Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Regret 08-06-11 11:37

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 1132575)
Se denne da, så kanskje du ombestemmer deg :love:

http://www.youtube.com/watch?v=zbC68uiYLKI

hihi absolutt ikke :p sitter sånn: :eek::( igjennom hele filmen hehe, men igjen hun kjente jo ikke duen da. Dessuten er det latterduer jeg har ikke vanlige duer man finner ute her i norge ;) eggene er mindre enn det der også.

Kanutten 08-06-11 18:08

Altså, mamma og pappa fyller 150 år tilsammen og skal feire det med fest nå i helga. Alle vi barna har funnet ut at vi skal spandere en tur på dem til England med hotell, mat, fly etc. Når man ser på tv så ser man jo slike STORE gavesjekker, men finne de på ordentlig eller må man lage selv???

Ignite 08-06-11 18:10

Sjekk med en lokal bank om dere ikke kan få en slik stor en som de liker å vise seg med når de donererer noen få kroner til en lokal sak.

Kanutten 08-06-11 18:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ignite (Innlegg 1132985)
Sjekk med en lokal bank om dere ikke kan få en slik stor en som de liker å vise seg med når de donererer noen få kroner til en lokal sak.

Det var knallurt! Takker!

Opheliia 09-06-11 06:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1132353)
Jeg vet at man ikke kan slanke bestemte deler av kroppen, men jeg spør allikevel, er det noe som kan virke slankende på dobbelthake? Jeg merker at generell lavkarbo gjør underverk med det vanskelige magefettet, men haka har nesten blåst seg opp og begynner å bli litt i veien, er det noe jeg kan spiser eller unngå å spise for å få litt reaksjon der? eller trene på en bestemt måte? Fett er jo fett i kroppen så det kan virke litt rart om en mattype skal fungere for f.eks mage, men ikke haka, men man vet jo aldri.. er litt blond på dette temaet egentlig.

Hihi, ifølge Jan Thomas skal man strekke hodet opp og sitte med tunga ut. Husker ikke helt hvor lenge, men tror du skulle gjøre det sånn 20 ganger eller noe. Hver dag (kanskje flere ganger til dagen).

Men uansett, etterhvert vil dobbelhaka forsvinne. Jeg føler ting går utrolig sakte, men her en dag tok jeg på meg ringen, min favorittring..og den sklei av!!! Jeg har ikke sett de forandringene:o

Zillah 09-06-11 06:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zillah (Innlegg 1109266)
Eg sendte eit personleg brev med flypost til USA (Tx) den 1. mai ... eg er veldig usikker på kor lang tid slikt normalt tar. Any ideas?

Ganske nøyaktig 4 veker tok det !!! Trur ikkje eg skal satse på snail mail så ofte. Det levde i alle fall opp til namnet.

Tango 09-06-11 09:46

Jeg får melding om at Internet Explorer har sluttet å virke når jeg trykker på uttrykksikonene under (Mer). :confused: De som står i menyen til høyre får jeg brukt uten problemer. :) Det rare er at jeg kunne bruke de ikonene de første gangene jeg var innom forumet her, men plutselig var det umulig. :eek:

Noen som skjønner noe av dette? :rolleyes:

Regret 09-06-11 09:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tango (Innlegg 1133652)
Jeg får melding om at Internet Explorer har sluttet å virke når jeg trykker på uttrykksikonene under (Mer). :confused: De som står i menyen til høyre får jeg brukt uten problemer. :) Det rare er at jeg kunne bruke de ikonene de første gangene jeg var innom forumet her, men plutselig var det umulig. :eek:

Ikke bruk explorer :p Mye problemer med det og det går tregt, så jeg hadde heller brukt firefox om jeg var deg.

Anarko 09-06-11 11:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1133676)
Ikke bruk explorer :p Mye problemer med det og det går tregt, så jeg hadde heller brukt firefox om jeg var deg.

Eller Google Chrome. Aldri hatt problem med den :)

Kitt 09-06-11 11:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tango (Innlegg 1133652)

Ellr så havner ikonene nede på linjen nederst på siden og må hentes opp igjen derfra.
[mer] ikonene må lukkes hver gang, ellers havner de nederst på siden!

lille_trille 09-06-11 12:18

Jeg bruker kun Firefox. Den funker bra.

Rin 09-06-11 12:40

Kjøkken-novise lurer: Jeg handlet en del benfrie nakkekoteletter på halvpris pga dato og stekte dem opp i går. Innser imidlertid at jeg nok ikke klarer å spise opp alle sammen før de utgår, så jeg vil prøve å fryse dem. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal tine dem når jeg vil spise dem? :D (Er alltid veldig usikker på dette med ferdig tilberedt kjøtt - skal det stå og tine i kjøleskap, skal det slenges rett fra fryser til stekepanne, eller?)

Catwoman 09-06-11 13:34

Hvorfor skal den ene kvisa jeg får per mnd ALLTID dukke opp ytterst på nesa..... :rolleyes::o

Tango 09-06-11 14:05

Tusen takk til dere, Regret, Anarko, Kitt og Lille Trille! :klem:til dere!

Jeg starta opp igjen i Firefox, og det funka! Tvert! :stortsmil

Lasta den ned for ei stund sida, men har liksom vært vant til å bruke Explorer. Det tar tid å legge av seg gamle (u)vaner, det veit jo dere alt om, ikke sant? :D :D :D

Lillemy71 09-06-11 14:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 1133901)
Kjøkken-novise lurer: Jeg handlet en del benfrie nakkekoteletter på halvpris pga dato og stekte dem opp i går. Innser imidlertid at jeg nok ikke klarer å spise opp alle sammen før de utgår, så jeg vil prøve å fryse dem. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal tine dem når jeg vil spise dem? :D (Er alltid veldig usikker på dette med ferdig tilberedt kjøtt - skal det stå og tine i kjøleskap, skal det slenges rett fra fryser til stekepanne, eller?)

Jeg pleier alltid å tine det enten i kjøleskap eller på benken, eller viss jeg er veldig i farta kjører jeg et tineprogram i microen. Hiver du det rett i panna, kan du risikere tørr/svidd utside og kald/frossen innside. Da vil jeg heller anbefale å sette de frosne kotelettene i kald steikeovn, skru på ca 150 grader og la temperaturen gå opp også hold det der en stund, da tiner du og etterpå varmer opp uten at det svir seg så lett.

Edit: Må bare presisere at dette gjelder for ferdigstekt kjøtt!!

BenteR 09-06-11 14:10

Sitat:

Jeg tar alltid frossent kjøtt og lar det tine over natten i kjøleskap.
I krisefall legger jeg pakken med kjøtt i ei skål med KALDT vann for og få fortgang på tininga.

Lillemy71 09-06-11 14:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Catwoman (Innlegg 1133950)
Hvorfor skal den ene kvisa jeg får per mnd ALLTID dukke opp ytterst på nesa..... :rolleyes::o

For det er der den viser aller, aller best :D Selv pleier jeg å få på haka.....:o

Kanutten 09-06-11 14:11

Hvorfor hylgriner jeg når jeg hører på dette????

lille_trille 09-06-11 14:12

Tiner alltid i kjøleskapet, for så å la de romtemperere før bruk. Rått eller stekt. Grei regel. Da blir kjøttet mørest :)

TrillTrall 09-06-11 14:27

Sitat:

Jeg ville latt det tine enten over natten i kjøleskapet eller på kortere tid på benken og så varmet det i panne / gryte / stekeovn.

kennygirl 09-06-11 14:28

Noen som vet om det er lov å innføre grønn te-ekstrakt fra usa? Fant ikke noe om at det ikke er lov på toll.no, men greit å dobbeltsjekke :P
Veldig kjedelig om pakken blir stoppet i tollen...

Kitsu 09-06-11 14:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 1134003)
Noen som vet om det er lov å innføre grønn te-ekstrakt fra usa? Fant ikke noe om at det ikke er lov på toll.no, men greit å dobbeltsjekke :P
Veldig kjedelig om pakken blir stoppet i tollen...

Camellia Sinensis, virkemiddelet i Grønn te ekstraktet, er i alle fall merket H i forskrift om legemiddelklassifisering, så det er handelsvare - noe som er logisk, siden det er TE. Kan ikke se at det skulle være importforbud. Men det er advart om bivikninger i form av leverskader fra legemiddelverket sin side.

Fant foresten nå ut at ene prøvesaken som iHerb driver å sender med pakkene er regnet som legemiddel. Cordyceps Sinensis er merket L i urtelisten. Pakkene mine har aldri blitt stoppet fordiom.

Tango 09-06-11 15:01

Jeg vil gjerne ha med "adressen" til min MUP i min signatur. Jeg prøvde å kopiere URL'en, men det må være noe mer. Skjønner ikkeno'.:veitikke: HJELP!

Kitt 09-06-11 15:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tango (Innlegg 1134039)
Jeg vil gjerne ha med "adressen" til min MUP i min signatur. Jeg prøvde å kopiere URL'en, men det må være noe mer. Skjønner ikkeno'.:veitikke: HJELP!

Titt på denne:
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 972777)
Skal vi se:
du må gå inn på Kontrollpanel og inn på Endre signatur.

Så skriver du feks MIN JOURNAL.

Åpner et nytt vindu med journalen din i, kopierer adressen helt opp i hhtp:// vinduet og tar den med til den første siden.

Der markerer du MIN JOURNAL og klikker http://forum.lavkarbo.no/images/editor/createlink.gif for å sette inn hyperlinken!

Husk å lagre signaturendringen.

Sånn, da bør det virke!:):)

Tango 09-06-11 15:25

Tusen takk for svar, Kitt! :klem:Jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke og i forhåndsvisninga i kontrollpanelet kom den fram, men ikke på forhåndsvisninga her. :confused: Jeg lagra og all ting. Hva gjør jeg feil? :nedfor:

Kitt 09-06-11 15:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tango (Innlegg 1134081)
Tusen takk for svar, Kitt! :klem:Jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke og i forhåndsvisninga i kontrollpanelet kom den fram, men ikke på forhåndsvisninga her. :confused: Jeg lagra og all ting. Hva gjør jeg feil? :nedfor:

Vet du? Jeg aner ikke!:p Fikk det til med en gang, jeg!

Tango 09-06-11 15:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1134084)
Vet du? Jeg aner ikke!:p Fikk det til med en gang, jeg!

Dæscken! Der kom'n gitt! Trykka hardt og bestemt på lagreknappen, og der satt'n! :D

:klem::klem:Tusen takk!

Kitt 09-06-11 15:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tango (Innlegg 1134094)
Dæscken! Der kom'n gitt! Trykka hardt og bestemt på lagreknappen, og der satt'n! :D

:klem::klem:Tusen takk!

Bare hyggelig!:)

:heia::heia::heia:

Ashley 09-06-11 20:08

skal lage knekkebrød/ostekrisp av kavli osten. hvor mange grader og hvor lenge skal de stå i ovnen?:) varmluft/grill?

Anarko 09-06-11 20:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ashley (Innlegg 1134252)
skal lage knekkebrød/ostekrisp av kavli osten. hvor mange grader og hvor lenge skal de stå i ovnen?:) varmluft/grill?

Jeg pleier bare å ha ovnen på ca 200 og la de stå til de er sprø.

Regret 09-06-11 21:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ashley (Innlegg 1134252)

Over og undervarme, 200 grader til de er gyldene.

Furine 09-06-11 21:30

Men pass på, dei kan lett bli brent!

Regret 09-06-11 21:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1134344)

:_oy::ja: Det vet jeg alt for godt!

Kitsu 09-06-11 21:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1134344)

Den kan jeg signere, har satt av brannalarmen et par ganger her.

Og for å gjørde denne posten noe mer legit; når er det vanlig å få feriepengene? Er kjempeblakk akkurat nå.

Sanney 09-06-11 21:40

vi får feriepenger første uka i juli. men det varierer jo, har hørt om folk som fikk sine i juni...

Nerthus 09-06-11 21:41

Har fått! :D:cool:

Kitt 09-06-11 21:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitsu (Innlegg 1134353)
Og for å gjørde denne posten noe mer legit; når er det vanlig å få feriepengene? Er kjempeblakk akkurat nå.

Sønnen fikk sine i dag, gubben får sine i morgen, naboen får sine i morgen.....
Det er nok vanligst at det betales ut som junilønn de fleste steder!:)

Lava 09-06-11 21:52

Jeg har to tomatplanter i vinduet her, må jeg bestøve dem eller går det av seg selv?
Tidligere har de stått ute og jeg har ikke fulgt med om det var noen flyvedyr på dem.. Husker min far gikk med ei fjør og bestøvet sine tomatplanter for 100 år siden :p

Nysgjerrig nok 09-06-11 22:42

Noen spørsmål fra nybegynneren her, - håper dere har noen svar så jeg sparer meg for mere gubling :confused::
Har testet ketostix hver tredje dag - med veldig forskjellig resultat. En uke etter oppstart på kur var den mørk, tre dager etter nesten på det lyseste og i dag var den litt mørkere en midt på. Hva skjer a'? Jeg mener og tror jeg har spist "riktig", har (i alle fall følelsen av) kroppstempratur på 38 og lettere hodepine. Men - hva er greia med de store variasjonene på stix'n??

Noen forklaringer blandt dere erfarne fjellfolkene her? :)

Kitt 09-06-11 23:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok (Innlegg 1134488)
Noen spørsmål fra nybegynneren her, - håper dere har noen svar så jeg sparer meg for mere gubling :confused::
Har testet ketostix hver tredje dag - med veldig forskjellig resultat. En uke etter oppstart på kur var den mørk, tre dager etter nesten på det lyseste og i dag var den litt mørkere en midt på. Hva skjer a'? Jeg mener og tror jeg har spist "riktig", har (i alle fall følelsen av) kroppstempratur på 38 og lettere hodepine. Men - hva er greia med de store variasjonene på stix'n??

Noen forklaringer blandt dere erfarne fjellfolkene her? :)

Fargen på stiksen har ingenting å si!
Utslag er utslag og viser ketoner i urinen!
Hvor mye ketoner i urinen avhenger blant annet av hvor mye du har drukket, hva du har spist og hvor mye du har trent/beveget deg!

Vær så snill å ikke heng deg opp i stiksen. Den viser i beste fall bare hva som finnes i urinen din. Dersom du vet du spiser riktig osv, er det ingen grunn til at stiksen skal fortelle deg noe annet!;)

Og husk at stiksen bare er til å stole på om kvelden, minst 2 timer etter forrige måltid!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:14.