Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Togtråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43295)

Antoinette6 22-05-11 20:57

Sv: Togtråden!

*hekter på lettvintsmiddagsvogn til kattepusen*

kattungen 22-05-11 21:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6 (Innlegg 1113649)
*hekter på lettvintsmiddagsvogn til kattepusen*

Det funka, gitt! To pepperbiff, raskt frest i panna :cool:

Antoinette6 22-05-11 21:16

YESSSS !!!!

:heia: meg. Og deg ! :blomster:

Regret 22-05-11 21:26

Åh dere er så gode å ha! :klem: Har heelt glemt av vannvogna i dag jeg! Stusset på hvorfor det ble så mange brusglass på meg tidligere, men allikevel gikk det ikke opp for meg :P får se hvor mye jeg får ned før det er natta her, i morgen er det jobb igjen og jeg er absolutt ikke klar, det kunne ha vært helg litt til synes jeg. Skal uansett prøve så godt jeg kan å la være å snikveie i morgen! Får holde meg opptatt så jeg ikke tenker på det :) hvordan gjør dere det? Jeg har ikke greid å holde meg unna en eneste dag i løpet av disse 7 ukene jeg har holdt på med lavkarbo :P bortsett fra de aller første dagene da.

Regret 22-05-11 23:16

Ble 3L på rappen det gitt! ;)
Og vet dere hva jeg har oppdaget?! Magen min er mindre! Selv med så mye vann i seg at den nesten sprekker! Altså, før når jeg drakk vann så lot jeg bare flasken 'stå' på magen sånn at jeg drakk med armene fri (camelbak flaske) når jeg satt-lå / satt henslengt, men nå vil den ikke stå lengere, den bare glir ned! Jeg kan offisielt IKKE bruke magen min som stødig bord lengere :D herlig!

kattungen 23-05-11 07:40

Tredje dagen på mindre enn ei uke at jeg våkner av mareritt :( Dette begynner å gå ut over nattesøvnen :( Dessuten er veievogna aldri snill med meg på mandager, så selv om jeg har gjort alt riktig har jeg gått opp 800 gram siden fredag :( Satser på at det har sammenheng med at jeg skal ha TR i løpet av et par dager, og at det løsner til neste uke - hvis ikke flytter jeg veiedagene til fredager! :heia:

I dag skal jeg muligens en tur innom handlevogna, før det blir eksamenslesing-vogna og jobbvogna til seint på kveld. :)

Antoinette6 23-05-11 08:17

God dag til deg, kattungen, - og alle andre ! :klem:

Jeg anbefaler sterkt veiedag fredag (det har konduktøren også, - jeg bare nevner det. Og henne tror jeg blindt på!) det er akkurat som om jeg går mer ned etter at jeg skiftet dag fra mandag til fredag. . . :D

Og lykke til alle med eksamenslesing og eksamener de påfølgende dagene. Guuuud, jeg er glad jeg er ferdig !

Og så håper jeg dagens tur går finfint for oss alle !

:blomster:

kattungen 23-05-11 08:27

Da blir det veiedag fredager heretter :heia:
Det som ble servert i frokostvogna i dag frister igrunnen til gjentagelse - osteknekkis med blåmuggost :D

Regret 23-05-11 08:28

Det med å bytte veiedag tror jeg gjør godt! Jeg ser selv at når jeg ikke er på jobb, enten det er helg eller bare fridag så går jeg litt opp i vekt eller stopper opp, jeg tror vi trenger den type aktivitet og rutine for å få ting til å fungere så det å bytte til fredag er nok ingen dum idé nei. Selv så veier jeg på torsdager og blir ikke forstyrret av helgen, og det gir meg akkurat nok tid til å hente meg inn igjen etter forrje helg!

Nå sitter jeg her å funderer på hva jeg skal ha til frokost. I dag er en sånn dag jeg har veldig lyst på mat, men absolutt ingenting frister.. Jeg skal ikke spise før om 2 timer omtrendt så jeg har litt tid på meg fortsatt til å tenke :) det ble litt mye karber på meg i går og siden jeg ikke skal veie meg i dag så er frokostvalget enda hardere, men jeg regner med at det blir noe med egg 

kattungen 23-05-11 08:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1114040)
Det med å bytte veiedag tror jeg gjør godt! Jeg ser selv at når jeg ikke er på jobb, enten det er helg eller bare fridag så går jeg litt opp i vekt eller stopper opp, jeg tror vi trenger den type aktivitet og rutine for å få ting til å fungere så det å bytte til fredag er nok ingen dum idé nei. Selv så veier jeg på torsdager og blir ikke forstyrret av helgen, og det gir meg akkurat nok tid til å hente meg inn igjen etter forrje helg!

Jeg jobber stort sett i helgene, og det er faktisk det som ødelegger for meg :p Jeg spiser lavkarbo på jobb, no stress, men jeg stresser mye og rekker ikke drikke nok, og tipper jeg holder på all den væsken jeg faktisk får i meg :lol:

Regret 23-05-11 09:08

Aah det er sånn til deg ja! Høres ut som det er vann i såfall. Går du ned vekten ganske kjapt igjen da eller?

kattungen 23-05-11 09:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1114064)
Aah det er sånn til deg ja! Høres ut som det er vann i såfall. Går du ned vekten ganske kjapt igjen da eller?

Igrunnen ikke :p Eller joa, i løpet av tre-fire dager, men så går jeg det jo opp igjen i helgen :p

kattungen 23-05-11 09:52

Eggerøre med provence-krydder framfor gressløk er IKKE å anbefale :p

kattungen 23-05-11 12:15

Åh, det er vanskelig å holde seg i ketolyse-vogna i dag! :(

Regret 23-05-11 12:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kattungen (Innlegg 1114201)
Åh, det er vanskelig å holde seg i ketolyse-vogna i dag! :(

:klem:
Bare hold fokus på hvorfor du vil drive med ketolyse, kanskje det motiverer? Jeg kjenner trangen selv til å bare slippe all kontroll og falle for fristelser, men jeg føler meg bedre på lavkarbo og ketolyse så jeg greier å holde meg unna stor sett, men har blitt et par sprekk også ja.. Jeg har funnet ut at om suget blir for sterkt så tillat deg en dag med høykarbo for å få det ut av systemet, så slipper du å slite i dagesvis fordi du har lyst på noe. Så går du tilbake til ketolyse dagen etterpå og later som ingenting :p problemet er om det går mer enn 1 dag med høykarbo da kommer suget for å bli, hvertfall for meg. Tar jeg meg ei hel helg med høykarbo så går jeg å sutrer over sukkersug i flere dager og opp til uker før det gir seg! Ikke verd det..

Supah 23-05-11 12:57

Jeg trenger hjelp!

Nå har jeg vandret rundt i korridorene i 4 timer, og leter fortsatt etter eksamensvognen? Har fått utlevert oppgaven til i morgen, men finner ingen konsentrasjon....

De eneste vognene jeg har vært innom i dag er frokostvognen, og "bryllupsplanlegger"-vognen.. :love:

kattungen 23-05-11 14:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1114234)
Bare hold fokus på hvorfor du vil drive med ketolyse, kanskje det motiverer? Jeg kjenner trangen selv til å bare slippe all kontroll og falle for fristelser, men jeg føler meg bedre på lavkarbo og ketolyse så jeg greier å holde meg unna stor sett, men har blitt et par sprekk også ja.. Jeg har funnet ut at om suget blir for sterkt så tillat deg en dag med høykarbo for å få det ut av systemet, så slipper du å slite i dagesvis fordi du har lyst på noe. Så går du tilbake til ketolyse dagen etterpå og later som ingenting :p problemet er om det går mer enn 1 dag med høykarbo da kommer suget for å bli, hvertfall for meg. Tar jeg meg ei hel helg med høykarbo så går jeg å sutrer over sukkersug i flere dager og opp til uker før det gir seg! Ikke verd det..

Jeg skal heller kose meg med piel de sapo-melon i dag, og drite litt i karbohydratene.

VSB 23-05-11 17:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av supah (Innlegg 1114237)
Jeg trenger hjelp!

Nå har jeg vandret rundt i korridorene i 4 timer, og leter fortsatt etter eksamensvognen? Har fått utlevert oppgaven til i morgen, men finner ingen konsentrasjon....

De eneste vognene jeg har vært innom i dag er frokostvognen, og "bryllupsplanlegger"-vognen.. :love:

Kan hjelpe deg å lete jeg,:detektiv: for nå er jeg ferdig med min og håper det blir leeeenge til neste gang.

Har tilbragt 7 timer + litt venting i eksamensvogna, nå er det nok best for meg i stille vogna tror jeg, bomull i hodet, vondt i arm, nakke og skuldre...:( men er utrolig lettet over at det er over da og tror det gikk greit. :DSå var det bare å vente på resultatet, er det en egen tålmodighetsvogn her?

Antoinette6 23-05-11 17:04

*kopler på konsentrasjonsvogn til Supah*

Nøytralt innredet, god stol, passe høyde på bordet og et godt utvalg skrivesaker.

You go, girl !

Antoinette6 23-05-11 17:05

Det finnes ingen tålmodighetsvogn, dessverre. Henvend deg til konduktøren. Hun har en krem . . .

VSB 23-05-11 19:37

Jeg var forresten i vektvogna til offisiell veiedag på morgenen og har gått ned 1kg.:stortsmil

Supah 23-05-11 19:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6 (Innlegg 1114426)
*kopler på konsentrasjonsvogn til Supah*

Nøytralt innredet, god stol, passe høyde på bordet og et godt utvalg skrivesaker.

You go, girl !

Åh! Tusen takk! Jammen hjalp det ikke litt også. Jeg har i alle fall lest litt. Og har ikke lenger total panikk! :smile:

Antoinette6 23-05-11 21:32

Glimrende, Supah ! Jeg visste hva jeg gjorde ! :lol:

KimPossible 23-05-11 21:44

I dag har jeg vært i "belaste hælen på operert fot"-vogna, og det gikk kjempebra, om enn noe sakte.... skilpadde-tempo på tur ute i sola. :p

Lagde omelett til frokost, og blomkålsuppe til middag. :)

Supah 23-05-11 21:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6 (Innlegg 1114792)
Glimrende, Supah ! Jeg visste hva jeg gjorde ! :lol:

Ja, det gjorde du tydeligvis! Kan du ordne slik at jeg gjør det bra på eksamen i morgen også? :smile: Takk takk!

Antoinette6 23-05-11 22:08

*fjerner andre, forvirrende tanker hos Supah og lar konsentrasjonen gå omkring de VIKTIGE ting til eksamen*

*sender også over goood avslapping*

Supah 23-05-11 22:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6 (Innlegg 1114837)
*fjerner andre, forvirrende tanker hos Supah og lar konsentrasjonen gå omkring de VIKTIGE ting til eksamen*

*sender også over goood avslapping*

Tusen takk :hearts:

Da skal jeg gå til eksamen i morgen med godt mot! :smile:

Antoinette6 23-05-11 22:15

Glimrende, Supah !

Og lykke til !

kattungen 23-05-11 22:19

Lykke til på eksamen i morgen, supah! :D

Supah 23-05-11 22:21

Åååå! :love:

Tusen takk dere! For et trivelig tog dette er!

Antoinette6 24-05-11 07:37

Vi krysser alt vi har for deg, Supah ! ( - dog ikke beina - ) :lol:

Lykke, lykke til i dag !

*ber alle sende rolige, gode og konsentrerte tanker til Supah i dag*

Supah 24-05-11 07:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6 (Innlegg 1115010)
Vi krysser alt vi har for deg, Supah ! ( - dog ikke beina - ) :lol:

Lykke, lykke til i dag !

*ber alle sende rolige, gode og konsentrerte tanker til Supah i dag*

Nemmen er ikke du bare herlig! :stortsmil

Er på vei ut døren nå, men måtte bare sjekke forumet først (selvsagt), og det er jeg glad for at jeg gjorde! :smile:

TUSEN TAKK!

VSB 24-05-11 10:07

Lykke til på eksamen Supah, du ser vel denne først etterpå, så håper du er fornøyd med innsatsen:klem:

VSB 24-05-11 10:08

I dag er det rolig vogna på meg, men skal forsøke å komme en tur i treningsvogna.:visemuskl

Regret 24-05-11 10:41

Årrrrgh! Jeg er så sint at jeg sprekker snart! :realmad:
Jeg velger å ikke veie 1 dag og jeg går OPP i vekt!! Faaaaaaaen mildt sagt! Derfor kan jeg ikke gå en dag uten å veie ser man, og veiedag er bare 2 dager unna! Ikke sjangs for at jeg greier å gå ned noe til da.. I tillegg til at vekta irriterer meg så har guttene greid å rotte seg sammen å bryte seg inn i fugleburet! Buret er av størrelsen gigant og det er ikke bare bare å rydde opp etter de heller. Gutten min som den pøbelen han er så har han måket ut kilovis med sand! Og plaget den tammeste fuglen der inne. Den er så nysgjerrig at hun ikke blir skremt så lett så hun hadde selvsagt prøvd å oppsøke kontakt med ungene, og det gikk jo ikke så bra. Men hun har det bra nå altså, ingen skade skjedd. Men buret ble altså brutt inn i 3 ganger før de endelig ga seg!
Han minste her driver å spiser alt han finner uansett hva det er så jeg har nok ikke greid å redde all sand fra han heller :/ blir noen spennende bleier framover.. Det er skjellsand det er snakk om så det er ikke sikkert han har fått svelget så mye, men man vet jo aldri. Tenk hvor rask de er når man snur ryggen til i ett minutt! Også er de så stille at man merker ingenting heller.
Nå har jeg plantet de foran tvn med drømmehagen på, så nå er det endelig litt ro.

Jeg har vært på lavkarbo i 2 måneder i dag og tok derfor nytt bilde, men siden jeg ikke har pc og resten av bildene ligger på ekstern hardisk så får jeg ikke sett om det er noen forskjell.. Blir spennende å se når jeg får sett! Men det så ikke ut som om det var så stor forskjell..

Bittemoren 24-05-11 10:49

Så kjedelig Regret :klem:

Jeg har vært ombord i veievogna i dag og jeg har gått ned 1.5 kilo siden forrige offisielle veiing :heia: så dette ser ut til å gå rette veien :D

Supah 24-05-11 14:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av VSB (Innlegg 1115162)
Lykke til på eksamen Supah, du ser vel denne først etterpå, så håper du er fornøyd med innsatsen:klem:

Tusen takk! :) Det gikk bedre enn fryktet..

Kanutten 24-05-11 18:09

Jeg er i heltalenevogna! :heia: Sambo er dratt på jobb for første gang (han har vært sykemeldt) på 5 uker! Jeg kjenner at jeg trengte virkelig en singlekupe! :heia: Jeg nyter timene, men gleder meg til han kommer hjem klokken 21 i kveld. :love:

Jeg skal prøve meg på jobb igjen på kommende mandag. Første gang siden september. Har vært sykemeldt lenge og alle mistanker om trasig hjerte, lunger lever, nyrer, hjerne etc er alle avvist. Jeg håper jeg får diagnosen utslitt. For det er det jeg va. Nå begynner jeg komme meg!

Sånn NAVhistorisk sett, hva slags diagnose er grei nok? Jeg vet jo av psykiske problemer kan lage krøll for deg senere, men er utslitt greitt??

VSB 24-05-11 20:29

Det med psykiske problemer trodde jeg hadde mest å gjøre med forsikringer? Har i hvert fall ikke hatt trøbbel med NAV med en slik diagnose. Tvert i mot fikk jeg klar beskjed om å prioritere å bli frisk, ev. gjøre ferdig videreutdanning, før jeg tenkte på jobb. Men det er vel ikke alle som er heldige og møter den forståelsen.

VSB 24-05-11 20:33

Jeg skulle bli i roligvogna jeg, trodde jeg...
Nei, jeg har tatt en tur i ryddevogna, i "bibliotek-vogna" til ungene. Nå står det 3 poser med bøker som skal enten til loppa eller til niesa. Mannen er ute og kjører lopper og i helgen blir det stort sett den vogna på oss, i hvert fall hele lørdag på meg. Veldig spent på hvordan kroppen tåler det, men kan jo være ganske sosialt også da... Har klart å holde meg unna sove-vogna på dag/kveld både i går og i dag, det imponerer med den tøffe eksamensdagen i går...

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01.