![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Ja, jeg tenker liksom litt på omstendighetene. Hadde det vært et bryllup på en eller annen foreningshytte så hadde jeg ikke nølt. Men herregård liksom.. Føler det krever litt stil. Kjolen er fin den, men den skriker vel litt sånn masseprodusert.
|
Sitat:
Jeg tror jeg hadde kjøpt en gave, jeg. Å gi penger er litt meningsløst i bunn og grunn synes jeg. Greit nok for den eldre generasjonen å gi (de som har), men ikke for en i samme generasjon som har trang økonomi ... Og jeg tenker det samme som Photo når det gjelder kjole :ja: Det viktigste er at du føler deg vel i den, da. Hvis du selv føler det blir veldig iøyenfallende masseprodusert, så hadde jeg kanskje funnet på noe annet. Kjøp ny kjole (som ikke trenger å være så dyr) et annet sted, og bruk penger på det i stedet for å gi 1000 kroner til noen som har råd til herregårdsbryllup? |
Frøy: Nei, jeg tenkte kjøpe noe de ønsker seg, men er jo greit å vite hvor mye man bør bruke da:) De har lagt ut ønsker til alle mulige slags priser.
|
Sitat:
La til litt mer i innlegget over forresten :) |
Jeg har en annen kjole jeg kan ha på, som ikke er så masseprodusert og veldig fin. Søskenbarnet mitt er sånn superelegant, verdensvant, flott og vakker og alle venninnene hennes kler seg sånn flott, så jeg er litt redd for å se ut som den lubne, pinlige, bondekusina:)
Er det greit å klippe gressplen i dag? Jeg mener. Det er vel egentlig ikke det, men er bare i dag vi har tid.. |
Ha på deg en kjole du føler deg veli! Mange timer å gå rundt å "gjemme seg"! :p
Og gi gave etter lommebok, evnt slå dere sammen med andre søskenbarn og kjøp noe dyrere! Bare klipp plenen, dere, men vent til etter kl 13! Kirketid, vet du!;) |
Sitat:
Hadde det ikke tatt over en time å klippe den plenen, hadde alt vært mye bedre.. |
Jeg har stor tro på enkle kjoler som man "pener" litt opp med fint tilbehør, da. Strømpebukser, smykker, vesker, sko etc. Og som Kitt sier, at du føler deg komfortabel og fin er vel overordnet, samma det om de er så himla ekslusive, du har jo din egen smak og preferanser som gjør deg til deg!
Om det får deg til å føle deg bedre: Jeg kom for en del år siden i mine sedvanlige festklær på noe jeg ikke visste var utkledningsfest og fikk komplimenter for kostymet mitt. :lol: |
Jeg bruker håret mitt som tilbehør:p Må kanskje få kjøpt inn noe smykker og noen stilige sko. Tar på meg en veeeldig blomstrete kjole da.
|
Sitat:
|
Sitat:
Og du kan jo vurdere å få satt opp håret ditt hos frisør? Det koster jo også litt, men det vil nok heve inntrykket mye. Og så føler man seg fin med fin frisyre. Å føle seg fin og stilig er det viktigste av alt! |
Neeei.. Det er fælt og slitt og grusomt. Som bringer meg til mitt neste spørsmål for dagen:
Er det noen som har knekt koden for hvordan man kommer ut fra frisøren med den frisyren man faktisk ønsket seg? Frøy: jo, har tenkt på det. Men ser for meg noen løse krøller og det klarer jeg fint selv. |
Sitat:
|
Sitat:
OK, så lenge du klarer det selv er jo alt ok :) Du kan jo stusse det, da? |
Sitat:
Jeg har nemlig stussa litt selv:p Og det ser ikke særlig bra ut:nei: Godt det er sommeren og håret vokser fort:p Nå begynte alle naboene her å klippe gresset, så da er det greit. |
Sitat:
|
Åjaa. Ja, det skal jeg gjøre:)
|
Hvor langt er 8 inches?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Her er en kalkulator som regner om diverse enheter, bl.a. inch til cm
Den konverterer også matlagingsmåleenheter (oz til ml/dl), så for de som finner oppskrifter på engelske/amerikanske sider så er den kjekk å ha. |
Hvor lang er normalt foten på en toåring? Treåring? Fireåring?
|
Sitat:
|
Sitat:
Eg googla og fann denne, kan den brukast? |
Noen som har erfaring med å fryse ned supper/sauser o.l som er tyknet med JBK? Holder dette konsistensen ved opptining eller blir det tynt igjen som når man f.eks bruker potetmel? Skal lage rabarbrasyltetøy og fryse ned nemlig.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Merkelig med det, men de er vel normale alle sammen :) Bare merkelig at det skal være såpass forskjell på barn, eller person til person uansett alder egentlig. Normal er nok mye mer enn hva vi tror :)
|
Sitat:
Sitat:
Det er nok stoooore individuelle forskjeller, har jeg skjønt (og mener jeg å huske sist jeg lurte på dette. Jeg tenderer til å lure på det samme mange ganger, for det synker jo aldri inn. :p). Jeg strikker opp restegarnet mitt, og lager barnetøfler. De er ganske tøyelige, men greit å vite ca hvilken størrelse de er, da. Tipper de er sånn 2-4 år-ish. |
Hva skjer med en èndagslinse når den blir brukt over lengre tid, feks en uke? Blir linsen svakere i styrke, smuldrer den bort eller virker den like godt?
Jeg tenker her IKKE på hvordan det påvirker øyet, men selve linsen. |
Den tørker vel inn og faller i stykker? ikke 100% sikker, men er det jeg innbilder meg i såfall.. De er ikke så holdbare og kan heller ikke holde øyet ditt fuktig over lengere tid.
|
Man må gnukke på linser for å få dem rene, og det kan man ikke med endagslinser ...
|
Sitat:
Sitat:
Nei men atte.. mener jo at om linsen sitter på øyet hele tiden. (kjenner ei som gjør dette) derfor lurer jeg :P |
Sitat:
|
Sitat:
|
Eller sånne døgnet-rundt-linser? Jeg har det, og jeg sover med de (de er beregna på det) og tar de kun ut om jeg er tørr på øya eller jeg skal skifte linser.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:20. |