Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Photobscura 12-01-11 18:48

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Om du er tom for overskuddsketoner, så er det nok av skudd i deg, være det seg det som hentes fra kroppsfett eller fett i maten, vettu ;).

Photobscura 12-01-11 18:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Deanna (Innlegg 999864)
Jeg har en småskrudd katt også. Alt jeg mangler er en mann som kan ta seg av dem mens jeg går meg en lang tur og lufter hodet. Det blir nok å fly på veggen som blir trimmen i morgen, gitt.

Hva med å heller klatre oppover veggene? Garantert mindre risiko for å slå deg bevisstløs skulle jeg mene, hvem skal passe på barna og katten din mens du ligger og besvimer på gulvet?!

langaard 12-01-11 18:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 999855)
Jeg har to-tre tenåringer å låne bort på langtid hvis noen har behov! :spent:

Skal du ha forverter:D

Deanna 12-01-11 18:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av photobscura (Innlegg 999898)
hva med å heller klatre oppover veggene? Garantert mindre risiko for å slå deg bevisstløs skulle jeg mene, hvem skal passe på barna og katten din mens du ligger og besvimer på gulvet?!

tv?

Anarko 12-01-11 21:12

Test av diverse mer eller mindre lavkarboprodukter:
http://www.dagbladet.no/2011/01/12/t...ster/15034974/

Cherry 12-01-11 21:34

Dersom man har 50% sykemelding men ser at dette ikke går, kan legen tilbakedatere sykemelding på 100%?

Supera 12-01-11 21:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1000036)
Test av diverse mer eller mindre lavkarboprodukter:
http://www.dagbladet.no/2011/01/12/t...ster/15034974/

Skjønte ikke helt hvorfor du plutselig postet den midt i "jeg lurer på"-tråden. Men for en tulletest... Det er negativt med mettet fett? :geip: Og positivt med fiber? :rulleøyne Hm, proteinfabrikken sin lavkarbo-bar har jeg ikke hørt om før. Noen som har smakt den?

Anarko 12-01-11 22:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 1000056)
Skjønte ikke helt hvorfor du plutselig postet den midt i "jeg lurer på"-tråden. Men for en tulletest... Det er negativt med mettet fett? :geip: Og positivt med fiber? :rulleøyne Hm, proteinfabrikken sin lavkarbo-bar har jeg ikke hørt om før. Noen som har smakt den?

Tja, litt fordi at jeg føler at det er en alt-mulig-tråd. Så er det mye aktivitet i den, og da er det størst sjanse for at de som måtte være interessert får det med seg.

Nerthus 12-01-11 22:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1000054)
Dersom man har 50% sykemelding men ser at dette ikke går, kan legen tilbakedatere sykemelding på 100%?

Jeg vil tro at om det dreier seg om en dag eller to vil det ikke være noe problem - hvis du har jevnlig kontakt med legen din i utgangspunktet - men det er viktig å si fra så snart som mulig :)

Nerthus 12-01-11 22:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1000077)
Tja, litt fordi at jeg føler at det er en alt-mulig-tråd. Så er det mye aktivitet i den, og da er det størst sjanse for at de som måtte være interessert får det med seg.

Jeg ville fint sett denne om du hadde laget en egen tråd - den kommer opp i lista over uleste innlegg som jeg sjekker jevnlig...

Kanutten 12-01-11 22:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1000054)

Legen min har gjort det for meg så da regner jeg med at det er ok.

Cherry 12-01-11 22:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1000111)

Hmm okei. Jeg hadde nemlig 100 denne uken og 50 neste uke og jeg kjenner at jeg IKKE kommer til å klare å gå på jobb i 50%. Nå har jeg ALDRI vært sykemeldt før da, og jeg lurer jo også på om det faktisk står 50% AKTIV sykemelding neste uke...hehe

Kanutten 12-01-11 22:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1000115)
Hmm okei. Jeg hadde nemlig 100 denne uken og 50 neste uke og jeg kjenner at jeg IKKE kommer til å klare å gå på jobb i 50%. Nå har jeg ALDRI vært sykemeldt før da, og jeg lurer jo også på om det faktisk står 50% AKTIV sykemelding neste uke...hehe

Det er neppe aktiv sykemelding såpass tidlig i sykeperioden. Dessuten skal du ha møte med arbeidsgiver før aktiv sykemelding gjennomføres....har jeg fått beskjed om.

Lillemy71 13-01-11 10:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1000111)

Burde ikke være noe problem så lenge legen vurderer at det er nødvendig. Jeg gikk mer eller mindre sykemeldt fra februar til september i fjor. begynte på 100%, så til 80%, så til 60% som ble for mye for meg og jeg gikk tilbake til 100% en peridode. Det må jo bli en vurderingssak etterhvert som tiden går. Mitt største problem var ikke å få hjelp hos legen men at NAV masa som bare tusann for at jeg måtte begynne å jobbe igjen. Var ikke mye sympati og støttte og hente der.

Photobscura 13-01-11 18:01

Kan man kjøpe adaptre til lampesokler? Jeg har en lampe på kjøkkenet, men lyset er så hvitt, den har en stor sokkel, men jeg kunne gjerne tenkt meg å ha en sånn champagnefarget pære som kun kommer med liten sokkel ...

Kanutten 13-01-11 18:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1000869)
Kan man kjøpe adaptre til lampesokler? Jeg har en lampe på kjøkkenet, men lyset er så hvitt, den har en stor sokkel, men jeg kunne gjerne tenkt meg å ha en sånn champagnefarget pære som kun kommer med liten sokkel ...

Hvis det er slik at du kommer til sokkelen kan du jo skifte den? Har gjort det mange ganger jeg. Men de fleste pærer kommer vel i både stor og liten sokkelutgave??

Anarko 13-01-11 18:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1000869)

Det kan du. Men du får jo også pærer med mer varme i lyset.

Kanutten 13-01-11 18:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1000871)

Får man det?? Har aldri sett det.. Hvordan ser det ut??

Photobscura 13-01-11 18:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1000870)
Hvis det er slik at du kommer til sokkelen kan du jo skifte den? Har gjort det mange ganger jeg. Men de fleste pærer kommer vel i både stor og liten sokkelutgave??

Ikke denne. Vil ikke skifte hele sokkelen. Lampen er veldig gammel og original, så jeg verken tør eller vil.
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1000871)

Ikke akkurat denne, det er den champagnefargede mignon-pære som har sånn "spiral"-mønster som selges i dagligvareforretning jeg snakker om. Ellers har jeg vært på to lampeforretninger og Clas Ohlson, og akkurat denne fargen finner jeg ingen steder. Jeg har prøvd gule og røde pærer, det blir helt feil.

Men nå var det jo ikke det jeg lurte på :). Finnes det sånne adaptere, som man kan sku inn i sokkelen sånn at den passer til mindre pærer? Jeg innbiller meg liksom at jeg har sett noe sånt en gang ...

Kanskje 13-01-11 18:59

jeg har ikke fått lest gjennom alle disse sidene men har et spørsmål, så tilgi meg om det alt er stillt:

Hva i allverden er osteknekkis?? Og hvordan brukes det?

Et søk på forumet gav bare masse linker til dagbøker og slikt, og jeg kan ikke sitte her og lese 20 dagbøker for å få svar på en så enkel ting ;)

Kanutten 13-01-11 19:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1000914)
jeg har ikke fått lest gjennom alle disse sidene men har et spørsmål, så tilgi meg om det alt er stillt:

Et søk på forumet gav bare masse linker til dagbøker og slikt, og jeg kan ikke sitte her og lese 20 dagbøker for å få svar på en så enkel ting ;)

Taffelost i mikroen i ca 4 min... :sikle: Husk bakepapir under!

Gerd 13-01-11 19:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1000914)

http://forum.lavkarbo.no/picture.php...744096&thumb=1

Kanskje 13-01-11 20:04

Det såg godt ut :-)

Så da bare smelter man dem ta, til de blir sprø?

Photobscura 13-01-11 20:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1000972)
Det såg godt ut :-)

Så da bare smelter man dem ta, til de blir sprø?

Om du trykker på bildet til Gerd, så kommer du til oppskrifta :)

Lillemy71 13-01-11 20:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1000885)
Men nå var det jo ikke det jeg lurte på :). Finnes det sånne adaptere, som man kan sku inn i sokkelen sånn at den passer til mindre pærer? Jeg innbiller meg liksom at jeg har sett noe sånt en gang ...

Jeg innbiller meg også at jeg har vært borti det en gang, men det er jo mulig at det ikke eksisterer lengre. Ville gått på en elektrisk butikk eller lampebutikk og spurt. Gå helst på noe annet enn elkjøp/expert/lampehuset de har jo ikke peiling på slike småting, dersom du vet om en skikkelig gammel, ærverdig lampebutikk kan du jo spørre der. Har en her i Stavanger og han har de mest utrolige ting til lamper og vet de mest utrolige ting, men det hjelper jo ikke deg som er i Oslo. :p

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.