Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Eurodiett (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=30)
-   -   FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19833)

Lotta67 07-02-10 21:13

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Du kan se hele nedgangen min i journalen min, uke for uke. Det var litt forskjelling, alt fra ingen ting til over en kilo i uka. Men snittet er vel 0,5 - 1 kg per uke. Fornøyd med det og mer bør og kan det ikke være, synes jeg. Jeg trimmet ikke, men vil gjøre det mer når våren kommer.

Stå på!
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Alida (Innlegg 828039)
I fase 2 så gikk du ned jevnt å trutt? kan jeg spørre ca hva det er? hva kan jeg forvente? jeg har holdt dietten til punkt og prikke men ikke noe spes trimming. men det skal jeg gjøre noe med nå :)

Solange 08-02-10 12:19

Hei alle sammen ! Ny uke, nye muligheter! Jeg gikk ned 1,3 denne uka, og er veldig fornøyd med det. Nå er det bare om å gjøre å fortsette å være flink....Gruer meg til vinterferien, blir alltid noen utfordringer når det skjer noe utenom det vanlige.... Er man bare hjemme og aldri går ut på noe går det greit, men det er jo litt deprimerende å bare være hjemme også!

grotingeling 08-02-10 15:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Solange (Innlegg 828618)
Hei alle sammen ! Ny uke, nye muligheter! Jeg gikk ned 1,3 denne uka, og er veldig fornøyd med det. Nå er det bare om å gjøre å fortsette å være flink....Gruer meg til vinterferien, blir alltid noen utfordringer når det skjer noe utenom det vanlige.... Er man bare hjemme og aldri går ut på noe går det greit, men det er jo litt deprimerende å bare være hjemme også!

Gratulere med flott nedgang siste uke :D, og den vinterferien går nok greit skal du se :p

Selv har jeg en nedgang på 500g denne uka, og er ikke helt fornøyd med det :rolleyes: - men nedgang er nedgang :p. Og på tross av lange arbeidsdager og en del stress, fikk jeg lagt inn to skikkelige treningsøkter. Kanskje jeg er fornøyd likevel.... jo jeg er vel egentlig det, men går for større nedgang denne uka:boxing:

grotingeling 08-02-10 15:33

Sitat:

Gratulere med flott resultat denne uka :D, dette kan du med god grunn være fornøyd med. Den vinterferien skal nok gå greit skal du se, litt planlegging og forberedelse så ordner det seg :p

Selv kan jeg bare rapportere en nedgang på 500g :rolleyes:, og det på tross av ingen utskeielser. Men det ble nok i overkant mye stress med lange arbeidsdager, en syk samboer og dermed litt lite søvn, så jeg går for større tall til neste mandag :boxing:

Popp 08-02-10 16:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lotta67 (Innlegg 827699)
Kjeks over salaten? Hva slags kjeks bruker du da? Jeg pleier å ta soyanøtter over salaten og det funker greit, synes jeg.

Jeg har bare prøvd den kjeksen med sjokoladebiter, nøttene syntes jeg blir så vanskelig å få på gaffelen. Er det noen som vet forresten om det er restriksjoner på kjeksene og nøttene, slik som på barene?

Popp 08-02-10 16:27

Sitat:

Mitt beste tips er å planlegge vinterferien din, både med mat og aktiviteter. Jeg merker fort at hvis jeg ikke gjør noe, så er matsuget der i større grad. Ellers kjempeflott nedgang! http://www.foreldreportalen.no/forum...e/blomster.gif

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling
Selv kan jeg bare rapportere en nedgang på 500g :rolleyes:, og det på tross av ingen utskeielser. Men det ble nok i overkant mye stress med lange arbeidsdager, en syk samboer og dermed litt lite søvn, så jeg går for større tall til neste mandag

Flott nedgang, syntes jeg. Men jeg skjønner godt at man ønsker å se et ENDA større tall :D Gratulerer

arkine: Gratulerer med vel overstått Fase 1 - vi andre kommer etterhvert. Hvor lenge holder man på med Fase 2 -er det invidulellt?

Popp 08-02-10 17:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lotta67 (Innlegg 828333)
Du kan se hele nedgangen min i journalen min, uke for uke. Det var litt forskjelling, alt fra ingen ting til over en kilo i uka. Men snittet er vel 0,5 - 1 kg per uke. Fornøyd med det og mer bør og kan det ikke være, synes jeg. Jeg trimmet ikke, men vil gjøre det mer når våren kommer.

Stå på!

Har nå vært å lest gjennom (nesten) hele journalen din. Skal si det var motiverende å lese samt lese om hvordan du har hatt og hvilke feller man kan gå i, spesielt i fase 3. Nesten litt at jeg gruer meg, men vi skal alle klare dette. Ikke sant!?

Solange 08-02-10 17:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 828733)
Gratulere med flott nedgang siste uke :D, og den vinterferien går nok greit skal du se :p

Selv har jeg en nedgang på 500g denne uka, og er ikke helt fornøyd med det :rolleyes: - men nedgang er nedgang :p. Og på tross av lange arbeidsdager og en del stress, fikk jeg lagt inn to skikkelige treningsøkter. Kanskje jeg er fornøyd likevel.... jo jeg er vel egentlig det, men går for større nedgang denne uka:boxing:

Takk, :) Det varierer med nedgangen uke for uke, så err happy med at det av og til er over en kilo.

Både stress og lite søvn (som du også nevnte) skal jo være partystoppere. I tillegg merker jeg at kroppen holder igjen vann hvis jeg trener mer enn vanlig. Det slippes løs igjen senere, så da går du nok mer ned neste uke!

Solange 08-02-10 17:14

[quote=Popp;828778]Mitt beste tips er å planlegge vinterferien din, både med mat og aktiviteter. Jeg merker fort at hvis jeg ikke gjør noe, så er matsuget der i større grad. Ellers kjempeflott nedgang! http://www.foreldreportalen.no/forum...e/blomster.gif

Tusen takk! Ja, lediggang er roten til alt vondt, heter det jo;)) Problemet er jo at "aktiviteter" i mitt gamle liv gjerne besto i å gå ut og spise:eek: Må få meg et nytt reportoar når det gjelder hyggelige ting å gjøre:rolleyes:

Lotta67 08-02-10 19:15

Jepp, det skal vi! Jeg synes det er motiverende med den oversikten jeg oppdaterer uke for uke. Gøy å se når tallet går ned og ned! Imponerende at du har klart å lese (nesten) hele journalen min, da! Klarte du det, så klarer du målet ditt, hehe! :-)
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Popp (Innlegg 828790)
Har nå vært å lest gjennom (nesten) hele journalen din. Skal si det var motiverende å lese samt lese om hvordan du har hatt og hvilke feller man kan gå i, spesielt i fase 3. Nesten litt at jeg gruer meg, men vi skal alle klare dette. Ikke sant!?

Lotta67 08-02-10 19:17

Det er vel sånn at vi glir anbefalt å variere produktene og ikke spise det samme to ganger per dag. Ett produkt hver dag bør være omelett eller suppe/middag, slik at vi ikke bare spiser søtt. Og så er det viktig å salte litt, siden det ikke er så mye salt i produktene. Men salat med sjokoladekjeks? Den har jeg til å gode å prøve...
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Popp (Innlegg 828770)
Jeg har bare prøvd den kjeksen med sjokoladebiter, nøttene syntes jeg blir så vanskelig å få på gaffelen. Er det noen som vet forresten om det er restriksjoner på kjeksene og nøttene, slik som på barene?

Popp 08-02-10 21:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lotta67 (Innlegg 828866)
Det er vel sånn at vi glir anbefalt å variere produktene og ikke spise det samme to ganger per dag. Ett produkt hver dag bør være omelett eller suppe/middag, slik at vi ikke bare spiser søtt. Og så er det viktig å salte litt, siden det ikke er så mye salt i produktene. Men salat med sjokoladekjeks? Den har jeg til å gode å prøve...

Det blir "nesten" som kruttonger i salat i stedetfor. Ærlig talt så må jeg si at kjeksene ellers er skikkelig tørre greier.
Spiser stort sett veldig variert, men det hender jeg ikke orker å spise pudding til kvelds, men leeengter etter salte soyanøtter :D

Her er min spiseoversikt:
Frokost: Frokostblanding eller suppe + agurke eller selleri
Lunsj: Supper, kjeks eller paella + tallerken med diverse salat
Ettermiddagsmat: bar + selleri
Middag: Vegetarpai, couscous, omelett eller pannekake - tallerken med diverse salat
Kvelds: Puddinger, krem brule (med masse av kanel & ingefær) eller soyanøtter

arkine 08-02-10 23:50

har prøvd meg med egen journal ,,og hvordan i alle dager kan jeg få lagt inn en link ,,hjelp, hjelp

Kitt 09-02-10 00:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arkine (Innlegg 829068)
har prøvd meg med egen journal ,,og hvordan i alle dager kan jeg få lagt inn en link ,,hjelp, hjelp

Du må bruke http://forum.lavkarbo.no/images/editor/createlink.gif tegnet i signaturboksen.
Først må du kopiere adressen, så må du inn i signaturboksen.
Skriv feks Min journal, marker dette, klikk på http://forum.lavkarbo.no/images/editor/createlink.gif og lim inn adressen. Klikk ok og så skal det være i orden!

Håper jeg! Gjør det jo ofte, men å forklare det, det er en annen sak!:o

nybegynner 09-02-10 10:56

SPENNENDE DAG !

Idag er det veiedag på klinikken. Er på dag 20 i fase 1, skal være 30 dager her. Jeg har ikke vært i nærheten av vekta her hjemme, så det blir kjempespennende. Nærmere oppdatering kommer !:)

tinus76 09-02-10 11:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nybegynner (Innlegg 829223)
SPENNENDE DAG !

Idag er det veiedag på klinikken. Er på dag 20 i fase 1, skal være 30 dager her. Jeg har ikke vært i nærheten av vekta her hjemme, så det blir kjempespennende. Nærmere oppdatering kommer !:)

Så spennende - vi andre venter i spenning!! Lykke til!

grotingeling 09-02-10 11:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nybegynner (Innlegg 829223)
SPENNENDE DAG !

Lykke til med kontrollen, og gi oss en rapport (vi nyskjerrige mennesker :p)

arkine 09-02-10 11:33

lykke til ja

sitter på jobb , skulle skrive ut noe ,men skriveren ville ikke ,,men nå plutselig
begynner den og skrive ,, er det jeg sier , det spøker her

Popp 09-02-10 16:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arkine (Innlegg 829242)
sitter på jobb , skulle skrive ut noe ,men skriveren ville ikke ,,men nå plutselig
begynner den og skrive ,, er det jeg sier , det spøker her

http://www.foreldreportalen.no/forum.../Redd/redd.gif
og
http://www.foreldreportalen.no/forum...glaspokels.gif

nybegynner 09-02-10 20:29

JIPPI !

- 7,5 kg på 20 dager.:D

Er kjempefornøyd, 10 dager igjen i fase 1. Gleder meg til ordentlig middag :p

Solange 09-02-10 21:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nybegynner (Innlegg 829509)
JIPPI !

SUPERT!!!!! Dette virker! Selv synes jeg fase 2 er grei å leve med,der blir man ikke så lei:)

arkine 09-02-10 21:05

grattis kjempebra nedgang

Lotta67 09-02-10 21:12

Gratulerer! Kjempebra!
Sitat:

JIPPI !

grotingeling 09-02-10 21:32

Sitat:

JIPPI !

Gratulere - kjemperesultat, og veldig motiverende :D

tinus76 10-02-10 09:45

Gratulerer 2nybegynner" - kjempebra resultater!! Og så motiverende, ikke sant!!! Ja fase 2 er bedre - ikke lenge igjen nå!!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:31.