![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Jeg har forøvrig gått på zyrtec i over en uke uten at det hjalp i det hele tatt, og elveblest er en allergisk reaksjon. ikke verdens beste bilde, men det ser sånn ca sånn ut. mest utbrudd på leggene, men også på lårene, overarm, mage, rygg og hofte. http://img.photobucket.com/albums/v7...p/IMG_0522.jpg |
Får du blemmer i det hele tatt eller er det bare rødt og irritert? er det rødt fordi du har klødd eller var det sånn til å begynne med?
|
Sitat:
|
det hender en sjelden gang at det blir en liten veskefylt blemme, men som regel ikke. er opphovnet og rødt. midten blir hvit hvis du trykker på det.
og nerthus, jeg var hos hudlege på mandag. han vet ikke hva det er, bare hva det ikke er :p de tok 4 glass med blodprøver, men jeg får jo bare svar hvis det er noe unormalt. men jeg fikk dermovat for kløen da. men den skal brukes maks en gang om dagen, svineriet. |
Merkelig sak - men er man ikke A4 så er man ikke A4 ;)
Håpe du finner utav det, pyton med kløende utslett - ihvertfall når man ikke vet hvor de kommer fra! |
|
ingen av delene. bare en bitteliten veskeblemme i midten av et rødt hovent område. de fleste merkene er på størrelse med kronestykker, av og til får jeg noen digre som femmere eller større.
|
Jeg har hørt om det der før, og jeg har det på tunga hva det kan være, men jeg kommer ikke på det. Men da virker det ikke som om det er helvetesild i såfall, ikke elveblest heller.
Kan ikke Kitt komme innom med sykepleier skillsene sine da? Mulig hun har peiling eller noen bedre teorier. |
Synes dette ser ut som sopp.
|
Sitat:
Sitat:
Kunne ha vært enig med Ignite om det ikke hadde vært for at hudlegen ikke visste hva det var! Han bør be om å få igjen skolepengene sine om han ikke kjenner igjen sopp eller ringorm!:eek::p;) Men han sa også at det ikke var allergi, jeg er ikke så sikker. Naboen fikk nettopp diagnosen cøliaki og samtidig svar på hvorfor hun har klødd seg til blods i årevis. Er jo ikke direkte allergi, men det kommer jo av noe man ikke tåler likevel! Sanney, det kan ikke ha sammenheng med lymfeødem og opphopning av giftstoffer? Da er i hvert fall ikke hudlegen rette instans! |
Kan det ikke være allergisk reaksjon av f.eks acryl da? Kjøpt nye klær i det siste eller brukt noe du ellers ikke bruker?
|
Jeg har fått jobb på et bemanningsbyrå og skal servere i et bryllup i morgen. Det er fem år siden jeg jobbet som servitør og nå ble jeg plutselig litt stresset. Hvilken side skal man servere fra? Og jeg har ingen hvit skjorte, men har fått lånt en type skjortebluse som bare har knapper øverst. Går det bra? Hvis ikke må jeg til byen i morgen tidlig å kjøpe meg en..
|
Sitat:
|
Sitat:
Takk igjen :) |
Sitat:
og kitt, jeg har bare lymfeødem i leggene, og jeg har jo fått utbrudd helt oppe på overarmen.. men jeg aner ikke jeg. vet bare hvor sykt irriterende dette er, og det går ut over jobben når ejg får kløanfall på natta og får ikke sove.. og legen er sånn ca 50-60 år gammel, enten så bør han ha sett det meste og kjenner det igjen, eller så begynner han å bli senil :p og helvetesild og elveblest er det ikke, ligner ikke i det hele tatt. er litt vanskelig å ta gode bilder på div kroppsdeler på seg selv, så det bildet av kneet er det eneste brukbare jeg har.. |
Er det noen som har en blue-ray-spiller de er fornøyde med, som anbefales? Skal kjøpe meg ny etter at den gode, gamle dvd-spilleren min har tatt kvelden. Jeg har ikke noe særlig bra tv, og heller ikke noe high-tech lydanlegg, så det trenger ikke være så veldig fancy. Tenkte å legge meg på rundt 2000 kr +/-.
|
Sitat:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=630610 P.s: For å se HD-oppløsning må du bruke HDMI-kabel inn i tv`en, og ikke SCART. Svært mange ser ikke forskjell når de kjøper nytt utstyr, rett og slett fordi at de bruker den gamle SCART-kabelen de har liggende. En slik kabel kan ikke overføre den nødvendige oppløsningen. Så da sitter de i stua med den nye femtitommeren og tror de ser HD. Slå også av overscan på fjernsynet hvis du har noe slikt på. |
Sitat:
|
Vi har ein Samsung Blu-ray spelar, greit sidan vi har Samsung tv, kan bruke begge fjernkontrollane litt om kvarandre.
|
Jeg har kjøpt noen chilimarinerte kyllingfileer på REMA. Disse ligger i en slik aluminiumsform....skal disse grilles i den forma eller tas ut og grilles direkte på rista...
HASTER...... :-) |
Om dei ligg i aluminiumsform er det vel berre å bruke den. Elles er det vel litt smak og behag om du vil steike dei i noko anna. Av og til kan det jo vere litt trangt oppi slike former, så filetane ligg veldig tett.. Up to you! Berre hugs å ta av plastikken! :)
|
Sitat:
Det gikk supert å grille dem i formen. De ble meget saftige og kjempegode! Jeg blandet oppi litt fløte når kyllingen var stekt og da ble det kjempegod saus utav det! Må gjentas!!! |
Sitat:
|
Jeg skal tapetsere og slipe pluss lakke tregulv. Hvilken rekkefølge bør dette tas i? Jeg er ca ferdig med å sparkle nå og det er ca klart for tapetsering på veggene. Snekkeren sa at man tapetserer først slik at man er ferdig med å søle og så sliper gulvet. Men det blir jo forferdelig mye støv av å slipe gulvet... Ei venninne sa at hun slipte gulvet i en leilighet de bodde i og de ble aldri helt kvitt støvet etterpå. Hadde det vært bedre å slipe og lakkere gulvet først og så tapetsere? Så mye søl blir det vel ikke av tapetseringen?
|
Sitat:
|
Tapet først!
|
Hvis du tar gulvet først, så vil alt støvet legge seg på de nysparkla veggene dine.
Et lite støvkorn under tapeten vil kunne se ut som ei ert:eek: Jeg anbefaler å tapetsere veggene først, og så gulvet. |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Når jeg googler, så synes jeg det er litt delt... Noen sier at man alltid skal tapetsere først, mens andre sier at det hadde vært lurt å slipe gulvet før man tapetserer slik at man får ut mer av støvet. |
Men man tapetserer og sliper gulv jo uavhengig av hverandre i mange tilfeller også ... Vil tro det egentlig er hipp som happ, jeg. Og det er kanskje grunnen til at meningene er delte :p
Å sette opp tapet etter å ha slipt og lakket gulvet ville jeg i alle fall ikke sett på som noe problem. Det blir jo som å male. Man må bare legge noe under, og det går vel an å tørke vekk evt søl før det størkner også. Men på den annen side har jeg ikke hørt at slipestøvet skal være noe problem heller, det er nytt for meg. Kjapt googlesøk på gulvsliping + støv fikk opp mange treff som sier at gulvsliping ikke støver, at nye maskiner er utstyrt med støvsuger etc. :) |
Sitat:
På mandag skal jeg høre med de som skal slipe hos meg om det blir mye støv og hvilken rekkefølge de mener at jeg bør gjøre det da. :ja: EDIT: Eventuellt tirsdag siden mandag er helligdag. :geip: Ikke alltid lett å følge med på helligdager når man jobber turnus. |
Jeg hadde en skikkelig høykarbodag på fredag, og spiste lavkarbo i går - men i dag har jeg gått opp 1 kg i vannvekt? o.O Hvorfor gikk jeg ikke opp fra fredag til lørdag, men fra lørdag til søndag?
|
Sitat:
Neida, vennen, bare tuller!:love: Aner ikke, annet enn at kroppen gjør mye rart! Kan være varmen tuller med deg også? Eller andre ting? Så lenge det er vann, blir det heldigvis borte igjen sånn nesten av seg selv også!:) |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Jeg har et mulig utrolig tett spørsmål, men er det sånn at man har en betalingsfri måned i barnehagen? Og pleier den evt å være sånn nå?
|
Sitat:
|
Ja, de skal liksom ha 5 uker ferie i barnehagen til Emma, så det er vel mer enn logisk at man ikke skal betale for mer enn 11 måneder.
Hva skal jeg gjøre med de 3000 jeg får til overs da a ?:D (bare kødda) |
Siden jeg først er i gang. Er det virkelig 1000 kroner en skal "gi" til et søskenbarn som gifter seg?
Og er det greit å ha på HM kjole i et herregårdsbryllup? |
Og eh. Jeg handlet på iHerb her på fredag og det står ikke noe på transaksjonshistorikken min enda, selvom pakkene er blitt sendt. Skal jeg trekke den summen det kostet fra det disponible beløpet mitt, eller er det blitt trukket/reservert selvom det ikke enda står på transaksjonshistorikken?
|
Sist jeg handla fra iherb ble det ikke trukket noe fra kontoen min før etter jeg hadde fått varen.
Om du kan ha på deg en H&M-kjole avhenger vel av kjolen, er ikke sånn at det alltid synes hvor kjolen kommer fra. Kan jo se fin/eksklusiv ut selv om den er billig. Sist jeg var i bryllup hadde jeg på meg en Gina Tricot-kjole til trehundre spenn. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02. |