Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Togtråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43295)

jegerjenta 10-05-11 14:27

Sv: Togtråden!

Er i jobbevogna foreløpig, men skal avgårde i møtevogna i kveld. spent på hva som blir servert. Vet at jeg får middag, men ikke hva...........

Anne 10-05-11 14:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1102641)
takk, Anne! Den gikk jo ganske raskt å lage,men jeg har ingen nøtter i hus :rolleyes: Men siden det ble utsatt allikevel,så kan jeg jo handle det inn på onsdag da vi skal handle allikevel :) Hvordan knuser du linfrøene?

Kjøper ferdig knuste:p Alt på Meny....:)

kattungen 10-05-11 14:30

Dessuten har jeg nettopp oppdaget at jeg har lavere toleranse for smertestillende i forhold til før jeg startet på lavkarbo. Er det normalt?

halkatlala 10-05-11 14:33

tut tuuut :p
jeg har hatt med meg den 7 uker gamle tanteungen min med kolikk på toget de siste dagene, så er ikke så flink til å oppdatere her, men det går bra altså :) hender jeg gjør det litt lettvint med skyr med fløte på, men holder meg i ketose i hvertfall.

Hevingen 10-05-11 15:52

:klem: Kattungen :klem:

Kjedelig med sykehusopphold for kjære. Håper du får mer orden på maten når du kan være mer hjemme.

Nå er jeg ferdig i kursvogna, og skal bevege meg mot transportvogna. En liten snartur innom shoppingvogna først. Ellers blir det veldig god til på flyplassen :D

Dolsi 10-05-11 17:20

Jeg oppholder meg for tiden i pausevogna. Dvs jeg har en kjapp pause fra ketose, ikke fra lavkarbo.
Dette pga jeg i morgen skal ha en liten operasjon, men er snart tilbake igjen :)

Karissima 10-05-11 18:14

Får krype til korset og tilstå at jeg har gått opp 200 gram men det er jo ikke allverdens da. Får bare være ekstra flink denne uken :D

tora trollmor 10-05-11 18:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1102641)
:) Hvordan knuser du linfrøene?

Hei, jeg bruker stavmixeren til å knuse linfrø og sesamfrø. Kan ikke ta så mye i gangen da ;)

mocc@ 10-05-11 19:04

Dere som er litt mere dreven en meg.. :) Går det ann og steke to brett med knekkebrød samtidig på varmluft eller lønner det seg ikke??

grotingeling 10-05-11 19:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mocc@ (Innlegg 1103058)
Dere som er litt mere dreven en meg.. :) Går det ann og steke to brett med knekkebrød samtidig på varmluft eller lønner det seg ikke??

Går helt fint!
Har du sett på Nannah's knekkebrødoppskrift?
Der står framgangsmåte for 2 brett på varmluft

Edit: her er linken; http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30214

mocc@ 10-05-11 19:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 1103060)
Går helt fint!
Har du sett på Nannah's knekkebrødoppskrift?
Der står framgangsmåte for 2 brett på varmluft

Nei den har jeg ikke sett på... Takk for tipset.. :)

KimPossible 10-05-11 19:28

Da skal jeg gjøre meg klar for quiz-vogna! :D
Har blitt utrolig lite mat i dag, det har vært hetebølge her et par dager, og i går fikk jeg altfor mye sol, så jeg endte opp med en fæl hodepine, og mye svimmelhet i dag. (hjelper nok ikke med lite mat, og en del smertestillende i tillegg...hehe).
Har spist 2 egg og 4 skiver bacon i dag, og et par never nøtter.... holder på å bli litt sulten nå, men det er bare en halvtime til jeg blir hentet til quiz'en, og jeg humper rundt på krykker, så det spørs om jeg tar til takke med et lite eple... ikke akkurat ketolyse, men så lenge jeg ligger under 50-60 gram karbo om dagen så er jeg fornøyd da... så det blir et eple nå, og kanskje litt baconcrisp, så får jeg heller få hjelp til å lage noe mer nyttig når jeg kommer hjem. Hey, vent, jeg har stangselleri og litt dip i kjøleskapet... joda, skal nok få stillet den verste sulten. oj, nå skrev jeg mye her... :o:o:)

Antoinette6 10-05-11 19:32

Her går det unna ! Og ostepopvognen er hektet av. Takk for initiativet til også å hekte av isvognen. Det var såvidt jeg ikke gikk innom den i det sommervarme Oslo i dag, - men heldigvis ség den avgårde akkurat i dét jeg skulle åpne døra. Gussjelov !

Ellers alt vel ! :ja:

VSB 10-05-11 19:35

Jeg har spist veldig llite i dag, men ser ut som det går seg litt til. Blir omelett med litt tilbehør i kveld, sen middag/kvelds. Skal bare ut en sykkeltur etter dattera.

grotingeling 10-05-11 20:54

Så bra at alle som oppdager uønskede vogner kobler dem fra, forebyggende arbeid folkens :heia:
Jeg har funnet en ekstra fettvogn og koblet den på rett bak lunchvogna, for de av oss som har behov for litt ekstra fettinntak.
Den er fylt med alt fra avokado via laks til svineribbe, og selvfølgelig et stort utvalg fete sauser, oljer og dressinger, enjoy :lol:

Antoinette6 10-05-11 21:00

Så deilig, grotingeling ! Jeg setter inn en hylle med ribberull der. Gildes ! Og opptil flere tuber majones !

:sikle:

VSB 10-05-11 23:33

Den fettvogna må nok jeg en tur innom, har en følelse av at jeg er litt forsiktig der... Oljedressinger er jeg god på, og det er jo der Fedon Lindberg vil, men nå spiser jeg mye mindre karbo og da må jo det er stattes... Ja, ja, kjøpte inn fløte i dag i hvert fall og dyttet en dæsj i omeletten. Så var det bare disse i familien som lever høykarbo da... Ungene trenger alltids litt fett, men ikke mannen...

Regret 10-05-11 23:50

Nok en dårlig dag i matveien og jeg tror jeg gikk litt vel over mine 15g, men jeg tror jeg har greid å holde meg under 72g også.. forøvrig så vil jeg gjette en plass rundt 30-40g karbo i dag. Jaja, i morgen kommer en ny dag og jeg kan prøve på nytt igjen da.

Jeg sitter å forbanner meg over magen min som alltid ligger i veien, og jeg oppdager at magen 'henger' mer, og det kan virke som det er hud som har blitt litt mer sigent. Hva kan man gjøre med sånt? Finnes det noe man kan ha på som strammer opp huden som dere vet fungerer? eller en type trening?

grotingeling 11-05-11 05:45

Da har jeg vært i 24-timers-blodtrykksmålingsvogna i 19 timer, og har valgt å ta en tidlig start i hjemmekontorvogna.
Er ikke lett å sove skikkelig når den der måleren starter opp hver halvtime, så da kan jeg jo like greit gjøre unna noen småting på jobb :rolleyes:
Satser på en tur i frokostvogna om 2-3 timer, og deretter blir det sykehusvogna for å ta av denne måleren, jobbvogna og trimvogna før jeg nok slokner på sofaen i tv-vogna tidlig i kveld.

Ha en strålende togtur i dag alle sammen :blomster:

Gerd 11-05-11 07:07

Siste ukes togtur har resultert i et vekttap på 500gram :heia:

Antoinette6 11-05-11 07:24

Så deilig, Gerd ! Det har du jaggu fortjent ! Deilig, deilig å oppgradere ticker'n, tenker jeg. Bare en pakke margarin til nå, så er delmål 1 ferdig ! Du er jaggu god ! :klem:

Og :heia: :heia: :heia:

grotingeling ! Lykke til i dag med alle ting ! Skal bli godt å få av seg måler'n, tenker jeg. Så flink du er til å være i trimvogna. Jeg tror jaggu'kke jeg har vært der siden påske, jeg . . .

God tur, alle gode mennesker !

Karissima 11-05-11 09:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 1103522)
Siste ukes togtur har resultert i et vekttap på 500gram :heia:

:heia:Snart i mål du jo :klem:
Har gått på feil tog jeg , lokaltoget, mens du tydeligvis er på hurtigtoget :D

Supah 11-05-11 09:35

Jeg har tatt en tur inn i feirevognen! :smile:

I dag viste vekten akkurat 18 kilo ned!!!! JIPPI! :D

kattungen 11-05-11 09:49

Jeg er på sykehusvogna igjen, men det må ha skjedd noe rart på den vogna, for den er visst slått sammen med lese-til-eksamen-vogna... :p

Regret 11-05-11 10:15

400g ned siden i går, og 100g til så er jeg i bane igjen :D (da er jeg under 70kg igjen). i morgen er den ordentlige veiedagen, så er spent nå altså. Prøver å kutte ut fasten nå, den var ikke god for meg psykisk, og etter å ha redusert timene kraftig så sitter jeg her 400g lettere, det er jo bare herlig! men det er nok vannvekta som har sluppet taket og ikke pga fasten. Jeg skulle egentlig ikke veie i dag, men er glad jeg gjorde det allikevel for dagen startet helt elendig, men nå føler jeg meg 20 ganger bedre!

I går fikk jeg tipset om en kaffe her på forumet, og jeg er helt hekta. Kanskje dere ikke ha sett den så jeg legger ei oppskrift her også jeg, for den burde prøves, særlig for de med litt søtsug eller som ellers er glad i kaffelatte og den rekka. Jeg liker det søtt så jeg skriver det slik jeg liker den, så får dere smake dere fram selv hvis ikke :)

1 kopp kaffe
0,5 ts kanel
1ss sukrin
1 ts cocosa med kokossmak
1 dæsj kremfløte (ca. 1-2ss)

grovregnet denne koppen til å være rett over 1g karbo.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:31.