Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Velkommen til spørsmål & svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6329)

Yrla 27-01-12 23:05

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1291233)
ok, tusen takk :) (får man løs mage av magnesium?)

Noe typer, som magnesiumoxid og magnesiumsitrat kan gi løsere avføring. Og om du har fått overdose av magnesium skilles overskuddet ut og du kan oppleve løs mage. Har ennå ikke opplevd det selv om jeg har tatt flere tabl dgl i lang tid. Vil bare slenge inn at leggkramper mange tar magnesium for kan også avhjelpes med kalium. Men de fleste trenger magnesiumtilskudd så det er ikke noe i vegen for å prøve det først uansett om det er kaliumbehov eller ikke.

Marella77 28-01-12 00:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1291390)
Noe typer, som magnesiumoxid og magnesiumsitrat kan gi løsere avføring. Og om du har fått overdose av magnesium skilles overskuddet ut og du kan oppleve løs mage. Har ennå ikke opplevd det selv om jeg har tatt flere tabl dgl i lang tid. Vil bare slenge inn at leggkramper mange tar magnesium for kan også avhjelpes med kalium. Men de fleste trenger magnesiumtilskudd så det er ikke noe i vegen for å prøve det først uansett om det er kaliumbehov eller ikke.

Men jeg leste akkurat at Magnesium var bra for forbrenningen, så da er det vel lurt å pøse på med magnesium da, for oss som vil gå ned i vekt eller?

Yrla 28-01-12 00:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1291411)
Men jeg leste akkurat at Magnesium var bra for forbrenningen, så da er det vel lurt å pøse på med magnesium da, for oss som vil gå ned i vekt eller?

Pøse på ville jeg ikke gjort med noe mineral, selv om magnesiumoverskudd stort sett og vanligvis utskilles ved overskudd. Hvor mye tenker du på når du bruker de ordene? Mineraler, sposrstoffer og vitaminer jobber sammen og balansen dem imellom er viktig å bevare. Ikke noe vits i å overdrive er min erfaring. Det er mulig å spise mat med magnesium også, som mandler/mandelmel i bakst f.eks.og få i seg andre stoffer samtidig.

Marella77 28-01-12 00:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1291421)
Pøse på ville jeg ikke gjort med noe mineral, selv om magnesiumoverskudd stort sett og vanligvis utskilles ved overskudd. Hvor mye tenker du på når du bruker de ordene? Mineraler, sposrstoffer og vitaminer jobber sammen og balansen dem imellom er viktig å bevare. Ikke noe vits i å overdrive er min erfaring. Det er mulig å spise mat med magnesium også, som mandler/mandelmel i bakst f.eks.og få i seg andre stoffer samtidig.

Det var ment som en spøk, hehe.. Skal ikke pøse på... ;)

Marella77 10-02-12 12:58

Jeg har et spørsmål...

Jeg har holdt på med dette nå i 4 mnd, og har hatt fin vektnedgang... Den siste uken, har jeg gått litt opp, og jeg vet at det er sånn som kan skje, og at man ikke skal stresse med det... At man kan svinge litt...

Men det jeg lurer på er: Bør man forholde seg til det veiledende kcal-inntaket på DIETT.NO? Der står det at jeg må spise under 2300 kcal pr dag for å gå ned... Jeg har ikke plottet inn der i de siste månedene, men er ganske sikker på at jeg spiser over det med alt det fettet som pøses på... (avokado, feit fisk, stekefett, rømme, fløte, creme fraiche, oster osv osv...)

Jeg har bare til frokosten i dag spist 1400 kcal. Sinnsyk mye, dagens frokost var riktignok sjelden stor...

Hva tror dere? Setter pris på hjelp... :)

Charlott 10-02-12 13:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1299999)
Jeg har et spørsmål...

Jeg har holdt på med dette nå i 4 mnd, og har hatt fin vektnedgang... Den siste uken, har jeg gått litt opp, og jeg vet at det er sånn som kan skje, og at man ikke skal stresse med det... At man kan svinge litt...

Men det jeg lurer på er: Bør man forholde seg til det veiledende kcal-inntaket på DIETT.NO? Der står det at jeg må spise under 2300 kcal pr dag for å gå ned... Jeg har ikke plottet inn der i de siste månedene, men er ganske sikker på at jeg spiser over det med alt det fettet som pøses på... (avokado, feit fisk, stekefett, rømme, fløte, creme fraiche, oster osv osv...)

Jeg har bare til frokosten i dag spist 1400 kcal. Sinnsyk mye, dagens frokost var riktignok sjelden stor...

Kan være greit å ha i bakhodet at du trenger mindre energi etterhvert som du går ned i vekt. Noen kan fortsette med samme matinntaket, men de fleste kan med fordel trappe ned litt etterhvert som vekta går nedover :)

Kanskje ikke et superklart svar, men det er like individuelt som med det meste annet når det kommer til kropper og hva som funker :p

Yrla 10-02-12 13:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1299999)
Jeg har et spørsmål...

jeg synes diett.no' s veiledning stemmer bra for meg. Kanhende man tåler mer fettkalorier enn kalorier fra karbohydrater men å holde seg til 2300 skulle være mulig uansett vel? 766 kcal i 3 måltider dgl er mettende det vel?

senka 10-02-12 15:14

Hei:)
Kan jeg spørre Marella hva du har spist til frokost,fordi det hørtes veldig mye
1400cal,som jeg nesten for hele dagen :(Men det er noe annet med meg,jeg er ikke så glad i å spise :rolleyes:

Marella77 10-02-12 21:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senka (Innlegg 1300070)
Hei:)
Kan jeg spørre Marella hva du har spist til frokost,fordi det hørtes veldig mye
1400cal,som jeg nesten for hele dagen :(Men det er noe annet med meg,jeg er ikke så glad i å spise :rolleyes:

Jeg spiste en hel pakke (400g) med kjøttdeig. I hel avokado med litt rømme i. 50g smeltet cheddarost. Litt løk. Alt dette ble 1400 kcal. (og da har jeg ikke regnet med oljen jeg stekte det i... )

Marella77 10-02-12 21:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1300022)
jeg synes diett.no' s veiledning stemmer bra for meg. Kanhende man tåler mer fettkalorier enn kalorier fra karbohydrater men å holde seg til 2300 skulle være mulig uansett vel? 766 kcal i 3 måltider dgl er mettende det vel?

Ja, når du sier det slik, så er det jo mer enn nok. Når jeg spiser magert (knekkebrød eller salat eller kyllingfilet med grønnsaker) så går det jo helt fint. Men om man tar på rømme og avokado, og spiser kjøttdeig og ost, så blir det fort mye kcal. Takk for svar :=)

Nerthus 10-02-12 22:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1300289)
Ja, når du sier det slik, så er det jo mer enn nok. Når jeg spiser magert (knekkebrød eller salat eller kyllingfilet med grønnsaker) så går det jo helt fint. Men om man tar på rømme og avokado, og spiser kjøttdeig og ost, så blir det fort mye kcal. Takk for svar :=)

400 g kjøttdeig til frokost er ganske voldsomt, men det motsatte trenger ikke være spise magert! Halver kjøttdeigmengden og det andre, så er jo alt ok? Du trenger ikke både rømme og avokado OG ost på kjøttdeigen din heller ;) Spis heller mer grønnsaker attåt ;)

Marella77 10-02-12 22:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1300335)
400 g kjøttdeig til frokost er ganske voldsomt, men det motsatte trenger ikke være spise magert! Halver kjøttdeigmengden og det andre, så er jo alt ok? Du trenger ikke både rømme og avokado OG ost på kjøttdeigen din heller ;) Spis heller mer grønnsaker attåt ;)

Ja, dette var et engangstilfelle... Jeg bruker å dele opp dette i 3 måltider, men var veldig sulten i dag... ;) Bruker også å spise dette med salat, men hadde ikke i dag... Takk for tilbakemelding! Ps, digger profilbildet ditt! Vet jeg har sagt det før, men måtte bare si det igjen ;)

Yrla 11-02-12 02:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1300287)
Jeg spiste en hel pakke (400g) med kjøttdeig. I hel avokado med litt rømme i. 50g smeltet cheddarost. Litt løk. Alt dette ble 1400 kcal. (og da har jeg ikke regnet med oljen jeg stekte det i... )

noen velger å spise 1 gang om dagen og da må de jo få i seg mange kcal på en gang. Det er opp til enhver hvordan man vil dele opp energien i løpet av døgnet/dagen.

Mayrita 17-02-12 23:15

Hei, jeg er nå begynt på lavkarbo..spiser et-to egg til frokost, en boks cottage cheese til lusj, kyllingkjøttdeig og litt wok m/cream fresh eller ett egg og bacon til middag og kanskje en atkins bar eller litt naturell yoghurt til kvelds..Noen som kan svare meg på om dere tror jeg kommer i ketose med dette? bruker snus og drikker en kopp kaffe per dag..ellers bare vann:)

Takk for svar:D

Marella77 17-02-12 23:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mayrita (Innlegg 1303270)
Hei, jeg er nå begynt på lavkarbo..spiser et-to egg til frokost, en boks cottage cheese til lusj, kyllingkjøttdeig og litt wok m/cream fresh eller ett egg og bacon til middag og kanskje en atkins bar eller litt naturell yoghurt til kvelds..Noen som kan svare meg på om dere tror jeg kommer i ketose med dette? bruker snus og drikker en kopp kaffe per dag..ellers bare vann:)

Hei, og velkommen... :)

Jeg vet ikke hvor mange karbo det er i den atkins baren, men jeg hadde droppet den og yoghurten, og spist mer grønnsaker... Men om du er under 15g kh pr dag, så kommer du i teorien i ketose. (Du kan veie og legge inn alt du spiser på www.diett.no, så får du se hvor mange kh det er pr dag. Eller du kan regne ut selv.)

Carisma 17-02-12 23:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mayrita (Innlegg 1303270)

Du kommer nok i ketose, men det ligner ikke mye på Atkins som du skriver i filosofiboksen...

Mayrita 17-02-12 23:29

akkei, takk:) nei, skal forandre det..tok bare det første, siden eg hadd det litt travelt med å spørr:p

Mayrita 17-02-12 23:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1303277)
Hei, og velkommen... :)

Jeg vet ikke hvor mange karbo det er i den atkins baren, men jeg hadde droppet den og yoghurten, og spist mer grønnsaker... Men om du er under 15g kh pr dag, så kommer du i teorien i ketose. (Du kan veie og legge inn alt du spiser på www.diett.no, så får du se hvor mange kh det er pr dag. Eller du kan regne ut selv.)

Takk:) er bare 2 ca, men da ska eg kutt ut den og yoghurten:D

Mayrita 17-02-12 23:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mayrita (Innlegg 1303279)
akkei, takk:) nei, skal forandre det..tok bare det første, siden eg hadd det litt travelt med å spørr:p

akkei, takk nei, skal forandre det..tok bare det første, siden eg hadd det litt travelt med å spørre her inne:p

Marella77 17-02-12 23:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mayrita (Innlegg 1303280)
Takk:) er bare 2 ca, men da ska eg kutt ut den og yoghurten:D

Jeg vet ikke om det er dumt å spise Atkins barer, men jeg har lest at den første mnd bør man bare spise "ren" mat, og ikke noe kunstig søtningsstoffer... Men jeg har aldri spist en sånn bar selv, så jeg vet ikke akkurat hva som er i den. Men 2 kh pr 100gram eller? Det var jo sinnsykt lite da... Kanskje andre vet...

Photobscura 17-02-12 23:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1303277)
Men om du er under 15g kh pr dag

Ja, men mange kan ligge mye høyere enn det for å være i målbar ketose også. Enkelte opp til femti gram om dagen. Det er ingen magisk grense for når man er i ketose. ;) Men 15-20 pleier å være helt kurant for de aller fleste.

Mayrita 17-02-12 23:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1303283)
Jeg vet ikke om det er dumt å spise Atkins barer, men jeg har lest at den første mnd bør man bare spise "ren" mat, og ikke noe kunstig søtningsstoffer... Men jeg har aldri spist en sånn bar selv, så jeg vet ikke akkurat hva som er i den. Men 2 kh pr 100gram eller? Det var jo sinnsykt lite da... Kanskje andre vet...

okei, nei..du har sekkert rett i at det e lurest ja:) ja, står at det e 2,9 per sververing:)
Takk:)

Marella77 20-02-12 12:31

Delfiafett....

Kan man steke med det? Er det et sunnere fett enn smør, siden det er av kokos?

Er suksessterte det samme som mandelbunn med solkrem?

Marella77 20-02-12 12:36

nytt sp.mål.

Er tagatose like trygt som sukrinmelis? I forhold til GI og blodsukker, og vektøkning osv....?

Hvor mye tagatose tilsvarer 1 dl sukrinmelis? Kan man bruke tagatose i alle kaker hvor det står sukrin?

stevia, flytende, vanilje... er det også trygt å bruke? Eller kan man gå på en smell med disse søtstoffene?

Setter pris på hjelp... :)

index 20-02-12 12:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1304137)
Delfiafett....

Kan man steke med det? Er det et sunnere fett enn smør, siden det er av kokos?

Er suksessterte det samme som mandelbunn med solkrem?

Delfiafett er ikke særlig bra nei! Skal du bruke kokosfett, bruk Cocosa! Jeg bruker den brune til steking, helt OK den! Smaker ikke kokos, helt nøytral.

Nå vet ikke jeg hva solkrem er , men suksessterte er mandelbunn med gul krem oppå ja...

Yrla 20-02-12 16:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1304139)
nytt sp.mål.

Er tagatose like trygt som sukrinmelis? I forhold til GI og blodsukker, og vektøkning osv....?

Hvor mye tagatose tilsvarer 1 dl sukrinmelis? Kan man bruke tagatose i alle kaker hvor det står sukrin?

stevia, flytende, vanilje... er det også trygt å bruke? Eller kan man gå på en smell med disse søtstoffene?

Setter pris på hjelp... :)

tagatose har kalorier,men svært lav GI, GI på 2, så sukrin er bedre, og stevia har null kalorier også. Tagatose er egnet til å karamellisere og smaker bedre enn sukrin i marengs. Tagatose søter dobbelt av vanlig sukker fordi produktet inneholder også isomalt, men sukrin søter 75% av det sukker gjør, så ta mindre tagatose når du skal erstatte sukrin med det.Kun max 20 % av tagatose opptaes av kroppen. Den inneholder 1,5 kcal pr gram.

Yrla 20-02-12 16:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1303283)

jeg stoler ikke på antall netcarbs, de har ikke regnet med maltitolen da, men noe av den opptaes i kroppen så det er rett og slett juks. Noen opptar mye i tynntarmen og får blodsukkerstigning, andre opptar mindre der og får mye magesmerter fordi bakteriene i tykktarmen nærer seg av sukkeret. Maltitol er ikke et "ikke-energigivende" søtstoff og burde derfor ikke betraktes som et selv om de som tjener penger på det vil ha deg til å tro det. Om du vil kjøpe sjokolade er tagatosesjokoladen bedre med tanke på blodsukkerstigning og karbohydrater. Den mørkeste er da det beste alternativet, også smaksmessig, etter min smak:)

Marella77 20-02-12 22:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av index (Innlegg 1304145)
Delfiafett er ikke særlig bra nei! Skal du bruke kokosfett, bruk Cocosa! Jeg bruker den brune til steking, helt OK den! Smaker ikke kokos, helt nøytral.

Nå vet ikke jeg hva solkrem er , men suksessterte er mandelbunn med gul krem oppå ja...

Takk for svar, men hva mener du med ikke særlig bra? På smak eller iforhold til sunnhet?

mente gul krem med solkrem ja... :)

Marella77 20-02-12 22:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1304211)
tagatose har kalorier,men svært lav GI, GI på 2, så sukrin er bedre, og stevia har null kalorier også. Tagatose er egnet til å karamellisere og smaker bedre enn sukrin i marengs. Tagatose søter dobbelt av vanlig sukker fordi produktet inneholder også isomalt, men sukrin søter 75% av det sukker gjør, så ta mindre tagatose når du skal erstatte sukrin med det.Kun max 20 % av tagatose opptaes av kroppen. Den inneholder 1,5 kcal pr gram.

Takk :) Men det er vel ok å bruke tagatose til kaker? Betyr det at om det er 100kh pr 100gram, så blir det 20 kh pr 100 gram eller? Mens sukrin er det 0 som taes opp?

Kitt 20-02-12 23:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1304393)
Takk for svar, men hva mener du med ikke særlig bra? På smak eller iforhold til sunnhet?

mente gul krem med solkrem ja... :)

Delfiafett er liksom det siste de klarer å tyne ut og metodene som brukes gjør at dette fettet ikke akkurat er førstevalget når man skal ha sunt og godt kokosfett.
Kanskje en grunn til at delfiakake kun lages til jul?;) Er liksom ikke skadelig når det spises så sjelden.
Vet det er mange tråder om det her inne om du søker litt!

Mariann S 20-02-12 23:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1304396)
Takk :) Men det er vel ok å bruke tagatose til kaker? Betyr det at om det er 100kh pr 100gram, så blir det 20 kh pr 100 gram eller? Mens sukrin er det 0 som taes opp?

Her har eg saksa ett sitat frå Funksjonellmat ang tagatess i en annen tråd:
Sitat:

Karbohydratene som er listet opp i Tagatesse trenger ikke telles med. Tagatose (39,9 g), er karbohydrater som ikke tas opp i kroppen. Sukkeralkoholene består av isomalt og sucralose, og disse består også av tilnærmet lik 0 karbohydrater.
Så Tagatesse er et meget godt alternativ for de som vil unngå karbohydrater J

Vennlig hilsen/Kind regards,
Hanne Roseth
Funksjonell Mat AS
Tlf: +47 21 89 98 02

www.funksjonellmat.no
Vi gjør god mat sunnere!

Marella77 20-02-12 23:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1304398)
Delfiafett er liksom det siste de klarer å tyne ut og metodene som brukes gjør at dette fettet ikke akkurat er førstevalget når man skal ha sunt og godt kokosfett.
Kanskje en grunn til at delfiakake kun lages til jul?;) Er liksom ikke skadelig når det spises så sjelden.
Vet det er mange tråder om det her inne om du søker litt!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mariann S (Innlegg 1304403)
Her har eg saksa ett sitat frå Funksjonellmat ang tagatess i en annen tråd:
Sitat:

Karbohydratene som er listet opp i Tagatesse trenger ikke telles med. Tagatose (39,9 g), er karbohydrater som ikke tas opp i kroppen. Sukkeralkoholene består av isomalt og sucralose, og disse består også av tilnærmet lik 0 karbohydrater.
Så Tagatesse er et meget godt alternativ for de som vil unngå karbohydrater J

Vennlig hilsen/Kind regards,
Hanne Roseth
Funksjonell Mat AS
Tlf: +47 21 89 98 02

www.funksjonellmat.no
Vi gjør god mat sunnere!

Tuset takk damer! :)

IneM 21-02-12 01:10

Hei. Jeg har nå gått på lavkarbo i 25 dager, men kun gått ned ca 1 kg.
De første 4 dagene gikk jeg ned 1 kg, så gikk jeg opp 1/2 igjen før jeg nå har gått den ned igjen. (altså 1 kg til sammen på 25 dager)

Hva gjør jeg feil? Følger lavkarbo. Prøver ut ulike oppskrifter herfra og andre steder.

En typpisk dag kan se slik ut:
Frokost: Kaffe
Lunsj: 3 egge-lavkarbo brød, et lavkarbobrød (kiwi)
Middag: 150 gram kjøttdeig med salat
Mellommåltid: Gullerot, et MINI hjemmelagd lavkarbobrød.

Pålegg: Laksepålegg, kalkun, smøreost, ost

Egge-lavkarbobrød: Hele brødet er laget av 100 gram philidelhpiaost, en klype salt og 3 egg.

Har skeia ut et par ganger når jeg har vært ute å drukket alkohol.

Håper på svar fra noen. Eller om noen har noen tips? er 165 høy, og veier nå 82 kg.

Hilsen litt fortvilet nybegynner. :o

Marella77 21-02-12 12:19

Jeg vet ikke, men jeg hadde kanskje spist mer kjøtt og grønnsaker. samt fete ting som laks, makrell, avokado, litt valnøtter, kokosolje til steking. Ikke gulrot. Ikke alkohol. Ikke så alt for mye ost... Men dette er nå meg da... Lykke til videre. :)

Ps, tar du vitaminer?

Marella77 21-02-12 12:20

LINFRØ

Det sies at LINFRØ skal være så sunne og rike på godt fett. Men hvordan tar vi det opp i kroppen, siden de kommer like hele ut igjen???

Gerd 21-02-12 12:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1304592)
LINFRØ

Det sies at LINFRØ skal være så sunne og rike på godt fett. Men hvordan tar vi det opp i kroppen, siden de kommer like hele ut igjen???

Søk i googlefeltet oppe her, så finner du tråder hvor det er diskutert og forklart. :)

Marella77 21-02-12 12:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 1304599)
Søk i googlefeltet oppe her, så finner du tråder hvor det er diskutert og forklart. :)

Takk Gerd! Tenkte ikke så langt... :)

lizliz 21-02-12 13:52

Kan lite vektnedgang( les har heller lagt på meg ) og samling av vann komme av for lite inntak av vann??
har nettopp flyttet til Nedreland og har vansker med å drikke nok vann.. max 1 liter om dagen. Jeg har også sluttet å ta ketolyse pillene.. kan dette og ha noe å si??

Vet at dette ikke er så smart, men vann er dyrt, og pillene glemte jeg å kjøpe før jeg dro..

Yrla 21-02-12 17:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lizliz (Innlegg 1304616)
Kan lite vektnedgang( les har heller lagt på meg ) og samling av vann komme av for lite inntak av vann??
har nettopp flyttet til Nedreland og har vansker med å drikke nok vann.. max 1 liter om dagen. Jeg har også sluttet å ta ketolyse pillene.. kan dette og ha noe å si??

Vet at dette ikke er så smart, men vann er dyrt, og pillene glemte jeg å kjøpe før jeg dro..

ja vann er viktig for å forbrenne fettet. Så dumt at vann er dyrt. Tablettene er også viktig, men du kan helt sikkert finne de samme mineralene på helsekost der du bor. Krom, magnesium, kalsium om du ikke spiser ost eller andre melkeprodukter, sink og selen. Mangan kan du få i deg hvis du drikker mye te. Om du må velge pga pengemangel ville jeg valgt d vitamin, magnesium og krom eller fått noen til å sende deg ketolysetablettene i posten.ketolysetablettene er dyre, du kan bestille billigere på iherb.com, f.eks tabletter som inneholder alle vitaminer og mineraler. Mye billigere.

Yrla 21-02-12 17:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1304592)
LINFRØ

De som er knust eller most til smør opptaes men ikke de hele frøene. Hva med sesamfrø i form av tahini? Da får du i deg alt.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:40.