![]() |
Sv: Starter 1.juni - Blir du med?
Rene fettfasten det der pruttilutt :D
Jeg har hatt en god dag som jeg avsluttet med kaffekos med pruttiluts lapper. Tilsatte noen dråper vaniljeessens og noen dråper søtningsmiddel. -Kjempegod hjelp når man har lyst på noe søtt, altså - og veldig mettende! Gride å få fettprosenten opp i 82 prosent i dag, fornøyd med det! Det har vært en ny fin dag her inne, og i morgen er det hverdag igjen, deilig med fri, men mindre fristelser i hverdagen da :):) |
Sitat:
|
Hei og hopp!
Jente på 36 med 15-20 kg for mye (veier 86 og er 174) etter hormoner ann mass i forbindelse med prøverør. Disse kiloene samt det å være mye hjemme med minsten har gjordt det vanskelig å få dette av igjen. Prøver dette for første gang og er inponert over at søtsuget gav seg etter to dager! Har vel vært på nettet å lest alt jeg har kommet over av ketoselivsstil så nå er jeg spent! Startet 1.juni. Forventer "bibelen" i posten i morgen og gruer meg litt. Tenk om jeg har vært helt på tur??? Torkil skrev her en plass at om man ikke er spess aktiv skal man ligge på 1300-1600kcal, mens andre sier man ikke skal tenke på kcal. Er på under 20 g karbo, kroppsvekt i protein og 100-200 gram fett. Håper det holder!!! Har du invendinger så rop det ut!!! |
Enig i at fettfaste bare bør være en nødløsnig om man har stått veldig lenge stille og prøvd alt annet:)
Velkommen Budeiea.:) Jeg ville i første omgang prøvd uten å telle kalorier - spis når du er sulten og til du blir mett, ofte regulerer det seg av seg selv til et passe nivå for kroppen din. Lykke til:) |
Sitat:
Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre lenger. Nettsiden går sååå tregt, og vil rett og slett ikke slippe meg inn. Det samme gjelder forsåvidt noen andre nettsider som behøver innlogging. Har prøvd å restarte, annen nettleser.. you name it... Så rart at det ikke fungerer. Syns det er vanskelig å ha kontroll over hvor mye jeg har spist når jeg ikke får sjekket med diett.no. Har oversikt over karbohydratene, men ikke over mengden fett og proteiner. |
Diett.no går veldig tregt. Etter at jeg har lagt inn å jeg som regel oppdatere fanen for å komme videre.
|
Hei hei alle sammen!
Jeg har vært på pinseferie hos kjæresten og nå var det jammen mye å lese over før jeg kom til bunnen! Velkommen til alle dere nye og kjempeYEY! til alle dere som har vært superduperflinke både borte og hjemme :heia: Selv hadde jeg min siste fettfastedag på fredag (men røk på en smell med avocado og masse rømme på kvelden...utsulta etter kjøpelunsj på dagen som jeg fant ut inneholdt 61 kcal senere på diett.no :o )og det resulterte i "kun" 400g ned siste dagen. Til sammen gikk jeg da ned 2,8 kg på 4 dager!! :D Shortsen jeg kjøpte for under to uker ser ut som en rød søplesekk, og klær som har ligget og samlet støv i skapet kommer plutselig på igjen! Dét er deilig!! Nå blir det ketosemat en uke, før jeg går på en til med fettfaste. Jeg orker!! Pruttilutt: Du spurte på fredag eller no om jeg var i ketose under fettfasten, JA! Så absolutt! Hadde acetonånde som kunne tatt knekken på alt av neglelakk tror jeg, hihi...men om jeg er redd for ketoacidose...hvorfor lurer du på det? Det er ikke et ketogent kosthold som utløser det. Har ikke diabetes 1 altså :) Det står mer om dette her I helga har jeg spist ketogent så godt jeg har fått til, men det har vært stengte butikker og vi har vært mye ute slik at jeg har vært nødt til å spise litt på kafé/restauranter..Ble sashimi med ekstremt lite ris på lørdag og kebab uten pita/mais til lunsj på søndag. Men på kvelden lagde vi verdens deiligste entrecote med stekt chevre og salat og hjemmelaget pesto til...han er skikkelig flink til å lage mat! Også begynner han på lavkarbo selv i morgen. Han har gått på det en gang tidligere, og har blitt inspirert til å begynne igjen, sammen med noen kollegaer :D Synes det er så mange rundt meg som spiser lavkarbo for tida, er det en revolusjon på gang? :p I kveld har jeg laget lappene dine Pruttilutt. Spiste en med smelta smør og sukrinmelis på, og to med smelta smør og lavkalori eplemossyltetøy. De smakte deeeeilig!!! Ha en nydelig uke alle sammen! :) |
Sitat:
Mange anorektikere rammes også av ketoacidose. Antar det er en grunn til at det anbefales i korte perioder, nettopp for å forhindre langvarig belastning og stress for organene. Håper imidlertid at du ikke ble støtt av spørsmålet mitt, det var ment i rent nysgjerrighet. Ser dessuten ut at jeg har startet min egen fettfaste i dag, har spist helt elendig. :o |
Sitat:
Jeg er forsåvidt helt enig med deg i at dette ikke er spesielt bra for kroppen. Det er jo en faste. Men jeg skal la kroppen ha det bra resten av livet, den tåler en liten støyt akkurat nå for å pushe meg inn i nedgang igjen! :p Men en hel uke blir for drøyt for meg, klarte såvidt 4 dager. Var konstant tørr i munnen og drakk vann HELE tiden. Følte på kroppen at det holdt med de 4 dagene :) Håper du får spist bedre i morgen da, under 900 kcal er i minste laget altså.. :klem: |
Sitat:
Nattaklem til alle og god vakt til Rikkem0r :blomster: |
Sitat:
Nei, i natt er jeg trøtt asså.. Håper det blir bedre igjen til neste natt=) Jeg har spist et knekkebrød idag:eek: med et tonn skinkeost:D måtte ha noe mellom frokost og lunsj, så da blei det bare sånn.. Frokost:16.30:fløtekaffe 18.00:1,5 bryst tandorimarinert kylling(var det eller fisk uten saus..) og brokkoli og litt sånn grønne bønneting....?brekkbønner?? Lunsj: en kyllingbit til med ost oppå og salat med fetaost ved siden av.. De 2 faste egga ligger i kjøleskapet, så blir vel gjerne egg med majjo og fløtekaffe til kvelds idag og:p Dere er så flinke alle sammen! Takler den ene utfordringen etter den andre:visemuskl :love: |
God morgen alle sammen :klem:
Nå er natta snart over og som vanlig har jeg fått trålet litt gjennom forumet her i løpet av arbeidstimene :D Har akkurat fått i meg egga mine, dytta på både majjo og skinkeost(tror jeg holder meg til bare majjo nestegang :ja:) og en kopp fløtekaffe :sikle: LITT min nye favoritt eller? hihihi=) Og det er tydeligvis ikke bare jeg som synes det er godt med fløte i kaffekoppen, for en ting er jeg sikker på... Jeg har ikke drukket en halv liter fløte siden igår :geip: Men altså.. Når jeg har sitti her og lest den ene tråden etter den andre da, så kom jeg over denne artikkelen (opprinnelig lagt ut av Nerthus her ) og synes den var veldig bra! Derfor ville jeg dele den med dere, om dere skulle mangle litt lesestoff.. Og kan virkelig anbefale å bruke noen minutter på denne, selv om det er mye kjent dukka det ihvertfall opp nye og interessante ting for meg :snill: Så håper jeg alle får en finfin dag og at dere koser dere masse!:klem: |
God morgen!
Vekt, som forventet, gått godt ned fra i går. 600 gram, faktisk. Skal jeg fortsette med denne såkalte fettfastevarianten min et par dager til? 1 kg igjen til minstenotering EVER, samt at jeg hadde hemmelig mål å gå ned til 89,9 før mamma kommer på ferie hit neste onsdag. Får tenke litt på det. Skal i alle fall(!!) holde fettprosenten oppe på nærmere 95 i dag også. Kanskje det bare er ren og skjær flaks at vekten har gått ned? Kan tåle par hundre gram opp, da... Sukk. Hvorfor må man være så opphengt. Spent på mandag heller :rolleyes: |
Sitat:
|
Sitat:
Ellers skjønner jeg godt at det booster motivasjonen, og iveren etter å ta et par dager til med fettfaste. Personlig tror jeg nok at jeg ville gjort det om det hadde funket så bra på meg, bare vær forsiktig!! :klem: |
Godmorgen alle sammen, ønsker dere en deilig ny dag:D
Pruttilutt: Jeg har fått igang nedgang i vekt igjen ved å holde karboinntaket ned mot 10% og øke fettprosenten, helst vil jeg ha over 80%. Mye midre drastisk enn fettfaste, spåser masse god mat, og det har i alle fall satt kroppen i gang igjen. Så får vi se hvor lenge det varer......:) |
karbene ned mot 10g om dagen mente jeg selvfølgelig.....
|
23.05.11: 91,0
30.05.11: 86,2 (-4,8) 06.06.11: 85,5 (-0,7) 14.06.11: 87,9 (+2,4) Jeg har ikke ord. :( Totalt - 3,1 |
Jeg har forspist meg:eek: De lappene til Pruttis er bare så utrolig gode, og i dag føler jeg meg helt hul i magen. Følger jo periodisk faste også, men i dag klarte jeg bare ikke vente med frokost. 3 lapper stekt i smør, med smør oppå og skikkelig fett bacon på toppen. MUMS! Ja, også to smaksprøvelapper underveis i stekingen... FEM lapper!!:eek: Enda kjenner jeg at jeg har lyst til å ta bare eeeeen til... :o
|
Sitat:
Uansett tror jeg de kiloene blir borte igjen like raskt som de kom på:) |
Sitat:
Nå, jeg får se. Føles ikke særlig bra i kroppen :P Drømte forøvrig at jeg hadde blodsukker på 13. |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
I boka til Torkil står det at man i utgangspunktet ikke skal telle kca. Dersom man opplever at vekta stopper en periode kan man imidlertid vurdere å redusere på kcal :) Sitat:
Ja, jeg merker meg også at lavkarbo blir mer og mer "legitimt". I forrige uke hadde f.eks både Hjemmet og Allers reportasje om lavkarbo. Gøy hvis flere begynner, da kan det kanskje bli lettere å spise ute etterhvert? Sitat:
Slik som jeg...som i dag har nådd første delmål!!!!! :D :spent: 900 gram ned denne uka, på tross av pinseferie. Fantastisk! Jeg ser nå 6 tallet på vekta, og det er år siden sist! Jippi!! 4 kg totalt!! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
:( :( :( |
Sitat:
Mener å huske at jeg spiste liksågreit alle lappene jeg stekte, masse bacon, splenda, jordbær osv. HERREGUD nå ble jeg sulten. :rolleyes: |
Batillip: :klem: Uff, skjønner at det var et slag i ansiktet. Men som karbomamma sier, imorgen kan de være borte og mer til! Stå på!
|
Sitat:
|
Jeg har foresten kjøpt kokosmel og cocosa ettersom jeg leser mye om det her inne:p Men hva kan jeg bruke det til? ;)
|
Sitat:
|
Sitat:
Og var det ikke noen lapper et sted her med kokosmel? Melet lukter iallefall himmelsk, så jeg gleder meg til å bruke det! |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Takk, dere! :( Jeg pleier egentlig ikke å trene noe særlig i det hele tatt, men nå har jeg vært kjempeflink på mølla. Har til og med meldt meg på et løp 15. oktober for å ha et mål. Ikke gått opp noe i cm, faktisk ned 11-12 cm rundt livet disse tre ukene. Prøver å holde fokus, men to og en halv kilo er liksom litt mer enn jeg fryktet. Nå kommer ei venninne på besøk. Hun kommer for å hente vekta. :o |
Sitat:
Bra noen tar vekta di. Skulle bare prøvd å hente mi... Ayrrrr ;) |
Sitat:
|
Sitat:
Det står det respekt av! Hør nå her. Sett deg ned å tenk litt over hva du har begitt deg ut på. Er det så viktig at du går ned de grammene du vil fra dag til dag NÅ, eller kan du akseptere at ting tar tid? At kroppen får ha et ord med i laget. Hev hodet, se framover og vær positiv. Jo mer du stresser, jo mer noradrenalin pumper kroppen i gang. Det hjelper ikke på forbrenning. SUSS OG KLEM! |
Gratulerer med flott vekttap til dere alle. Selv gleder jg mg til morgenagens veiing. Spent. Uansett hva jg gjorde i går fikk jg ikke i mg nok energi. Fikk d "lissom" ikke helt til i går da. Bruker vanlig å ligge mellom 1500 og 2000 kcal, men i går fikk jg i meg ca 1000. teller ikke, men når kroppen er sulten blir det bare slik at en prøver å finne feilen.
Ha en strålende dag! |
Juni bursdag og folk forventer kake:confused:.. Kunne selfølgelig bake en kake som jeg ikke kunne spist, men tenkte kansje dette er muligheten til å prøve meg på lavkarbokake. Hadde vært kjekt å kunne vise at vår mat også er helt topp (litt lei av at folk fokuserer på alt jeg ikke kan spise i stede for omvendt). Har defror søkt litt i kake jungelen her inne, men det er så mange, så tenkte jeg kunne høre hva dere har prøvd og fått til:). Jeg er glad i ostekake og kaker med ostekremer (type oreo, gullerot ++). Trenger noe som er ikke er for komplisert å få til, ikke tar superlang tid og ikke inneholder en million ingredienser (skal bake på jobb)..
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49. |