![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Muggluft?
Har dere tatt å sjekka under gulvet? At ikke det er fuktighet i isolasjonsmattene? Eddik eller sitronvann kan hjelpe :ja: Men bare viss problemet er luft som sitter igjen, og at selve problemet er borte.... |
Kitteknuppen! :D
Sambo tror av en eller pussig grunn at alt ordner seg med grønnsåpe, selv er jeg litt tvilende til at grønnsåpe tar mugg :p Da fortsetter vi i å vaske og tørke den skikkelig. Bilen står nå i en garasje med varme og blir stående under tak fremover, da burde den i allefall ikke bli fuktig innvendig igjen :) Mugglukt er intens og uggen, yæyks! Sitat:
Tror søren meg jeg forsøker en runde med eddikvann også jeg, får jo uansett ikke gjort noe skade :D Tusen takk! :D |
Eddik fjerner ikke bare røyklukt. Eddik fjerner de fleste lukter vel? Lillebror fant en gang ut at han skulle hadde lyst på rå kjøttdeig, men så var det ikke så godt og så gjemte han den i veggseksjonen. Etter en stund luktet det helt forferdelig i rommet! Råtnende kjøtt lukter ikke mye godt... Det skapet luktet helt forferdelig selv om vi fjernet kjøttdeigen. Så lot jeg en bolle med eddik stå der, og nå er all lukten borte. Jeg bruker også eddik i vaskevannet hvis jeg skal vaske noe som lukter kattepiss.
|
hjertebank
andre som opplever urytmisk hjertebank og høyere puls? :o
|
Sv: hjertebank
Sitat:
|
Hvorfor er NAV så trangsynte?
|
Sitat:
|
hvordan er det når en butikk skifter sjef/eier? Hva med de tidligere ansatte? De har jo rettigheter.. men feks.. søstern min tar over en butikk.. og da kan hun jo jobbe så mye hun vil.. men hva med familie? har ikke hun lov å ansette familie også fremfor dem?
|
Sitat:
Tror desverre jeg hadde tatt med meg alle sammen hjem. Hundene også. |
* Hva kan jeg bruke for å beskytte kinnene mine mot sterk isende kulde når jeg er ute. Surrer meg inn med skjerf og lue, men det er grusomt kaldt øverst på kinnene (under øynene blir det vel)?
* Kan jeg på ketolysekuren spise hermetiske champinjonger? eller må de være ferske? |
Sitat:
Ang vinterproblemet så kan du skydde deg med briller eller fly til varmere strøk :p |
Sitat:
Jeg sliter også med kinnene i kulda - det gjør skikkelig vondt, og jeg får sår i huden der. Tror det hjelper litt med en skikkelig kuldekrem, hør på apoteket! |
Jojobaolje er super som kuldekrem! Jeg bruker den som hudkrem gjennom vinterhalvåret, og er veldig god som det også :). 80 spenn for en flaske på helsekosten, og den er drøy!
|
Hva kan jeg gjøre for å komme på koden til bankkortet mitt??? !!! Helt krise. Stod og skulle ta ut penger for et par dager siden, og den var som slettet fra minnet. og jeg har enda ikke kommet på den. Helt blankt.
|
Pæra har gått i symaskina mi, helt standard type sånn liten komfyr/kjøleskapspære med liten sokkel, og for alt jeg vet har den stått i siden sekstitallet :p. Problemet er at jeg ikke er i stand til å skru den ut! Den sitter DØNN fast! Er det noen hendige triks for å få ut en lyspære som er stucked uten å knuse den eller kaste symaskina i veggen i ren frustrasjon?
|
Moglegvis brent fast? Vi har samme problem med lyspæra i bakaromnen... Kul umogleg å få den ut.
|
Sitat:
|
Jeg har kommet frem til at jeg bør ha en symaskin så jeg kanskje kan legge opp buksene mine selv, og ikke gå og tråkke dem i stykker før jeg overbringer dem til forelderets symaskin sånn ca to ganger i året. :cool: Det jeg lurer på er, lønner det seg å kjøpe en ny billigmaskin til typ 700 kr, eller skal jeg heller holde utkikk etter en brukt husquarna? (Dette med tanke på at jeg på noe tidspunkt kaanskje vil bruke den til mer enn bare bukseforkortning...)
|
Sitat:
Jada, du kan legge opp bukser med billigmaskinen også, men som du sier, det kan komme tider da du har lyst til å prøve deg på andre ting og da kan det være veldig bra å ha en bedre maskin!:) |
Sitat:
Ta kontakt med butikker som selger maskiner, flere har brukte maskiner som er overhalt til en rimelig penge. Selv kjøpte jeg en brukt Singer-maskin til 500kr for 2-3 år, funker som ny fortsatt :D |
Hei!
Jeg søkte etter matvarer som inneholder magnesium og på denne siden fant jeg dette: Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|