![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Har svensk fløte stående, 1 liter, som gikk ut 7/7. Jeg drakk av en boks jeg hadde åpna, samme merke, samme flasketype, den smakte ikke surt men den smakte ikke som fløte helt. Burde jeg la være å drikke av den? Tenkte jeg kunne lage is eller karameller og sånt for å få brukt opp.
|
Min erfaring er at fløte er holdbar langt utover datoen, så jeg ville ikke hatt noen problemer med å bruke den.
|
nå vet jeg ikke hvordan den fløten er pakket, men jeg vet med vanlig norsk kremfløte fra tine ikke holder en dag over datoen her i huset. Den blir tykk som rømme tvert :(
|
Sitat:
Sitat:
Jeg kjenner ikke den svenske, men den vanlige norske bruker jeg gjerne noen dager over holdbarhet. Når den er åpnet bruker jeg den når den smaker og lukter ok, uåpnet .. vel, om kartongen ikke buler, så tester jeg ved å helle i en kopp før jeg evt bruker den. Og rømme, yoghurt feks, er jo "sur" fra før, så de går også an å bruke ut over best før dato. Litt klumper i fløten i kaffen går helt fint, så lenge den smaker ok :) |
Jeg synes det varierer veldig jeg. Plutselig er den tykk før datoen. Men har lest at man ikke bør oppbevare fløte i døra på kjøleskapet, da den går mye opp og igjen. Har en boks med rømme også som gikk ut 30/6 men den er jeg ikke redd for å spise!
|
Sitat:
|
Sitat:
Men, det skal noe til å la den gå over dato da, når jeg bruker hver dag, men noen ganger får man litt kort holdbarhet på butikken. De to siste jeg kjøpte med flere dagers mellomrom, hadde 2 dager forskjell på før dato.. så den ene får gå i matlaging :p |
Det avhenger litt av hva vi har der inne, men det står på mellom 3 og 4 grader, helt greit. Men fløten holder seg ikke så lenge allikevel merkelig nok. Kanskje jeg bare har vært uheldig med fløten :p
Den står i døra btw.. |
Nå midt i Juli er det nesten umulig å få fløten til å vare. Eller å piske krem av den :rolleyes:
|
Sitat:
Hvorfor er det slik? |
At den er tykk behøver ikke bety at den er dårlig. Det hender fløten skiller seg, om den lukter ok, så er det ofte bare å riste på den, sånn at den blander seg til "normalt" igjen.
|
Hva gjør jeg nå?? :veitikke:
Har vasket en maskin med svarte klær...og papir!!:realmad: Er vel ikke den ensete som har gjort det? Hæ? Noen råd for å få bort det hvite støvet/klumpene ...... |
Sitat:
|
Sitat:
|
En klesbørste eller lo-fjerner er mitt beste tips. Har opplevd det samme noen ganger opp gjennom årene:rolleyes:
|
Sitat:
|
hmm jeg kommer ikke på den gamle 'regelen' om mat før trening, så jeg spør her jeg.
Hvor lenge bør det være mellom sist måltid og hardtrening for å unngå magevondt, sting og det å kunne presistere som best? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Lurer også på hva dere har som småbelønninger på veien mot målvekten? for dere som har det da :)
Jeg strever litt med å finne ut hva jeg ser på som en god belønning for f.eks 5kg, 10kg osv.. Jeg har byttet inn og ut ofte, men jeg finner ingen god belønning for de nærmeste målene. Første målet mitt er nådd, 3kg, og da skulle jeg få sko som belønning, men de er enda ikke kjøpt (2 måneder siden). Så det betyr at jeg ikke liker å bruke penger på meg selv, noe som gjør det ekstra vanskelig å finne på noe. Men allikevel ønsker jeg meg virkelig noe å se fram til hehe. Noe som gir mer motivasjon på veien.. |
Sitat:
Er ikke velværet og nedgangen belønning nok?? |
Sitat:
Jeg mente å spørre de som hadde belønninger ;) For meg er målvekta ALT for langt unna, og da har jeg en tendens til å gi opp når målet blir for uoppnåelig, så jeg trenger konstant motivasjon som er innenfor rekkevidde, derav delmål :) |
Sitat:
Selv om jeg ikke kalte det for belønning så kjøpte jeg meg en bh til ca 1000 kr her om dagen. Så resultatet blir vel det samme selv om vi kaller det forskjellig. :p Men en god bh! Anbefaler!!! |
Noen som har erfaring med et program som heter imikimi - tror det var det. Er til å lage fantasifulle bilder med.:)
|
Sitat:
De store målene er nok allerede bestemt. 7kg - piercing, 10kg - nye klær, målvekt - vurdere tattovering. men det er disse 5kg og halvveis jeg strever med.. Jeg hadde egentlig som mål ved 5kg å klippe meg, men så fikk jeg så enormt mange stygge kommentarer at jeg gjorde det selv før målet, noe som var like greit, for jeg er absolutt ikke glad for den klippen. Kunne man sy på håret igjen, så hadde jeg gjort det. Men da gikk jo det målet litt i dass, så nå strever jeg med å finne noe nytt.. Jeg får sette meg litt i tenkeboksen og se hva jeg egentlig ønsker meg, men har lagt litt i "aldri i verden" hyllen.. sikkert mye jeg egentlig har lyst på, men gidder ikke å tenke tanken en gang fordi jeg vet jeg ikke kan ta meg råd til noe, eller av andre grunner. |
Sitat:
|
Sitat:
Men nå vet jeg at undertøy er billig i Irland så jeg skal se om jeg finner noen der til en langt rimeligere penge. |
Jeg har en eske halvfull med axa multi crush, frokostblanding, kan jeg slenge dette ut til fuglene? Eller er det for mye sukker ol i den?
|
Sitat:
Men, jeg spurte om min mor kunne gå innom en butikk når hun var ute i "storbyen" og se etter ved en anledning. Hun fikk anbefalt EOS, som økologisk.. disse har jeg prøvd før og etter søk på nett (og som nevnt her før) så kom disse opp som økologiske. Er de egentlig det? Jeg venter nå på dem fra iherb, noe som kan ta en stund. Men, hvordan er vaselin i denne sammenheng, det står ingen innhold på boksen jeg har her. Jeg har så mye plager for tiden at jeg er nesten desperat! Det legger seg stive flak på leppene som etter en tid kan dras av... og noen ganger blør det :o Jeg prøver å ikke pille.. Det kan gå fint i mange timer, men så begynner det igjen, Og da har jeg enten smurt med cocosa, eller nå den jeg fikk i posten (eos) |
Sitat:
|
Sitat:
Edit: Det tar gjerne en stund før leppene dine "omstiller seg" og begynner å produsere mer fukt selv. Jeg måtte virkelig presse meg igjennom det! Men bruk EOS-en din og ev. kokosoljen du. Det blir bedre! Hold ut :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Vaseline er herved degradert til smøregrava! :lol: |
Noen som vet hvilket karbohydratnivå Hexeberg anbefaler under amming?
|
HVORFOR er havregrøt "de beste karbohydratene som finns"?
|
Jeg vet det finnes en tråd om det her på forumet en plass, men jeg finner den ikke.. Jeg lurer på om det er mulig å leve på lavkarbo, da gjerne ketolyse på nesten ingen penger? Vi har nå kun råd til 3 middager i uken og så få måltider ellers om dagen. Er det da mulig å leve på lavkarbo? eller må jeg ty til billige høykarboprodukter..? Vi har ikke råd til at kun jeg spiser egen mat, så det må nesten være noe resten av gjengen kan spise også, de skal IKKE ned i vekt!
|
Jeg trenger ditt beste tips for å få håret til å vokse fortere? Altså noe du VET fungerer!
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:17. |