![]() |
Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!
Jeg har sett flere steder at de skriver om tomatsuppe (i brosjyren bl.a), finns det? Klarte ikke å se det på bestillingsskjemaet...
Nå har jeg spist mitt siste ikke-ED måltid for en stund, må innrømme jeg har litt vondt i magen her nå. (Ikke fordi jeg har overspist men fordi jeg gruer meg ørlite.) Den neste måneden skal ikke noe annet enn litt sukkerfri brus i ny og ned passere min gane utenom ED produkter og vann. Er så spent på resultatene, og ikke minst hva vekta i morgen viser. Akkurat det gruer jeg meg vel mest til. Kjente i dag at skibuksa strammet godt, så det er nok på høy tid å komme i gang her. :o Men nå begynner det å gå mot sommer her, dagene er lengre og lysere. Det gjør forhåpentligvis alt litt lettere. :) |
Hm.. karamelldessert er heller ikke spiselig.. smaker muggen ullsokk, men det har jeg aldrihttp://www.cypromed.no/bilder/produk...a/prod_773.jpg smakt.
|
Sitat:
Sitat:
jeg klarer heller ikke sjokofrokosten sånn den er, men jeg siler den for "korn" bruker 1,5 dl melk og 5 knuste isbiter i, da blir den god :ja: |
Nå prøvde jeg meg på suppe igjen!:eek: fytti... Det er heeelt uspisel:eek:
|
Nå er jeg i gang og. :D
Startet dagen med en Prailin bar, overhode ikke hva jeg planla men måtte ta den i hånda på vei ut døra. Første tygga var litt rar, men den ble etterhvert god. :) Til lunsj har jeg spist en sjokofrokost, helt grei men utrolig kraftig på smak. Resten av dagen har jeg tenkt å prøve en pannekake, en brownie og en kyllingsuppe. Men en ting jeg lurer på; HVORFOR er det kun en bar pr. dag? Er næringssammensetningen annerledes i barene enn i de andre måltidene? Er det krise å ende opp med to barer en dag i ny og ne? |
Sitat:
Barene har mer karber, hele 11, jeg tror det er grunnen. Jeg ringte inn og spurte hu dama man bestiller til og hun mente også det sånn. Brownien har også mye karber, så jeg råder deg til å tenke kun en med den også! meeen... en gang i blandt, må man gjøre som man må, og det er myyyyye bedre å spise to barer enn å falle for en eller annen fristelse eller enkelthet. |
:p nå her jeg stått på kjøkkenet og hatt bake dag! Stekte opp resten av muffinsene og vafflene jeg. 6 poser vaffler, blr 11 vaffler, frøs ned to og to og spiste en til frokost! blir pittelitt for mye vaffel til måltidet, men det få gå!
Gleder meg til jeg kan spise litt ost, da skal jeg ha en osteskive i... nam nam. 5 brownie hadde jeg også, så nå ligger det klart i fryseren og jeg kan rydde bort litt av rotet på kjøkkenbenken. :D |
Sitat:
Håper at du liker i alle fall noen få av produktene.... men du ser at vi er veldig forskjellige ang. smaken. |
Sitat:
Spent på hvordan det smaker når det kommer ut fra fryseren...? |
Sitat:
Så flink du er Distrea :) Jeg må vente til neste bestillingsrunde med å få smakt den brownien. Jeg sliter litt med de pannekakene også, men kanskje i vaffeljernet med smør.....tenke tenke Jeg hentet Paellaen i dag - den var god nok den, spesielt fordi det blir en annen konsistens enn supper og omeletter. Denne er det sånne frø/korn et eller annet i - som setter seg fast i tennene vel og merke, men shit la gå :D Nå har jeg ingen desserter jeg liker igjen, bare creme brulé og jordbærdessert.... har jo ikke smakt creme brulen, men den kan neppe bli bedre en sjokopuddingen. Har masse supper igjen og en del omeletter, så det blir nok litt ensformig den neste uka. Har ikke råd til å bestille noe mer før til neste uke... :( |
|
Da skjønner jeg hvorfor det bare er en pr. dag ja. Er det ikke typisk. :rolleyes:
Spiste nettopp pannekake, lagde den etter oppskriften og stekte i panna. Merkelig konsistens, så neste gang prøver jeg vaffeljernet. Fordelen med at det ikke smaker allverden er at det ikke gjør noe at porsjonene ikke er allverden store. I morgen tror jeg at jeg skal steke opp Brownies og legge i fryseren, det var lurt Distrea. Godt å ha det klart, for jeg er litt dårlig på planlegging. :o |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
WOW... så bra ! :heia: |
Så flinke dere er, alle sammen! :heia: :heia: :heia:
|
I dag hadde jeg fått Paelaen! :heia:... paelasuppe, kan vi kalle det... hihihi, det var lite og vått, men myyyye bedre enn suppene, og det var godt med noe salt :p
|
Tusen takk Dilly og Ruska - det gjør godt å endelig få resultater :w00t:
Ellers så begynner jeg å bli litt vel lei denne posematen og i dag på Rimi var det som om de med vilje hadde lasset ned tonnesvis med godis hvoren jeg så. De hadde tom lagt twistposer rundt omkring med appelsinene :eek: Så reklamerer de med sukkerfrie kasser når det står tonn av snop 2 meter unna kassene - jeg kjenner jeg blir hissig og i dag holdt jeg på å spørre hva de mener med sukkerfri kasser :mad: Luktesansen har med ett blitt bedre...eller er det bare innbilling :o og jeg lukter god mat og boller overalt. Håper det går over... Ellers så er alle her inne superduperflinke og jeg vet at sammen med dere skal jeg klare det! |
Heh, det ble servert rosa (!) vafler i skoleresepsjonen i dag.
Det er godt avskyen for valentinstullballet er større enn vaffelsvakheten... :D |
Har jeg misforstått eller skal man ikke gå i ketose når man går på ED? Jeg har spist ED i 2 dager men før det spiste jeg bare proteiner i 3 dager. Skulle jeg ikke ha vært i ketose da? Hvordan vet man egentlig at man er i ketose forresten? Plutselig ble jeg litt usikker. Trodde man skulle få acetonduft fra pusten og at sult/søtfølelsen forsvant. Stemmer det? Jeg føler ingenting av dette.
|
Sitat:
Jeg har ånden... men du!... den er ikke noe å hige etter, alle har ikke den og det skal du bare være glad for!:p ketostiks får du kjøpt på apoteket, koster rundt 60 kr. |
Fy søren, jeg er så utrolig KVALM! :(
Ikke noe er godt, verken å sitte, ligge eller stå... Føles ut som om det er rett før jeg kaster opp. Var kvalm i begynnelsen av ketolysen og, men ikke i nærheten så ille som nå. Har dere vært det og? |
huff da! ... jeg var ikke det :nei:
|
hmmm JEg har ikke vær tiketose med ED jeg... men jeg har helelr ikke gått ned. Nå de siste dagene har jeg vært så utrolig svimmel og trøtt, så jeg prøvde med litt mer karber, og resultatet er at jeg har gått opp i vekt :( Så nå er jeg 1 kg unna der jeg starta på ED... usj...
|
Sitat:
|
Sitat:
Det er ikke bra å høre at du har det så dårlig og at du har gått opp i vekt igjen. Kanskje det meste er vann? Det skal jo litt til å gå opp bare ved å spise litt karbohydrater?! Vi håper på at dette er et falsk resultat og at det har jevnet seg ut om noen dager. |
Ang. utvalget av EDvarer. Dere som har mailet har vel fått svar fra importørene. For alle andre så kan jeg opplyset om at svaret er så enkelt at de produktene ikke er godkjente i Norge. Det er rett og slett for dyrt å produsere de slik at de kan selges i Norge.
Jeg lurer på om det går ann å bestille rett fra produsentene i utlandet? Det burde jo teoretisk gå ann dersom man fremlegger legeerklæring? Det spurte jeg ikke om da jeg mailet. |
Sitat:
Jeg tror jeg hadde feber i går kveld og i natt, og i tillegg har jeg senebetennelse i kneet og går på Diclofenac så det er jo mulig at det har litt å si og? Er heldigvis bedre nå. Lagde meg tortilla av pannekaka etter inspirasjon av Dilly (om jeg ikke husker helt feil) og det ble bare knall godt. Lagde pannekakerøra med rundt 1 dl vann, hadde i tacokrydder (fra glass), pepper, salt og chilipulver og stekte den som en passe stor pannekake. Brukte gaffel til å spre den utover panna siden røra var litt tykk. Stekte den godt og la på tallerken. Stekte så litt paprika, løk og chili til det var passe mykt. Hadde det, et salatblad og bittelitt sukkerfri tacosaus i pannekaka og spiste som en tortilla. NAM sier jeg bare. Dette blir nok favoritten en stund fremover. (Helt til jeg blir lei. ;)) Bare så synd at paprika og løk er i begrensede mengder. Hvorfor er det sånn med alt jeg liker best? :rolleyes: |
Varm sjokolade og sjokolade pudding blir nok ingen favoritter.
Har holdt på med puddingen en trekvarter nå og det er fortsatt en del igjen. :rolleyes: |
http://gfx.dagbladet.no/pub/artikkel...1181548645.jpg
Trallalala..lala..trallalalaaa..kvekk... eeendelig ferdig med eksamen, phuuuh... skål! (uansett resultat, bare jeg er ferdig, tjooo,hihi..ja.):D selv om slik jodling ikke akkurat er ED, men..... |
Grattis med overstått eksamen Dilly! Det er det verdt å skåle for. :D
Jeg har omtrent krøpet oppetter veggene i dag, det har vært en grusom kveld. Er glad jeg nå kan krype til sengs og våkne til en ny dag. Ble et halvt ED måltid ekstra i dag og 50 g for mye av paprika og løk. :o Holdt på å tørne helt og da fant jeg ut at det var bedre å gjøre det sånn. Håper virkelig det går lettere med tiden. Fatter ikke hvordan jeg klarte å overleve i ukesvis på 3 cambridge shaker pr. dag. |
Sitat:
Hvis det er noen trøst så var jeg i bra form første dagen på ED, bare sulten. Men dag 2 og 3 var helt forferdelige - jeg hadde skikkelig hodpine og var småkvalm - ingenting hjalp. Var sulten, men samtidig følte jeg meg så dårlig og maten smakte ikke. MEN på dag 4 var alt det vips borte og jeg hadde plutselig overskudd og følte meg skikkelig bra. Så jeg bare håper at det snart går over for din del også. |
Robin og Ruska, så flinke dere er. Dere kaster jo av dere den ene kiloen etter den andre. :)
|
Sitat:
Men jeg trener spesielt mye nå også da siden jeg er delvis sykemeldt og er hos fysio 4 ganger i uken og trener 1,5 t hver gang. Hjelper nok det også. Blir spennende å se hvordan det går etterhvert nå når jeg har kvittet meg med alt dette vannet. Gratulerer med vel overstått eksamen Dilly - det må være utrolig deilig å være ferdig nå tenker jeg - flink jente :heia: |
Sitat:
Sitat:
Er fryktelig spent på fortsettelsen. Jeg pleier å gå litt ned i starten før det stopper opp, håper dette er såpass strengt at nedgangen fortsetter. |
Helt utrolig som kiloene raser av dere ja!.. kjempe bra! her går det litt saktere, men jeg er da fornøyd, håper virkelig ikke det stagnerer, for da er det ikke like interesant å spise slikt som dette;)
Jeef'ern: har du vært til kontroll hos ED-lege i det siste? Hva sier h*n til at vekttapet uteblir? Hurra Dilly, for at du kan slappe litt av nå :klem: |
Gratla med eksamen Dilly:) Endelig ferdig med det, deilig!!!
Og bra med dere andre og, bare skumma gjennom her i full fart... Her går det i brød, pasta, pizza, skikkelig træsjmat, tenkte det skulle være lett med lavkarbmat her jeg, men det er det ikke. Brød til alle måltider og bare vas. Men jeg jogger og trener, og det kjennes godt. Så blir det kontroll på maten igjennår jeg kommer hjem! Klem og god helg gtil alle |
Kjenner til det der Indi. Reiste på ferie i oktober med de aller beste intensjoner, men det er søren ikke lett. :(
Her var det enda litt nedgang i dag, hadde karbet meg skikkelig opp så jeg har nok mye vann å ta av. :o Håper dagen i dag blir bedre enn gårdagen, for den var fæl. Ha en fin dag alle! :) |
Kjenner den jeg også :ja: og det er pizzaen og pastaen som smaker... ofte smaker allt kjøtte likt... like smakløst. Men det gjør ingen ting så lenge man henter seg inn fort nok!
kos deg du indi! det er vell fortjent :klem: |
Hard dag i dag, lyst på noe salt mat, men ikke omelett. Lagd meg blomkålmos, men blir fort sulten igjen av det.... æsj
|
Sitat:
Isj da Distrea - ikke noe kult med sånne dager. Jeg var skikkelig på hugget i går da jeg var på Rimi og kjente tom bollelukt mens jeg satt i bilen og kjørte :o Øynene glir liksom fortere på ting jeg ikke kan spise nå enn de første dagene (da var jeg bare dååååårlig :blinke:). Jeg tyr til paellaen når jeg absolutt ikke har lyst på suppe eller omelett... men spørs hvor lenge det går før jeg blir lei den og. Spiser du nok?? Jeg blir også fort sulten igjen til tider, som i dag f.eks, regner med det er fordi jeg ikke har giddet og lage noe salat eller grønnsaker. Siklet på et kyllinglår på jobben her om dagen - det var tøft å gå forbi. Og vanskeligere blir det vel bare jenter - jeg prøver å si til meg selv at dette er for en begrenset periode, dette med posematen altså. Og at jeg til sommern IKKE skal være den dundra jeg er i dag. Vi klarer dette jenter - vi er bare i februar og har begynt året kjempebra :boxing: |
takk ruska! jeg skrev litt feil, er vel egentlig ikke sulten... men behovet for noe kommer raskt :p lysta... den veit du... hehe
Og JEPP... det er bare for noen mnd!... og om 3 uker kan vi spise litt kjøtt hver dag, DET blir bra :ja: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49. |