![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Det finst to typar mandelmel ute og går, som ein kan kjøpe. Det eine er finmalte mandlar utan så mykje meire hokuspokus. Det andre er finmalte mandlar som også er feittredusert. Brukseigenskapane må nok bli litt ulike mellom dei to typane, men eg har ikkje sjølv prøvd dei side-om-side og samanlikna. Her på forumet og i andre LCHF-oppskrifter vil vel "mandelmjøl" normalt vere det feittreduserte frå Funksjonell Mat.
|
Hvilken av bøkene til Fedon Lindberg forklarer best hva du skal spise og hvorfor ???
|
Ojoj, her ble det masse fin informasjon. Jeg tror jammen jeg må kjøpe meg ei mandelkvern. Takk for all hjelp, folkens. :)
|
Forresten, bare for å klargjøre for min egen del: er det sånn at man ikke kan lake mandelmel selv? Man kan male eller fiiinhakke mandler og eventuelt tørke dem i ovn, men det blir ikke som "ordentlig" mandelmel?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Forbaskade hæstpeis av en far!!! :mad:
Unga mine er på ferie for første gang sammen med faren.. Ikke nok med at det er første ferien, men det er første turen til syden! :heia: Faren har lovet gull og grønne skoger (i henhold til en privat farsbidragavtale); han skulle kjøpe både ditt og datt. DET har han ikke gjort.. Jeg reduserte jo farsbidraget nettopp fordi han som pappa og mann skulle gå på guttetur og kjøpe gutteting i butikken! :mad: Sååå døde oldemora på farsiden mens de var i syden.. Gjett hvem som har betalt returbilletten for unga fra oslo uten å høre det dugg om takk eller at han skulle betale tilbake?? Det var jo HAN som hadde ungene på ferie? Og etter anbefaling fra psykologen minstepoden går til så fikk unga 100 euro hver de skulle ha i reserve i fall faren ikke ville gi dem lommepenger.. Sydenturen var betalt av bestefaren så alt var all inclusive! Helt til bestefaren dro hjem lørdag sist helg. DA ble alle privilegier inndratt og ungene måtte bruke av sine euro jeg hadde lagt ved.. De skulle egentlig bruke disse pengene i irland da vi skal di på ferie rett etter at de kommer hjem. Kort oppsummert... Ungene har altså vært på ferie i syden sammen med hele slekta på farsiden. JEG har kjøpt sommerklær til dem. sommersko, solbriller, solkrem, betalt flytur til avreisested, samt gitt dem 100 euro hver som skult beholdning, retur hjem flureise hjem siden de måtte reise hjem tidligere enn antatt siden oldemor var død.. Nå bli jeg kynisk, har de ikke kjølerom de kan legge henne på for et par dager! De var hele 14 stk fra familien som reiste og det må da gå an å legge oldemor på kjøla til alle er kommet hjem på normalt vis? Unga mine på 13 og 16 år får nå hele 17 timer på flyreise, de siste 5 timer helt alene... Liker ikke det jeg... Er jeg for bisk?? Det var vel det som var spørsmålet.. :o |
Er det mulig???? Nei, synes på ingen måte du er for bisk!! Dekker ikke reiseforsikringene returbillett da? Synd når oldemor dør, men guttene er så store så de forstår at gamle folk dør før eller siden. Du burde på ingen måte belastes for noen av disse utgiftene. Herregud, sier jeg bare. Det er ikke du som er kynisk.
|
:eek: Bevares.. Forstår at du er frustrert over en sånn situasjon, Kanutten! Du skal jo ikke ha økonomisk ansvar når HAN tar de med på tur, og hvertfall ikke betale ekstra for en tidlig retur fordi deres oldemor døde.. Dette virket jo helt på jordet og jeg kjenner igjen disse faktene fra min egen far. Han legger så og si alt av ansvar og økonomi på min mor. De skilte seg for 7-8 år siden. Min nest yngste søster er bare 13 år og skal egentlig være til han annenhver helg, men han orker ikke lengere å ta kontakt og tar null ansvar, så jeg vet hvordan slike menn er. off..
Stå på og få tilbakebetalt! Du skal ikke belastes for noe sånt vel.. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Hvordan får jeg datteren min til å ikke påvirkes i en negativ retning, av ubeteksomme berter med eksponeringstrang, når hun vokser opp? Låser henne inne? Privatskole? Bli amish?
|
Sitat:
|
Sitat:
Og tro meg, den kommer leeeeenge før du aner!:eek:;):D Hilsen mor til en 12- åring som såååå gjerne vil være som "alle" de andre:p |
Forskjell på visa og visa electron, anyone?
|
Sitat:
Gjett om han gleder seg til å bli 18 og kunne kjøpe spill etc på nett uten å være avhengig av meg!:D |
Sitat:
|
Merkelig. Mine 4 håpefulle fikk automatisk bytta sitt Visa electron ut med ekte Visa da de passerte 18:confused:
|
Når jeg fylte 18 så gikk jeg i banken og sa at jeg ville ha visa. Mulig du også må møte opp..
|
Sitat:
|
Bussen som er satt inn for flytoget, hvor stopper den på Oslo S? Eller hvor går den fra på Oslo S? På den siden med det store uteområdet eller no?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hva bør man se/gjøre i Edinburgh? Skal på ferie, woohoo, første på mange år.
|
Sitat:
|
:confused:Lurer på om det er ugunstig for kroppen å gå ut og inn av ketose? Jeg skal til spania i ferien og har lyst til å spise litt frukt og drikke litt vin :cool:Da går jeg ut av ketose men kommer raskt inn igjen dagen etter. Er det bedre å spise litt ekstra karber og kutte ned på fettet ? Eller er det greit å gå ut og inn i ketosen?:confused::confused:
|
Sitat:
I denne tråden kan du også lese hva dr.Torkil selv sier om saken! |
Sitat:
|
Sitat:
Er nok best å skaffe seg et Visa Debit eller et kredittkort når man skal reise. Jeg har begge deler slik at jeg kan legge kreditkortet igjen i hotelsafen når jeg er ute, er aldri godt å vite hva som kan skje, og jeg liker å ha noe i bakhånd. |
Sitat:
|
Noen som er datakyndige her?
På hytta har naboen lagt inn bredbånd, og vi har, mot en liten sum, fått lov til å koble oss på det trådløse nettverket. Problemet er bare at dekningen er ganske dårlig, ender ofte med å stå i vinduet, i en spesiell vinkel, for å få dekning:) Kan jeg kjøpe en router eller mottaker av et eller annet slag som mellomledd og installere hos oss? Hva må jeg passe på? Er ganske datakyndig selv, men har aldri gjort noe a la dette. Lokale expert kunne ikke svare, men håper å få litt hjelp her :) |
Vanligvis går det å få satt forsterkerantenne både på sender og mottaker. Det beste er nok om du kjøper en forsterkerantenne som han kan sette på sin sender... og en ruter med mottaker til deg, slik at din ruter mottar signal fra ham og sprer det vidre inne hos deg.
Du bør gå i en databutikk med spesialkompetanse for å få hjelp til å velge riktig utstyr. Alternativet er å trekke en kabel i bakken fra ham og til deg. Og så sette opp en trådløs ruter inne hos deg. |
Er det ikke både rimeligere og enklere å kjøpe en ice-ruter? De har forskjelige typer, blandt annet en hvor du betaler for hver uke den brukes. Vi har en slik og er kjempefornøyd.
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30. |