![]() |
Sv: Nytt år - ned 10-20 kg til sommeren
Og jeg driver fortsatt med den klassiske (og særs uheldige) kombinasjonen av lavkarbo på dagen etter fulgt av høykarbo på kvelden. Problemet mitt er at jeg ikke har lyst på mat, så jeg spiser som en fugl til middag. Så kommer ulvehungeren sånn i 23-tiden, og da er rista brød altfor fristende. Deretter følger enorm skyldfølelse, hvor jeg neste morgen går på igjen. Gang etter gang. Og vekta går ihvertfall ikke ned! Hvordan skal jeg komme meg ut av denne spiralen, noen tips? Jeg vet jo egentlig at løsningen er å spise mer på dagen, men jeg klarer ikke å trykke i meg mat når jeg ikke orker heller!
Noen der ute i samme situasjon som har greid å bryte ut av det? |
opp 600 gram denne uka, men jeg fortviler ikke! neste uke er de nede igjen :D
|
nå har jeg endret litt på tickeren min også! mål er 67 kg, da vil jeg være normalvektig! også la jeg inn dagens vekt! all vekt må dokumenteres, selv de 600 grammene jeg har gått opp :)
|
Jeg er på landet, uten vekt og med min far som ikke forstår lavkarbo opplegget.. :-o mitt mål med oppholdet: å ikke gå opp igjen de kg jeg har gått ned! ;-)
Så langt har jeg spist karbomat, men ca halvparten av det jeg normalt ville spist.. Har hatt mye å gjøre og ikke kjent meg sulten. Kanskje magen min har "krympet" av å spise mindre volumet enn før..? |
Sitat:
Jeg spiser som regel cottage cheese på kvelden hvis jeg blir sulten. M litt fløte, kanel og hakkede mandler er det godt og mettende. |
Får ikke til å sitere skikkelig.. Det var til Turid42 :-)
|
Takk for tilbakemeldinger! Jeg skulle ønske at det ikke var høykarbomat i huset i det hele tatt, det hadde gjort livet mye enklere. Men resten av huset er ikke på lavkarbo, så jeg må leve med disse fristelsene rundt meg. Og det er vanskelig! Gikk kjempefint i fjor sommer og høst, men nå er det akkurat som om all viljestyrke forsvinner etter kl 22. Sukk... Gi meg styrke!
|
Sitat:
Jeg tipper du spiser alt for lite fett, nå som du spiser hos slike normale høykarbomennesker. Da kommer søtsuget fort som fy! Hvis du ikke gidder å lage gele, kake eller annet, så er Atkins og Questbar ganske gode alternativer. Og du? Du har en enorm viljestyrke og er skikkelig flink! Du har motivasjonen oppe, det er skikkelig bra, jeg syes ikke du skal være hard med deg selv. Gi deg ros, du fortjener det! Kroppen din jobber mot deg, rett og slett. Den vil overhode ikke det samme som det du vil, nemlig ned i vekt. Den vil opp og den har mange mekanismer som stikker kjepper i hjulene på oss. Dag etter dag. http://forskning.no/mat-og-helse-ove...ig-holde-vekta |
Sitat:
|
Spinnerette og Prenille, takk for oppmuntring! I kveld lagde jeg meg bringebærsmoothie med egg, fløte og sukrin, det stanget både søtsuget og sulten!
Skal en uke på jobbreise til Gøteborg fra tirsdag, bevæpnet meg med nøtter, Babybel og lavkarbo knekkebrød, og håper på det beste! Stå på videre, sammen er vi sterke! :heia: |
jeg står på stedet hvil, +600 gram i tre dager nå.. mensen kom på lørdag, så er nok derfor, men når skal dette vannet slippe :( pleier dere å gå opp mye når dere har mensen? blir skikkelig lei..
|
07.04.15 Dag 1 / Målsetning: -40 kg
01.06.15: -11 kg / -15.5 cm 08.06.15: -16 kg / -19 cm Jeg skjønner ikke helt hva som skjedde. Har veid meg noen ganger for å utelukke at vekta er ustabil. Jeg tror det er en feil ett eller annet sted, får nesten bare se hva som skjer til neste uke. Fikk mensen i dag, så dette er stikk i strid med all tidligere erfaring - at jeg går opp eller stopper de ukene. Stoppet forrige uke, så kanskje pms er problemet? Hmm... Mystisk. Føler nesten at jeg må si at grunnen til at jeg går så mye ned er fordi jeg har VELDIG mye å ta av og dessuten er jeg veldig høy. Jeg er mye, liksom. :) Først trodde jeg 30 kg var nok, så tenkte jeg 40 og satt det som et hårete mål, og nå aner jeg ikke. |
Oi Prenille! 5 kg på 1 uke :_oy::D:D
Her var jeg på 69.4 på lørdag, men skulle i selskap på kvelden så da ble det ett glass rødvin og 2 kakestykker. Så vekta viste 70.0 i går. I går hadde jeg skikkelig lyst til å bestille pizza, men klarte å holde meg til sommerkotelett og grønnsaker :D Men vekta viste 70.0 i dag og da :p |
Bestillte nettopp meny fra lavkarbotipsforbedrehelse.no :) Føler jeg trenger drahjelp siden vekten ikke rikker på seg, så veldig fint med ett opplegg jeg kan følge da:)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Nytt tema: jeg er i den beryktede overgangsalderen. Begynte i fjor. Så lenge jeg var strikt med lavkarbo, hadde jeg egentlig ingen symptomer. Nå som jeg er litt...vinglete, kjenner jeg disse hot flashes hele tiden, og det er plagsomt. Er det bare noe jeg innbiller meg, eller funker lavkarbo? Tenker at kanskje det uansett har kommet sterkere symptomer i år, uavhengig av kosthold? Er det noen der ute med erfaringer? |
Sitat:
Jeg har ikke mensen, på grunn av minipillen (sist jeg hadde den var i vår og før det var det over ett år siden). Jeg slipper da denne usikkerheten med når mensen kommer, min syklus varierte nemlig, og eventuelt oppgang ved menstruasjon. De få gangen jeg får menstruasjon nå så er jeg på stedet hvil som regel, eller jeg går kanskje ned/opp noen få hundre gram. Før jeg fikk minipillen, kan jeg ikke si å huske at jeg gikk noe særlig opp ved menstruasjon, men det var på ett tidspunkt hva jeg ikke tenkte på vekten i det hele tatt. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Ned 300 gram denne uka. Jaja, kan ikke forvente annet når man skeier ut i selskap :)
06.01: 75.3 13.01: 74.1 (-1200 g) 20.01: 73.5 (-600 g) 27.01: 72.6 (-900 g) 03.02: 72.4 (-200 g) 10.02: 72.1 (-300 g) 17.02: 71.7 (-400 g) 24.02: 70.9 (-800 g) 03.03: 71.1 (+200 g) 10.03: 71.7 (+600 g) 17.03: 71.8 (+100 g) 24.03: 70.6 (-1200 g) 31.03: 70.2 (-400 g) 07.04: 70.3 (+100 g) 14.04: 68.9 (-1400 g) 21.04: 69.0 (+100 g) 27.04: 69.5 (+500 g) 05.05: 69.5 (0.0) 12.05: 69.7 (+200 g) 19.05: 70.2 (+500 g) 26.05: 71.2 (+1000 g) 02.06: 70.0 (-1200 g) 09.06: 69.7 (-300 g) Totalt: -5.6 kg |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54. |