![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Regner forresten med at hun Lava kjenner må bruke linser som er ment til ikke å tas av, ja. Øynene føles jo som en ørken om man har sovet med vanlige linser på uansett! Det må være helt umulig å ha vanlige linser på en hel uke. |
Veldig synd på dem som opplever skade på øyet sitt! :klem:
men som sagt så lurer jeg på hva som skjer med linsen, men det vet ingen tydeligvis. Og dama jeg kjenner bruker endagslinser :ja: Kanskje hun ikke har dem på en uke av gangen, men bytter ikke hver dag. Så da lar vi dette bare ligge, siden alle burde vite at man ikke skal bruke disse mer enn foreskrevet. |
Vi sa jo at den tørker ut? I alle fall burde det være lett å dra den konklusjonen ut fra hva som ble skrevet over her. Den kan også få sprekker og hakk og støv og ikke minst bakterier på seg. Men jeg skjønner ikke helt interessen for hva som skjer med linsen, og hvorfor spør du ikke hun som bruker dem?
|
Jeg leste en plass at hvis man blir dårlig i magen av sukkeralkoholer, så er det et sikkert tegn på at det ikke blir tatt opp i tarmen. Ergo, blir man ikke dårlig, så blir deler av de tatt opp, noen som liksom ikke er så kult da. Noen som veit om dette stemmer?
Forsøkte å søke på forumet, men fant ikke noe i farta. |
Sitat:
|
Sitat:
Litt sånn muligens-kanskje-hvis-atte-spørsmål dette her, men jeg ville bare høre allikevel. Synes det var en interessant tanke, og det hadde vært superkjekt om det var riktig, da hadde det jo vært enkelt å vite hva man burde holde seg unna. Edit: Jeg fant denne tråden, det kan være der jeg har lest det. På side to er det i alle fall en påstand om det jeg lurer på, men jeg veit ikke helt hva jeg skal tro. |
Sitat:
|
Jeg leser stadig rundt omkring at folk skal "Bli kvitt baby-kiloene". Hva mener man egentlig med babykilo? Det man gikk opp i graviditeten? Forsvinner ikke mesteparten ved fødselen? Går man opp igjen raskt? Eller spiser man de på seg når man går hjemme?
Ja, jeg obsesser litt med dette for tida... :o |
Det man går ned under fødsel er kun hva babyen veier, morkake, fostervann og alt som skal ut, DU veier fortsatt like mye. Babykiloene er gjerne det fettet man får på kroppen ved overspising eller ved hormonforstyrrelsene, dette må slankes bort, det forsvinner ikke av seg selv altså. Jeg gikk kun ned under svangerskapet og veide knappe 57kg når alt var ute (bmi på 19), men i løpet av de første 18 månedene (fram til jeg begynte med lavkarbo) så la jeg på meg 16 kg, så babykiloene mine kom etter svangerskapet. Forbrenningen min var helt på bærtur og hormonene, samt stress rundt den nyfødte gjorde at vekta føyk opp.
|
Sitat:
Gikk ned 40 kilo på to-tre måneder. :o |
Eksen skal ha ungene med seg til syden i to uker. Etter at de er kommet hjem skal vi reise med dem til Irland. Jeg har grunn til å mistenke eksen for å somle med passene slik at ungene ikke får dem med seg hjem igjen og grunnet postgang vil vi ikke klare få dem tilbake før vår avreise. Dermed kan Irlandsturen bli spolert. Vil det gagne at jeg fyker til politistasjonen i morgen tidlig og viser dem at ungene allerede har pass og ev få tatt kopi av dem slik at vi kan få utstedt nødpass i full fart hvis eksen skulle slå seg vrang??
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Det som bekymrer meg nå er at ungene ikke har lært ennå.. Eldstepoden har lært litt og spør derfor etter bursdagsgave og får det. Minstepoden har ikke lært og får aldri gave.. Og ikke vil han spør heller for han mener gaver skal komme av seg selv..(som også jeg mener..) |
Sitat:
|
Sitat:
Det er heldigvis kommet nye regler! Den som IKKE vil underskrive papirene må nå dokumentere at det er fare for ting og tang ved å utstede pass. Tidligere var det forsørgeren som ønsket pass som måtte dokumentere at det IKKE var noen fare ved å utstede pass. Eksen min fikk tre uker på seg til å komme med gode grunner til hvorfor politiet ikke skulle utstede pass. Kunne han ikke det så ble passet utstedt, og det ble det. han kom aldri med noen grunn, men ville heller ikke underskrive. Nå er han glad fordi at han skal ha ungene med seg på sydentur! :rolleyes: med et pass jeg tvang gjennom... :p |
Sitat:
Ser at den regelen kanskje ikke gjelder??? Var det bare politiet som var snill mot mine? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Blir ikkje dei mindre "tøyelege" på eit vis også? Sambu seier han merkar at dei verkar dårlegare når månaden snart er over, han har månadslinser vel og merke.
|
Kan jeg fortsatt si at jeg går på lavkarbo dersom jeg fokuserer mest på kaloriene, men også holder meg under 70-100g karbo pr. døgn?
|
Sitat:
|
Sitat:
Kroppen min er sta, nemlig! Den tror jeg er ferdigslanket nå, så jeg må trå til med litt lavkalori for å få litt mer reaksjon, men jeg vil ikke gi opp lavkarboen fordi, så prøver å finne en balanse. Får en så god kropp på lavkarbo og jeg vil ikke tilbake til å være tung og oppblåst.. men desverre så må man jo litt opp på karbene på lavkalori. Har prøvd ketolyse i tillegg til lavkalori og da blir man sulten! veldig sulten, så det fungerte ikke.. |
Sitat:
Lykke til :) |
Jeg drev med periodevis fasting en stund, og da var jeg under 15g karbo, gjerne mellom 5 og 10g om dagen, 75% fett, 20% protein. Da lå jeg gjerne på 800-1500 kcal om dagen, men jeg ble bare slapp og uvel og kroppen skrek etter karbohydrater, så jeg droppet det. Men vekta smilte da, vekten raste. Så om jeg finner en bra balanse hvor jeg føler meg vel fortsatt så vil vekten mest sannsynlig synke også! Mat avler sult for meg også, så ved å kutte ett og annet måltid så gikk det bedre for meg. Så det holder med 3 måltider hvertfall, når jeg var oppe i 5 så gikk jeg stadig å letet etter noe spennende i skapene.. Jeg går raskere ned i vekt på lavkarbo når karbene ligger oppe mot 20-30g, så jeg tror det vil gå bra om jeg ikke har for mye karber og lav kalori. I teorien i såfall så høres det bra ut!
Vet du hvilke prosenter jeg bør satse på når jeg skal opp mot 70-100g karbo? Fettet må vel ned fra 75% i såfall, men hvor mye..? og proteiner? |
Sitat:
Jeg blir også slapp og uvel med for mye fett og for lite kh. Jeg holder meg fint i ketose inntil 50 g kh daglig. Ligger på rundt 60% fett for det passer med kcal daglig. Dette har jeg bare prøvd meg frem til og det føles veldig bra, men jeg går dessverre inne noe mer ned i vekt. Har hatt stillstand i over et år nå men så litt bevegelse i vekta da jeg kutte cola z og atkins, det er tydeligvis en partystopper for meg. Håper å få gang på ting nå for jeg teller alt veldig nøye. Jeg driver vel også med periodisk faste og spsier kun mellom 11 og 19, i itlleg trener jeg 5 dager i uka. |
Har betennelse i det ene hullet i øret mitt. Kjærringråd eller andre tips, anyone?
|
Basimycin-salve
|
Kan kondisjonstrening øke toleransen for karbohydrater?
|
Sitat:
Sitat:
|
Kan jeg frityrsteke i kokosolje (den som er expeller pressed/brun cocosa)?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hvor, og til hvilken pris, finner man denne basimycin-salven da? Apotek, antar jeg?
|
Sitat:
|
Sitat:
Du bør også være helt sikker på at du tåler oredobben som sitter i. Mange får betennelse pga nikkelallergi de ikke visste de hadde! Er det ikke borte etter en uke, kom deg til legen for mer potente midler!:eek: God bedring!:) |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:33. |