![]() |
Sv: Tråd for junistartere
Åja, veiedag i dag!
Vekten sa 82.7 kilo tidligere i dag, det vil si minus 1.1 kilo den siste uken - deilig er det, for jeg stagnerte i to uker før det igjen. Har skjerpet meg veldig når det gjelder hva jeg spiser - mye salat og grønnsaker heller enn brøderstatninger, pannekaker, yoghurt og sånt - og det har hatt tydelig effekt. Hurra! :D |
Sitat:
|
Eg har gått opp i vekt denne veka. :mad:
Eg mistenker eit litt ukritisk forbruk av mjuke ostar og fløte/rømme igjen. (Det går litt i bølger dette, og eg må ta meg sjølv i nakken! Men ost er så gooooodt :rolleyes:) |
Sitat:
Med dette kostholdet så kan jeg ikke forstå at kroppen kan gjøre annet enn å brenne av fettet, og da blir det omsider! :) Stått stille og vært nesten opp på startvekt jeg, de to siste ukene, men ga meg ikke, og nå har jeg fått belønning for strevet! :D Jeg er under 100!!!! :D:D:D |
Vel, jeg har bestemt meg for å droppe ut av ketolyse og heller satse på generell lavkarbo. Har gått på rundt 40-50 karber og ca. 1400 kalorier for dagen nå og det håper jeg at skal funke. Både psykisk og fysisk fungerer jeg bedre med litt mer karber og heller litt strengere diett. Men jeg er ikke sulten nå heller, gjelder bare å spise smart! :)
For de som er interessert kan dere lese bloggen min, orker ikke å skrive alt sammen om igjen her...:-D Lykke til alle sammen! :-D Cec xxx. |
Jeg kan jo oppdatere og melde at jeg har gått ned 2 kg. siden jeg startet for ca. en uke siden. Det meste er vel vann, men prosentvis i forhold til startvekt er det jo en del, og det er jeg fornøyd med!
Synes det er vanskelig å få spist nok, og sliter med en del kvalme/uvelhet/magekramper osv. Har som nevnt også begynt på opptrapping av metformin samtidig som jeg begynte kuren, så det er ikke godt å si hva som forårsaker kvalmen; kosten eller medisinene. Uansett er det vanskelig å holde motivasjonen på topp når man blir så dårlig. Ugg. Stå på alle sammen, dere er flinke! |
Sitat:
Håper det løsner NÅ:P |
Jada... Da var jeg ute av ketose :(:(:(:(:(
Kunne IKKE skjønne hvorfor... Men etter noen søk på internett så finner jeg at maltitol tas opp av kroppen som sukker, og påvirker blodsukkeret. Så da har jeg rett og slett gjort en kjempetabbe da jeg spiste Sjokoladeprinsens sjokolade i går! Trodde maltitol var ok, det leser man om på forumet hele tiden. Men, neida!! Så pass dere, kjære ketolysevenner!! http://www.nettdoktor.no/ernaering/m...sotemidler.php Sitat:
|
Hørtes kjedelig ut!!!!!! Ikke helt har jeg skjønt hva forskjellige søtningstoffer gjør og hvor dem er da.... prøver å holde meg unna alt sånt:P
Ser ut som at det tipper nedover nå! Endelig!!!!!!!!!!!!!!! |
Du får med kommaene i tickeren din..hvorfor klarer ikke jeg det? :P
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Hm...jeg spiser sjokoladeprinsen rett som det er, og har ikke noe problem med ketosen... |
Jajaja.. Så fikk jeg utslag på stixen i kveld, etter to negative i morges..
Aner ikke hva som foregår nå :rolleyes: Man kan vel ikke komme i ketose i løpet av 12 timer?? Men nå er jeg i hvert fall i ketose igjen :D |
Sitat:
Hvertfall den infoen jeg har fått:) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sånn forresten tenkte jeg at jeg skulle dele litt med dere :) Endelig ser det ut som at det begynner å gå nedover. stod på 92-93 lenge, men nå har det vippa seg til 91,2 :D Juhu!!
Målte meg i 2008 : Rygg: 100 Midje: 106 Mage: 122 Rompe: 124 Lår: 75 Vekt ca 104. Mål nå uke 27: Rygg: 85 (-15cm) Midje: 78 (-28cm):eek: Mage: 101 (-21cm) Rompe: 102 (-22cm) Lår: 63 (-12 cm) Vekt 91,2 Totalt vektap på: 12,8 Totalt cmtap på: 98 cm! Nesten en meter :eek: Flink da!!! Litt stolt av meg selv!!!! Sykt mye i cm totalt da..Ble nesten litt skremt! |
Oi! De målene skal du være kjempefornøyd med altså, og veldig stolt av deg selv! Tenker at dette kanskje er en fin påminnelse til de av oss som føler at man mister litt motet når vekten bremser opp, det er jo helt tydelig at du har krympet likevel!:D
|
Sitat:
Jaaaaaaaaaaaaa...:P |
Sitat:
|
JIPPIII! Tenkte jeg bare måtte meddele at jeg på to dager har gått ned 600 g.! Da har jeg spist inntil 50 karber, men holdt meg til 1300 kalorier. Ser ut for at det er oppskriften min. Føler meg MYE bedre når jeg ikke er i ketose. Hehe, vakummet i hodet er borte! :-D
Cec xxx. |
Sitat:
|
Sitat:
Merker at jeg er litt mer godis syk. Litt ekstra trang til å putte noe i munnen, Nøtter funker bra, men ikke store vekt nedgangen enda, har bestilt keto tablettene nå, det hjelper jo også gått på søt behovhet ol. Det skal gå begge deler, Gleder meg til å være slankere, røykfi og veltrent :cool: |
Hvordan går en vanlig dag for dere? Hva spiser dere til frokost, middag, kvelds?? (har begynt idag men føler jeg bruker evigheter på å lage mat og det har jeg ikke tid til :P )
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:29. |