Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Supera 28-01-11 21:30

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1014067)
Minste guttungen har så lyst på cocosa. :p En venn av ham har alltid et lite glass med cocosa med på skolen. Han påstår at det smaker godt, så det jeg lurer på er; Finnes det små glass med cocosa og få kjøpt?? Som attpåtil smaker søtere enn vanlig??

Jeg har også ett lite glass med cocosa som jeg fikk på lavkarboseminar. 38 ml. Man får såvidt nedi en teskje. Men den smaker ikke søtere enn vanlig.

kennygirl 29-01-11 14:51

Mottok brev fra posten i dag :mad: Der sto det at jeg hadde bestillt en pakke (fra iherb) som inneholdt legemidler som ikke var lov å innføre.
Jeg bestillte Atkins barer, jojobaolje, hårskum og shampoo med tea tree olje. Noen som vet hvilket av disse produktene som klassifiseres som legemiddel??

Kitt 29-01-11 14:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 1014679)
Mottok brev fra posten i dag :mad: Der sto det at jeg hadde bestillt en pakke (fra iherb) som inneholdt legemidler som ikke var lov å innføre.
Jeg bestillte Atkins barer, jojobaolje, hårskum og shampoo med tea tree olje. Noen som vet hvilket av disse produktene som klassifiseres som legemiddel??

Tea tree oljen!
Av en eller annen grunn ble den ulovelig for noen år siden så vidt jeg husker!

kennygirl 29-01-11 15:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1014684)

Var det jeg regna med :mad: Bestillte balsam med tea tree olje også, i en annen pakke, og den fikk jeg i går.... Blir så oppgitt av tollreglene i Norge :mad: :mad: :mad:

j88 29-01-11 15:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 1014691)
Var det jeg regna med :mad: Bestillte balsam med tea tree olje også, i en annen pakke, og den fikk jeg i går.... Blir så oppgitt av tollreglene i Norge :mad: :mad: :mad:

jeg jobber i helsekost butikk, og vi selger både shampoo og balsam med tee three olje, så er jo litt rart om det er den som er grunnen.

Photobscura 29-01-11 15:23

Ja, det høres merkelig ut. Jeg så sist i går tea tre-oil på nettsidene til Urtebrænderiet, og de holder til i Telemark.

kennygirl 29-01-11 15:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av j88 (Innlegg 1014694)
jeg jobber i helsekost butikk, og vi selger både shampoo og balsam med tee three olje, så er jo litt rart om det er den som er grunnen.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1014698)
Ja, det høres merkelig ut. Jeg så sist i går tea tre-oil på nettsidene til Urtebrænderiet, og de holder til i Telemark.

Jeg syns også dette er svært merkelig, men hva annet kan det være???

Sendte de forresten en mail... Spennende å se hva jeg får til svar...

Guttemamma35 29-01-11 16:00

Jeg vil også ha en weight Loss Ticker. Men hvordan gjør jeg det??

Kitt 29-01-11 16:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Guttemamma35 (Innlegg 1014715)
Jeg vil også ha en weight Loss Ticker. Men hvordan gjør jeg det??

Da følger du denne bruksanvisningen!:)

Gerd 29-01-11 18:02

Er det for tidlig med en "forberede-mat-kokke-øl" nå? :D

alexsandra 29-01-11 18:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 1014784)
Er det for tidlig med en "forberede-mat-kokke-øl" nå? :D

hørtes ut som en lur ide:D

Gerd 29-01-11 18:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av alexsandra (Innlegg 1014786)
hørtes ut som en lur ide:D

http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a063.gif :D :D

Nerthus 29-01-11 19:25

Er øl vanndrivende? Blir gal snart - drikker vann, drikker løvetannte til det tyter ut ørene - prøvde meg på en halv liter pepsimax til og med (som jeg ikke har drukket på flere uker pga uggen i magen av den, MEN som har vært vanndrivende før) - men må jeg på do?? NEI det må jeg ikke!!!

Har øl i kjøla i garasjen... hilsen *desperat*

Sanney 29-01-11 19:27

tja, min erfaring er hvertfall at spesielt menn går på do hele tia når dem har drikki alkohol..

Kitt 29-01-11 19:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1014847)
Er øl vanndrivende? Blir gal snart - drikker vann, drikker løvetannte til det tyter ut ørene - prøvde meg på en halv liter pepsimax til og med (som jeg ikke har drukket på flere uker pga uggen i magen av den, MEN som har vært vanndrivende før) - men må jeg på do?? NEI det må jeg ikke!!!

Har øl i kjøla i garasjen... hilsen *desperat*

ÆÆÆææ, skjønner ikke helt problemet! Må du tisse og ikke får til? Eller syns du at du har mye vann i kroppen og bør tisse litt? Eller?

Dersom du må, men ikke får til å tisse er det rett på legevakten!

Nerthus 29-01-11 19:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1014851)
ÆÆÆææ, skjønner ikke helt problemet! Må du tisse og ikke får til? Eller syns du at du har mye vann i kroppen og bør tisse litt? Eller?

Dersom du må, men ikke får til å tisse er det rett på legevakten!

Uff hadde meg måttet og ikke fått til hadde jeg ringt 113 og mamma og allerede ligget i en seng på sykehuset og klaget over dårlig service hihihi ... er bare full av vann og får det ikke ut...tisser litt da, så det er ikke helt stopp, men jeg pleier ikke ha særlig problem med dette til vanlig kan man si... tisser mye ellers. Hovne fingre og bein - det er litt ubehagelig kan man si! Begynte på jern-tabletter i går - har det noen innvirkning? Har vart et par uker nå og er litt uvanlig for meg.

Edit - skal ut og fly på mandag og hadde ønsket å fått ut litt på forhånd da jeg pleier å samle vann etter en sånn tur... har kjøpt meg "flystrømper" da... ;)

Kan jeg bare gå å ta en øl uansett? :snill:

Anne 29-01-11 19:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1014857)
Kan jeg bare gå å ta en øl uansett? :snill:

Klart du kan, men jeg er redd det ikke er det vannet du har samlet i kroppen som kommer ut først:cool:

Nerthus 29-01-11 19:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anne (Innlegg 1014866)
Klart du kan, men jeg er redd det ikke er det vannet du har samlet i kroppen som kommer ut først:cool:

Nåh... :høh: men kanskje det kan inspirere resten til å følge etter? :snill:

(driver og pakker - skal på ferie til Madeira på mandag - og selv o formen er litt rævva er HUMØRET på topp! :D )

Kitt 29-01-11 19:48

Ta deg en øl, du og håp at du danner mer enn 60ml urin pr time etter at alkoholen har lammet utskillelsen av dine antidiuretiske hormoner!;)

Carisma 29-01-11 19:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1014847)
prøvde meg på en halv liter pepsimax til og med (som jeg ikke har drukket på flere uker pga uggen i magen av den, MEN som har vært vanndrivende før)

Pepsi max har helt motsatt virkning på meg, kan smale et par tre liter av en halvliter. ENeste som fordriver vann er å drikke vann. Og noen ganger hjelper Yoga.

Nerthus 29-01-11 19:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1014877)
Pepsi max har helt motsatt virkning på meg, kan smale et par tre liter av en halvliter. ENeste som fordriver vann er å drikke vann. Og noen ganger hjelper Yoga.

Nåh... kan man drikke øl og gjør yoga samtidig? ;) Drikker jo MYE vann til vanlig da... oppe i 3-4 liter...

Nerthus 29-01-11 19:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1014872)
Ta deg en øl, du og håp at du danner mer enn 60ml urin pr time etter at alkoholen har lammet utskillelsen av dine antidiuretiske hormoner!;)

*LMAO* - du får jaggu meg sagt det Kitt! (Forsto ikke et pøkk - antidiuretiske hormoner - er det de som ikke slipper vannet? *håper*)

Kitt 29-01-11 20:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1014883)
*LMAO* - du får jaggu meg sagt det Kitt! (Forsto ikke et pøkk - antidiuretiske hormoner - er det de som ikke slipper vannet? *håper*)

Korrekt!:heia:
Til vanlig har vi disse hormonene for å sikre at ikke alt vannet forsvinner. Alkoholen setter produksjonen ut av spill, derfor virker alkohol vanndrivende og vi kvitter oss med mer væske enn vi får i oss-> dehydrering-> skrekkelig vondt i hodet fordi hjernecellene er de som er mest følsomme for dehydrering!
Dagens lille forelesning!:p

Carisma 29-01-11 20:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1014886)
Til vanlig har vi disse hormonene for å sikre at ikke alt vannet forsvinner.

Oj, kan man ha overproduksjon av disse hormonene? Og hvrdan setter man de ut av spill når man ikke kan drikke alkohol??

Nerthus 29-01-11 20:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1014886)
Korrekt!:heia:
Til vanlig har vi disse hormonene for å sikre at ikke alt vannet forsvinner. Alkoholen setter produksjonen ut av spill, derfor virker alkohol vanndrivende og vi kvitter oss med mer væske enn vi får i oss-> dehydrering-> skrekkelig vondt i hodet fordi hjernecellene er de som er mest følsomme for dehydrering!
Dagens lille forelesning!:p

Så så lenge jeg FÅR tisset - altså ikke må men ikke får det til og det ikke er andre ting som tilsier det motsatte - så kan kanskje en øl eller to hjelpe på med å få ut litt vann av kroppen min :) Jeg skal være flink å drikke vann innimellom og også i morgen :)

Tøft at du kan så mye Kitt - jeg har sagt det før - men sier det igjen - din kunnskap er uvurderlig dette forumet! :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.