Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Lava 24-06-11 14:39

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sånn angående kolesterolet, hvilke tiltak gir best endring?
Økt mosjon, endring i kosthold eller slutte å røyke?

kattungen 24-06-11 14:48

Hvor forsinket kan menstruasjonen bli ved omlegging til lavkarbo?

Regret 24-06-11 15:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1146629)

Jeg mener at å legge om kosten er det som er mest effektivt, men jeg aner ikke.. det er vel forskjelling fra person til person? min familie har i allefall greid å senke kolestrolet ved å endre diett.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kattungen (Innlegg 1146642)
Hvor forsinket kan menstruasjonen bli ved omlegging til lavkarbo?

Den første syklusen min med lavkarbo så kom den 1-2 uker for tidlig! Så jeg regner med at den kan komme ganske sent også. Men du har jo holdt på en stund med lavkarbo? litt rart at den plutselig skulle bli sen når alt egentlig har stabilisert seg.. sikker på at det ikke er noe annet?

kattungen 24-06-11 15:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1146655)
Den første syklusen min med lavkarbo så kom den 1-2 uker for tidlig! Så jeg regner med at den kan komme ganske sent også. Men du har jo holdt på en stund med lavkarbo? litt rart at den plutselig skulle bli sen når alt egentlig har stabilisert seg.. sikker på at det ikke er noe annet?

Første syklusen var den to eller tre dager over tiden, denne gangen skulle jeg hatt på søndag men fortsatt ingenting. Kun litt ømme pupper og småstikk rett over symfysen :confused: Den dukker sikkert opp snart, men det er så rart, for jeg er vanligvis "på klokka" :p

Regret 24-06-11 15:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kattungen (Innlegg 1146660)
Første syklusen var den to eller tre dager over tiden, denne gangen skulle jeg hatt på søndag men fortsatt ingenting. Kun litt ømme pupper og småstikk rett over symfysen :confused: Den dukker sikkert opp snart, men det er så rart, for jeg er vanligvis "på klokka" :p

hmm, synes du skulle ha tatt en test jeg, for det der virker kjent!

kattungen 24-06-11 16:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1146668)
hmm, synes du skulle ha tatt en test jeg, for det der virker kjent!

Allerede gjort, og den er blendahvit :p

Regret 24-06-11 16:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kattungen (Innlegg 1146678)
Allerede gjort, og den er blendahvit :p

Da er den nok bare sen og rett rundt hjørnet tenker jeg :) Det kan skje uansett kosthold. Men du, har ikke du vært ute av ketose og lavkarbo en stund og kommet tilbake nå? Da kan jo kroppen tro at du begynte helt på nytt igjen og omstiller syklusen på nytt igjen også...

kattungen 24-06-11 16:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1146682)
Da er den nok bare sen og rett rundt hjørnet tenker jeg :) Det kan skje uansett kosthold. Men du, har ikke du vært ute av ketose og lavkarbo en stund og kommet tilbake nå? Da kan jo kroppen tro at du begynte helt på nytt igjen og omstiller syklusen på nytt igjen også...

Nja, jeg har vel vært ut og inn mer enn ute en stund ;) Men jeg har tenkt tanken jeg også. Det merkelige er i så fall at jeg vet jeg hadde EL til "vanlig" tid. Kroppen er noe rare greier...

Regret 24-06-11 16:21

indeed. Kroppen lever sitt eget liv :p

Cherry 24-06-11 16:32

Hvordan fester man egentlig sånne clip on extentions?
De sitter altså ikke fast i denne frøknas hår!

Photobscura 24-06-11 16:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1146694)

Har de sånne metalltenner? I tilfelle så grer du halve håret vannrett, og sette det opp i klyper, drar spennende på extencionsene langs kanten nedover til de har satt seg i håret, og klipser de fast. Om du ikke skjønte dette, så finnes det garantert youtubevideoer som viser det! ;)

Regret 24-06-11 16:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1146694)

Hvis du har veldig slett hår så kan de gli ut fort. Da lønner det seg å tupere håret helt inne med rota før du fester de. Start inntil hodet og før de langs hodebunnen ned i håret, så klem igjen.

Zillah 24-06-11 16:38

Aldri prøvd clip on extentions, så det kan eg ikkje svare på Cherry. Eg strever derimot med å få strømpebanda til hoftehaldaren min til å sitte på baksida av strømpene... Eg vart så sur i går at eg omtrent satt fyr på dei. Og det var jo ikkje akkurat *hoftehaldaren* eg ville ha i fyr og flamme da :: host :: Men når det gjeld dét - alle bilder i katalogar/nettshop osv som sel slike lekkerier, viser hoftehaldaren over trusa. Men korleis får ein til å gå på do på ein kjapp og enkel måte da? Eg får ikkje ned trusa fordi ho stoppar i strømpebanda... Dagens litt flaue ?? frå meg, dette.

Supera 24-06-11 16:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1146629)

Kolesterolet skal være på det nivået det trenger å være. Høyt eller lavt betyr ikke så mye for hjertesykdom. Les Det Store Kolesterolbedraget av Malcolm Kendrick f.eks.

Olive Oil 24-06-11 16:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zillah (Innlegg 1146700)
Aldri prøvd clip on extentions, så det kan eg ikkje svare på Cherry. Eg strever derimot med å få strømpebanda til hoftehaldaren min til å sitte på baksida av strømpene... Eg vart så sur i går at eg omtrent satt fyr på dei. Og det var jo ikkje akkurat *hoftehaldaren* eg ville ha i fyr og flamme da :: host :: Men når det gjeld dét - alle bilder i katalogar/nettshop osv som sel slike lekkerier, viser hoftehaldaren over trusa. Men korleis får ein til å gå på do på ein kjapp og enkel måte da? Eg får ikkje ned trusa fordi ho stoppar i strømpebanda... Dagens litt flaue ?? frå meg, dette.

Hva med "norsk åpning"? Samme som fransk, bare med borrelås. :D

Kanutten 24-06-11 17:13

Sitat:

Jeg hadde alltid trusa utenpå strømpebanda den tiden jeg brukte hofteholder, nettopp av den grunnen du nevner. :o

Kanutten 24-06-11 17:30

Jeg fikk brev fra lungeavdelingen i dag. Jeg skal dit i august for å få tilpasset en cpapmaskin.. dvs pustemaskin jeg skal bruke om natta grunent dårlig oksygenopptak. Og jeg som trodde jeg begynte bli frisk!!! :_oppgitt: Jeg har ikke søvnapné, men lungene fungerer visstnok ikke slik de skal.

Er det noen som vet om dette lar seg trene opp?? Jeg vil da ikke ligge med en slik bråkete dingsboms hver natt!

Cherry 24-06-11 19:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1146697)
Har de sånne metalltenner? I tilfelle så grer du halve håret vannrett, og sette det opp i klyper, drar spennende på extencionsene langs kanten nedover til de har satt seg i håret, og klipser de fast. Om du ikke skjønte dette, så finnes det garantert youtubevideoer som viser det! ;)

Ja! Tusenvis av videoer som viser det, bare ikke bakfra :P

Bønna200 24-06-11 20:23

Dette er en fin tråd :) Er hel fersk her, men takk for svar angående lavkarbo!
Det jeg reagerer mest på er hvor hyggelige alle er mot hverandre!
Men jeg ha selvfølgelig et spørsmål...

Jeg er en del innom bloggen til kari jaquesson (nesten litt sado..).. Der ble det en diskusjon angående store mennesker på fly. Etter en som var "lykkelig som feit " ( Er du lei av å være feit)snakka om at hun må ha ekstra setebelte på fly)
Det ble snakk om at er du stor er du til fare for andre når du flyr... Har noen av dere opplevd det? Tror du må være ENORM før du plager andre, uansett hvor du er.. Og det er vel ikke bare jeg som er stor, hvertfall fra starten, på dette forumet, så det må jo finnes flere enn meg?
Jeg må ALLTID ha ekstra belte på f.eks ryan air.

Er det bare meg????????? (OG hun i innlegget til Kari..)

Zillah 24-06-11 20:26

Eg har ikkje flydd på 12 år. Men om eg skulle flydd da eg var på det største, ville eg nok trengt det, eg hugsar ikkje flysetebeltene som *veldig* romslege frå før, og eg kunne ikkje eingong feste alle sortar beltar i bil da eg var superstor.

Bønna200 24-06-11 20:40

Selene er ikke spesielt lange, nei... Hadde problemer i en dyr, fin volvo en gang...
Men på flyet er de enda mindre. Jeg er bestandig redd når jeg skal reise fordi jeg er redd for d h.. beltet!!! Ellers så eier jeg jo ikke reisefeber;-)
Og at en trenger et ekstra belte betyr jo hvertall ikke at man plager andre. Ikke jeg ihvertfalll...

Kanskje 24-06-11 21:03

Jeg har hørt fra flere opp gjennom de siste årene, at wolksvagen er plaget med dårlige låser. Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette, eller vet andre steder jeg kan spørre?

Carisma 24-06-11 21:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1146857)
Jeg har hørt fra flere opp gjennom de siste årene, at wolksvagen er plaget med dårlige låser. Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette, eller vet andre steder jeg kan spørre?

Har hørt om folk som har låst opp 3 biler i samme gata m en nøkkel ja... Samtidig!

Supera 24-06-11 21:52

Mazda har/hadde også det problemet. En kamerat kunne låse opp bilen til ei venninne med sin nøkkel og motsatt. Det var to forskjellige modeller.

Regret 24-06-11 22:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1146900)
Mazda har/hadde også det problemet. En kamerat kunne låse opp bilen til ei venninne med sin nøkkel og motsatt. Det var to forskjellige modeller.

Tror ikke det er tilfellet nå lengere, det var de eldre modellene. De skal være ganske sikre på den fronten nå.

Camomilla 24-06-11 22:36

Sitat:

Såvidt jeg vet er det kun på fristende undertøysbilder at trusen skal være under hofteholderen. I gamle dager, når hofteholderen kun var til for å holde strømpene oppe, så hadde man trusen utenpå.

Zillah 25-06-11 08:58

Takk, Kanutten og Camomilla!!! Sanneleg ikkje lett å vite for ein stakkars nybegynner, når alt ein har å gå etter er nettopp bilder. Dette blir mykje meire praktisk. Litt mindre lekkert i spesielle situasjonar, kanskje, men det går nok an å leve med. No gjenstår berre teknikken på å få strømpebanda til å sitte fast på baksida...

Huldr 25-06-11 10:21

Er det noen her som har reist fra Athen til Lefkas/Lefkada med buss? :o

Jeg har funnet det perfekte opplegget på Lefkas, men flyene dit fra Norge er charter og fryktelig dyre, så tenkte på buss fra Athen.

Eller har noen tips til hvordan komme seg mest mulig behagelig til Lefkas?

Photobscura 25-06-11 11:55

Hva heter sånne bh-er som har en slags liten "korsett"-del under? Altså sånn at den går fra cupen til omtrent midt på ribbeina?

Jabba 25-06-11 12:04

Er det noen som har sko fra El Naturalista her? Er de gode ? Tunge ? De har så mye kult, men ingen skobutikker her i min by selger dem......kan kjøpe på nettet men de koster jo litt så da hadde det vært greit å vite om noen syns de er gode. Normale i str. ?

Furine 25-06-11 12:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1147147)
Hva heter sånne bh-er som har en slags liten "korsett"-del under? Altså sånn at den går fra cupen til omtrent midt på ribbeina?

Bodice eller noko i den duren? Eg googla i alle fall "bodice bra" og fekk opp slike.

Photobscura 25-06-11 12:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1147162)
Bodice eller noko i den duren? Eg googla i alle fall "bodice bra" og fekk opp slike.

Hmmm, jeg har hørt et annet ord også, skjønner du. Mener det var mer norskt.

Photobscura 25-06-11 12:44

Googla det jeg også. Bodice er jo et annet ord for corset, så kan jeg bare skal kalle det korsett-bh? :p

langaard 25-06-11 12:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1147190)
Hmmm, jeg har hørt et annet ord også, skjønner du. Mener det var mer norskt.

Torselett kanskje?

Photobscura 25-06-11 12:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1147193)
Torselett kanskje?

Nei, det er mer et slags korsett med bh i. Altså dekker den hele torsoen.

Rin 25-06-11 13:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1147153)
Er det noen som har sko fra El Naturalista her? Er de gode ? Tunge ? De har så mye kult, men ingen skobutikker her i min by selger dem......kan kjøpe på nettet men de koster jo litt så da hadde det vært greit å vite om noen syns de er gode. Normale i str. ?

Jeg har et par, øh, mary janes fra El Naturalista - de er faktisk kjempegode å gå på for mine rare og skrøpelige føtter, men det paret jeg har er nå for stort, siden jeg kjøpte dem mens jeg ennå var ganske stor og hadde mye vann i kroppen. Kan i alle fall si at de er veldig gode for mine (brede) føtter. :)

Glorfinia 25-06-11 15:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1147147)

Bustier?

Photobscura 25-06-11 15:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia (Innlegg 1147262)

Hmmm ... Nei, jeg vet ikke helt. Det er jo også et slags korsett. Vanskelig, gitt!

BenteR 25-06-11 17:13

Jeg har kjøpt slike som korselett

Photobscura 25-06-11 17:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1147306)
Jeg har kjøpt slike som korselett

Er ikke det heller, skjønner du ... :o Den er ikke mer enn noen cm lenger under cupen enn en vanlig bh, og har ca fem hekter.
Den går ca like langt ned på overkroppen som denne. Kanskje litt lenger. Kunne tatt bilde av den jeg har, men da må jeg ta den av meg først. :p :lat:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.