Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Andre bøker (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=78)
-   -   Hva leser du nå? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=47046)

Photobscura 01-08-13 16:53

Sv: Hva leser du nå?

Lewis reise av Per Olov Enquist.

Lullen 02-08-13 10:43

Indias datter snart ferdig lest. Nyydelig bok :) Minner meg veldig om Balansekunst.
Så blir det Barnepikene som ligger for tur

vaskeklut 02-08-13 12:14

Carisma: Takk for at du anbefalte Theorin til meg :D Skal begynne på Sankta Psyko snart, men etter det er jeg tom. Har du flere forslag? :D

Leser forøvrig "Hundreåringen som klatret ut av vinduet og forsvant" av Jonas Jonassen(?)

TrillTrall 02-08-13 13:16

Akkurat ferdig med "Lavendelhagen" av Lucinda Riley. Nydelig! :)

kaffedamen 03-08-13 09:48

Nattefokk av Theorin. Syns ikke den er like god som Skumringstimen, men ok.

Carisma 03-08-13 13:31

For tida går det mye i Tassen-bøkene.... Tassen på stranden er definitiv ikke det samme som Kafka på stranden! :D

glitter80 07-08-13 22:56

Honningfellen av Unni Lindell. Har nettopp lest Jørn Lier Horst sin " jakthundene". Gode bøker. Den neste blir Jo Nesbø " politi"

Carisma 07-08-13 23:07

Blitt anbefalt og anskaffet Flink Pike av Gillian Flynn. Mangler bare å få begynt på den....

Chamomilla 07-08-13 23:11

The Happines Project :p

vaskeklut 07-08-13 23:13

"Managing PCOS for Dummies" :cool:

amritam 08-08-13 08:41

Dead ever after av Charlaine Harris. Siste boka om Sookie.

Cho 15-08-13 07:54

Vannmelonen av Mery Keys

mereo 15-08-13 09:54

Akkurat ferdig med Miss Peregrine's home for peculiar children. Begynt på The Old man and the sea.

Ziltoidia 17-08-13 22:12

Er i innspurten av Stalins Kyr av Sofi Oksanen og beveger meg saaakte gjennom The Fall of Hyperion av Dan Simmons.

mereo 22-08-13 07:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1452854)
Leser forøvrig "Hundreåringen som klatret ut av vinduet og forsvant" av Jonas Jonassen(?)

Jeg fikk rare blikk på legekontoret da jeg leste den og lo høyt!

vaskeklut 22-08-13 13:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mereo (Innlegg 1455550)
Jeg fikk rare blikk på legekontoret da jeg leste den og lo høyt!

Haha, den er jo råbra :D

Nå leser jeg Gravlunden i Praha :)

Carisma 22-08-13 14:00

Akkurat ferdig med (lydboka) Den elskelige Giftbalndersken av Aato Paasilinna. Helt grei, men jeg får ikke helt taket på han jeg.... Flere har skrytt bøkene hans opp i skyene og sambo er kjemepefan, men jeg er mer sånn "nja...". Er "hundreåringen..." i samme stil? Fikk inntrykk av det da jeg begynte på den, så jeg kom liksom aldri helt i gang.

Photobscura 22-08-13 19:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1455600)
Nå leser jeg Gravlunden i Praha :)

:hearts: Den leste jeg faktisk da jeg var i Praha. :D Uten at den handler så mye om byen, forsåvidt.

Akkurat nå har jeg brukt noen dager på å male en svær bokhylle, og underholdt meg med Joyland av Stephen King på lydbok.

vaskeklut 22-08-13 20:50

Carisma: aaner ikke. Aldri lest noe av ham.

Bønna200 22-08-13 20:54

Denne sommeren har jeg underholdt meg selv med husmorporrrrrrrno. :p Lest alle Fifty shades og er nå snart ferdig med andre bind i Crossfire. Og jeg skal stå fram og si det: Jeg likte alle bøkene! :D Men jeg synes forfatterene rota seg godt bort innimellom, da...
Så mye erotikk var det jo heller ikke i Fifty Shades. Det går mer på det psykologiske spillet, synes jeg. Og det var mye spenning store deler av bøkene. :)

Skulle begynne på Politi i går, men gubben har for en gangs skyld rydda og den er vekk. :veitikke:
Håper den kommer fram snart, så jeg rekker å lese den før lånetida går ut... :o

langaard 22-08-13 21:28

Boka: Endelig røykfri ligger klar :confused:

TrillTrall 22-08-13 21:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1455601)
Akkurat ferdig med (lydboka) Den elskelige Giftbalndersken av Aato Paasilinna. Helt grei, men jeg får ikke helt taket på han jeg.... Flere har skrytt bøkene hans opp i skyene og sambo er kjemepefan, men jeg er mer sånn "nja...". Er "hundreåringen..." i samme stil? Fikk inntrykk av det da jeg begynte på den, så jeg kom liksom aldri helt i gang.

Jeg er helt enig med deg og har samme oppfatning av både Paasilina, Hundreåringen og Erlend Loe. Jeg ser humoren i bøkene og skjønner at en del synes det er morsomt, men det fenger rett og slett ikke meg.

Cuddy 23-08-13 13:55

Sandmannen av Lars Kepler.

Elsker Kepler bøkene

langaard 23-08-13 14:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1455622)
Boka: Endelig røykfri ligger klar :confused:

Blir en krim istedet:D

Bønna200 31-08-13 19:16

Politi. :)

Pearl 31-08-13 19:30

Game of Thrones

Photobscura 31-08-13 19:38

Presten av Hanne Ørstavik, til forelesning i samtidslitteratur neste uke. Tenk at de setter henne på pensum, igjen! Noe så tomt og døvt. :rolleyes:

amritam 02-09-13 13:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1456651)
Presten av Hanne Ørstavik, til forelesning i samtidslitteratur neste uke. Tenk at de setter henne på pensum, igjen! Noe så tomt og døvt. :rolleyes:

Jeg føler med deg!

amritam 02-09-13 13:20

Har akkurat lest Fasandreperne. OK men ikke særlig mer enn det.

TrillTrall 02-09-13 15:20

"Orkideens hemmelighet" av Lucinda Riley. Jeg har likt veldig godt det andre hun har skrevet, men denne er litt drøyere å komme inn i synes jeg...

Photobscura 02-09-13 15:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av amritam (Innlegg 1456871)
Jeg føler med deg!

Takk! :D
Snart ferdig. Neste bok på pensum på dette emnet er den første Min Kamp-boka av Knausgård. Bare elendighet, vettu. :p

Ziltoidia 02-09-13 21:28

Leste nettopp ut Tusen Strålende Soler. En knakanes bra bok!

vaskeklut 04-09-13 09:21

Akkurat nå leser jeg Askepott av Kristina Ohlsson!

Rin 04-09-13 11:04

Jeg har et tegneseriekick og leser gjennom The boys, og så litt i boka Lykketyvene (Torkil Brekke) sånn innimellom :p

amritam 04-09-13 15:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1456882)
Takk! :D
Snart ferdig. Neste bok på pensum på dette emnet er den første Min Kamp-boka av Knausgård. Bare elendighet, vettu. :p

Den har jeg ikke lest, men har ikke lyst heller :p Håper du snart får noe bedre å lese!

amritam 04-09-13 15:53

Pianostämmaren av Stefan Tegenfalk. Endelig kom den i pocket - jeg liker Tegenfalk.

Photobscura 04-09-13 15:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av amritam (Innlegg 1457070)
Den har jeg ikke lest, men har ikke lyst heller :p Håper du snart får noe bedre å lese!

Knausgård er jo på ingen måte dårlig. Har lest de to første bøkene hans (Ute av verden og En tid for alt), og de er aldeles glitrende. Bare kjenner på at jeg kvier meg for akkurat denne, ettersom så mange sier at den er delvis fryktelig klein, og så er det all denne overeksponeringen som gir litt sånn sprikende forventninger (så får jeg se om det fører til at jeg leser resten senere ...)
Neste bok på pensum (nordisk samtidslitteratur 1990 - i dag, om noen lurer) etter det er Karl Frode Tillers Innsirkling I. En forfatter jeg ikke har noe forhold til.
Akkurat nå leser jeg diktanalyseteori fra tredvetallet. :p

amritam 04-09-13 16:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1457072)
Knausgård er jo på ingen måte dårlig. Har lest de to første bøkene hans (Ute av verden og En tid for alt), og de er aldeles glitrende. Bare kjenner på at jeg kvier meg for akkurat denne, ettersom så mange sier at den er delvis fryktelig klein, og så er det all denne overeksponeringen som gir litt sånn sprikende forventninger (så får jeg se om det fører til at jeg leser resten senere ...)
Neste bok på pensum (nordisk samtidslitteratur 1990 - i dag, om noen lurer) etter det er Karl Frode Tillers Innsirkling I. En forfatter jeg ikke har noe forhold til.
Akkurat nå leser jeg diktanalyseteori fra tredvetallet. :p

Jeg har ikke lest noe av Knausgård, men jeg tror ikke akkurat han er dårlig. Det er bare det at jeg ikke akkurat har fått lyst til å lese Min kamp etter det jeg har hørt om den. Litt som dine forventninger, kanskje. Hvis jeg skal lese noe av ham en gang, så blir det nok en av de andre. Men si gjerne ifra hvis han overrasker positivt ;)

Bønna200 04-09-13 20:35

Flink pike av Gillian Flynn. :)

TrillTrall 04-09-13 20:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1457097)
Flink pike av Gillian Flynn. :)

Hva synes du om den? Jeg begynte på den, men klarte overhodet ikke å komme inn i den, det ble alt for forvirrende med de to fortellerstemmene. Jeg har jo lest andre bøker hvor det har fungert helt fint, men i denne boka funket det ikke for min del.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.