokost før to blir det verre. ;)

Titti 17-02-08 22:26

Pepsimaxen er til kveldskos her og noen ganger hvis jeg blir ekstra fysen/sulten på jobb.

Distrea 17-02-08 22:32

skal kutte den hvertfall ned til ett glass, kaffen kutter jeg helt eller drikker koffeinfri, men litt nype-te med suketter.

veit jo det beste hadde vært å holde seg uten... men da er livet plutselig veeeldig trist.

Det er jo søtstoff i alt vi spiser også... så SÅ mye kan det kanskje ikke ha å si?... hvis man reagerer veldig på det... er det ikke mange måltider igjen man kan spise:p

jeg klarer IKKE suppene:eek:

Titti 17-02-08 23:07

Skjønner deg godt, liker ikke suppene noe særlig jeg heller. Kyllingsuppa går greit, men ikke min favvis for å si det sånn. ;)

Robyn 17-02-08 23:34

Jeg tror nok jeg kommer til å overleve på sjokofrokost, brownies og barer etterhvert. Det andre tror jeg nok jeg kommer til å bli dritlei.

Har ikke smakt creme bruleen enda, spiste ordentlig creme brulee forrige lørdag og jeg har en mistanke om at det ikke blir helt det samme. :p (Fy den var god!)

Sa til mannen min at jeg kan ikke fatte at de ikke klarer å lage maten litt bedre, vi har da tross alt kommet til 2008!

Nå skal jeg finne senga, i morgen har jeg første arbeidsdag etter at jeg begynte på kuren. Tror det skal bli litt godt, å få litt normale dager igjen.

Nattinatt! :)

Titti 17-02-08 23:35

Jeg spiste faktisk karamell popkorn uten kcal og karbo da jeg var i Statene forrige helg...ikke skjønner jeg hva de var laget på. Men gode var de! :sikle:

Ruska 18-02-08 00:37

Jeg vet ikke hvor mye det har å si om man drikker brus, bruker søtningsmidler osv - men for meg som har insulinresistens så MÅ jeg holde meg borte fra kaffe og helst også søtningsmidler fordi de "lurer" kroppen min til å tro at det er sukker den får og visj vosj så øker blodsukkeret :(

Hver og en må nok prøve ut og finne hva som funker for den enkelte. :)

Men det er nok viktig å fokusere på at denne dietten skal følges etter boka hvis man vil oppnå resultater. Jeg har i allefall bestemt meg for at i fase 1 så spiser jeg det jeg skal/kan og ikke noe annet - og så håper jeg at jeg klarer det da :o

Søren meg ikke lett... redd jeg sprekker en dag og hiver nedpå et eller annet forferdelig galt...iiik

Distrea 18-02-08 00:44

Det tror jeg ikke du gjør Ruska!

Går strålende, du er kjempe flink! :blomster:

Dilly 18-02-08 02:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Titti (Innlegg 406139)
Jeg spiste faktisk karamell popkorn uten kcal og karbo da jeg var i Statene forrige helg...ikke skjønner jeg hva de var laget på. Men gode var de! :sikle:

Mm...slurp... sånne?
http://www.diabeticdirect.com/images...4802-b1236.jpg
http://www.diabeticdirect.com/kosher...-1236-prd1.htm#

De har så mye rart der.. hadde vel gått helt amok i hyllene jeg..

Distrea 18-02-08 10:55

DILLY!!! Så godt å seg deg! Er du helt slått ut etter eksamen? håper du gjorde det strålende! :klem:

jeg så 5 tallet i dag, så nå skal jeg IKKE veie meg før torsdag! lover......:D

Robyn 18-02-08 12:03

Så bra Distrea, endelig!!! :klem:

Klarte ikke la være å gå på vekta i dag jeg heller, går ned fra dag til dag og da er det jo så moro.
Men snart får jeg nok en smekk jeg og, det kommer jo ikke til å fortsette sånn.

Så da kan vi inngå en pakt Distrea, ingen veiing før torsdag.

Sjokofrokosten har jeg virkelig fått smaken på, den er rett og slett god. Rart å tenke på at jeg ikke likte den første dagen.

Tenkte å prøve meg på creme brulee i dag, noen tips om tilberedning?

Distrea 18-02-08 12:12

jepp, ingen veiing før tordag. DET klarer vi ;):D

klarer ikke de korna i sjokofrokosten jeg, så de har jeg silt ut, men i går lagde jeg den med stavmikseren og knust is, spiste med sje, da var det nammis.

skal bestille mer produkter i dag, er så redd for å plutselig sitte med bare supper :rolleyes:

Kjempe bra at du ser litt nedgang for hver dag! en ekstra mitivasjon det!

:klem:

jeef-micro 18-02-08 13:10

Jeg sliter litt for tiden, men det har dere kanskje skjønt... Jeg er trett, sliten svimmel og i generelt dårlig form, og har liksom ikke konsentrert meg så hardt om maten... Men jeg så meg selv i speilet i heisen på jobb i dag... og nå er det på tide å ta litt tak... ED og trening!!!

jeg har foresten brukt litt cola light som sånn "premie" for å ha fått i meg en suppe eller omelett... hehe må presse meg selv litt på de produktene for å bli kvitt de...
creme bruleen syns jeg faktisk er helt OK... følger med sånn brunsukkergreie til å ha oppå også

Robyn 18-02-08 13:25

Har du snakket med legen om at du føler deg så dårlig?
Høres utrolig slitsomt ut, og gjør det jo ikke lettere på noen som helst måte. Er tungt nok som det er...

Håper jeg liker creme bruleen, men har en følelse av at det er litt for kort tid siden jeg spiste skikkelige saker, den var bare så kanongod. :o

Ruska 18-02-08 14:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 406169)
Det tror jeg ikke du gjør Ruska!

Går strålende, du er kjempe flink! :blomster:

Tusen takk Distrea :klem:

Ruska 18-02-08 14:14

Så bra med vekta da Distrea - supert :D Det hjelper på motivasjonen.
Så kan vi prøve å være flinke jenter og ikke veie oss før på torsdagen :)

Jeg sendte bestilling lørdag og håper jeg får de onsdag - er tomt for alle typer drikker og desserter - bortsett fra jorbærgugga.. spy

Den creme brulé synes jeg blir kvalm, har prøvd både med vann og med melk, ble best med melk, og enda litt bedre med isbiter. Men kommer ikke til å spise mer av den..
Har ike laget den somm anvist, gidder ikke - så mulig den er riktig så god når den blir laget med varm melk :p

Bra du er i gang igjen Dilly - ny uke med nye muligheter :)

Titti 18-02-08 16:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dilly (Innlegg 406186)
Mm...slurp... sånne?
http://www.diabeticdirect.com/images...4802-b1236.jpg
http://www.diabeticdirect.com/kosher...-1236-prd1.htm#

De har så mye rart der.. hadde vel gått helt amok i hyllene jeg..

Hehe, det var noe sånt ja. :D Ble frokost den ene dagen. :lol:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.