![]() |
Bil..
Jeg kunne sikkert hatt en nyere bil også.. Men først og fremst ønsker jeg meg at samboeren min tar lappen. Han sier at han skal gjøre det, men jeg tror mindre og mindre på det. Han hadde ikke trengt å ta lappen enda heller, bare han hadde giddi å øvelseskjøre. For da kunne jeg ha sluppet å kjøre hver gang.. Også kunnne vi dratt på besøk til foreldrene hans (8-10t kjøring) uten at jeg måtte kjøre hele veien.. Allltid!
|
Ikke har jeg lappen og ikke har jeg bil... Syntes det var dumt at alle skulle ha lappen og kjøre rundt i forurensende blikkbokser da jeg var 18. Nå skulle jeg gjerne hatt lappen, men hadde jeg hatt så mye penger hadde de nok gått til noe helt annet... Forresten bor jeg nesten midt i sentrum og kan gå eller ta trikken dit jeg skal - og det er UTROLIG greit å aldri bli bedt om å kjøre fra fest og måtte sitte og ikke drikke vin... :D
|
1 Vedlegg
Har også en bilhistorie:
Jeg var 18 eller 19 år den gangen, og var på biltur med kjæresten. Det var sent om kvelden, og jeg satt og slumret litt. Plutselig våkner jeg av et smell idet vi treffer fenderkanten med sida på bilen. Det viste seg at sjåføren hadde sovnet! Det morsomme med historien er hans kommentar og lange tryne når han skjønte at jeg også hadde sovet, noe sånt som: "Sov du også:eek: " Gadd ikke få dårlig samvittighet, jeg var jo tross alt passasjer:rolleyes: Legger ved litt visuell humor også jeg. |
Jeg har nok et helt annet forhold til bil skjønner jeg..... Mannen min jobber med bil, og jeg har fått streng beskjed om å ikke bli "glad i bilen min" - for bilene mine selges jo rett som det er føles det som.
En gang ved middagsbordet fikk jeg beskjed om at mannen min måtte bruke bilen min på jobb neste dag. "Å, hvorfor det?" spurte jeg. "Skal levere'n" svarte han. "Å, på service?" spurte jeg. "Nei - solgt'n!" Et par dager senere fikk jeg lånepapirer til signering i posten......hadde visst kjøpt ny bil også jeg.... :eek: |
Å - du er heldig du Fedonisten. Mannen din selger biler han - min bare kjøper han :rolleyes: . Nei forresten han solgte en i går, kom en fyr med noen tusenlapper på døra når bare jeg var hjemme. De pengene trengte vi og er selvsagt konfiskert så de ikke går til enda flere biler enn "bare" de tre vi nå har igjen. :D
marianne |
1 Vedlegg
Jeg er helt uten bil for tiden jeg. Ødela motoren for et par måneder siden. Venter på ny, og ruller igjen sannsynligvis om et par uker. Skal bli godt det da, for det er litt tungvint å børe alt jeg skal ha i hus på ryggen. Spesielt nærmere jul hadde det blitt litt vel slitsomt, da skal man jo som regel ha litt ekstra i hus også....
Nei, nå er det på tide med en vitsetegning eller noe lignende igjen, får se hva jeg finner... Denne bør absolutt klikkes på, for da får den "liv":o Skal forresten forestille den mannlige hjerne:p |
Å huffameg og huffameg!
Jeg er så lei så - drit! For alt er bare snørr og møkk i dette huset mit(t) Hvis alle ryddet etter seg så ville alt bli bra. Da ville også "noen" få en kone som var gla' Rart hvor lite koselig det kan være å komme hjem etter en dag hjemmefra gitt..... :mad: |
Nå skal jeg komme inn her og snakke om alt annet enn bil... Nemlig lego. :D
Det er utrolig hvor mange kunstverk en kan få til med lego. :ja: En dag så tror jeg kansje at jeg skal åpne kunstutstilling, - eller søke jobb i legoland! :p Ja,- sånn hvis ikke jeg blir lei av at jeg aldri får fullført prosjektene mine da... For sånne små poder på snart tre,de synes det er knall å rive ned de.... :rolleyes: |
1 Vedlegg
Jeg er ikke helt ferdig med temaet bil jeg altså, det er derfor jeg gjør noe drastisk for å få komme til med nytt innlegg.
Synes bare dette bildet var litt stilig. Fikk det i en serie for hvordan en ideell verden kunne sett ut gjennom en kvinnes øyne. Vi tåler å bli harselert litt med, gjør vi ikke det jenter!? |
Advarsel - Dritt Snakk !!!
Jasså, Nalana er alene og vil ha selskap i 1000-tråden. Også kommer det ingen ??? Etter ALLE de meldingene du har lagt inn i dag ?? Hva skal jeg skrive om da ? Noe dritt kanskje ?? Har vært og kjøpt Herba Plus Urilan og Lax Plus i dag. Skal ta en liten tarmrens hadde jeg tenkt. Alt slagget i tarmene har godt av å fjernes innimellom. Av erfaring forbrenner min kropp av en eller annen grunn bedre og mer - OG utnytter næringsstoffene bedre etter en slik kur. Det er 1 år siden sist. Da forsvant det mye :p ..... Så neste uke kan det bli gøy å være på jobb.......oooooooops :o
|
Jeg skulle gjerne bidratt til 1000-tråden, men jeg er så sliten og tom i hodet at jeg ikke finner på noe å skrive om bortsett fra at jeg egentlig skulle vært hos en venninne og malt taket i stua hennes før innflyttingsfesten i morgen... men hun får hjelp av andre så jeg tror det går bra at jeg bare tar en Paracet og slenger meg ned i sofaen...puh...
|
1 Vedlegg
Jeg har oppnådd det jeg ville, nemlig å få postet bilbildet Nille:D
Ellers var det jo litt morro å innom så mange journaler på en gang. Håper jo det ble tatt med godt humør, selv om det ikke har gitt så store resultater. Det er som Nille nettopp sa i en annen tråd Scilla, at det skal være morro å være her, og ikke noe press. Hvis jeg eller andre presser litt innimellom, så er det nok mest for gøy:p Fant ikke noe gøy å legge ved nå, men fant en bilde av en Sphynx som ikke ble behandlet så bra:mad: Det er en slik katt jeg har, som jeg av og til kaller terapeuten min, men jeg kan forsikre om at den ikke blir behandlet på dette viset:rolleyes: |
Jeg følte meg ikke presset, Nalana, bare skrev om det eneste jeg kunne komme på akkurat da, men må innrømme at jeg ble litt mystifisert av den meldingen du skrev i journalen min og alle de andres, en annen ting som mystifiserer meg er denne dyregåten du driver og holder igjen svaret på, grunnen til at jeg skrev puh i forrige innlegg er at jeg skrev en lang setning i det, og denne ble enda lengre! :D
|
Jeg har en tendens til å si og skrive: fsjempli. Noen la kanskje merke til det på et vorspiel tidligere i uka :rodme: - og jeg har lurt og lurt på hvor jeg har det fra. I bilen i dag satt Andrea og jeg og hørte på barne-CD, og DA HØRTE JEG DET!!!
.....fsjempli en som er sur og lei...... Trallalalala.... Noen som vet hvilken barnesang det er fra? |
Ok, Scilla, jeg skal gå inn i den dyretråden å se om kreativiteten har vært god nok, og at den har fått nok oppmerksomhet til at jeg kan avslutte den. Men hva får deg til å tro at jeg vet hva slags dyr det er:confused: :D
Jeg bare fant et bilde av noe rart som jeg ikke skjønte hva var for noe jeg, og så tenkte jeg kanskje at det var noen her som hadde sett et sånt dyr før, og kunne fortelle meg hva det var:p ;) |
ER jeg en god mor i dag eller ER jeg en god mor? Jeg må samle på slike følelser. Nok av de dagene jeg føler meg som en elendig, sliten mor.
Vi har hatt en LANGSOM dag. Ingen aktiviteter, bursdager, besøk eller annet. Vi lå lenge, og spiste tacosalat til frokost. Jeg ryddet her mens barna lekte med lego (papsen på elgjakt). Så reiste vi og handlet diverse, og vi spiste lunsj på café. Så har barna lekt ute i skogen "vår", mens jeg har gjort unna mer inne. Nå sitter de i badekaret, uten taklampa på, bare masse stearinlys, badebobler, Herborg Kråkevik på cd-spilleren og blåbærjuice i høye glass med sugerør. De koser seg glugg i hjel. Etterpå skal vi klippe negler, smøre med krem, føne hår, sette på pysjen og spise ostesufflé. Ekte jentedag! Og til slutt skal de krype fornøyde i seng på nyvaskede rom med rent sengetøy. Dette er LYKKEN! :) |
Nå har jeg faktisk lest alle innleggene her - fra begynnelse til slutt!
Jeg lovte meg selv da jeg begynte å lese, at jeg ikke skulle skrive noe her før alt var lest. Og det tok noen dager det, gitt... Alt jeg har ledd og humret og fnist mens jeg har lest! Dere er jo aldeles klin gærne - heldigvis!:D Og så viser det seg at det er faktisk ikke noe problem å få over femti ord selv om man absolutt ikke har noe fornuftig å si. |
1 Vedlegg
Ja, bare se her. Ikke et eneste fornuftig ord, vil bare si at det er beundringsverdig av deg Karin. Det prosjektet måtte jeg gi opp, men tror ikke jeg har gått glipp av så veldig mange sider, men sikkert mye morro:(
(OOps, det manglet visst noen ord her:eek: ) |
Jeg har 3 ganger i mitt liv (Alle gangene i løpet av de to siste årene) opplevd å "se" ting som har skjedd like etterpå. Her er hva som skjedde:
Vi giftet oss 6.juli 2002. Et par uker senere får gubben en telefon fra lærermesteren sin den gangen han var lærling. Han gratulerer og ber om å få adressa vår, fordi han skulle sende noe... Det gikk 4mnd. uten at vi hørte noe mer fra Magne, som han heter... Vi hadde besøk av svigermor og svigerinna mi. Sitter å jatter og sladrer litt i sofa'n. Klokka er rundt 16.00. Så forteller jeg dette: "Vet dere hva? For flere måneder siden ringte Magne hit, og ba om adressa vår, han skulle vist sende en gratulasjon eller noe... Det er merkelig vi ikke har fått noe enda...." SÅ! Går det ikke mer enn 1 minutt, det ringer på døra... DER står en mann fra Blomsterbinderiet, men en levering til "herr og fru G............. " Det var blomster fra Magne! Det var skikkelig ekkelt! Episode to var slik: Det var 4 uker siden jeg hadde født Hedda. Telefonen ringte, det var ei fra Barselgruppa jeg gikk i da Linnea ble født. Hun gartulerte med vel overstått fødsel, og sa at alle jente fra gruppa til Linnea hadde lyst til å komme på visitt. Jeg inviterte dem hjem 3 dager senere. Mens jeg står å lager kaker (for øvrig snickerskake og gulrotkake, bare kalorier!!!) tenker jeg litt på alt og ingenting. Også begynner jeg å lure litt på dette: Dersom noen av de andre på barselgruppa skulle få et barn til, hvem skulle det vært da tro....? http://www.nybaktmamma.com/plassen/i...ies/undrer.gif Alle de andre har to barn hver, så det var jo sansynlig at en eller flere av de ville ha flere barn.... Også ser på en måte for meg Venke som gravid igjen... Senere på dagen, sitter vi å åpner pakker, spiser kaker og sladrer som vanlig... Da merker jeg at Venke og Wenche sitter å fniser og dulter borti hverandre... "Si det du...!" Nei, kan ikke du si det da?" osv.... Jeg fikk en forferdelig følelse inni meg, for da bare VISTE jeg at det jeg hadde sett for meg tidligere på dagen kom til å skje nå.... "Ok da, jeg er GRAVID!!!" Jeg måtte jo bare gratulere og virke blid og glad, men det var så vemmelig! Jeg som bare noen timer før hadde tenkt tanken.... http://www.nybaktmamma.com/plassen/i...ies/nemlig.gif Her kommer episode 3: Et vennepar av oss reiste i all hemmelighet til Syden å gifta seg!! http://www.nybaktmamma.com/plassen/i...lies/mumle.gif http://www.nybaktmamma.com/plassen/i...milies/sur.gif Dagen etter at de hadde reist, dumpa det ned et brev i postkassa. Hvor de fortalte hva som var på ferde... Gutta ble jo selvfølgelig fly forbanna! Ikke det at de ikke unnet gutten å gifte seg, men fordi han hadde sneket seg unna utdrikkningslaget!!!! http://www.nybaktmamma.com/plassen/i...lies/mumle.gif (Jeg var litt småskuffet over å gå glipp av det hele da.... Men selvfølgelig glad på dems vegne) Gutta bestemte seg for å finne på noe kødd til de kom tilbake fra ferien 14 dager etterpå. De diskuterte i lange tider, og kom frem til at de skulle ommøblere huset, sette frem all julepynten. Og ikke minst fylle opp huset med tomme øl og sprit flasker! Dagen før de skal hjem er kommet og gutta drar avgårde. Jeg sitter hjemme for meg selv å lurer på hva de finner på og hvordan det ser ut der. Gubben min tok med seg digitalkamera, og sa jeg skulle få se når han kom hjem, hva de hadde gjort der. Så får jeg en ide! Jeg synes det ville vært morsomt hvis de tok artige bilder av seg seg, og bytta ut alle bildene på veggen med disse!! http://www.nybaktmamma.com/plassen/i...es/skratte.gif Så jeg ringer gubben for å nevne det og spørre hvordan det går! Joda, da fortelle gubben meg at de har gjort akkurat det jeg hadde tenkt til å tipse han om!! Jeg ble nesten redd jeg! Trodde først at han bare kødda... Spooky...... |
Jeg tror sånt er ganske vanlig, men noen ganger skjer det i situasjoner som vi tenker mer over enn andre. Jeg har det sånn med folk jeg ikke har sett på lenge jeg. Ofte folk jeg nesten har glemt fra barne-/ungdomsskole osv som jeg ikke har sett på årevis. Plutsleig kan de dukke opp i tankene mine, eller i en drøm. Som regel går det bare noen dager før jeg enten møter de, eller hører et eller annet om de (fått barn, flytta e.l) gjennom andre. Jeg tror jeg kan si med 99% sikkerhet at det aldri har slått feil. Når jeg plutselig uten gunn begynner å tenke på en gammel kjenning kan jeg regne med å møte de om ikke lenge.
|
Sitat:
|
Skal en telle må man faktisk tenke også .... noen som vet hvor lett det er i Atkins-tåke????? :confused:
Jeg husker jo snart ikke hvor, hvem eller hva lenger! Gubben min påstår det bare er alderen :eek: Men, jeg er jo bare 18 i hodet mitt, og det er jo ikke noen alder. Phuu, han skal bare tie stille han! Han som trodde han var Jesus her i går - kom hjem med en bitte-litten fisk som skulle mette en hel familie!! Jommen sa jeg smør Satser på at det er nok ord ... greier ikke telle jeg :o |
Takk skal du ha Fedonisten.
Skjønner ikke hva som skjedde jeg, og selv om jeg telte ordene på parkeringsplassen, så ble det bare 47. Nå har jeg skrevet en liten setning til, så nå er det nok, hvis man teller med ordene på parkeringsplassen altså:p Jeg pleier ikke å telle, men har funnet ut at hvis jeg skriver nesten 3 linjer, så er det nok, hvis man ikke bruker veldig lange ord da. |
Nå er jeg litt sånn småsnurt jeg. Her har det vært helg og greier, og jeg som ikke har tilgang til PC hjemme ennå gledet meg som en unge til å lese litt her inne og se alle de oppmuntrende meldingene i min journal. Og der var det EN ny melding, med en hint om å skrive i tusentråden. HMPF!
|
Har det stranda helt her nå da? Ingen aktivitet og ikke noe morro? Hmpf! Jeg har enormt behov for å bli underholdt nemlig, for hvis ikke det skjer noe morsomt som jeg ikke klarer å rive meg løs fra snart - så må jeg nemlig rydde. :eek: Dere kan ikke la det skje - kan dere vel?? :snill:
Så - kom igjen da! :stortsmil |
Jeg synes igrunnen du bare har godt av å rydde litt jeg da... :snill:
Men siden jeg er så utrolig lydig, så gjør jeg som jeg får beskejd om jeg... :cool: Noen som la merke til at det var JEG :cool: som var den som svarte på nalanas journalrunde? :p Og nå er det jammen meg igjen! :D |
Jasså - du er ute etter skryt nå? :p
OK DU er jammen pliktoppfyllende som adlyder hvert minste lille vink DU får her i denne tråden. Og jammen er DU oppmuntrende og flink også hver gang DU gir tilbakemeldinger i våre journaler og skriblerier. DU er jammen flink og snill og grei og søt og god DU, Lise. :snill: |
Nå må jeg bare sjekke om min ticker også virker. Den ble synlig når jeg var inne og endret signaturen min, men nå kan jeg ikke se den i tidligere innlegg. Derfor prøver jeg å skrive et nytt et, og håper min vekt-ticker kommer frem.....
|
:rodme:
---------- Nå sitter jeg her og kjenner på makten jeg har... Makten til å sitte hvilke tråder jeg vil på dagsordenen på fremsiden....:cool: Jeg skriver masse innlegg, og de jeg ikke skriver i, de flyttes nedover og ut av listen... og de nederste på "de siste hundre" dyttes også ut av listen.... Duverden så gøy jeg har det.... :snill: |
Her var Lise og boltret seg over hele forsiden, ja... :D Men poff - så forsvant hun igjen... :nedfor:
Merker godt at folk har kuttet ned på tiden på forumet ja. Så mange har blitt borte på en gang... Jeg savner dere alle sammen... kom tilbake... Lise, HP, MHM, Fedonisten, Carbokiller, Magdalena, Guro, Nille, Nalana, Marianne, Musti, Donjuanwannabe og alle andre... Anne? Er DU her ennå? Halloooooooooooo.... |
Flyr litt til å fra her jeg Scilla ... i dag har jeg kost meg med å lese alle dine positive meldinger til alle rundt om her på forumet. Du har spredd lys og glede her inne i hele dag. Flink er du til å passe på alle sammen her inne :D
Skrivelysten min er ikke på topp for tiden, men det kommer nok. Gleder meg i alle fall veldig til skravel og vin på treffet vi skal ha i januar !!!! |
Oida, nå er jeg her igjen altså! :ja:
*poff* nå er jeg her! :p Jeg også gleder meg til jannuar nå! :D Også tror jeg at jeg er begynnt å bli litt mer klar for å skrive mer igjen nå... Kjennes ut som om det har løsnet litt her. :) Det ble vel 50 ord vel? Ja , tror det... Ikke tell da...:p |
Halloooo Scilla, jeg er ikke så veldig borte. Jeg er stort sett bare borte fra min egen journal og MUP for tiden. Derfor er jeg nesten desto mer andre steder, for jeg har ikke klart å holde meg så mye borte fra forumet som jeg hadde tenkt.
Håper snart å være tilbake i min egen journal også, må få kommet inn i rutine med et spisemønster som tåler dagens lys igjen;) En ting til Scilla, vi skal visst dele rom, vi og Musti. Hvis du ikke har andre planer da.... Tenkte i den forbindelse at vi kanskje skulle utveksle msn-adresser, for du har vel det du også? Send meg gjerne en pm med den:) (hvis du vil da, frivillig det også ; ) |
Koselig å høre, Musti! :klem:
Gleder meg til å dele rom med dere, Musti og Nalana! Jeg har msn jeg! Står på profilen min. Men kan godt sende PM! :) Men nå er jeg så trøtt at jeg ikke greier å skrive mer... greier ikke å telle om dette blir femti ord men det må det da minst være nå... :p Neida, Nalana, har sett at du har vært her altså :) |
Sitat:
:klem: Ååååja, så må jeg jo skrive flere ord, ellers komme HP og sletter meg !! Jeg også gleder meg til januar. Jeg tror ikke jeg skal ta ski med... Lenge siden jeg sto på ski nå,- et par tre år tror jeg. Liker best nedover ski...bortoverski er jo bare strev. Nei, tor jeg satser på SPA opplevelse jeg... Riktig selvpleie. Hva sier du Lise ? Høres det ikke deilig ut med SPA ?? Sånn ja, NÅ ble det 50 ord !!:p |
Var kjempekoselig å se deg, ja Lise! Takk for samtalen :) Må jo si noe her også, så folk ikke tror at jeg overser deg når jeg først har etterlyst deg... :p
Nille - du var jo her tidligere i kveld da, så jeg håper du ikke synes jeg etterlyser deg urettmessig... :o Det er bare at du pleier å være her så mye, så jeg lurte på hvor du var i kveld. Men nå vet jeg jo svaret... maltitol... :eek: |
Trenger ikke pm da Scilla, hadde glemt at jeg kunne finne msn en din i profilen. Jeg går inn etterpå og finner adressen din, og så får du sikkert en henvendelse snart om du vil legge meg til. Da må du ikke avvise meg da, selv om jeg ikke heter nalana der. På msn er jeg registrert med noe så kjedelig som anma-nor:rolleyes:
|
Tja...?
HVILKET KJØNN ER DATAMASKINEN?
En gruppe mennesker (alle menn) mente at datamaskinen måtte være et hunkjønn:
|
Etter å ha jobba med data i noen år har jeg et punkt til som tilsier at de er hankjønn: De kan bare prossesere en ting om gangen. Hvis du gir den motstridene instrukser stopper den helt opp.... :D
Anyway: Mens jeg sto og mikset cottage cheese'n min kom jeg på noe som hvertfall jeg syns er ganske morsomt. I danmark heter cottage cheese faktisk Hytteost! :p Hvis noen lurer på hvorfor jeg mikset hytteosten min er det fordi jeg hater konsistensen, så jeg måtte prøve et tips jeg fikk om å kjøre den i stavmikser til den ble glatt. Det funket! Så nå kan jeg endelig spise den uten å brekke meg... :o |
Det går i data her ser jeg. Her er forklaringen på noe forkortelser:
<LI>PCMCIA = People Can't Memorize Computer Industry Acronyms <LI>ISDN = It Still Does Nothing <LI>APPLE = Arrogance Produces Profit Losing Entity <LI>SCSI = System Can't See It <LI>DOS = Defective Operating System <LI>BASIC = Bill's Attempt to Seize Industry Control <LI>IBM = I Blame Microsoft (or conversely 'I Build Macs') <LI>DEC = Do Expect Cuts <LI>CD-ROM = Consumer Device-Rendered Obsolete in Months <LI>OS/2 = Obsolete Soon Too <LI>WWW = World Wide Wait <LI>MACINTOSH = Most Applications Crash, If Not, The Operating System Hangs <LI>PENTIUM = Produces Erroneous Numbers Through Incorrect Understanding of Mathmatics <LI>COBOL = Completely Obsolete Buisiness Oriented Language <LI>AMIGA = A Merely Insignificant Gamers Addiction <LI>LISP = Lots of Infuriating & Silly Parenthesis <LI>MIPS = Meaningless Indication of Processor Speed <LI>WINDOWS = Will Install Needless Data On Whole System MICROSOFT = Most Intelligent Customers Realize Our Software Only Fools Teenagers |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26. |