Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Livets lyse side (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=67)
-   -   Tusentråden 2006 (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=8984)

Nena 17-12-06 19:39

Sv: Tusentråden 2006

Pepperkakehuset er pyntet og satt sammen.. har aldri før hatt slike problemer med å få det sammen som nå :confused: - var så skjørt at det gikk i biter mellom fingrene våre, så det ble mye liming med smeltet sukker (og dermed en del brente fingertupper). Men nå er det satt på plass, med masse glasur, vinduer av gelatin og pynt så det ganske OK ut likevel. Det er jo lukten som er viktig!

Har nyvasket hund i huset - som må tørkes skikkelig før han kan få gå ut. Med så sinnsykt mye pels som han har vil nok det ta sin tid, men så blir han riktig staselig da..

jeef-micro 17-12-06 23:04

Jeg har vært på nisserunde i ettermiddag. Dro hjem til mamma og pappa og spise middag i dag. Hadde med meg julegaver til mine to barndomsveninner som også bor der jeg er fra, så var jeg rundt og delte ut gaver, hilste påen "ny kjæreste" fikk se ene vennina mi sitt tantebarn (han er nyyyyydelig) og så dro jegopp til mi andre veninnes nybygde hus, og hilste på de også... superkoselig...

Titti 18-12-06 00:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lise (Innlegg 222433)
I dag skal vi ha bursdagsfeiring for poden. Han var så spent i går kveld at han ikke sovnet før klokken 10, og han måtte bare sånn tisse sikkert 20 ganger etter han hadde lagt seg, også var han tørsti, også dunket han hodet i sengegavlen et par ganger og måtte trøstes for det, også var han så veldig veldig nysgjerrig på hva vi drev på med en haug med ganger osv... :lol: Ikke lett å være liten og så full av forventning og spenning. :)

Hele desember er et eneste stort spenningsfelt her i heimen. Det er bursdag 6 desember, og kalenderpakkeåpning hver dag, og ofte så er det pakker som kommer rennende inn fra forksjellige plasser hele desember. Også skal det være julaften, og når den er over, så blir det nyttårsaften. *phu* Og så har vi en utslitt gutt. :p Gledene er store, men lunten blir også veldig veldig kort enkelte dager fordi man bare ikke får til å sove skikkelig ...

Nå har vi full nedtelling her. En time og 20 minutter igjen til vi skal ned å lage i stand. :)

Akkurat sånn er det her også :nikker: Gutten er født den 19.des, jeg har den 20.des og så er det jul og som du sier kalender hver dag. I tillegg har han sluttet med sutten så der vanker det noen ekstrapremier.
Det blir litt for mye for en liten gutt på 4 år ja. Alt på en gang, skikkelig nedtur 1.juledag. Ingen pakker liksom :p

jeef-micro 18-12-06 07:41

Jeg skal på dagakt, og det er så lenge siden jeg har jobbet dagtid i uka. blirhelt stressa jeg, for det skjer jo ofte mye mer på en hverdag enn på helg som jeg er vant å jobbe da. Jeg får bare la det stå til. Jeg har aftenvakt i morgen og på oinsdag da, og torsdag kommer søster hjem, så da og fredag har jeg fri. Bortsett fra de to fridagene jobber jeg hver dag til og med 28 des...

Aline 18-12-06 12:37

Oi, stakkars hendene dine :klem:
Og jaa, jeg så at jeg var i tusentråden...

Jeg driver egentlig å pakker :p skal nemlig med nattoget hjem ikveld og fra kl 17.00 og utover må jeg være ferdigpakket.
Foreløpig god tid, da ;) Men kjipt å være forkjølet på nattoget med sitteplass... Kanskje verst for de andre ) :D

Må vel ta en liten turn igjen... :)

jeef-micro 18-12-06 13:13

hihi du får ta med deg et par flasker med nesespray... kanskje du sparer de andre for noen timer med snorking... eller du kan kjøpe inn og dele ut ørepropper

jeg sitter og lurer på når jeg skal få matpausen min jeg... det er så innmari lenge siden kl seks... og jeg er så forferdelig sulten

Aline 18-12-06 13:19

Ta den nååå :ja:

Vi får utdelt ørepropper på toget :D Så det går nok fint :ja:
Håper bare at jeg får sove... Skal nemlig jobbe når jeg kommer frem :eek:
Men det årnær sæ :D

Nå er det snart tid for å gå igjennom alt jeg har slengt ned i kofferten :p
Dette er pakking på laaavt nivå... :o

Mila 18-12-06 13:57

Helu! Stakk nettopp hodet inn døra jeg, kommer fra kjæresten. Veiene er glatte!!:eek: :mad: Men men, gikk heeelt fint :) Nå skal je bare jobbe mandag, tirsdag, onsdag å fredag, så har jeg friiiii helt til neste fredag igjen!! :D Gleder meg!

Snart jul jo.. ser flere her inne har juleavetarer, jeg å vil haa.. *løpe å finne*

:klem:

Nena 18-12-06 16:40

Rask shoppingtur i byen i dag, fant julegave til meg selv ;) - kjøpte en fin Iittala-skål til å ha lavkarbogodis i... ellers lager jeg to do-lister for denne uka, ellers glemmer jeg vel halvparten av alt jeg har tenkt å gjøre. I ettermiddag blir det handling av julegaver med minstejenta, som har en lang liste :eek: med gaver til venner - tror vi får legge oss på noe enkelt og rimelig ja!

Summer 18-12-06 20:33

Jeg sitter her med min store mage. Brukte opp kreftene på bursdagsbesøk i går, så i dag er det visst lading av batteriene på menyen over gjøremål. Jeg har klart å dusje, det var dagens store prestasjon, og jeg brukte 2/3 deler av dagen på å komme så langt. :p
Poden var storfornøyd med bursdagen, så det var jo verdt det. Nå er det handling av julegaver og forberedelser til jul igjen over ting som skal gjøres. Alt med bursdag er unnagjort.
Jeg tenker jeg får ta å se nærmere på listen jeg har kjøpt, og ha ting klart for meg hva jeg skal kjøpe før jeg går ut for å shoppe, slik at jeg kommer meg gjennom det med de kreftene jeg har. Planlegging er viktig.

jeef-micro 18-12-06 20:59

Vi har fått resultatet på eksamen i dag. Fikk C og jeg er dritskuffa. Jeg skulle så gjerne ha fått B. og nå er vi litt i tvil om vi skal klage på resultatet eller ikke. Det er litt skummelt å begynne å klage på eksamensresultat, for rett som det er setter de oss ned en karakter... I så fall tar jeg opp hele eksamenen... vi skal prøve å søke om å få begrunnelse for karakteren da..

Summer 18-12-06 21:21

Jeg skjønner skuffelsen over karakteren C, men den er sånn egentlig ikke så mye å være skuffet over ... Etter som jeg har forstått er A en S, en B en M+, en C en M/G, en D en G, en E en Ng og F Stryk.
Det er skummelt å klage, men dersom du har tid og overskudd til å ta det opp igjen dersom du går ned, så er det jo bare å klage. Det er lurt å be om begrunnelse for karakteren først, slik at du ser på hvilket grunnlag du skal klage på, men det vet du vel.

Mila 18-12-06 21:24

Frost = slem lås i bildøra... Måtte krangle i 15-20 minutt med lighter, låsespray osv for å få den til å bli litt samarbeidsvillig.. pluss var DRITREDD for å brekke nøkkelen siden det er den eneste nøkkelen jeg har, fikk bare med en nøkkel fordi dama jeg kjøpte bilen av hadde surra bort den andre...:mad: og jeg har ikke fått surra meg til å få laga en ekstranøkkel såklart...:o hehe, Men gikk bra da, men fryser noe innmari.. for hadde Mila jakke? neida.. :nei:

Summer 18-12-06 21:33

Nøkler er veldig veldig greit å ha og Lise tenker at Mila helt sikket skyndter seg til låssesmeden og få laget seg en ekstranøkkel snarest mulig. Jakke er også greit å ha, og Lise tenker at Mila helt sikkert begynner å kle på seg slik at hun slipper å fryse neste gang hun skal ut. :ja: Jeg har faktisk en kåpe som jeg får på meg enda. Den svinger inn i livet og ut nedover som i en slags klokkefasong. Kjempegrei å ha på, og etterhvert som magen vokser, så trekker den seg bare opp og ut slik at jeg (ok da, såvidt) får den igjen likevel.

Helene 18-12-06 21:40

Tenkte jeg skulle begynne å bidra litt her og så vi kan komme over 1000 innlegg før slutten av neste uke..

sitter å strikker siste ulltøfflene til julepresanger.. har strikka 3 par rosa og har 2 par igjen.. er godt på vei inn i en tøffel. får håpe jeg klarer det..

har en pus som mer enn gjærne vil hjelpe meg litt med tråden så det går nok fint..

i dag var jeg ferdig med julegavene. trodde for noen uker siden at jeg aldri skulle klare det. Har vert helt døkjørt siden jeg var 5 uker på vei ca. men i går runda jeg 14 uker og energien er på vei tilbake og julegavene ble til slutt ferdige de og!

Mila 18-12-06 21:44

*Mila lover å lage ekstranøkkel så fort som mulig* Å hadde egentlig jakke da.. men den lå i bilen..:o som var låst..:p

Sånn ellers så har jeg det fiiint med ett par nye klær som er noen størrelser mindre enn før:D

Såå.. er det jobb tildig i mårra.. Uff.. Å neeei.. kom på att jeg har glemt å legge noe på bilruta... blir masse skraping i mårra tidlig.. Jaja..

hejdå! Er hvertfall 50 ord her nå? sant? satser på de:D :D

Summer 18-12-06 21:48

Satser på det eller på meg (du skrev deg)? :D Jeg er veldig bra å satse på. Hvem satser på at jeg føder i løpet av Jannuar? :p Heeelt seriøst, alt går i graviditet og fødsel her hos meg om dagene. Jeg er helt oppslukt. Det er visst vanlig at man blir det mot slutten. Man skal jo være mentalt forberedt på det som skal skje. Det er liksom ingen vei tilbake nå. Nytter ikke å ombestemme seg. Nope. Jeg gledet meg for noen dager til å få kroppen min tilbake igjen, hvorpå mannen min bare gliste og sa: Tror du ja. :D Jupp, kan da ikke huske på amming og alt det styret der nå, jeg mener; en problemstilling av gangen. :cool:

Helene 18-12-06 21:52

Satser på at du får i januar jeg.. så du blir ferdig med det.
Selv synest jeg at menneskesvangerskapet kunne vart i 6-7 månder istedenfor 9. Synest det er evigheter igjen for meg... og det er jo det.. hele 26 uker..

Jeg gleder meg til magen viser litt mer, men på en annen side kunne jeg tenke meg å plukke opp ting fra gulvet uten at det føles som hele magen er i veien. nå ser det jo bare ut som jeg har lagt på meg enda mer enn jeg hadde før jeg ble gravid.. når jeg egntlig bare går ned i vekt.

jeef-micro 18-12-06 22:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lise (Innlegg 222615)
Jeg skjønner skuffelsen over karakteren C, men den er sånn egentlig ikke så mye å være skuffet over ... Etter som jeg har forstått er A en S, en B en M+, en C en M/G, en D en G, en E en Ng og F Stryk.
Det er skummelt å klage, men dersom du har tid og overskudd til å ta det opp igjen dersom du går ned, så er det jo bare å klage. Det er lurt å be om begrunnelse for karakteren først, slik at du ser på hvilket grunnlag du skal klage på, men det vet du vel.

Jeg har jo tre år på sykepleien med kun B og A karakterer, så jeg vet jeg kan bedre enn C. C Er en dålig karakter for meg, så jeg er kjempeskuffa nå. vi har spurt om begrunnelse for karakteren, og jeg håper den komemr snart, så vi ser om vi har noe grunnlag å klage på

Mila 18-12-06 22:20

Når har du termin da Lise? *satser også på att lise får i løpet av januar*

Babyer / barn er gøy:D Har fått endel julekort nå fra forskjellige folk, så mye koselig :) Søte unger med nisseluer osv, søtt :love: Gleder meg til å bli mamma selv engang :) Blir nok ikke med det første, men om ett par år? :) Får se, når tida er inne :p er jo liksom ikke noe bare jeg kan bestemme, hehe. Vil ha en pappa til ungene mine, så er ikke noe som blir gjort uten å tenke seg om :)

Summer 18-12-06 22:25

Du skulle bare visst Mila, hvor mange som blir gravid uten å tenke seg om. :p Bra du tenker over saken da. :dulte: Og jeef; jeg tenkte bare jeg skulle fortelle deg at du ikke må være så perfeksjonist. Selv perfeksjonister som kan bedre kan trakke litt feil, hvor tøft det enn er å innse. Men jeg skjønner godt hva du mener altså.

jeef-micro 18-12-06 22:29

Jeg vet, men det er så utrolig surt akkurat nå.. Vurderer faktisk å ta opp igjen hele eksamenen. i skal i allefall få begrunnelsen på karakteren, for den oppgaven vi leverte var bra, og vi var fornøyde, så vi fortjente faktisk en B... men vi skulle sikkert jobbet mere med den da...

Mila 18-12-06 22:46

Hehe, klart mange blir gravide uten å tenke seg om, skal jo aldri si aldri.. plutselig skjer det, men satser på att det ikke skjer enda, vurderer en utdannelse først, men vet enda ikke hva jeg vil, å da er det vanskelig å starte på noe syns jeg, det blir sløsing av penger å tid dersom jeg finner ut (enda en gang) att det ikke er noe for meg... Får bare tenke litt til, trenger jo ikke bestemme meg helt enda så :) noen månder på meg enda.

Jeg har lyst å reise, bare en tur til syden eller noe ett par uker, til neste år, er skikkelig reisesjuk! Trenger noe varme og noe farge på kroppen, er jo "bleik som ett laken" som ei kollega påpeker til tider. Hehe:p

jeef-micro 18-12-06 22:57

Mila... dersom du vurderer en utdannelse, så kan du jo høre om hospitering på ulike steder for å se om det er noe for deg?
jeg sitter bare og depper pga den duste-eksamen.. nesten lyst til å slutte på skolen, men det går ikke, for har man begynt på noe, så fullfører man... sant... og jeg trives jo på skolen... blir bare så utrolig sur på meg selv når jeg får dårlige karakterer...

Lemen 18-12-06 23:10

Kan forstå at du synes det er kjipt å få en C, når du håpet på en B Jeef, men en C er faktisk en veldig god karakter. Jeg hadde gått et år på høgskolen da vi gikk over til bokstavkarakterer, og da sa lærerne at en C tilsvarte en karakter mellom (sånn ca) 2,2 og 2,8. Og det er nå ganske bra, siden laud var 2.5 dengang en brukte det systemet. :)

jeef-micro 18-12-06 23:20

Jeg gikk jo sykepleien den gang vi gikk over fra tall til bokstaver, og har bare B og A fra den gang, så jeg er vel litt bortskjemt med karakterene mine. Men jeg mistenker også sensor for å drive litt trynefaktorgreier, så jeg er spent på om vi får begrunnelse og hvilken grunn hun har for å sette den karakteren

Summer 18-12-06 23:28

Det høres veldig fristende ut med en tur til varmere strøk ja, men for øyeblikket, så overmannes jeg stadig av hetebølger, så det må vel egentlig mest bli for å kunne bade, og gå barfot i sanden. Åh ... :drømme: Gå barfot i sanden er bare så ufattelig deilig. Det masserer og kiler og stimulerer hele foten, det er faktisk mye bedre enn til og med fotbehandling. Varm, deilig finkornet sand ... Åh, jeg gleder meg til sommer igjen. Ja, og til å ikke belaste føttene mine med vann inni samt å bære en mangekilos bowlingkule midt på kroppen. :P

Lemen 18-12-06 23:32

Begrunnelse tror jeg du har krav på å få når du ber om det. Litt kjedelig om det går på trynefaktor ja, men det jo da det er greit å klage på karakteren, for da er det vel en annen sensor som retter oppgaven?

Her hos meg er det ikke mye som skjer om dagene, i går var jeg ganske så redusert nesten hele dagen, orket ikke engang å strikke! :eek: Så blir lenge til neste gang det skal inntas den mengden alkohol ja... :rolleyes:

jeef-micro 18-12-06 23:35

Å ja sol og sommer frister, men det kan godt være sånn som det er i dag til over jul. Vi har hvit fin julesnø, og passe føre for å ta brekksving på butikkplassen :) Jeg har vært oppe i Tyholt-tårnet i Trondheim og spist middag i dag. Det er et 70 meter høyt tårn, med Egon på toppen. Gulvet på resturanten går rundt, så man får se trondheim fra alle sider mens man sitter og spiser. Den går en runde på en time da...

Summer 19-12-06 00:03

Jeg er søvnig. *gjesp*
Jeg er sikker på at det er jeefer`n sin skyld. :ja: Jeg blir alltid søvnig så snart Jon blund har dratt. Slik har det alltid vært med Jon blund, kveldens rettigheter begynner snart, la oss starte klar ferdig gå ...

Alle barn har rett på å ha et stabilt blodsukker. :barnestemme:

Og jeg tar snart natten. Natta. *vinker*

jeef-micro 19-12-06 00:28

hehe alt skal man få skylda for også da :p
men John Blund erjo kjent for å få folk til å sovne, og siden Lise driver å sniker her inne, og jeg har han som avatar for tiden, så det har nok noe med det å gjøre... eller kanskje det har å gjøre med at Lise er gravid, og har feiret podens bursdag og slitt seg t på det?

men nå er det faktisk natta i jeefland også...

Helene 19-12-06 14:15

Her var det ikke mye liv i dag..

sitter å teller ned minuttene til jeg skal til legen.. har fått beskjed om å ta det helt med ro til de får sjekket om ting er som det skal.. Har blød litt 2 ganger nå siden lørdag. Har ikke spesielt vondt noen sted.. men jeg likevell litt redd..

kl 14 har jeg time hos legen, da blir det UL osv. får bare krysse fingrene for at alt er bra med den lille.

jeef-micro 19-12-06 14:20

Hørte sikke så bra ut det der Helene... Det er litt småskummelt med sånne blødninger. og så klart veldig spennende å få vite hvordan det går med dere begge :)

jeg sitter egentligå venter på å dra på jobb nå. Skal på senvakt, og er litt spent på hvor jeg skal være. Virker som de som fordeler sykepleiere på pasienter har fått en forkjærlighet for å sette meg på isolat. Litt kjedelig, for jeg er så skjelden på jobb, og når jeg først er der så får jeg ikke ha kontakt med mine kolleger, for jegmå være isolert...

Summer 19-12-06 15:47

N skal jeg ut å shoppe. :) Det er masse hvit flott snø, og julestemning så det holder. Skulle bare ønske det ble liggende, det er jo så kos med snø! Synes det er helt utenkelig at det skal bli mildere igjen i morgen, når snøen har lagt seg i veien og alt. Rett og slett litt urettferdig. Men det kan jo hende værmeldingene tar feil da.

Jeg leste om en fyr som hadde en teori om at all snø ville være borte fra Skandinavia i 2020. Teoiren var bygget på tendensen til nå, og teorien om at man måtte ha snø for å få det kalldere og mer snø, og jo mindre snø det kom, jo mer dabbet det av til det tok slutt. Eller noe i den duren. :wacko: I allefall, så hvis jeg skal bruke den teorien, så avler jo kulde og snø mer snø, og da kan det jo ikke bli mildvær nå. (Selv om jeg synes det var en tullete teori, så kan jeg jo liksom ta den i bruk når det passer meg ikke sant? Alltid en ekspert som er enig osv...:p)

jeef-micro 19-12-06 16:14

her i Trondheim har vi hatt så fin julesnø i hele to dager, men i dag regner det, og det er kjempetrist, for jeg vil ha hvit snø. Får besøk av søster og tantebarn til jul, så det hadde vært koselig med litt akebrettføre til Maya. Er jo ikke så ofte hun får kjørt akebrett i sør-england.

Er på jobb jeg, og har det temmelig rolig i min isolasjon... fordelen er at jeg kan sitte her og skrive tull... og at jeg får betalt for det :p

Nena 19-12-06 16:51

Har nettopp hentet nykastrert katt fra veterinær - driver og sjangler rundt stakkar :love:, ikke så greit når han nettopp har våknet av narkosen. Tisset på seg har han også gjort, så her har det vært vasking av katt.. Var nok på tide med kastrering, for nå lukter urinen nokså stramt av hannkatt :p

jeef-micro 19-12-06 17:12

Stakkar puse da Nena... husker godt da vår katt ble kastrert... Han forogså rundt som en full gammel alkis en stund før alt var tilbake til normalen. Men han ble kastrert i litt for ung alder, så han ble aldri stor og lat. Han var som en stor kattunge helt til han døde. Leken og liten til å være voksen hannkatt.

Jeg har en kompis som fortalte at bestefaren hans kastrerte kattene selv, ved å stikke katta nedi en stor gummistøvvel (med hodet først) og så skjære av det som skulle bort... stakkar katt sier nå jeg da...

Summer 19-12-06 17:34

Det er jammen ikke lenge igjen til jul nå gikk det plutselig opp for meg. Vi er jo kommet helt på slutten av julekalenderen. :eek:

Vi var på butikken i dag, og var innom reflex for å se på farger på bilsete, og så plutselig hadde vi kjøpt det. :eek: Sånn kan det gå. Julegavene vi skulle kjøpe for å sende ble utsatt til i morgen, for vi måtte plutselig hente poden i bhg. (Heeelt plutselig. :rolleyes: TTT om dagene.)

jeef-micro 19-12-06 17:40

kommer de fram om du sender de i morgen da Lise? Her i Trondheim har posten sagt at i dag er siste dagen for å sende om du skal være sikret at de kommer fram til julaften... men jeg vet ikke om det er det samme over hele landet da.

Og gratulerer med ny bilstol :) veldig bra å få tak i, så man er sikker på å få sikret barn i bil. Ikke noe som er viktigere...

Summer 19-12-06 17:54

Åh, ikke si det da, posten ble sendt herfra klokken fire. :eek:

Ja, ja. Jeg er vel litt unnskyldt i år håper jeg. :o
Også kan vi jo være heldige også da. :håpefull: Tre dager skulle jo være overkommelig. Sånn egentlig. I fjor tror jeg at julekortet bare brukte to dager til Finnmark, men brukte fire dager til Hedmark, så det er vel litt forskjell på vhor en skal sende også ...

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.