Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Pusita 04-02-11 19:22

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på HVA kan man erstatte EGG med ? Det er mye egg i lavkarbo-dietter.....

langaard 04-02-11 19:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pusita (Innlegg 1020709)
Jeg lurer på HVA kan man erstatte EGG med ? Det er mye egg i lavkarbo-dietter.....

Det spørs jo hva du har tenkt og bruke det til, men det finnes eggerstatning til bruk i bakst i helsekost:)

Kitt 04-02-11 19:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pusita (Innlegg 1020709)

Men det er også mange som lever lavkarbo selv om de er allergiske mot egg!:p
Er noen tråder om det her inne!
Denne feks

Om du googler litt og søker litt her inne, vil du nok finne en del....

kristi*tobarnsmor* 05-02-11 01:08

Hvordan kan man sitere to forskjellige innlegg i ett og samme svar?

Altså, jeg vet hvordan man siterer fra ett innlegg, men hvordan kan jeg sette flere sitater (svare på flere tidligere innlegg) i svaret mitt?
Hvis noen skjønte... :flau:

Karissima 05-02-11 01:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kristi*tobarnsmor* (Innlegg 1021036)
Hvordan kan man sitere to forskjellige innlegg i ett og samme svar?

Altså, jeg vet hvordan man siterer fra ett innlegg, men hvordan kan jeg sette flere sitater (svare på flere tidligere innlegg) i svaret mitt?
Hvis noen skjønte... :flau:

Hvis det f.eks er 3 innlegg du skal ha med trykker du til høyre for Siter på de 2 første og Siter på det siste :)

kristi*tobarnsmor* 05-02-11 01:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1020712)
Det spørs jo hva du har tenkt og bruke det til, men det finnes eggerstatning til bruk i bakst i helsekost:)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1020714)
Men det er også mange som lever lavkarbo selv om de er allergiske mot egg!:p
Er noen tråder om det her inne!
Denne feks

Om du googler litt og søker litt her inne, vil du nok finne en del....

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karissima (Innlegg 1021037)
Hvis det f.eks er 3 innlegg du skal ha med trykker du til høyre for Siter på de 2 første og Siter på det siste :)

Ah! Tusen takk! :heia:

trønderpija 05-02-11 02:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1020676)
MCT (se her) finnes jo i Cocosa og den MCT-oljen man får kjøpt bl.a. på apotek er jo utvunnet fra kokosfett. Dvs veldig bearbeidet ifht cocosa som er kaldpresset. Jeg prøvde en periode med MCT for å booste forbrenning uten at det gjorde noe for meg. Var jeg deg ville jeg holdt meg til cocosa som er 100% naturlig og smaker godt. Det er det fettet de fleste her inne sverger til utenom meierismør.

Cocosa kommer i to varianter, en til kald mat og en til steking. Du kan bruke en teskjei f.eks te/kaffe i smoothie, i bakverk,sauser osv. Du finner masse om dette her inne på forumet om du bare gidder å søke. Dessuten kan du google cocosa så vil du finne masse info og oppskrifter

Tusen takk ! sånn det ble litt ryddig å oversiklig for meg ;)

Karissima 05-02-11 02:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kristi*tobarnsmor* (Innlegg 1021048)
Ah! Tusen takk! :heia:

Bare hyggelig :D

Photobscura 05-02-11 07:27

Hvorfor står jeg opp klokka seks på en lørdag? :confused:.

Supera 05-02-11 07:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1021063)

Fordi katten vekket deg?

Furine 05-02-11 07:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1021063)

Den lurte eg også litt på... Spesielt sidan eg ikkje sovna før nærare eitt i natt.:rolleyes:

Photobscura 05-02-11 07:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 1021064)
Fordi katten vekket deg?

Haha, nei, så tidlig pleier han ikke å vekke meg. Og han har skiftet taktikk, i stedet for å komme opp i senga og poke meg i fjeset, så hopper han opp på den 180cm høye hylla ved senge og stirrer meg våken.
Mulig det har noe med at jeg la meg kl ti i går (utslitt av Nav-besøk :rolleyes:), kanskje :p Men det er jo noe med det å være oppe på et tidspunkt hvor stort sett alle andre sover :D.

tullemor74 05-02-11 11:02

Lurer på hvor lang tid det kan ta før man begynner å gå ned i vekt igjen etter en liten sprekk? :rolleyes:

TrillTrall 05-02-11 11:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Egwene (Innlegg 1020415)
Men er litt frustrerende, for nå får jeg ikke lov til å gå på do før jeg har vært der og tatt prøvene.
Så må vente i to timer, og det føles så ekkelt å nesten måtte holde meg hele tiden =P

Jeg hadde ikke hatt sjans til å holde meg i to timer om jeg hadde uvi...

Jabba 05-02-11 11:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tullemor74 (Innlegg 1021172)
Lurer på hvor lang tid det kan ta før man begynner å gå ned i vekt igjen etter en liten sprekk? :rolleyes:

Varierer veldig - men umiddelbart etterpå til en uke og to kanskje?
Jeg har vært heldig med mine sprekker og har vært den som gjerne veier mindre etter en sprekk.....

Egwene 05-02-11 13:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1021179)
Jeg hadde ikke hatt sjans til å holde meg i to timer om jeg hadde uvi...

De siste 20 minuttene før jeg ble hentet for å dra til legen så var det helt umulig for meg å sitte i ro.
Jeg gikk rundt på kontoret mitt, gråt pga vondt og fordi det føltes som om jeg skulle tisse på meg hele tiden.
Heldigvis føler jeg meg bedre i dag,siden jeg har sovet godt for en gangs skyld på hele uken og begynt på medisinen:)

Egwene 05-02-11 13:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tullemor74 (Innlegg 1021172)

Jeg hadde en sprekk forrige helg.
Var i Bergen på et gjennforeningstreff med folkehøgskolen jeg gikk på.
Da spiste jeg pizza og litt høykarbo enn det jeg har gjort.
Tok meg hele uken som har vært nå å komme ned tilbake til det jeg veide før jeg dro, hehe.

Jabba 05-02-11 14:11

Tenkte jeg ville prøve meg på å lage hjemmelagede hamburgere etter å ha blitt inspirert av en oppskrift på hamburgerbrød her inne.....
Tenkte å lage av 500 gr kjøttdeig. Spe med 2 egg og litt fløte......+ krydder da seff....
Noe mer jeg burde spe med? Og hvor mange hamburgere blir det utav 500 gr kjøttdeig (sånn ca).
Lurte på om jeg bare skulle doble oppskrifta mens jeg først er i gang - så greit å ha noe i fryseren.....

langaard 05-02-11 14:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1021274)
Tenkte jeg ville prøve meg på å lage hjemmelagede hamburgere etter å ha blitt inspirert av en oppskrift på hamburgerbrød her inne.....
Tenkte å lage av 500 gr kjøttdeig. Spe med 2 egg og litt fløte......+ krydder da seff....
Noe mer jeg burde spe med? Og hvor mange hamburgere blir det utav 500 gr kjøttdeig (sånn ca).
Lurte på om jeg bare skulle doble oppskrifta mens jeg først er i gang - så greit å ha noe i fryseren.....

Farris bruker jeg, de blir saftige og gode:)

Jabba 05-02-11 14:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1021280)
Farris bruker jeg, de blir saftige og gode:)

Farris??? I hamburgere.....jøss - den var ny! Ja, ja - man lærer så lenge man lever!!! Kult da - tror jommen det er verd å prøve! Hvor mye bruker du til ca et halvt kilo kjøttdeig?

langaard 05-02-11 14:26

Ikke for mye, du kjenner når deigen er passe fast til og forme:) Spe litt og litt. Lykke til:)

Jabba 05-02-11 16:17

Hva heter den gode knall gule osten som er på burgerene til McDonalds? Og hvor fås denne kjøpt i pakke med skiver?

Jabba 05-02-11 16:18

Et spm til fra meg...
Hvilken produsent har den kruskaklien med lavt karbo innhold? Var på Rema i dag og der hadde de bare Mølleren sin med 18 gr karber...
Er det Regal sin som det er mindre i mon tro??? Og hvem selger den ?

LineJM 05-02-11 16:30

Hvis den osten er en slags cheddar så får man den i skiver i diverse veassorterte matbutikker. Har iallefall sett sånn gul ost på Safari, men kanskje også på rema tror jeg.

Ang. karbinnhold i kruskakli så er det mange diskusjoner ang dette her inne. Synes å huske at noen hadde stilt spørsmål til produsenten og enden på visa var at den med minst karber i var feilmerket. Mulig jeg husker feil.

Anarko 05-02-11 16:41

Det er cheddar. Og nå som cheddar er blitt ganske så populært så har de aller fleste dagligvarebutikker tatt inn den osten. Noen må man skive selv, mens andre er ferdigskivet :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54.