Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5749)

kællen 27-01-10 23:36

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei
Jeg er en mann tidlig i 40 årene som drasser rundt på ca 35kg for mye. Er 187 høy og veier ca 125 kg.For bare 7 år siden veide jeg 90 kg og det var passe for meg. Gikk gjennom en tøff medisinsk kur og på det halve året smalt jeg på meg 15-kg- Siden har det bare økt.
Har forsøkt noen sånn kylling og ris kurer, men klarer maks 6 kg,og når jeg gir opp kommer kiloene tilbake ++.
Trenger hjelp og forslag til hvilken kur eller filosofi jeg skal velge.
Er IKKE noen kokk, så enkle retter, helst hermetikk e.l. ville funket best. Har ikke mer enn et te-kjøkken heller-

Charlott 27-01-10 23:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kællen (Innlegg 822850)
Hei
Jeg er en mann tidlig i 40 årene som drasser rundt på ca 35kg for mye. Er 187 høy og veier ca 125 kg.For bare 7 år siden veide jeg 90 kg og det var passe for meg. Gikk gjennom en tøff medisinsk kur og på det halve året smalt jeg på meg 15-kg- Siden har det bare økt.
Har forsøkt noen sånn kylling og ris kurer, men klarer maks 6 kg,og når jeg gir opp kommer kiloene tilbake ++.
Trenger hjelp og forslag til hvilken kur eller filosofi jeg skal velge.
Er IKKE noen kokk, så enkle retter, helst hermetikk e.l. ville funket best. Har ikke mer enn et te-kjøkken heller-

Hei og velkommen! :D
Her, http://forum.lavkarbo.no/showthread....le+nybegynnere, har du masse nyttig lesestoff du kan begynne med :) Lykke til!

Carisma 28-01-10 00:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kællen (Innlegg 822850)

Veldig mange av oss starter med stor skepsis til å lage maten selv, og ender som rene michelin-kokkene :D

millemeg 28-01-10 20:48

Hei, jeg er en av oss!
Eh. Altså jeg har endel kilo å gå ned, allerhelst 70(huff, huff, huff). Jeg begynte i fjor, men har først nå blitt med her. Jeg er gudskjelov allerede godt igang, men det gjenstår altså 45. :o

Ang. mat: Det finnes mange flotte oppskrifter her inne, og de er som regel ikke så kompliserte. Det vanskligste er nesten å få tak i råvarene.

blåbær 28-01-10 20:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av millemeg (Innlegg 823298)
Hei, jeg er en av oss!
Eh. Altså jeg har endel kilo å gå ned, allerhelst 70(huff, huff, huff). Jeg begynte i fjor, men har først nå blitt med her. Jeg er gudskjelov allerede godt igang, men det gjenstår altså 45. :o

Ang. mat: Det finnes mange flotte oppskrifter her inne, og de er somregel ikke så kompliserte. Det vanskligste er nesten å få tak i råvarene.

Lykke til! :) Du trenger egentlig ikke så avanserte råvarer for de aller fleste oppskriftene. Kjøtt, det meste av grønnsaker og fett regner jeg med at du får tak i, uansett hvor du bor? Det meste annet er ikke så veldig nødvendig.

Katteeier 30-01-10 21:23

Hei!
Jeg er også med her, da!
Har gått ned nesten 30 kilo ved å kutte karber, uten at jeg visste at det faktisk fantes noe forum for dette prosjektet.
Kom igang igjen etter jul nå, og har gått ned 5-6 kilo i januar ved å følge Ketolysekuren til Torkil.
Kroppen min trives og har det bra med dette kostholdet, så det er bare å innse at fråtsing i nybakt brød og pizza hører fortiden til.
Jeg har enda en laaaaaaaaaaaaaaaan vei å gå. Skal ned i alle fall 40 kilo til, men setter meg ørsmå delmål underveis. :rolleyes:
Mitt første store delmål er 8 kilo unna. Deretter er det snakk om enda ti kilo. Kommer jeg dit er jeg kjempehappy, men klarer jeg enda de siste 15.....da skal jeg bare være lykkelig!
Det kan synes å være et kjempefjell man skal forsere når man snakker om så stort vekttap, men det gjelder å ta tiden til hjelp. Det har tatt tid å få på kiloene, så det vil ta tid å få dem av igjen.
Nå har jeg investert i ergometersykkel, og kjenner at det er godt å svette litt.
Dessuten er det deilig å vite at det ikke bare er jeg som skal ned en del kilo! Takk for at dere finnes der ute! :p

grotingeling 30-01-10 22:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Katteeier (Innlegg 824140)
Hei!
Jeg er også med her, da!
Har gått ned nesten 30 kilo ved å kutte karber, uten at jeg visste at det faktisk fantes noe forum for dette prosjektet.
Kom igang igjen etter jul nå, og har gått ned 5-6 kilo i januar ved å følge Ketolysekuren til Torkil.
Kroppen min trives og har det bra med dette kostholdet, så det er bare å innse at fråtsing i nybakt brød og pizza hører fortiden til.
Jeg har enda en laaaaaaaaaaaaaaaan vei å gå. Skal ned i alle fall 40 kilo til, men setter meg ørsmå delmål underveis. :rolleyes:
Mitt første store delmål er 8 kilo unna. Deretter er det snakk om enda ti kilo. Kommer jeg dit er jeg kjempehappy, men klarer jeg enda de siste 15.....da skal jeg bare være lykkelig!
Det kan synes å være et kjempefjell man skal forsere når man snakker om så stort vekttap, men det gjelder å ta tiden til hjelp. Det har tatt tid å få på kiloene, så det vil ta tid å få dem av igjen.
Nå har jeg investert i ergometersykkel, og kjenner at det er godt å svette litt.
Dessuten er det deilig å vite at det ikke bare er jeg som skal ned en del kilo! Takk for at dere finnes der ute! :p

Velkommen velkommen velkommen :stortsmil
Veldig imponert over resultatet ditt så langt, kjempeinspirerende for oss andre :heia::heia::heia:

Katteeier 31-01-10 00:58

Tusen takk, Grotingeling!
Det er mye fin støtte å finne her på forumet.
Glemte å si at jeg også har PCOS. Det har vært helt avgjørende for meg å komme ned i vekt, og lavkarbo er faktisk det eneste som virker på meg i lengden. :eek:

grotingeling 31-01-10 14:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Katteeier (Innlegg 824218)
Glemte å si at jeg også har PCOS. Det har vært helt avgjørende for meg å komme ned i vekt, og lavkarbo er faktisk det eneste som virker på meg i lengden. :eek:

Samme her, merket endring i symptomene for PCOS så og si umiddelbart etter at jeg la om kostholdet :rolleyes:

susepusa 31-01-10 15:03

Hei på dere!
Jeg er med i denne gjengen!
Startet å tenke annerledes i mai 09 og det har foreløpig gitt gode resultater...
Trengte litt drahjelp av et sykehusprosjekt og en god venninne som ble med på gåturer...
Har kuttet ut brus og søtsaker, spiser sunnere og faktisk starta å trene på spenst! (det trodde jeg aldri jeg hadde guts til!)
Har kommet langt på vei, men det er enda et stykke igjen!

Solange 31-01-10 15:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av susepusa (Innlegg 824392)
Hei på dere!
Jeg er med i denne gjengen!
Startet å tenke annerledes i mai 09 og det har foreløpig gitt gode resultater...
Trengte litt drahjelp av et sykehusprosjekt og en god venninne som ble med på gåturer...
Har kuttet ut brus og søtsaker, spiser sunnere og faktisk starta å trene på spenst! (det trodde jeg aldri jeg hadde guts til!)
Har kommet langt på vei, men det er enda et stykke igjen!

Velkommen! Du er jo kjempegodt igang! Det tar tid å endre holdninger og vaner , men jeg har også oppdaget at det faktisk ER mulig! Før tenkte jeg at det bare var andre som kunne greie det, men jeg har kommet dit nå at jeg synes det er DEILIG å trene! Og at jeg faktisk er i stand til å gå ned i vekt jeg også... Har man kommet så langt er egentlig det største hinderet passert, og vi må bare jobbe oss jevnt og trutt fram mot målet:)

moochie 01-02-10 13:06

Heisann :)

Jeg vil gjerne være med i denne gjengen! Er helt fersk her inne, men har ikke tenkt å være en fremmed, nå som jeg "endelig" har funnet dette forumet :)

Jeg er ei jente på 27 år med alt for mange kilo. Har et laangtidsmål i fremtiden, men tar 5kg om gangen. Begynte på ketolysenkuren for ca 2 uker siden, og har gått ned 4,5kg.

Er "heldig" som ikke har noen sykdommer, lidelser, osv, min lege sa til meg før jul at jeg var en av de friskeste, overvektige pasientene han har møtt på, for jeg har "heldigvis" ingenting som feiler meg, og slik håper jeg det holder seg.

Håper å bli bedre kjent med dere etterhvert :)

Frk.Sofie 01-02-10 13:11

Heisann..Jeg har vært overvektig siden min førstefødte (han er 15), har fibromyalgi og vil gå ned 30 kilo..

Kitt 01-02-10 14:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frk.Sofie (Innlegg 824906)
Heisann..Jeg har vært overvektig siden min førstefødte (han er 15), har fibromyalgi og vil gå ned 30 kilo..

Hihi, det er akkurat som jeg ville sagt det selv, bare at min sønn nettopp fylte 16 år!:p
Og så har jeg dia2 i tillegg.

Har vært medlem her i 2 år og hadde nok vært enda større om jeg ikke hadde funnet veien hit.
Begynte på ketolyse, skadet leggen og satt i rullestol i 6 uker. Ikke lett å få noen til å bare lage lavkarbo- mat, så jeg falt helt av.
Og sånn har det gått liksom, en god periode og så en smell, en god periode og så en smell!:eek:

Nå har jeg sluttet å røyke! Etter 27 år har jeg vært uten røyk i en måned og lagt på meg xx antall kilo! Så mange at jeg brått hører til her inn, men jeg er RØYKFRI!:heia:
Derfor skal jeg tilbake på ketolyse fra torsdag!
Og denne gangen skal ingen ting gå galt!!!;)

mumfie 01-02-10 17:54

Hei!
Får henge meg på her jeg også ;) Ideelt sett skulle jeg gjerne gått ned 30 kg, men vet ikke helt om jeg tørr og tro på det :/ Gikk ned 2 kg første uka, nå står det ny veiing for tur i mårra... Spent på hvordan det ser ut!
Er jo like mye spenning i det her, som det er i lotto ;)

SkullCandy 01-02-10 22:31

Hei alle sammen:)
Jeg er helt ny her, oppdaget faktisk (desverre) ikke dette forumet før i går kveld:P Utrolig bra at det finnes et slikt forum, greit nok, det finnes bøker med lavkarbo oppskrifter, men få er så oppfinnsomme som brukerne av dette forumet:D utrolig bra!
Så ja, jeg har som mål å ta av meg 65kg, det vil gå meg ned på sånn ca den vekta BMI mener jeg bør ha;P det blir hardt, men jeg er villig til å kjempe for det.
Jeg har opp gjennom livet alltid vært lubben, og senere overvektig. Jeg har forsøkt en del "slankekurer", men de har bare resultert til at kiloene har kravlet på igjen. Med ekstra...
Jeg er selv glad i kroppen min, men jeg har kommet fram til at hvis jeg vil at den skal vare er det på tide å "pusse opp":) Ikke minst ser jeg frem til nye klær!! ååh, som jeg misunner klærne til de slankere når jeg står der på Kapahl med klær som farmor kunne gått i-.- ikke misforstå, det er noen fine plagg der, helt klart, men ikke på langt nær så fine som "normales" klær:D så ja, der har dere min motivasjon: K.L.Æ.R. hehe:P
Så ja, i desember i fjor tok jeg mot til meg. Jeg meldte meg inn på Spenst og punget ut for en personlig trener, så jeg kom inn i det:) angrer ikke!
Nå er jeg også med på et EasyLife kurs.
Det jeg virkelig hater med EasyLife er starten, da "spiser" vi bare pulver.. EasyLife pulveret er ufyselig, så nå har jeg byttet til Cambridge, det smaker hvertfall akseptabelt. Jeg vet selv at dette ikke er bra for kroppen, overhodet ikke. Men det gir meg en pang-start og jeg får tankene bort fra å spise riktig og sånt, hvertfall i starten. Nå kan jeg vie min tid til å komme inn i trening.
Det er det positive med EasyLife, gruppetrening. Det gir meg virkelig kicket og presset jeg trenger for å gi 110%:D!! Så nå trener jeg 3-4 ganger i uka, og stortrives! MASSE energi!

Så ja, jeg ser frem til å dele mine framskritt og erfaringer med dere, og gleder meg til å høre om deres:D!
Dette kommer vi til å klare!!
Stå på alle sammen:D!

Carisma 01-02-10 22:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 824949)
Nå har jeg sluttet å røyke!

Jeg må begynne å bruke brillene mine oftere, for jeg var overbevist om at det stod sluttet å RØYTE! :eek:

Carisma 01-02-10 22:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av SkullCandy (Innlegg 825275)
nå har jeg byttet til Cambridge, det smaker hvertfall akseptabelt. Jeg vet selv at dette ikke er bra for kroppen, overhodet ikke. Men det gir meg en pang-start og jeg får tankene bort fra å spise riktig og sånt, hvertfall i starten.

:eek: Cambridge er IKKE lavkarbo! Kast det så langt du får det! Jeg kan skylde hvertfall 15-20 av mine pluss-kg på cambridge... Jeg var også 18 da jeg gikk på det, og jeg merker fortsatt ettervirkningene på forbrenninga! Det ødelegger den fullstendig, og er en bjørnetjeneste av dimensjoner for kroppen.
Og er ikke poenget nettop å LÆRE å spise riktig?...

elblobbo 03-02-10 13:49

Hei. Er ny her. Har vært på ketolyse i halvannen uke. Målet er å holde den i seks måneder og total vektnedgangen skal være 50 kg. Men tar det som det kommer. Gleder meg til å sjekke ut forumet mer her. Mange bra tips her!

grotingeling 03-02-10 15:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elblobbo (Innlegg 826103)
Hei. Er ny her. Har vært på ketolyse i halvannen uke. Målet er å holde den i seks måneder og total vektnedgangen skal være 50 kg. Men tar det som det kommer. Gleder meg til å sjekke ut forumet mer her. Mange bra tips her!

Velkommen velkommen, sjekk ut denne linken - her står det mange gode tips :p

ramonica 03-02-10 15:46

Vil ned minst 30 kilo ja...kanskje trenger jeg mer! så det er håp for meg oxo å gå ned i vekt? Kiloene raste på etter jeg fikk min datter, den har stått på 116 kg. lenge, men nå er den gått opp.....så nå ønsker jeg å ta meg selv i nakken og komme meg nedover i stede for oppover!!! Er frisk og vet jeg kan gå ned i vekt....men hvor er motivasjonen og viljen blitt av? Jeg trenger støtte og erfaringer fra andre....jo flere man er jo bedre blir d!? :)

Imse 03-02-10 19:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av SkullCandy (Innlegg 825275)
Så ja, i desember i fjor tok jeg mot til meg. Jeg meldte meg inn på Spenst og punget ut for en personlig trener, så jeg kom inn i det:) angrer ikke!
Nå er jeg også med på et EasyLife kurs.
Det jeg virkelig hater med EasyLife er starten, da "spiser" vi bare pulver.. EasyLife pulveret er ufyselig, så nå har jeg byttet til Cambridge, det smaker hvertfall akseptabelt. Jeg vet selv at dette ikke er bra for kroppen, overhodet ikke. Men det gir meg en pang-start og jeg får tankene bort fra å spise riktig og sånt, hvertfall i starten. Nå kan jeg vie min tid til å komme inn i trening.
Det er det positive med EasyLife, gruppetrening. Det gir meg virkelig kicket og presset jeg trenger for å gi 110%:D!! Så nå trener jeg 3-4 ganger i uka, og stortrives! MASSE energi!

Så ja, jeg ser frem til å dele mine framskritt og erfaringer med dere, og gleder meg til å høre om deres:D!
Dette kommer vi til å klare!!
Stå på alle sammen:D!

Du har kommet i gang med vektredusksjonen og det er flott! Men som de sier over, cambridge er IKKE lavakrbo og det ødelegger forbrenningen din.
Du er GARANTERT insulinresistent og trenger mat som ikke påvirker blodsukkeret og som holder det stabilt og IKKE setter forbrenningen på sparebluss.

Jeg startet med ca samme utgangspunkt og har siden slutten av mars gått ned 20kg og det går av sakte men sikkert. Jeg er ALDRI sulten og blir jeg snopesjuk er det kun pga jeg er så sliten at jeg er på randen eller frodi jeg ikke har spist nok fett. For med fett skal fett fordrives:D

Spis skikkelig mat, jeg ber deg, for din del, finn deg en lavkarbodiett med skikkelig mat og lær deg å spise riktig.

elblobbo 04-02-10 21:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 826162)
Velkommen velkommen, sjekk ut denne linken - her står det mange gode tips :p

Takk for linken:)

ch23 05-02-10 21:56

Heisann!
Jente på 24 her..
Vil ned 40 kg før høsten setter inn.. Har vært litt tilogfra lavkarbo siden ifjor, men startet opp på nytt nå etter nyttår. Prøver å trene 3-4 ganger i uka.
Følger ingen spesiell filosofi, men prøver å holde meg under 25kh pr dag. Jeg er en utålmodig sjel, som vil ha resultater raskt, ellers mister jeg motivasjonen ;). Så vi får se hvordan dette går ;)
Ha en fin kveld alle sammen :)

Yupyup 06-02-10 13:07

Er ei jente på 19 år, sliter veldig med depresjon, mye på grunn av vekta.

Er 105 kg nå, begynte vel og legge veldig på meg etter at jeg begynte på p-pillen i en alder av 16 år. 3 år og 25 kg! Uæh!
Nå er det nok, jeg hater det jeg ser i speilet.
Jeg har prøvd litt av hvert, men vekta har ikke rikka seg.
Måtte gi meg allerede dag 1 med Go123, kasta opp mer enn det lille jeg fikk i meg. Tragisk!

Jeg vil ned iallefall 30 kg!
Klarer jeg det har jeg nådd den BMIen som må til for å få brystreduksjonen jeg har så inderlig lyst å få unnagjort.

Et av mine største problem: Jeg er en trøste/kjedespiser!

http://tickers.tickerfactory.com/ezt...dow/weight.png

Tyren 09-02-10 15:57

Kan jeg slenge med med her - er på tredje uka med easylife - pulverkur. Har så langt gått med 6,5 kilo :D Synes det er veldig bra.
Skulle nok hvertfall ha gått ned 30, så jeg får se hvordan det går.

NOLUNA 11-02-10 20:19

Hei jeg slenger meg på. Er akkurat ferdig med 2 uker på easylife og har mistet 5 kilo, "bare" 40 igjen
:rolleyes:

grotingeling 11-02-10 23:19

Hei sann, her var det mange nye medlemmer - velkommen velkommen :D

Biggie Small 14-02-10 20:26

Heisann.

Skal ned 101 kilo noen som slår den? :)

Begynte i november/desember 2009 og går ned ca. 1 kilo i uken (-15 sålangt).

Har fått 1 år hjemmekontor fra firmaet som del av inkluderende arbeidsliv og det har gitt meg et stabil og rolig rutineliv som helt klart hjelper.

Takk for dette forumet som gir inspirasjon, oppskrifter og mange fornuftige innlegg om kosthold og det å ikke tenke "kur" eller "diett" men heller en Retur tilbake til kostholdet som kroppen er bygd på og for.

Mvh
Biggie Small

grotingeling 14-02-10 22:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small (Innlegg 832085)
Heisann.

Skal ned 101 kilo noen som slår den? :)

Begynte i november/desember 2009 og går ned ca. 1 kilo i uken (-15 sålangt).

Har fått 1 år hjemmekontor fra firmaet som del av inkluderende arbeidsliv og det har gitt meg et stabil og rolig rutineliv som helt klart hjelper.

Takk for dette forumet som gir inspirasjon, oppskrifter og mange fornuftige innlegg om kosthold og det å ikke tenke "kur" eller "diett" men heller en Retur tilbake til kostholdet som kroppen er bygd på og for.

Mvh
Biggie Small

Hei Biggie Small, og velkommen i gjengen :D
Tror nok du ligger i det øvre sjiktet selv i denne gruppen, men her er du hjertelig velkommen :klem:
Ser at du allerede har kommet godt i gang, og jeg må si jeg liker innstillingen din med å ikke tenke kur eller diett - her har du funnet nøkkelen til en varig vektendring slik jeg ser det :p

Lykke til videre :goodluck:

aitha 14-02-10 23:59

Hei! Jeg er helt ny naar det kommer til lavkarbo, men har naa proevd det i 4 dager, og har gaatt ned 3 kilo allerede, saa jeg satser paa at dette er veien aa gaa! Jeg er 22 aar, har vaert overvektig saa og si hele livet, og sliter med PCOS. Naa har jeg bestemt meg for at nok er nok og jeg skal paa en eller maate klare aa ta av 73 kg for aa naa min idealvekt(?) paa 65 kg. Saa spoers det da, hvordan dette kommer til aa gaa. Jeg har vurdert aa soeke om operasjon (mest fordi jeg er ekstremt utolmodig) men har mest lyst aa klare det selv! Jeg er ogsaa relativt sta, saa satser paa at staheten vinner over tolmodigheten, eller mangelen derav. ;)
Saa jeg haaper at dette forumet kan vaere en maate aa motivere megselv paa :)

http://tickers.TickerFactory.com/ezt...HVU/weight.png

Thomasina 15-02-10 17:38

Tilbake etter 2 1/2 halvt år.. Da var det masse trykk fra legen og jeg jeg lyktes ikke.
Nå er jeg på gang 2 uker med atkins induction igjen.
Jeg må gå ned mer enn 40 kg.

I 2004/2005 gikk jeg ned 30 kg på Atkins. Deretter flyttet vi land, følgte nye matvaner, depressioner, urolige tider, forskjellige jobber, slanke tabletter via legen, og nå er vi tilbake hvor vi var før.

Jeg setter meg på tråden her igjen, fordi jeg vil prøve å komme inn i forummet, for å motivere meg selv litt mer.
Har gått ned 4 kg, så begynnelsen er her, men nå blir det vanskeliger, og da trenger jeg forummet for å lese, of kanskje skrive litt.

Prøver å holde meg til Atkins reglene, og prøver å bevege >45 minuter hver dag. Om det er med Wii, snø-måking eller tur, det veksler jeg litt med.

TinyToon 16-02-10 23:30

Jeg skal ned til sammen 41 kilo. Har lagt på meg alle mine kilo rundt 4 graviditeter og etter fødsler (ikke alltid amming hjelper:)!), men nå har jeg kommet så langt at kiloene siger på fortere og fortere. Må bare gjøre noe med det. Har til nå gått ned nesten 7 kilo på ketolyse. Sliter litt med motivasjon men har bestemt meg for å prøve dette i 6 mnd så får vi se om det blir resten av livet.

vossajinto 20-02-10 09:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TinyToon (Innlegg 833246)
Jeg skal ned til sammen 41 kilo. Har lagt på meg alle mine kilo rundt 4 graviditeter og etter fødsler (ikke alltid amming hjelper:)!), men nå har jeg kommet så langt at kiloene siger på fortere og fortere. Må bare gjøre noe med det. Har til nå gått ned nesten 7 kilo på ketolyse. Sliter litt med motivasjon men har bestemt meg for å prøve dette i 6 mnd så får vi se om det blir resten av livet.

Heisann du :)

Velkommen.. Ser at du allerede er godt på veg.. 7kg er jo en svært god start.. Lykketil med resten :)

JollyJ 21-02-10 17:38

Hei på dere..

Hiver meg på her jeg også. Er bare så deilig å se at jeg ikke er alene om denne slankingen, hehe.
Jeg kunne tenke meg å gå ned 30 kg til, har allerede gått ned 13, men der stoppet motivasjonen. Har hatt et litt for langt opphold nå, men kjenner at jeg er klar for å begynne igjen:)

grotingeling 21-02-10 18:52

Hei JollyJ, velkommen i gjengen - her er du absolutt ikke alene http://www.33smiley.com/smiley/emotions/10.gif
Så flott at du har tatt av 13 kg, og at motivasjonen er tilbake.
Da er det bare en vei, og det er nedover - la startskuddet gå http://www.33smiley.com/smiley2/humor/slapstick/4.gif

Biggie Small 21-02-10 22:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 832140)
Hei Biggie Small, og velkommen i gjengen :D
Tror nok du ligger i det øvre sjiktet selv i denne gruppen, men her er du hjertelig velkommen :klem:
Ser at du allerede har kommet godt i gang, og jeg må si jeg liker innstillingen din med å ikke tenke kur eller diett - her har du funnet nøkkelen til en varig vektendring slik jeg ser det :p

Lykke til videre :goodluck:

Heisann, takk for svar :)

Det er ganske rart å faktisk ta inn over seg at man har sittet med slanke mennesker rundt seg på jobb og andre steder som hele tiden anbefaler de feile tingene for oss som har fykt oppover i vekt pga. insulin resistens etc.

Jeg må faktisk være forsiktig med hva jeg sier om kostholdet mitt i disse dager fordi de tidligere har vært negative til denne type mathold når det har vært tema.

Kunstig slankepulver måltider, daglig og ukentlig gramkontroll på antall kalorier og 6 dager 2-3 timer om uken treningsregimer derimot, det er så positivt så..

Så sitter de der da på lunsjen å knasker tørre knekkebrød uten fett og melk som ikke smaker noe, og har overbevist seg selv at slik må det være. for det sier alle de andre..

PS: ned et kilo til denne uken! :D

mvh
Biggie Small

vossajinto 22-02-10 09:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JollyJ (Innlegg 835735)
Hei på dere..

Hiver meg på her jeg også. Er bare så deilig å se at jeg ikke er alene om denne slankingen, hehe.
Jeg kunne tenke meg å gå ned 30 kg til, har allerede gått ned 13, men der stoppet motivasjonen. Har hatt et litt for langt opphold nå, men kjenner at jeg er klar for å begynne igjen:)

Heisann du..
Det meste blir enklere når man har noen å dele byrden med, dette gjelder jo spesielt når man er den eneste i huset på slankeren.. hehe..
Nettopp komt meg tilbake på vogna eg også;) 13kg.. Da er du jo ganske godt på veg allerede.. Flink du har vert! Mine 11 kilo borte er nok alle sammen kommet tilbake:( (Skal skjekke når eg kommer tilbake til norge i morgen)

nomma 23-02-10 10:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small (Innlegg 835867)
Heisann, takk for svar :)

Det er ganske rart å faktisk ta inn over seg at man har sittet med slanke mennesker rundt seg på jobb og andre steder som hele tiden anbefaler de feile tingene for oss som har fykt oppover i vekt pga. insulin resistens etc.

Jeg må faktisk være forsiktig med hva jeg sier om kostholdet mitt i disse dager fordi de tidligere har vært negative til denne type mathold når det har vært tema.

Kunstig slankepulver måltider, daglig og ukentlig gramkontroll på antall kalorier og 6 dager 2-3 timer om uken treningsregimer derimot, det er så positivt så..

Så sitter de der da på lunsjen å knasker tørre knekkebrød uten fett og melk som ikke smaker noe, og har overbevist seg selv at slik må det være. for det sier alle de andre..

PS: ned et kilo til denne uken! :D

Hei Biggie Small :klem:

Først gratulerer med nok et kilo ned :heia:

Ikke bry deg med de derre damene som tror de vet best ;) Tyt ørene deres fulle om hvordan du koser deg med all den gode maten din og at du går ned ett kilo i uken :D så får de sitte der med pulvermaten sin :D

Stå på!

nomma 23-02-10 10:58

Ser det er en stund siden jeg var innom her, vil ønske alle nye og "nye" velkommen :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41.