![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Kan også nevnes at de har halvert prisen på pass nå, så det koster "kun" 490, ikke tusingen som det kostet før. |
Sambo har passbilde med verdens største afrohår... Helidvis har han klippet det av seg, men alle passkontrollørene holder på å le seg ihjel av bildet :D Og dobbeltsjekker en gang ekstra. Går ut fra det blir ca det samme.
|
Sitat:
|
Sitat:
Når du må fornye passet skriver du bare blond på hårfargerubrikken. Og bekymrer deg ikke nå, fordi rødtopper kan bleke håret sitt de og. :D (Men jeg skjønner deg godt, jeg er ganske overforsiktig med ting generelt... dobbelt og trippeltsjekker alltid ting når jeg skal ut og reise. Er livredd for å bli stoppa på grensa :P) |
Jeg har en Ø i etternavnet mitt. Er alltid redd for at de skal lage problemer fordi det er jo ikke det som står på billettene!:eek:
Gubben sier vi skal forandre navn, sånn at det skrives med O!:p Hadde ikke hjulpet å beholde pikenavnet heller, Ø der også!;) |
Sitat:
|
Sitat:
og det innenlands. Gikk bra altså :ja: (kun èn bokstav feil, husker ikke hvordan de hadde feilet) |
Sitat:
Men jeg husker veldig godt at de så på meg på politikammeret, og bare sa ''hårfarge rød, øyefarge grønn''. Ja, det er en annen issue, for med rødfargen forsvant det meste av grønnskjæret i øynene mine, og de heller absolutt mer over til blått nå. Haha, det skal ikke være lett. På bildet ser det ut som om jeg har svart hår, forresten, ettersom det er svart/hvitt :rolleyes: |
Hårfargen/-stilen i passet spiller overhodet ikke noen rolle, OM de skulle være i tvil om din identitet, så er det de metriske målene i ansiktet ditt som sjekkes, dvs øyenavstand, avstand fra ører til øre, vinkler etc. Dette finner de ut fra bildet. Disse tingene er de samme, uansett øyenfarge (pop med fargede linser), hårfarging etc. Dette er er min erfaring, reiste med samme pass, langt fra Norge, nesten 30 kilo forskjell i kroppsvekt, de lurte litt på hvem den slanke dama på bildet var, eller rettere sagt; om jeg var den som var avbildet :o Høyden vår forandrer seg jo også, med tiden. Sånn det er, bare. Til neste år er jeg nok mere lik "meg selv" i passet.. :) At din registrerte hårfarge ikke er "din" spiller ingen rolle for andre enn deg selv, og er egentlig ikke noe å bry seg om..
|
Sitat:
|
Har de fargebilde i passet? No er dei berre i svartkvitt, trur eg. Eg leverte inn eit fargebilete då eg fekk nytt pass i 2005 i alle fall, og det ferdige passet kom tilbake med svartkvitt bilete. Og det løyser jo problemet ;)
|
Er det gluten i kruskakli?
|
Sitat:
Kruskakli # 17 |
Ok, men finnes det et godt alternativ som IKKE er nøtter/soymel/bakemiks? Eller noen andre vanskelige spesialingredienser. Malte solsikkefrø, kanskje?
|
Jeg bruker mye malte solsikkefrø og malte linfrø!
|
Jeg har regna ut at jeg i dag kommer til å spise for lite karber. Er det da ok at jeg "fyller opp" med gulrot?
|
gulrot har en GI på 2, og en GB på 10. :)
så jeg ville ha tatt den :) ps! kokt har enda mindre:) |
Sitat:
Verdiene er pr normalposjon. I en atkinstabell jeg har, står også kokte gulrøtter med høyere GI enn råe. Du får sjekke tabellen din, sms EDIT: Thor Foseid refererer til GI-tabellen www.klikk.no og her er verdiene for rå gulrot 23 mot 82 for kokt gulrot. Edit 2: Var inne på klikk.no, men hvis det har vært noen tabell der, så har de fjernet den nå. |
Sitat:
Ellers er ikke gulrot greit på ketolyse, nei. |
Jeg spiser ikke gulrot til vanlig - men akkurat i dag ligger jeg så lavt i karber at jeg har skrelt meg en gulrot og har med meg på jobb.....
GI og slikt skjønner jeg ikke bæret av så...... |
Sitat:
|
Takk for info om GI - en lettfattelig forklaring det Carisma!
Jeg spiste gulroten og må visst tulle i meg enda litt mat for å komme opp i 15 karber ser jeg......hmmmm - kanskje litt paprika er tingen ??? Det er jo snadder! |
nvm
|
Er det noen som vet hvor den nærmeste UFF/Fretex-containeren er i forhold til Grünerløkka?
|
På Fretex sine sider er det et kart, i følge det er det innsamlingspunkter øverst i th. meyersgt (nesten oppe ved rignes Park), I sannergt/nordmøtegt, og i københavngt. Ellers regner jeg med du kan spørre i Fretexbutikken i markveien, kanskje du kan levere der også.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01. |