![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
ok.. har ikke hørt at det er hverken lov eller ikke lov med grilling i kr.sund, men jeg vet når russen griller og alkohol er inn i bildet så blir de gjerne tatt for det.
|
Sitat:
|
Sitat:
Fann nemleg dette då eg googla, der eg kan sitere: "Det er i utgangspunktet ikke lov til å lage bål og grille på offentlig sted, hvis det kan være til brannfare, men mange kommuner har likevel åpnet opp for unntak, ved at det er lov å grille i offentlig parker o.l. Enkelte steder er det også satt opp offentlige griller som alle kan benytte seg av. Bruk av engangsgrill er ikke anbefalt, da dette både er miljøskadelig og øker faren for brann. Reglene er litt ulike i forhold til hvilken kommune man bor i. Kommunene kan selv lage forskrifter om hvilke regler som skal gjelde i de forskjellige kommunene." |
Sitat:
Jeg fulgte veldig med på i går kveld, når de la til kai på Rørvik!:) Siden jeg bor i Namsos var det artig å se kjentfolk på tv og se den fine naturen vi har her i trøndelag! I morgen skulle visst en venn av meg være ved Finnsnes når den kommer forbi og henge en stor plakat for Juvente fra bussen sin, men da er jeg på jobb:/ Så må se det i reprise :P |
Ei meget ung svigerdatter, knapt 18 år, har migrene (ekte migrene!). Hva kan jeg gjøre for henne?
Jeg har disket opp med både frosne erter (for å legge på hodet), magnesiumtbletetter og ingefærte av rot.. Pappan hennes er barnelege så jeg vil ikke finne på noe som er humbug, men jeg synes så synd i jenta.. Noen tips?? |
Sitat:
Vær stille, gi henne rom, demp all lys og gjør rommet svalt. |
Og over tid oppfordre henne til å minke karboinntaket... ;)
|
Sitat:
Demp alle lys og gjør rommet svalt er lettere sagt enn gjort... Det er midnattsol her nord og knallvarme med lite vind! Jeg har sagt jeg kunne sette inn ei vifte, men det vil hun ikke. Den bråker for mye. Synes synd på jenta jeg....:( |
Hvilken substans i plasterlim kan være skyld i at jeg nå har to hovne, røde fikanter som klør på overarmen der jeg hadde et plaster på i går?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Nevnte det for øyenlegen en gang, og han sa han hadde hørt det samme fra andre også..... Det fine med Rooibush-te er at det smaker godt og ikke har uheldige bivirkninger, noe medisinene vi tok før hadde. |
Jeg lurer på en ting.
Finnes det noe man kan kjøpe og ha utenpå brusflasker, for å holde innholdet avkjølt? Skal til syden i sommer, og da drar vi jo med oss masse flasker med vann på stranden. Men det vannet blir jo bare varmere og varmere etter som timene går selv om det ligger i skyggen. Så om jeg hadde noe jeg kunne trukket utenpå flaskene, så hadde de kanskje holdt seg litt svalere litt lengre. Det er bare så ekkelt å drikke vann som har gått over grensen fra å være pisselunka til å bli for varmt. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Fryse var en god ide, men jeg tror ikke det er fryseboks i leiligheten på hotellet.
Ser for meg at det finnes noe til å ha utenpå vannkarafler ... noe slikt til falsker kanskje? |
Sitat:
|
Noen som kan forklare meg hva fil er i svensk matoppskrift? TROR det er et meieriprodukt, men er ikke sikker.....
|
Sitat:
|
Rømme.
|
Sitat:
|
Takk skal dere ha!
Kjøpte meg to svenske kokebøker (LCHF og GI/GB) og klarte ikke helt finne ut hva fil er...... Har etterhvert en anseelig haug kokebøker, men altfor få lavkarbo-nøker, så jeg måtte jo bare ha noen nye:p Siden gubben og guttene liker like godt å spise mat, som jeg liker å lage mat, blir det ingen protester på den lange hylla med kokebøker. |
Sitat:
|
Bruker dere sminke på standen når dere skal bade?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Kan jeg spise ketolysepillene samlet? Hvis ikke, blir de visst ikke spist.
|
Sitat:
I tillegg; den minste skrape jeg får i huden blir betent. Kan det være en spesiell grunn for dette? |
Sitat:
Sitat:
Lærte en gang at om man får reaksjoner på selv den minste skramme, har man anlegg for mye allergi! Diabetikere har også lett for å få slike raksjoner pga dårlig grokjøtt. Hvorfor bruker du sminke når du har rosacea? Da blir det jo bare verre på sikt! Det gjør i hvert fall min! Har akkurat vært å sprengt noen blodårer i ansiktet og lege var veldig streng på akkurat det. Rosex eller ikke noe!:) |
Sitat:
Jeg har mye allergier, er vel kanskje det som gjør at jeg alltid får små betennelser da. Dårlig grokjøtt har jeg ikke, jeg har nesten ikke arr i det hele tatt, det meste gror helt fint uten å lage merker. Takk for svar! Lurte litt på det. Og jeg bruker sminke fordi jeg er forfengelig, føler meg ukomfortabel uten, og fordi det ikke er så ille i utgangspunktet, og heller ikke blir verre av sminken. Jeg har bare tendenser til å få røde "T"-er i kinnene, og det går helt greit å bare sminke over de lett. |
Jeg også reagerer på plaster, og jeg er ikke allergisk. Men jeg har både atopisk og generell sensitiv hud, så den blir fort irritert. Plaster blir for klamt og fuktig, samt skittent (særlig på hender) og da får jeg mye utslett og rødhet. Så jeg bruker ikke plaster i det hele tatt, tørker av blod om det er det, men lar ingenting sitte på. Gror mye raskere (og finere!) om jeg bare vasker og renser såret ofte..
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Veit ikke det stemmer at man har mer anlegg for allergi, jeg har i alle fall ingen til tross for at jeg har dermografisme. Men jeg fikk forklart det som at dermografisme er en bitteliten allergisk reaksjon i huden. Ser doktoronline skriver at det ikke er allergi, men at de ikke er helt sikre på hva som forårsaker det. |
Jeg har en guttunge på 20 måneder som sier ca 25 ord, men jeg har lest at i perioden mellom 1-2 år så skal de kunne si rundt 50 ord. Ligger gutten min etter? De ordene han kan si er gjerne ord omtrendt kun jeg og sambo forstår, en fremmed spør oss om hva han sier hver gang han snakker.. Vi skal på kontroll på torsdag, men jeg vil gjerne vite om dette er noe jeg burde ta opp?
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:08. |