![]() |
Sv: PCOS skravletråd
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Takk for svar til deg også Carisma. |
Sitat:
Hvordan har du det? :-) |
Henger meg på denne skravletråden :)
|
Sitat:
Velkommen skal du være! Alltid koselig med nye fjes her inne syns jeg. |
Sitat:
|
Jeg skal få utredning! :D Det tok ganske mange år før jeg turte å be om det, men nå er det altså gjort. Er det noen som kan fortelle litt om hvordan en utredning for PCOS foregår?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hm... det begynner å bli en stund siden, men jeg tror det bare var blodprøve og muligens urinprøve, etter hva jeg kan huske. Så fikk jeg telefonoppringning om at jeg "sikkert muligens kanskje sannsynligvis hadde PCOS". :P pga tesosteronnivået tror jeg. Det kombinert med ujevn menssyklus var visst nok for en diagnose.
Andre må visst få påvist cyster eller noe, men det har jeg aldri gjort. |
Sitat:
http://www.lommelegen.no/artikkel/po...t-syndrom-pcos |
Sitat:
|
Takk folkens! Får vel bare vente og se :)
|
Sitat:
|
Sitat:
Må ha lykke til! |
takk! for min del er det ikke akutt hastverk, ettersom jeg ikke er interessert i graviditet og sånn, men er greit å finne ut om det er pcos som gjør at kroppen min er teit fra tid til annen :ja:
|
Mjæ, jeg har time til gyn i dag, vil vel få dommen om pcos eller ikke..
|
Sitat:
Hvordan gikk det hos gyn idag? |
Ikke så bra. Han kunne påvise en cyste i hver eggstokk, men hang seg opp i at jeg går på p-piller og at man derfor ikke får superresultat - han mente derfor at jeg ikke har PCOS. Han sa det var ikke noe poeng i å ta en test uten p-piller, ettersom jeg ikke prøver å få barn. Arrogante f*en.
|
Sitat:
|
ja, måten han opptrådde på og at jeg måtte forsvare meg og mitt var det mest ydmykende jeg har vært med på.
|
Var slik jeg opplevde det også. Første og eneste gang jeg har vært hos gynekolog, må jeg igjen, tror jeg heller jeg vil ha en kvinnelig lege.
:klem: for kjip opplevelse! |
Kjedelig med slike opplevelser :klem:
Jeg har forøvrig fått påvist PCOS gjennom lege (fedon Lindbergs klinikk), og siden jeg ikke har fått påvist cyster (bare en) ille jeg aldri fått dette via gynekolog. Hun jeg går til mente jeg brukte metformin uten grunn, og lo litt overlegent. Men så forklarte jeg at det ligger jo mer enn cyster til PCOS, insulinresistens f eks, og at jeg har blitt frisk gjennom omlegging av kostholdet og metformin. Da ble hun alvorlig igjen og anerkjente dette. |
Vibeke: ja, sant! JEg spiser jo lavkarbo i tillegg til å gå på p-piller og alt... Skrev litt mer om det i bloggen min om det er av interesse.
takk for klemmer! :) |
Sitat:
For en kjip opplevelse du hadde:klem: Håper det blir bedre neste gang om det ikke blir det ville jeg ha byttet om jeg var deg, men det er min mening. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:25. |