![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Ellers kan jeg anbefale ringblomstsalve som du får kjøpt på helsekost. Ringblomst setter i gang groprosessen noe helt vanvittig fort :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Halalslakting er ikke akkurat dyrevennlig. Jeg er veldig i mot det og håper de legger ned alt av det i landet. Kan man ikke forsøke å slakte dyr på en human måte så kan de være vegetarianere. |
Sitat:
Grunnprinsippene i Halal er faktisk laget med tanke på minst mulig lidelse for dyret utfra de midler og den kunnskap de hadde tilgjengelig de de ble utformet. |
Jeg fikk denne http://www.klikk.no/mote/kamille/article641806.ece i en e-post fra Kamille og fikk litt lyst å "melde meg". Er jeg helt fullstendig crazy da? Jeg har ingen perfekt kropp og mange ting jeg har lyst å endre på fra tid til annen. Men til syvende og sist er jeg ganske førnøyd nå. 10 kilo tyngre enn normal BMI, valker, store, men hengende, bryster, strekkmerker, cellulittlår. Jeg er liksom blitt glad i den på en måte. Jeg vurderte å ta naken/undertøysbilder av meg nå jeg var i england, men det kostet for mye. Min historie handler jo om lavkarbo. Det er jo sikkert ikke den typen historier de er ute etter heller. Men skal jeg tørre å prøve?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Dyrene som halalslaktes bedøves først, etter norske regler. http://www.alfathi.no/om-halal-slakt...gory11121.html Og å la dyret blø ut er faktisk den rensligste måten å behandle kjøtt på.
|
Sitat:
|
Sitat:
Her er forøvrig litt om den humane norske slaktingen.... http://www.dagbladet.no/2009/03/17/n...gilde/5330277/ |
Jeg vet hva halalslakting går ut på. Dyret skal i teorien bare ligge og dø i 20 sekunder ja. Men i praksis så er det vel sjeldent slik. Og hvordan tror du det foregår med en gang den norske stat snur ryggen til?
|
Sitat:
|
Uten å gå nærmere inn på den halal-diskusjonen dere har begitt dere ut på (hvor jeg for min del vet at halal ikke er en mer inhuman slaktemetode, men nok om det), så har jeg nå ervervet 1,3 kilo benfri ytrefilet, som i følge de i disken skulle være skikkelig mørt (men det var nok ikke så billig som jeg innbilte meg ...). Det er alt surret og fryst, så jeg kan faktisk slenge steka inn i ovnen i kveld! Den skal stekes i pluss minus elleve timer, så da har jeg faktisk tjälknöl i morgen!
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Det jeg vet er at en kollega hadde jobbet på slakteritidligere, og der måtte de spille av en kasett før kyllingene ble slaktet dersom immamen ikke hadde tid til å lese bønnen for de :rolleyes: Hvorfor jeg nevner det? Jeg syns det vitner om litt mer omtanke for dyret enn den generelle samlebåndslaktinga... :cool: |
Bror min er grisebonde. Han merker at dyrene han sender blir mer stresset nå enn tidligere. Grunnen er at det er blitt færre slakter hvilket fører til lengere reise for dyrene. Og når dyrene kommer til slakteriet er det ofte flere dyr der som har samme ærenden samt at lukten av blod er skremmende. På slakteri blir de vel slaktet med maske, halal er vel kutting av strupen?? Det vil si at dyret blør ut mye kjappere ved halal. Vi bedriver jo halal på fisken vi fisker (bløgger) så hvorfor ikke på dyr også?? Bare bønna som er fraværende.. :rolleyes:
|
Tja hvorfor ikke akutt dødshjelp ved bruk av halal også?
|
Er klar over at jeg overdriver nå, slik at det er sagt. Jeg vil bare sette det på spissen. Men å si at dere støtter halalslakting for dyrene sin skyld er i alle fall feil. Dere støtter det for egen del, ikke noe annet.
Da gir jeg meg. Tror jeg. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sånn, avsluttet fra min side også, ettersom dette tross alt er en spørretråd ;). |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:48. |