![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Jeg stusser litt på at det er lov jeg også, det blir vel det samme som frihetsberøvelse.. Jeg heller bruker ikke seler eller lekegrind osv, eneste grinden som var i bruk er den som jeg nevnte over. En slik: http://2.bp.blogspot.com/-tYxWbrR3Pc...255B1%255D.jpg Men den er senket og fronten er av nå. Jeg er ikke redd for at han faller ut, men jeg legger nok ei myk gym matte under så han ikke slår seg dersom han skulle glemme seg. Det jeg mente var mest at han finner på å løpe ut av rommet om natten når vi også sover og ikke kan følge med. Vi har ei større seng som han skal bruke egentlig, men tenkte å teste dette en natt før vi bytter om mer permanent. Den andre sengen har sånn sengehest ved hodet og beina så barnet ikke kan falle ut. Lignende denne: http://www.falkmobler.no/filearchive...t/barnerom.jpg |
Sitat:
|
Ja, det er akkurat det med brann som gjør at jeg ikke vil låse da. Men hva med ei trappegrind foran døra? døra gå inn i rommet så det hjelper ikke å sperre for døra så han ikke får den opp heller, men vi har ei trappegrind liggende som ikke er brukt til noe.. Da får han opp døra og ved nød så finner han en vei forbi den også, så det må da være bedre enn å låse? Jeg får meg jo lett inn og ut også.
Jeg tenker jeg også kommer til å sette stoler der det blir sperre i den nye senga også, altså en ved hodet og en ved beina. |
Sitat:
|
Sitat:
Pusher litt på denne og håper at Kitt ser den... :o |
Sitat:
Akkurat dette kan jeg lite om, men tenkte med en gang på hvordan du sover! Snorker du? Ligger du mye på magen? Søvnapne? Hva er metningen på dagtid? I aktivitet? Hvordan er pulsen? Antall respirasjoner pr min? Som du skjønner er det utrolig mange parametre som kan spille inn og gi helt forskjellige svar. Så vidt jeg skjønner synker metningen etter at syrenivået øker, ikke omvendt! Og at metningen er lav, kan jo også bety at kroppen har mer behov for oksygen og at blodet dermed må avgi mye hele tiden, ikke nødvendigvis at blodet tar opp lite O2! Sorry, baby! Ikke helt mitt felt, dette her!:p |
Sitat:
Seriøst, jeg hater ikea-varer! Jeg satte opp trappegrinda for første gang nå og jeg er svett av irritasjon! Slik så jeg ut under hele opplegg: http://i481.photobucket.com/albums/r...0gifs/FUUU.png Tenk at noe SÅ simpelt kan være så grusomt vanskelig! |
Hva er kanalisering og er det verdt å prøve det?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg er vant med hunder og å lage stengsel til de. Så jeg hadde bare satt det gitteret fra sengen på utsiden av døren, og satt en stol inntil så den ble klemt mellom dørkarmen og stolen :-) Lett å ta bort, lett å sette på plass, og MYE lettere enn trappegrind. Og prøver han rive det ned, så hører dere det.
men nå som trappegrinden er på plass, så er den veldig grei, har det i døren til hunderommet selv :-) |
Sitat:
|
Tenkte bare å oppdatere her litt, første natta gikk strålende! ingen knall og fall, ingen våkninger i det hele tatt og han sto opp etter meg (kl 6.30). Da kom han løpende ut av rommet men fikk seg ikke forbi grinda. Så alt fungerte! åh for en stor gutt han begynner å bli!
|
Sitat:
Min eldste begynner i lære som forskalingssnekker på mandag! Hvor ble min lille, lille baby av?;) |
Ja, de vokser fort.. fødselen er jo så friskt i minnet, men ved siden av meg sitter en stor gutt som både snakker litt og har såvidt begynt å øve på å gå på do! Merkelig! :D
Det gikk fint i natt ja, men nå vil han ikke ta luren sin :confused: Kommer bare løpende ut igjen selv om han er helt opphovnet av tretthet.. Skal prøve igjen for 3. gang nå snart, og hvis det ikke går så får han ligge i reisesenga som babyen jeg er dagmamma til bruker. Kanskje det er mindre spennende å sove så åpnet når han hører at vi er på stua? Vi er jo der om kvelden også, men det er kanskje mer bråk nå som han andre gutten er her også.. |
Hvorfor er det slik at når et par har vært sammen Feks,3-4 år, og som oss nå planlegger bryllup, at det er heeeelt greit å slenge ut kommentarer som: jassu erru på tjukka nå? Eller; så når skal dere begynne å produsere da??
Jeg blir bare så saaatans forbanna, er så utrolig frekt :mad: |
Sitat:
|
Sitat:
|
bra det ikke er bare meg som mener det da^^ for alt de vet så kan man ha prøvd lenge, ikke at det er tilfelle for oss, men alikevel.
tente på alle plugger jeg, fikk kommentaren om at nå måtte vi da begynne å "produsere"! Og dama, stemoren min forresten, fikk beskjed om at det kunne hun bare holde seg langt unna å kommentere, for det hadde hun ingenting med! ikke med smørblid stemme akkurat. |
Sitat:
og jeg personlig tenker: man er ikke nødt å si alt man tenker heller da xD og planlegger bryllup neste juni, hadde nok fått en liten en til da, hadde det vært grunnen hehe |
Ny på forumet og lurer egentlig på hva jeg bør ligge på i fett(g) om dagen (på diett.no) ved lavkarbo. Leste noe om vekt = gram fett som du trenger om dagen.
Jeg kjører 10-15 karbs om dagen |
Hvor mange liter snørr er det egentlig mulig å produsere i løpet av 4 dager??!!!! :eek:
Basillklem fra snørrungen... |
Sitat:
|
Sitat:
Langtidsløfter er jo kjempegreit det :D var egentilg planen hos også, vi har egentlig ikke dårlig tid, men så ble det til at vi satte en dato likevel hehe :) |
Sitat:
Sitat:
Mulig jeg er gammeldags og rar, men hva er så galt med å spørre om noen planlegger barn snart? Altså oppriktig spør, ikke som en ekkel komentar til et bryllup etc. De eneste som ikke har lov til å spørre om det, er en evnt fremtidig arbeidsgiver. Jeg kan liksom ikke se noe galt i at noen i familien spør/kommenterer! |
Sitat:
stor Stoooor forskjell :) |
Sitat:
|
Sitat:
Min søster ønsker seg barn så utrolig hardt, mens samboern hennes har trege svømmere og hun pcos, og begge er sterkt overvektige. Jeg på min side, vil ikke ha barn, og er heldig som har en mann som ikke heller vil. For begge oss parene er det slitsomt å få "barn/produksjon-kommentarer", av ulike grunner :) Hvis man selv tar opp temaet, så er det jo greit, men å få random kommentarer ang det, selv av familie, er ikke greit:) |
Jeg har en sweet chili saus som er sukkerfri. Den er søtet med maltitol, som jeg dessverre ikke tåler noe særlig. Jeg lurer da på om maltitol ikke får samme effekten på magen om den blir varmebehandlet?
|
Sitat:
|
Sitat:
fett: 70-80% proteiner: 20-25% karbohydrater: 0-5% Og hvor mye proteiner du trenger spørs på hvor aktiv du er og hvor mye du veier. |
Er det natt TIL sankt.hans eller natten etterpå hvor man skal legge sju slag blomter under puta for å drømme om den man gifter seg med?
|
Du skal plukke dei på sankthansaften og sove med under puta natt til den 24. Gjerne flette ein blomsterkrans av dei. Det gjer eg. Gjorde det da eg var ung, og skal gjere det igjen i år :-D
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat: