![]() |
Sv: Desember/januarstarter-tråden!
Sitat:
klem |
Sitat:
Føler at jeg jukser endel, å er ikke overbevist om at kiloene holder seg borte til uken, så slipper ikke gleden løs før den første uken på mat er overstått... |
jaja..ligger i senga å har energikick til tusner.. Skjønner ikke at man ikke skal få til sove! Sov jo dårlig natt til i dag å..noe som endte med en liten blund på soffan etter jobb. Har jo trenet i kveld å! Burde vel ikke had så mye energi da!
|
Sitat:
Jeg kunne gjerne vaket hus nå jeg......Er natt-dyr, men har blitt mer trøtt til kvelden i det siste. Men opplever ofte at energien kommer litt for seint ..;) |
Sitat:
Husker at du nevnte søvnproblemer for noen uker siden. Jeg håper det ikke har vært like ille hele tida? Flott med energi, men ikke til alle døgnets tider... Håper du får sove godt snart! :sove: |
Hei, jeg må bare klage litt til dere som forstår....
Jeg har ikke sklied ut en eneste gang. maten vi spiser kan de fleste på høykarbo bare drømme om. men synes at det er trist at matgleden er borte. matlysten og. når jeg lager mat da prøver jeg å velge gode grønnsaker med smeltet ost på og kjøtt eller fugl men rester bli gjerne igjen til lunch. frokosten gidder jeg ikke å lage. da er det enten ingen ting eller kokt egg eller litt rå blomkål hvis jeg er sulten. kveldsmaten ost og skinke med grønnsaker. hvis jeg spiser. synes det er trist jeg....:( prøver meg på suppe fra tid til annent. jeg burde ikke klage. jeg gå jo ned både i vekt og i cm. her har jeg passert halv meter rundt meg. Jeg skal holde ut til sommeren. det skal jeg. jeg skal gå ned for min egen del. dette har jeg forstått for første gang i livet mitt. men jeg har mindre og mindre lyst på den samme maten (prøver å variere men det bli mer eller mindre det samme med liten vri).... :hylgrine::hylgrine::hylgrine: men jeg har ikke lyst på høykarbo maten eller gotteri heller. Beklager sutringen men jeg må bare få det ut... flere? |
Sitat:
Kjenner meg igjen..Frukten jeg savner mest, og det å ikke tenke og sjekke maten for karboinnhold. Er så vant til å lage middager av halvfabrikater - poser - glass - pasta osv Det som trøster meg opp i dette, er at jeg slipper å være så fokusert på mat, slipper suget og overspising. Slipper å føle meg stinn og oppblåst og trøtt etter middag.. Det er lettere å slutte å spise når jeg er mett. Mange fordeler. Det er ikke lett, ingenting med vekt og helse er vel så lett....sukk;) |
Sitat:
Har sett at andre også har det sånn av og til. Håper du klarer det videre, VIL ha deg her!!!! :klem: Har du sett på ulike blogger? Ser det varierer veldig hvilken blogg man er innom, feks bruker lchf bloggen lite erstatningsprodukter som proteinpulver, osv, og MYE urter,mens andre har mye med proteinpulver osv Jeg kan tenke meg det er litt mye egg til frokost osv, om man ikke er glad i egg, den biten sliter jeg litt med til ungene, de vil ikke ha så mye egg, å så liker de ikke frokostpannekakene osv som jeg har testet ut. men her er min strategi for det, håper det virker: -ulike smoothier ( de er helt i hundre over de) http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:A...4ulRLrnbP2Si6Q -yoghurt musli med bær, oppskrift her: http://4.bp.blogspot.com/_tVIx6BH5GI...0/SAM_0827.JPG -fløtepannekaker med noe godt, oppskrift (disse likte de godt, stappet i seg 4 stk, små, hun på 2 år...)her http://lenabeatrice.net/wp-content/u...B8k-og-ost.JPG -ostekjeks/chips med pålegg. http://lenabeatrice.net/wp-content/u.../01/skinke.jpg Oopsi med pålegg, oppskrift her http://lenabeatrice.net/wp-content/u.../09/oopsi3.JPG eller hva med et spekmatfat, med spekemat du liker, å grønnsaker, å en dip? http://lenabeatrice.net/wp-content/u...6/spekemat.jpg Det var bare noe jeg kom på i farten, å så fikk jeg foresten tips om en oppskrift som så kjempegod ut, på karbonader, tenkte jeg skulle teste den en av dagen, så kanskje du kan ha karbonader, med en god salat? Her er oppskrift på baconburgerene, med ost og bacon http://4.bp.blogspot.com/_PQlPyf83rM...0/P1030434.jpg Nå er ikke jeg en som har greie på dette da,men håper dette kan inspirer deg litt, så du holder ut, så vi får ha deg her. |
Takk Hope. :klem:
det var bare litt sutring. dere bli ikke kvitt meg :D men når jeg lager middag til gutta da vil jeg ha noe som ligner litt og det bli det de har og noen gr. saker. takk for inspirasjon. tenkte meg også spinat. jeg elsker den og vet ikke hvorfor jeg ikke har den i fryser.... jeg har det hektiskt nå. skole med alle inleveringer, praksis, jobber litt, familie og da er maten nedprioritert. jeg må ta meg sammen og gjøre noe med det. tenkte jeg skal lage en ukemeny og passe på variasjon... som jeg sa jeg skal holde ut til sommeren og det eneste jeg tenkte meg etter det er frukt. is skal jeg lage selv.gleder meg til grillsesongen. har nesten sluttet med pepsi max. reagerer ikke på den men bli dyrt med en pakke i uka... er så godt å kunne klage litt til noen som forstår, når det trengs... :ja::ja::ja: |
Godt å høre :klem:
Ja det som er ovenfor, var mer frokost/lunsj. Middagene elsker jeg :hungry: de er sååååå gode, jeg har skrevet ut en hel perm med gode oppskrifter som vi smaker oss gjennom nå, de vi ikke liker kaster vi, å de vi liker tar vi vare på, å alle middagene vi har testet til nå har vært supergode :D Jeg bruker mest lchf bloggen foreløpig, da slipper jeg alle erstatningsproduktene, samt at jeg elsker urter, å har alltid friske urter på kjøkkenet. Lager ukemeny for uken etter, å handler inn en gang, på mandagen, så handler jeg litt mer grønnsaker til helgen, så de er friske da også. Syns det var kjempegreit. Her er vår ukemeny for neste uke: Da ser alle hva vi skal ha hele uken, å de dagene jeg jobber sent, har jeg enklere middager sånn at mannen min klarer å lage det også ;) så tar jeg bare oppskriften ut av permen, å legger den frem, så lager han det som står der :D |
:Dhe he. jeg så på tickeren min. jeg har utviklet et morsomt mønster. jeg går ned en kilo en uke og står nesten stille neste uke. er spent om jeg står stille denne uka og. he he.:D
|
Hjeeeeelp!!!
Vi har akkurat kjøpt og stekt 4kg medisterdeig. Og smakt på noen da :p MEN jeg var inne på diett.no og sjekka nå og i rå medisterdeig er det 0g kh, men i 100g stekte medisterkaker er det 5,9g kh!!!! Åssen er det mulig da?? Spiser dere medisterkaker da?? |
Det som står for medisterkaker er sikkert medisterkaker som er ferdig/halvfabrikata. De er eltet sammen med f. eks litt mel/potetmel, for da sitter deigen bedre sammen. Men det står vel uansett HK innhold på pakka du kjøpte?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Vekta er i vranglås.
Grrr... Samtidig har jeg mere fysisk fostring enn noensinde. På toppen av det hele, har jeg begynt å fryse på beina. Hm.... tror jeg snart må tilbake på Fedon. Tydelig at kroppen min sparer. |
har veiedag på lørdag men klarte ikke å vente i dag. og vet dere hva? jeg så det 7 tallet :D må nok vente noen dage kanskje uke før det stabiliserer seg og går ned litt til men det der var herlig :D:D:D:D:D
|
:heia: så flott :heia: gleder meg til jeg også får se det, nærmeste jeg er er 82,8 denne uken, men tipper på oppgang denne uken pga jeg har begynt å spise, men skal komme der en dag jeg også :D
Gratulerer så mye :klem: |
Sitat:
Å se 7 tallet er drømmen her og!! Gratulere så mye - kjekt da! Har noen kilo igjen dit (5.5) men innen rekkevidde:o |
Sitat:
|
Sitat:
VI ER FLINKE! :ja::ja::ja: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men om det skulle skjære seg fullstendig så er jeg SUPER fornøyd med 70 også, om kroppen stopper der:) jeg kan ikke huske sist jeg var så lett engang:confused: Gleder meg faktisk til sommerene dette året, skal smøre meg inn med selvbruningskrem å gå i BIKINI :eek::D på stranden med ungene mine, og mannen min :D |
Sitat:
Hope, prøv med en del suppe i begynnelse for at tarmen ikke stapper seg full. men da må inn i suppa en del fett og :). og en vanlig måltid i begynnelse. etter par dager trapp ned på suppa og spis vanlig etter ca 1 uke. du spiste ikke på lenge og det kan bli vondt ;) bare en tips ;) |
Sitat:
Skulle hatt det tipset igår, inatt, å i hele dag, da var jeg ELENDIG, men nå går det faktisk kjempe mye bedre :D Så nå tror jeg det verste er over:) men tusen takk i tilfelle jeg får nok en våkenatt :klem: Ja det er viktig å ha støtte fremover, kommer mange dager der vi sannsynligvis har lyst å sprekke, ta en pause, osv,men vi SKAL greie det, skal bli spennende å se til sommeren, hor mange "mennesker" vi har mistet (antall kg, som tilsvarer et lite menneske) jeg håper at det er mange kg som er forsvunnet :D |
Mitt mål er også å se 7 tallet , har 4-5 kg til det delmålet,og det kan se ut som om det kan ta sin tid :( jeg har vært i ketose i 9 uker og har ikke hatt en eneste sprekk :) stolt ): om ikke vekten har gått ned mye,så merker jeg det godt likevel :)
|
Sitat:
Du er jammen flink :heia: |
har vært her i fjor. og vi var mange som begynte. de som holdte ut er de som har gått ned masse og er forsatt her.... skal spise frukt på sommeren men det er det eneste. har ikke hatt noen sprekk heller. spiste en lett is med 8 karbo men var den dagen under 15 total. datt ikke ut av ketose. fikk ikke lov å feire bursdag med brokkoli. he he. barna... :D:D:D
|
Ja, jeg gleder meg å til å se 7- tallet;) 2,1 kg til;) vi er mange med samme mål;) Jeg har alltid vært lubben, men den beste vekta mi var mellom 65 og 70 kg. Det var jeg når jeg møtte min mann for 5 år siden. Da hadde jeg gått ned nesten 20 kg etter første sønn min ble født. Jeg var da veldig flink til å trene. Har en eske i skapet med masse fine klær som jeg brukte da, i mange fine farger.... Gleder meg til å pakke den opp. Nå har vi fått to barn til og 20 kg på. Vanskelig å finne klær i skapet, for alle klærne mine nå er svart! ;)
|
Har stått stille så lenge at jeg ikke har orket å registrere.. Men, nå håper jeg vekta går nedover igjen... 0,4 kg siste måneden ned. (Har vært opp i vekt tidligere).
Kommer sterkere tilbake nå! Vil gjerne se 80 tallet på vekta.. |
Jeg kjenner også at motivasjonen for å registrere er laber når vektreduksjonen er så liten :( har ikke faste dager jeg registrerer lengre, men er innom når jeg kjenner for det :D
|
jeg har brutt ned målet mitt litt, så det ser mer overkommelig ut,jeg har 17,8 kg igjen, å vil være kommet langt (regner ikke med å være ferdig! men har satt dette som måldatoen allikevel) til bryllupet første uken i juni, så derfor tar jeg 17,8 kg og deler ned på ukene frem til dess,
å da blir det: 1,48 altså 1,5 kg i uken :D det er jo selfølgelig altfor mye, jeg regner ikke med at det går, men jeg vil ha det som et slags mål likevel, for om jeg klarer litt hver uke, så er jeg enda nærmere målet, så kan jeg se på det om en stund, å da blir det enda mindre i uken :D Så nå starter mitt nye liv, skal klare dette:D kanskje vi skulle delt tips som virker for oss, å hjelpe hverandre med det? Noen som vil dele tips i denne tråden hva som virker for oss som er i denne gruppen? Jeg har jo nettopp begynt igjen, så har ikke så mye å dele enda, da jeg ikke fikk det så godt til sist gang, dessverre, men skal dele om jeg ser at det som jeg nå skal teste ut denne uken virker :D ha en fin fin lørdag videre alle sammen, nå skal jeg ut å trille en lang tur med minstejenta, å så går vi på besøk i samme slengen, å så triller vi hjem igjen, så skal jeg på kveldsvakt på jobb :) Kommer innom en tur igjen senere :) |
jeg har et mål om å ned 18kg på 15 uker,men tror det kan blir hardt! Blitt en del søtstoff i det siste..og altfor lite av fett og vann:p får ikke til å drikke så mye..føler jeg pemper i meg bare for å passe på at jeg får i meg nokk vann. Å det blir litt kvalmende til tider.. Har i det siste drukket litt fun light for å få litt smak..men er vel ikke helt bra d? Ellers så gleder jeg meg til jeg ser 7 tallet jeg også. Veiedag på tirsdag..spent..gruves litt å.
Ha en fin dag alle.. |
Hjemme igjen fra en 1,45 t tur HERLIG :D en bitteliten fjelltur ble det også, så min mor skulle få fotografere det magiske stedet der vi henter rumpetroll hvert år :)
Jeg hadde tenkt å begynne å se på kcal,men ser at når jeg bruker endel fett, bacon osv kommer jeg raskt opp i kcal, så først og fremst tror jeg at jeg skal la være å telle de, trene daglig, spise fett, å se om det hjelper, omd et ikke hjelper, skal jeg se på kcal heller da :) |
Jeg lurer på om jeg spiser for store måltider? Har ikke veid noe av maten jeg har spist, har kjørt på med fløte,ost ,smør og lurer på om det er noe av dette som bremser. Har spist meg mett til alle måltider, leste det her inne at det var riktig,jeg har ikke følt meg sulten disse ukene,kanskje jeg rett og slett ikke trenger fullt så mye mat som jeg spiser. Spiser 2 osteknekkis til frokost med pålegg eller ost. Lunsjen er som regel salat med noe kjøtt event kokte grønnsaker med kjøtt eller fisk. Har alltid en ss rømme til avogtil mer.til middag spiser jeg stort sett det samme som til lunsj,bare litt større porsjon. Jeg har alltid tidligere spist ofte og lite, nå blir det tyngre måltider og færre. Kanskje jeg skal prøve å spise litt mindre og litt oftere. Har noen erfaring med dette på lavkarbo ??
|
Legg det inn på diett.no, så har du litt oversikt :) da kan du se om fordelingen mellom kcal, fett og protein er grei osv,om du vil da ;)
|
Hope.. hvordan går det med vekta etter du har startet å spise???
|
Sitat:
jaja,men denne gangen skal jeg gå skikkelig inn for det,følge boken tilpunkt å prikke, også med å gå tur 4-5 ganger i uken på min 30-40 min osv, så om det ikke hjelper så kan jeg gi meg da, å si at dte ikke virket, men skal gjøre det skikkelig først, å håper at det hjelper :D |
gjør det nok:D hærlig med mat igjen da???
har sett litt her.. og blir litt flirfull, Vi har liksom samme mål, på samme tid for samme anledning:P hehe vi skal klare det! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01. |