![]() |
Sv: Nannahs supergode knekkebrød!
Prøvde litt agavesirup istedefor sukrin, ble nyyydelig!! Faktisk mye bedre enn første batch. Men det kan også bero på at jeg nå hadde tilgang til varmluft ;) Mine ble derimot brent etter 30 min på 160 g varmluft, å jeg satt ned temperaturen litt.
|
Takk for super oppskrift.
Prøvde dei i dag; og nesten vellukka. Steikte dei i 65 min; det var litt for lenge tydlegvis for dei fekk litt "brent" smak. :( Neste gong må eg passe betre på.. Evt skru ned varmen litt. |
Skal testes i morgen :)
|
Jeg må også forsøke meg på knekkebrød nå, men som novise jeg er så lurer jeg på om kli er det samme som havrekli eller kruskakli?
|
Kruskakli :)
|
Og noen pakker står det hvetekli på. Havrekli har for mange karber.
|
Lagde disse i dag, helt fantastisk! Falt i smak hos både store og små, så det spørs om jeg får de helt for meg selv :) Byttet forresten ut kli med fibrex pga barn med cøliaki. Fungerte bra, + at det ble litt færre kh :)
|
Kjempegode!!! Jeg lagde dem en kveld og jammen måtte jeg til pers to dager etterpå! Her falt de i smak hos samtlige familiemedlemmer. Det blir å bake disse fast fremover. Garantert!
Tusen takk, Nannah! |
Jeg har sagt det før, men må si det igjen. Nå har jeg bakt Nannahs knekkebrød hver uke i snart 5 måneder og jeg ELSKER dem! Er helt avhengig av dem.
Nå skal jeg bake til krampa tar meg, sånn at jeg og Mr. Mann har mat i Spania i 15 dager. ;) Takk takk! |
Herrefred! NAM!
Nå gleder jeg meg jo faktisk til å begynne på mandag! :D Dette skal gå! |
Sitat:
Jeg kjøper fibrex i Sverige, handler inn stort hvert år og betaler ca 15 kr for hver boks. MYYYYE billigere enn i Norge! :heia: |
Jeg knuser et par knekkebrød i en skål, drysser litt splenda/sukrin over, også fløte på til slutt. Det er en nydelig og mettende frokost som anbefales på det varmeste :D
|
Så lurt, Bobla! Det har jeg aldri tenkt på! :)
|
Sitat:
Kli kli kli.. Hvor får man kjøpt det? De hadde bare havre og hvetekli på kiwi, og så den jeg kjøpte som var den siste, og ikke hadde label i hylla (dvs de trolig slutter med den) heter "fiberrik kruskakli 50% kostfiber" og har 9 karbohydrater pr 100g. Er den brukbar? |
Sitat:
|
Har bakt de her flere ganger nå, og synes de er kjempegode! :D Reduserer vannmengden til ca 4 dl og bruker 2 egg i stedet for fiberhusk.
|
Denne oppskriften er bare helt fantastisk, Tusen takk, Nannah :)
I kveld har jeg laget disse med 50/50 solsikke/gresskarkjerner + de andre ingrediensene, og de blir alltid like gode. Jeg gleder meg bare til å få skiftet ut den gamle komfyren uten varmluft... |
Det er rart hvordan håndlaget tydeligvis spiller inn. Forige uke laget mannen min disse knekkebrødene. Min oppskrift, etter mine instrukser,samme ovn, samme temp osv... men hans ble vanskelige å få helt tørre og de satt fast i bakepapiret!
Merkelig:p |
Nå har jeg de i ovnen, MEN hadde ikke bakepapir så tok folie og smurte godt. Funker når jeg laget pizzabunn så får bare prøve fordi jeg orker ikke gå i butikken, her er det liten storm :D
|
Dumt spm kanskje, men hvor tykt skal du smøre utover? Er det bare å dele deigen i to, og smøre utover to plater så tynt som det blir da? Eller? Jeg har ikke "en slump, passe tynt, en dasj osv"-genet :P
|
Sitat:
Nå er mine ferdige, litt brent smak enda jeg stekte bare i en time.. (150 grader -varmluft) og hadde ikke noe søtt i.. noen tips? Men gode med smør og ost på da :cool: |
Sitat:
|
Sitat:
Har tenkt på om det var pga folien, så har kjøpt bakepapir og skal prøve igjen i morgen :) |
Nå har jeg laget disse igjen på lavere varme, steketiden var likevel bare 60 min.
Blandet i gresskarkjerner også, og det ble topp!!! |
Tusen takk for oppskrift, har første brettet i ovnen nå! Gleder meg til å smake :D
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:58. |