![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Trur det er forbigåande. Dei seier jo at ting alltid blir verre før det blir betre. Håper det for deg! Lavkarbo kan jo vere positivt for eventuelle hormontrøbbel, og hårvekst er jo gjerne i forbindelse med hormontrøbbel.
|
Sitat:
|
Noen spørsmål:
* må en ungdom ha helseattest for å få mopedlappen? har forsøkt å ringe i to dager men kommer ikke gjennom... * hvor mange glass er det i en vanlig vinflaske? Skal ha venninner på besøk og har regnet med 1,5 flaske pr person.. vil heller ha for mye enn for lite.. * Bruker du kun finger i krukker med ansiktskremer eller noe annet? Syns det er litt trøblete og bruker i dag Q-tips siden det sies at man lett sprer diverse .. vasker alltid hendene før jeg påfører da, men likevel. Spesielt den lille krukken med øyekrem.. har lange negler og får det meste under dem :p Kan man kjøpe eller få sånn spatel eller hva det nå heter? |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
I stedet for spatel kan faktisk en sånn plastkniv fra engangsbestikk brukes i nødsfall.
|
Jeg har fått Ipad av min kjære :love:
Men jeg trenger tips til gode apps jeg bør laste ned? Så langt har jeg bare iBooks og Angry Birds :D |
Sitat:
|
Nå undrer jeg fælt på hva som skjer her.. Jeg har mistet mensen! Er det mulig.. Jeg trodde jeg hadde blitt gravid nå, men det kunne en test avkrefte. Så endten så har jeg fått enormt store sykluser, eller så har jeg mistet den igjen. Jeg tenker over det litt og jeg har jo endret kostholdet igjen til å bli mer lavkalori enn lavkarbo, så jeg lurer - kan virkelig mat påvirke kroppen på den måten så raskt? pga mistanken om å være på vei så har jeg jo også kuttet ut pillen som gjorde at mensen ikke kom før (minipille), så det er ikke den som gjør det nå heller.. Ellers så er jeg veldig omtåket om dagen og henger ikke helt på grep. spysyka og magesjau har vært et tema for barna i huset her også, så jeg kan jo være syk også.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Nokon andre som opplever å få kløe i huda eit par veker etter å ha brukt epileringsmaskin? Eg har ei Braun epileringsmaskin, og brukar den på leggane. Eit par veker seinare klør huda så eg trur eg skal smådøy, eg klør meg til blods... Ja, eg har smurt med både kløedempande og fuktighetskrem.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg vet hva du tenker, og kan tilføye at jeg ligger under spiseforstyrrelse-delen av forumet også ;) For meg er 1000 ganske mye. |
Eg reagerer kanskje berre meir enn andre. Eg har hatt nokre rare allergiar opp gjennom åra. Men greit å vite at også andre har opplevd kløe.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Noen som har prøvd kokte neper som tilbehør til kjøtt?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Nepespa er ein gammel tradisjonsrik rett her hvor jeg bor. Nesten som kålrotstappe, bare den er laget av neper og litt mer flytende i konsistensen.
Knallgodt til spesielt kjøtt, men også fisk:) |
Er det bare hos meg min side på nav.no ikke fungerer som den skal?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Noen som vet hva som kan forårsake crp på over 500, og hvor alvorlig det er?
Da jeg lå på sykehuset nylig fikk jeg beskjed om at den lå på over 500 i over en uke, men ingen forklaring på hvorfor... :rolleyes: |
Sitat:
|
Nei, fader. Nå finner jeg ikke noe om det på internetten.. Men ei på sykehjemmet jeg jobber på brakk lårhalsen og da snakket legen om at den høye CRPen hennes kunne komme av at kroppen led av post-operasjonsstress.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Veldig mye nyttig der! Sitter litt i tenkeboksen ang hele greia enda, så det blir et par uker til med lavkalori. Tør ikke å gamble å endre så mye på dietten nå som økonomien vagler litt. I løpet av august så mister vi nok en fin sum på 6000kr og har innen da mistet 8400kr i inntekt pr. måned, så håper det er forståelig at jeg ikke kan følge lavkarbo helt slavisk, når enkelte produkter er langt utenfor vår trygghetssone pengemessig. Men viljen sier jo at kroppen har det bedre på 15g karbo enn 100g karbo, så det er helt klart noe jeg har lyst til å begynne med for fult igjen når alt er ok. Heldigvis så er jeg en person som har maks uflaks, men som alltid lander på beina. Jeg trenger bare å kjøre inn nye rutiner og venne meg til hva som nå er 'normalt' for vår husstand, og ikke hva som var. |
Sitat:
|
Sitat:
Det har ingenting å si for vekten, den går ikke ned på 100g karbo, men det er jeg ikke ute etter heller, her er det kun følelsen og velværet som er gevinsten. Men ja, fram til økonomien er brukbar igjen, så skal jeg fint greie å holde meg til 100g :) Merkelig med det, det er egentlig dyrere å leve på karbofattig enn bittelitt høyere, men ikke helt høykarbo. |
Sitat:
Den gikk gradvis ned, men ikke så fort som de ønsket. Sjekk det opp om du er usikker :klem: |
Sitat:
Syns jeg fikk veldig dårlig info på sykehuset, bare at det var en infeksjon, og at jeg hadde høy crp :rolleyes: |
Sitat:
Du hadde en infeksjon, i forbindelse med svangerskapet?, og blir på sikt helt bra igjen! Om du er veldig nysgjerrig, kan du be fastlegen din etterlyse en epikrise. Der skal det stå alt som skjedde med deg ved siste innleggelse!:) Evnt kan du skrive til avd og be om et journal- gjennomgangsmøte med behandlende lege! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:46. |