![]() |
Sv: Takknemlighetsdagbok
Jg er takknemlig for:
*At jeg fikk med meg AHA konserten på lørdag. Den var Råbra! *At jeg fikk kjørt tur igår m mannen, svigermor og svoger'n *At jeg fikk servert en deilig middag hos farmor og farfar :) *At jg er i full gang m fysioterapi *Alle fine vennene mine <3 *At jg begynner å skjønne mer av mattematikken! |
For en genial tråd.
Jeg er takknemelig for: 1. Familie og venner. 2. En fantastisk mann som har komt inn i livet mitt på en uventet måte 3. For at jeg endelig tar helsa mi og alvor og forsetter på lavkabo etter 2 mnd. 4. For en fantastisk flott høst med sol og klar luft. |
Jeg er takknemlig for at jeg våkner hver morgen med et smil :D
|
1. Jeg er takknemlig for å ha varmt kontor
2. Jeg er takknemlig for Pepsi Max mot søtsug 3. Jeg er takknemlig for en kropp som jobber med meg 4. Jeg er takknemlig for at jeg er så heldig at jeg får omringe meg med hester flere dager i uken 5. Jeg er takknemlig for menneskene på dette forumet som deler sine hemmeligheter, oppskrifter, solskinnshistorier, nedturer, og ikke minst de som deler en skulder når det butter imot for noen. Fin gjeng! :o |
I dag er jeg takknemlig for at det var kø på Carl Berner og jeg ikke rakk treninga, for det ble en fantastisk tur i Svartdalen i fakkellys i stedet! :hearts:
|
Eg er så takknemlig for:
* det er mandag og ny uke idag. * eg har verdens flotteste mann * eg har verdens beste unger * eg fant igjen lavkarbo-livsstilen * livet mitt * snart ferdig med eit studium og klar for neste * reparert taket mitt iløpet av denna uka * forumet her og all støtte og gode råd ein kan få her inne :) |
Etter noen år med evakuering,flyttet 5 ganger på 2 år,vesla fikk diabetes på en brutal måte ,kan jeg endelig se positive ting i hverdagen ! :D:D:D
Mannen min som støtter meg i alt det sprøe jeg finner på og som har vært ved min side uansett hva som har skjedd. Datteren min som lyser opp hverdagen min med sitt skjønne smil og vesen. Bedriften min som bygger seg opp hver dag og alle de trivelige menneskene som kommer innom ! Glad i meg selv begynner jeg og bli,ser meg i speilet hver dag og sier at dette kan du! Livet er fint nå!;) Lavkarbo.no med mange mennesker som hjelper til og gir råd når det blir litt vanskelig , tusen takk alle sammen !:) |
:)For alle fine menneskene her inne
:)For gode kollegaer :)For gode og interresange brukere :)For at vekten endelig går nedover :)For familien min |
1 At jeg har fått en så nydlig datter
2 At jeg skiftet jobb,slik at jeg får mer overskud til min datter og mann 3 Stilheten akkurat nå 4 Mammaen min (hadde ikke klart meg uten henne) 5 Lavkarbo.no |
Jeg er takknemlig for:
* Mine tre flotte gutter som endelig sover søtt * At jeg er ferdig hos tannlegen i dag som jeg har gruet meg så utrolig lenge til. * At jeg har verdens beste mamma som ville bidra litt på tannlegeregningen. * Huset vårt som vi flyttet inn i for snart 8 mnd siden |
Min takknemlighetsliste:
a) At jeg kan spise meg mett hver dag, at jeg har rent vann i springen og at jeg har en bedre forståelse for hva kroppen min trenger. b) At jeg kan ringe mine foreldre, besteforeldre, søsken og venner når jeg trenger back-up, motivasjon, trygghet og kjærlighet c) At jeg har vært på den reisen jeg trengte for å bli ajour med tiden og alderen min; erfaringer, beslutninger og resultater - på så mange aspekter av livet. d) At jeg trives med meg selv på et helt annet nivå enn tidligere. Tryggheten finner jeg i meg selv når jeg absolutt har kniven mot strupen. e) At jeg har lært å utnytte de rette ressursene rundt meg for å få framgang i livet; skolen, forumet og meg selv. Jeg er forandringen jeg trengte. |
Jeg er taknemlig for
-at kroppen endelig skjønner sitt eget beste -at jeg merker minst like mye psykisk som fysisk (selv om det er ganske skremmende også) -at jeg finner igjen meg selv bit for bit - at jeg har oppdaget yoga -at kjæresten min har vært med meg i den fasen av livet mitt jeg er i ferd med å legge bak meg. Så vil tiden vise om han blir med over i den neste. :o |
Jeg er takknemlig for:
*støtten jeg fikk her inne da jeg hadde en vanskelig uke forrige uke, NÅ er jeg på rett spor igjen:D *de herlige barne mine <3 *for at mannen min er som han er :love: *bila mi ;) *at vi har penger så vi klarer oss bra:rolleyes: |
Jeg er takknemlig for
♥ varmt vann i dusjen ♥ mørketida ♥ fastlegen min ♥ jobben min |
Glad dag :)
Jeg vil bare dele dette om hva lavkarbo har gjort for meg på bare få dager: Jeg har endel sykdommer,som har ført med seg endel småplager i hverdagen, dette er allerede mye bedre: - utslett på kroppen har minsket :) - leddene mine føles ikke så vonde :D -ikke så slapp :D - første menstrasjonsdagene slapp jeg å ligge i sengen,jeg gikk til og med en liten tur med hundene!!! (helt utrolig) :D :D Nå er jeg tilhenger/"frelst" av tankens kraft og det positive generelt,men dette er flottflott :D Håper alle får en finfin fredag! Klem til de som vi ha :p fra "ny" =) |
Jeg er takknemmelig for at
- legene endelig klarte finne ut hva som feiler meg og at det finnes en måte å fikse det! :heia: - legene MINE har fått ut fingern og skaffet vikar for meg mens jeg er borte slik at damene som er igjen på jobb ikke sliter livet av seg. - :love: sambo :love: er så gullegod!! - ungene har begynt å ta litt mer ansvar hjemme siden jeg ikke makter så mye lengere. Det var på tide de begynte med det da; de er 13, 15 og 17 år gamle og kan knapt vaske opp!! :eek: |
* At vi etter først å ha seriøst lett hele familien i :alle klær, vesker,skap etter ventoline til minstejenta og IKKE funnet noenting:eek:faktisk via via folk fikk tak i en sykepleier med astmabarn selv-så vi får en diskus:D.Ord kan ikke beskrive hvor lettet jeg er!!! Vi snakker mandag eller tirsdag før vi får tak i på apoteket:eek:Takk for snille mennesker-de finnes!
* At jeg gjorde ferdig bakingen til bursdags selskapet i går, så jeg ikke måtte gjøre det i dag, nok å gjøre før noe slikt likevel.:) *At det finnes så mange flotte folk her inne! |
I dag er jeg veldig takknemlig for at det er nydelig vær ute! :)
|
Jeg er veldig takknemlig for min snille og gode kjæreste som jeg skal bli gammel sammen med. :) Og for to friske og flotte unger, den ene sånn litt mot alle odds, men frisk som en fisk i dag. :)
Og for at sola skinner akkurat NÅ! :D |
Drar denne tråden ut av mørket og blåser støvet av den!
Jeg er takknemlig for: -At jeg tross alt bor i Norge hvor jeg har frihet og muligheter -Foreldrene mine som elsker meg og stiller opp for meg det de kan -Vennene mine som jeg har tillit til og kan være ett hundre prosent meg selv med -Våren! Enn om den har hatt en sped begynnelse, så er det en ny start i emning -Dette forumet, hvor jeg kan snakka meg i hjel om helse og kropp og what not, og folk relaterer! |
Oi! Flere som hadde samme tanke som meg i dag! :)
|
jeg er så inderlig takknemlig for
-min friske lille jente på 2 år som , beklager klisjeen, VIRKELIG er min solstråle, hun får meg ut av gravidehormondepresjonen hver gang den blir for heavy. -at jeg har verdens sterkeste, snilleste, flinkeste kjæreste som gjør alt jeg ber ham om -gamle hundeskinnet på 14 år som fortsatt holder koken, trøster meg når jeg er deppa -at vi har et gammelt slitt hus med feil og mangler, men som allikevel er et utrolig godt hjem fyllt med kjærlighet -verdens beste foreldre som alltid stiller opp så godt de kan, til tross for sviktende helse -soooola :) -bare 6 uker igjen til lillemor kommer ut og hilder på oss, gleder meg så utrolig mye! -bare 6 uker igjen til jeg kan ta meg et glass røøøøødvin, håhå! Ja vi har det godt dere :) |
Jeg er særdeles takknemlig for dette forumet og for alle de utrolig flotte og inspirerende menneskene her inne !
|
- Jeg klarte å komme meg ut å gå en tur idag. Formen (dagen derpå) ble mye bedre etterpå.
- Jeg har nye sko - Jeg er slankere enn før - Jeg er i ett miljø med gode venner og folk som respekterer meg. - For at jeg har alle mulighetene jeg har. |
På tide å ta opp denne igjen..
Jeg er glad og takknemlig for: 1. Den vakre kjæresten min. 2. Påskas ene fridag, med fantastisk sol på seg. 3. Årets første soft-is med mine to vakre. 4. Den fine, store hagen vår med så masse potensiale. 5. For noen flotte dager med ødelagt trådløstmodem. Livet er godt uten enkel tilgang internett også gett! |
I dag er jeg glad og takknemlig for:
1. Det utrolig deilige været. Blir varm i både kropp og sjel av det. 2. God påskekrim. 3. Helligdagstillegg på en fantastisk, herlig jobb. 4. For at jeg har vært ille flink med maten og er på vei til å nå målet mitt. 5. Min vakre, fantastisk Emma som har tusla rundt i bare bleia, spist grillkull og gått rundt og sagt "pupp" "pupp" "pupp" hele formiddagen:love: |
For en fantastisk tråd!
Jeg husker jeg så den Oprah-episoden og lagde en egen dagbok hvor jeg hver kveld fra sengen min, skrev ned 5 ting fra akkurat den dagen, eller generellt. Det er jammen mange år siden! Jeg er så glad for at jeg fant denne tråden. Nå kommer det: 1. At jeg har truffet mannen i mitt liv og allerede hatt to lykkelige år med han. Må de neste årene gå saaaaaaaaaakte :D 2. VÅR! 3. At jeg er så heldig at jeg romslig økonomi. 4. Jeg er så takknemlig for at jeg har en fantastisk og trygg mann å ligge inntil hver eneste natt. 5. For den "friske" kroppen min :) åhhh. Sukk! :D |
1. Alle penga jeg har tjent i helgen:p 2. Ramlösa med vannmelonsmak. Mmmnamnam. 3. Kjærsten min som er så vakker i dag:love: 4. At Emma sovna så fort hun traff puta. Det var godt for et mammahjerte som er sliten etter jobbhelg.. 5. At jeg har uendelig mange bukser i størrelse 44 i skapet. 10 kilo ned så kan jeg fråtse i bukser. |
1. Gode venninner
2. Rosévin i parken i sola :) 3. sjokolade 4. Frokost med kjæresten i sola på terassen mot stille bakgård midt i Oslo 5. Vann generellt: drikkevann, vann i springen, kaldt vann, vann i dusjhodet, vann i do :) Heldig er vi! |
1. At jenta mi har verdens beste pappa som finner på masse med og for henne. 2. At jeg snart er ferdig med det første året på sykepleien og at jeg har klart å jobbe fullt ved siden av. 3. Chili con carne:sikle: 4. Min egen evne til å ta tak når ingen andre gidder. 5. For at jeg vet at alt ordner seg, på et vis. |
Nå om dagen er jeg evig takknemlig fordi jeg har gått til akupunktur med allergien min! Merker ikke det dugg.
|
Jeg er takknemlig for at babyen min har verdens beste pappa!
|
1. Gåturar i regnet med hunden
2. Haustdagar i fjellet med fikestang 3. Hjelpsomme foreldre 4. Gode bøker 5. Sambuar som lagar middag til meg og ryddar kjøkkenet ein gong i blandt |
Så fin tråd!
Må bare skrive her jeg og! =) 1. Den nydelige, snille kjæresten min! 2. Mamma, pappa, søster og svoger. De stiller opp og hjelper meg, selv når jeg ikke ber om hjelp. Mamma hører alltid på når jeg klager, og snur det til noe positivt! Fantastiske Mamma!! Og min søster som har gitt meg 3 nydelige tantebarn som jeg elsker over alt på jord!! 3. At vi lever i et velferdssamfunn hvor det er lov å være syk, uten å bli økonomisk ruinert! 4. Vann! At vi har vann i springen, tenk så priviligerte vi er! At regnet plasker ned fra himmelen. ( Jeg elsker regnvær! ) Havet, elver, små bekker. Vann er fantastisk, og vi består av ca 75% av det. =) 5. At jeg klarer å se gleden i de små tingene i livet. Det er så deilig å oppleve lykkerus av noe så enkelt som å finne en stilig duk jeg har råd til, se et lite piggsvin i grøfta når jeg går tur, at kjæresten går å henter noe til meg jeg vil ha, uten at jeg spør, oppdage at jeg har noe gød mat gjemt bakerst i frysa en dag lommeboka tvinger meg til å spise det jeg måtte finne hjemme. Slike ting. =) |
Nå må jeg innrømme at jeg ikke har lest hele tråden :o Har kke tid akkurat nå, men ble så glad da jeg oppdaget den at jeg bare MÅTTe henge meg på!
Jeg er takknemlig for: 1. All støtten (og skryten) jeg har fått av familie og samboer etter at jeg begynte på LCHF i august 2. At jeg er sunn og frisk til tross for litt (ikke mye lenger! Hurra!) overvekt 3. At barna "mine" på barnehjem i Kenya tross alt har tak over hode og mat på bordet nesten hver dag 4. At venninnen min fødte en frisk og sunn liten gutt 5. At kroppen min er så fornøyd med LCHF at den har gitt slipp på over 7 kg Ikke nødvendigvis i den rekkefølgen :p |
I dag gleder jeg meg blant annet over vedovnene våre (4 stk) hadde vi ikke hatt dem tørr jeg ikke tenke på strømregningene. At svigers eier skog som vi med å hjelpe til å hugge og kappe ved, får gratis ved fra! Takk og lov for det!:rolleyes:
|
-Å ta en kaffe i sola med venninna mi
-Å finne en mørkerød neglelakk som ikke kosta ørtifjorti kroner! Har lett i en evighet etter at Depend tok sin helt perfekte av markedet |
er så utrolig takknemlig for at jeg endelig har en lege som intresserer seg for lavkarbo, og ikke mener at lavkalori og høykarbo er veien til frelse!!
og som tar meg seriøst, og faktisk vil hjelpe meg, med oppfølging og generell intressere for hvordan jeg har det :D |
-Jeg er takknemlig for å kjenne folk som tar seg bryet med å lage en bitteliten filmfestival på Schous plass med fokus på at det faktisk finnes folk i denne byen, dette landet, her i verden som i kveld ikke kan gå hjem og pakke seg inn i pledd fordi de fryser, sånn som jeg kan ... :o
|
Jeg er takknemlig for at alle buksene mine som har ligget i skapet i mange år passer, etter bare 6 uker på LCHF........
(Bare det er in med bukser med sleng i :) :) :) ) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54. |