![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Så titter jeg fornøyd i min egen handlekurv som inneholder grønnsaker, seterrømme, bremykt, kylling, fisk og egg. :ja: |
Og så et spørsmål , ikke om ketolyse denne gangen :
Hvordan oppbevarer man kokt juleskinke i kjøleskapet? Hvilken embalasje holder den seg best i uten å bli dårlig? (coop extra har nemlig kokt juleskinke til 49 kg kiloen !!) Er plastpose bra, eller alu folie kanskje? |
Sitat:
|
Sitat:
|
*vinke til Cherry* :D
|
Har å bestilt time hos legen for å få målt c-peptid, for å sjekke om jeg kan være insulinresistent. Og vil han ikke, så skal han :D
Bare lurte på om det er andre prøver som er lurt å ta i samme slengen? |
Sitat:
|
Sitat:
Har tatt mange prøver (som har vært bra) det siste året av ulike grunner, men jeg vet at c-peptid ikke er sjekket derfor jeg vil få sjekka det. |
Sitat:
|
Sjekk i alle fall stoffskifte, mineraler/elektrolytter, jern, B12. Viktige prøver, og greit å ha tatt :ja:.
|
Ok, hjernen min funker ikke alltid som jeg vil, meeeen ... Jeg feller av på bærestykket til en genser med rund sal. Og, det jeg pleier å gjøre er å dele antall masker jeg har på pinnen med antall masker jeg skal felle av, for å få en jevn felling. Men, når jeg sitter igjen med f.eks tallet 7,5, da er det jo ikke så lett å felle jevnt. Så, blir det riktig om jeg feller annenhver sjuende maske og annenhver åttende? Vil det gå opp i opp? Mye mulig stiller meg i domrianklassen med spørsmålet, men jeg spør nå likevel :snill:.
|
Har nett bestilt mikrosimkort frå Netcom sine nettsider. Nokon som har peiling på kor lang tid det tek før slikt kjem fram i posten?
Samtidig - korleis betaler ein 250kr for dette, når dei ikkje spør etter kredittkortopplysningar? Moglegvis teit spørsmål frå meg, men ikkje bur eg der heime, og ikkje er kortet til meg heller.:o |
Sitat:
Er det barnemariusen du driv med? Blir den bra? Eg har ikkje begynt på den eg skulle strikke, for må gjere ferdig ein voksen fyst. |
Sitat:
|
Sitat:
Har lagt til sides barnegenseren, tom for garn, serru. Så nå skal jeg ENDELIG få ferdig min egen mariusgenser som jeg vel kjøpte garn og mønster til for ... tre år siden :p. Takk for hjelpa! |
Jeg mistenker at jeg reagerer på lactose, leste på lommelegen at de som har hatt store mageoperasjoner ofte blir intolerante? (Jeg har hatt en stor mageoperasjon) Noen som vet?:confused:
|
Sitat:
Håper andre kan svare deg bedre.:) |
Ja, det treng ikkje vere store operasjonar heller. Ein av dei første pasientane eg hadde i sjukepleie hadde vorte operert for tarmslyng, og fjerna ein liten bit av tarmen, men det var nok til å skape all slags plager, og mjølk var veldig ugreit. I hennar tilfelle hadde nok operasjonen påverka utskillinga av laktase, vil eg tru, ettersom det er i tynntarmen ein finn dette enzymet. Korleis koblinga er med operasjonar andre stadar i mage-tarm-systemet, veit eg ikkje.
|
Noen som kan anbefale en bra vekt (til å veie meg selv på), dem jeg har er så fryktelig ustabil og hva den viser kommer ann på hvordan jeg står påden. Trenger egentlig ikke sånn vekt med analysefunksjon, de er bare frustrerende.
|
Har litt samme problemet Lillemy. Den har litt sitt eigen liv! Eg har høyrt at vanlege badevekter ikkje er særleg mykje verdt etter ca 5 år, men mi er ikkje så gammal enno trur eg.
|
Jeg har ei digital vekt som kan vise opp til 3 kg (!) i forskjell - da går jeg av og på uten å flytte på den.
Ondskapsfulle meg har satt den på gjestebadet... Men kanskje det er batteriene som ikke er helt gode?? Ellers tror jeg at de helt enkle vektene er de beste. Hovedsaken er jo ikke om de viser helt rett, men at de er stabile |
Har man krav på stønad til kosthold hvis man har et barn med matallergi?
Må barnet i så fall være multiallergisk? Hvis det er noen som vet, er jeg takknemlig for et svar :) |
Jeg har en vekt jeg kjøpte for 250 kroner fra Ellos for et par år siden. Ærlig talt kjøpte jeg den mest for utseendet :p. Den er rød med ornamenter på. Fiiin!
Uansett, den er så stabil som du får den. Jeg har ikke plass til å ha vekta stående framme, så jeg må sette den på høykant når den ikke er i bruk, og legge den på gulvet hver gang jeg skal bruke den, men det er ingen slinger i valsen med den i alle fall. Trenger ikke noe kroppsanalysestyr, for jeg vet ganske sikkert at de billige variantene uansett ikke klarer å sende elektroniske signaler gjennom hele kroppen, og da er det i grunn ganske fånyttes, i hvert fall for meg med tynne bein og beinete hofter, kan bli temmelig misvisende :ja:. |
Mi vekt er heilt enkel, digital sak, men kan vise ein kilo skilnad frå eine sekundet til det neste. Passar på at den står heilt rett og beint, men..
|
Har vekta mi stående på samme plass og prøver og stå helt likt hver gang, men den bare endrer seg fra hver gang jeg går på. Har kjøpt en sånn bodyanalyser som jeg hodler i hendene i Japan og den er ganske stabil i verdiene jeg måler fra dag til dag så derfor bruker jeg den også, men i og med at vekta mi ikke har endret seg så vet jeg jo ikke om den stemmer.
Mener jeg leste i en tråd her inne at noen hadde kjøpt en vekt som er veldig stabil, har prøvd å finne den igjen men klarer det ikke. Fint dersom noen har et konkret tips/merke og komme med.:) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:47. |