![]() |
Sv: Velkommen til spørsmål & svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har et spørsmål...
Jeg har holdt på med dette nå i 4 mnd, og har hatt fin vektnedgang... Den siste uken, har jeg gått litt opp, og jeg vet at det er sånn som kan skje, og at man ikke skal stresse med det... At man kan svinge litt... Men det jeg lurer på er: Bør man forholde seg til det veiledende kcal-inntaket på DIETT.NO? Der står det at jeg må spise under 2300 kcal pr dag for å gå ned... Jeg har ikke plottet inn der i de siste månedene, men er ganske sikker på at jeg spiser over det med alt det fettet som pøses på... (avokado, feit fisk, stekefett, rømme, fløte, creme fraiche, oster osv osv...) Jeg har bare til frokosten i dag spist 1400 kcal. Sinnsyk mye, dagens frokost var riktignok sjelden stor... Hva tror dere? Setter pris på hjelp... :) |
Sitat:
Kanskje ikke et superklart svar, men det er like individuelt som med det meste annet når det kommer til kropper og hva som funker :p |
Sitat:
|
Hei:)
Kan jeg spørre Marella hva du har spist til frokost,fordi det hørtes veldig mye 1400cal,som jeg nesten for hele dagen :(Men det er noe annet med meg,jeg er ikke så glad i å spise :rolleyes: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hei, jeg er nå begynt på lavkarbo..spiser et-to egg til frokost, en boks cottage cheese til lusj, kyllingkjøttdeig og litt wok m/cream fresh eller ett egg og bacon til middag og kanskje en atkins bar eller litt naturell yoghurt til kvelds..Noen som kan svare meg på om dere tror jeg kommer i ketose med dette? bruker snus og drikker en kopp kaffe per dag..ellers bare vann:)
Takk for svar:D |
Sitat:
Jeg vet ikke hvor mange karbo det er i den atkins baren, men jeg hadde droppet den og yoghurten, og spist mer grønnsaker... Men om du er under 15g kh pr dag, så kommer du i teorien i ketose. (Du kan veie og legge inn alt du spiser på www.diett.no, så får du se hvor mange kh det er pr dag. Eller du kan regne ut selv.) |
Sitat:
|
akkei, takk:) nei, skal forandre det..tok bare det første, siden eg hadd det litt travelt med å spørr:p
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Takk:) |
Delfiafett....
Kan man steke med det? Er det et sunnere fett enn smør, siden det er av kokos? Er suksessterte det samme som mandelbunn med solkrem? |
nytt sp.mål.
Er tagatose like trygt som sukrinmelis? I forhold til GI og blodsukker, og vektøkning osv....? Hvor mye tagatose tilsvarer 1 dl sukrinmelis? Kan man bruke tagatose i alle kaker hvor det står sukrin? stevia, flytende, vanilje... er det også trygt å bruke? Eller kan man gå på en smell med disse søtstoffene? Setter pris på hjelp... :) |
Sitat:
Nå vet ikke jeg hva solkrem er , men suksessterte er mandelbunn med gul krem oppå ja... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
mente gul krem med solkrem ja... :) |
Sitat:
|
Sitat:
Kanskje en grunn til at delfiakake kun lages til jul?;) Er liksom ikke skadelig når det spises så sjelden. Vet det er mange tråder om det her inne om du søker litt! |
Sitat:
Sitat: Karbohydratene som er listet opp i Tagatesse trenger ikke telles med. Tagatose (39,9 g), er karbohydrater som ikke tas opp i kroppen. Sukkeralkoholene består av isomalt og sucralose, og disse består også av tilnærmet lik 0 karbohydrater. Så Tagatesse er et meget godt alternativ for de som vil unngå karbohydrater J Vennlig hilsen/Kind regards, Hanne Roseth Funksjonell Mat AS Tlf: +47 21 89 98 02 www.funksjonellmat.no Vi gjør god mat sunnere! |
Sitat:
Sitat:
|
Hei. Jeg har nå gått på lavkarbo i 25 dager, men kun gått ned ca 1 kg.
De første 4 dagene gikk jeg ned 1 kg, så gikk jeg opp 1/2 igjen før jeg nå har gått den ned igjen. (altså 1 kg til sammen på 25 dager) Hva gjør jeg feil? Følger lavkarbo. Prøver ut ulike oppskrifter herfra og andre steder. En typpisk dag kan se slik ut: Frokost: Kaffe Lunsj: 3 egge-lavkarbo brød, et lavkarbobrød (kiwi) Middag: 150 gram kjøttdeig med salat Mellommåltid: Gullerot, et MINI hjemmelagd lavkarbobrød. Pålegg: Laksepålegg, kalkun, smøreost, ost Egge-lavkarbobrød: Hele brødet er laget av 100 gram philidelhpiaost, en klype salt og 3 egg. Har skeia ut et par ganger når jeg har vært ute å drukket alkohol. Håper på svar fra noen. Eller om noen har noen tips? er 165 høy, og veier nå 82 kg. Hilsen litt fortvilet nybegynner. :o |
Jeg vet ikke, men jeg hadde kanskje spist mer kjøtt og grønnsaker. samt fete ting som laks, makrell, avokado, litt valnøtter, kokosolje til steking. Ikke gulrot. Ikke alkohol. Ikke så alt for mye ost... Men dette er nå meg da... Lykke til videre. :)
Ps, tar du vitaminer? |
LINFRØ
Det sies at LINFRØ skal være så sunne og rike på godt fett. Men hvordan tar vi det opp i kroppen, siden de kommer like hele ut igjen??? |
Sitat:
Søk i googlefeltet oppe her, så finner du tråder hvor det er diskutert og forklart. :) |
Sitat:
|
Kan lite vektnedgang( les har heller lagt på meg ) og samling av vann komme av for lite inntak av vann??
har nettopp flyttet til Nedreland og har vansker med å drikke nok vann.. max 1 liter om dagen. Jeg har også sluttet å ta ketolyse pillene.. kan dette og ha noe å si?? Vet at dette ikke er så smart, men vann er dyrt, og pillene glemte jeg å kjøpe før jeg dro.. |
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:40. |