![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
Jeg sitter og jobber med grunnstønad nå og har kommet til punktet "fordyret kosthold". Datteren min går på ketogen diett. Ser du har laget et regnestykke på hva dietten koster. Selv fikk jeg sats 1 for dietten da jeg søkte sist. Kan jeg spørre deg om å bruke ditt regnestykke? Det hadde spart meg for masse arbeid (som du har gjort..)! mvh Stein Ivar |
Nyter late dager i Frankrike, og ser i butikkene her at de har endel Stevia: som "sukker", "suketter" ol. Til og med brus søtet med Stevia! Noen som har tips eller kjennskap til hva jeg evt bør kjøpe?
Liten digresjon; frø (solsikke, lin, sesam) får jeg ikke tak i her! Tok med endel hjemmefra, visste det ikke var så vanlig. Har spurt overalt, finnes ikke! Skal prøve på en helsekost senere. |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg fikk ikke tak i frø da jeg jobba i Frankrike, vi hadde en tysk kollega som alltid hamstra med seg fra Tyskland og delte ut til oss andre. Synes det er litt rart, men håper du får tak i der nede. |
I stedet for å lage en ny tråd om det, så spør jeg her: jeg har måttet betale moms og fortolling for varer fra dialife, til tross for at verdien på varene er satt til 76 kroner. Jeg lurer nå på hvordan jeg skal gå fram for å få tilbake det jeg har betalt uten grunn? Sendte en mail til toll.no, fikk beskjed om å ringe Postens Godssenter. Dama jeg snakka med der sa at jeg måtte betale moms og toll fordi frakt var inkludert i grunnlaget. Da jeg sa at det ikke stemmer, sa hu bare "javel, jeg setter deg over", så ble jeg satt over til den aller første menyen hos postens kundeservice. Da gadd jeg ikke mer, og la på.
Noen som veit hvor jeg f.eks. kan maile faktura/følgeseddel og kvittering for å få gjort dette enkelt og greit? Jeg har skikkelig lav toleransegrense når det kommer til slikt og gir opp lett. Siden det er snakk om nesten 200 kroner har jeg egentlig ikke råd til å droppe det. :o |
Hva er forskjellen på bodylotion og aftersun lotion? Gir ikke begge deler fuktighet til kroppen?
Kanskje bare et salgstriks, for å selge mer og tjene mer penger.:rolleyes: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
I følge min hudpleier har det ikke så mye for seg med aftersun, hun mener at man skal bruke sin vanlige bodylotion evt en litt feitere. Det som er viktigs i følge henne er at det ikke er parfyme i den, helst ikke parabener og andre stoffer som kan irritere huden. Det viktgste er altså å smøre seg godt etter endt solig og etter at all solkrem er fjernet. |
Hvorfor er lavkarbo med et jafs blitt så rar?? Jeg har mistet alle abonnerte tråder uten at jeg har gjort noe?
|
Sitat:
Har du tips til andre lavkarboprodukter (eller andre spennende ting) jeg bør ha med i kofferten hjem? Vin og gode, lokale pølser pleier jeg alltid å ta med, kanskje litt ost. |
Ryggen min er brent, og full av blemmer tror jeg, får ikke sett der bak, men det er ruglete å ta på. Har bare bodylotion, men jeg kommer jo ikke til der likevel for å smørre :-(
Og så er jeg veldig irritert på Ellos !!!:mad: Akuratt de to produktene jeg skulle ha, hadde de ikke i min størrelse i rett farge, og da jeg da selvsagt må velge annen farge, så dobler de prisen !! For DEN er det selvsagt ikke tilbud på ! Så isteden for at det kommer på ca 170 kroner, så må jeg betale 350 !! bare fordi jeg trenger stor størrelse, og de har solgt lite av ensfarget:mad: |
Sitat:
|
Ser at Ost blir brukt mye i maten deres, i flere varianter..Er det slik at ost fks Norvegia,Parmesan har lite karbs?
|
Sitat:
|
Sitat:
Vanlig Norvegia har 0, rekeost fra Kavli 5. Men jevnt over er ost ganske trygt! Dog advarer nå lavkarbo- lege Hexeberg feks at det har kommet frem at ost som i vanlig gul-/hvitost kan var den ultimate partystopper for noen. Om man opplever at vekttapet uteblir, er altså slik ost det først man bør droppe for å finne årsaken. Derosm man da ikke ganske fort opplever vektnedgang, er det ikke osten som er synderen og man kan spise det igjen!:) |
Jeg ser rundt omkring at folk koser seg med baconcrisp i helgene. Er i ketose, og skal derfor spise mye fett. Hvorfor bør jeg ikke kose meg med en pose baconcrisp (eller to) hver dag?
|
Sitat:
Og enten man teller dem eller ikke, svært mange kalorier!:eek: |
Sitat:
|
Føler meg ganske blond:D Takk for alle svar, i Norvegiaen jeg sjekka var det selvsagt 0 karbs:D Så nå skal jeg spise myyye smeltet ost:P
|
Baconcrisp har jo 0,2G Karbohydrater pr 100g, det må jo være den smarteste snacksen?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Bare synd at baconcrisp er laget av grise hud .:eek: Klarer bare ikke å like det.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg hæler ikke grisehud. Spiser ikke hud/fettrand på bacon, ikke baconsnacks, ikke svoren på ribba, ingenting som har noe med hud å gjøre! Det er ALT for likt menneskehud og er bare ekkelt å tenke på :( æsj, ble kvalm av tanken.... Jeg spiser ikke huden av kylling eller andre dyr heller for å nevne det.. det er ikke bare svin jeg er kresen på. |
Sitat:
|
Noen som følger med HER?? Hurtigruten minutt for minutt?
|
Sitat:
Dessuten så er basoon bare godt i små mengder og ikke så ofte. :ja: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Må man skatte av arbeidsavklaringspenger? Og i tilfelle, hvorfor har ikke veilederen min på NAV informert meg om det?
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02. |