![]() |
Sv: Den store håndarbeidstråden!
Da er juleforberedelsene i gang. Vin-topp nisser og nisse til 3 l pose. Strikka av cortina på p.nr 7 og 8.http://home.no/eccostrikking/Bilder/vintoppnisser.jpg
http://home.no/eccostrikking/Bilder/vinnesenisse.jpg http://home.no/eccostrikking/Bilder/vinnesenisseb.jpg |
Så utrolig søte!
Cortina er herlig garn, og overraskende billig! Jeg strikka denne genseren i Cortina soft. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Fine nisser :) Og kul vin-nisse :D
|
Jeg er veldig glad i å brodere, og her er mitt siste prosjekt som jeg håper på å bli ferdig med til jul. Håper dette til slutt blir en fin juleduk/løper. :smile:
http://forum.lavkarbo.no/picture.php...pictureid=3130 |
2 Vedlegg
Så søtt broderi! :)
Jeg har en mengde ting som jeg egentlig er ferdig med nå, og som skal i bloggen, men det tar jo bare en evighet å få det fotografert og hente overskudd til å blogge. :p Men inntil videre, to av mine siste prosjekter; et par helt ubrukelige grytekluter (haha, og det VAR bare sånn oppskriften var, men jeg innser at jeg må strikke/hekle et tett stykke og hekle sammen med disse, som jo er veldig fine, for det er jo veldig upraktisk å brenne av seg fingertuppene ...), og endelig ble jeg ferdig med den hettegenseren som også 157 cm strikka. Dessverre ble den litt stram over ryggen min, så den ble for åpen foran, men på min velformede venninne satt den finfint! Jeg har tillatelse til å bruke bildet med ansiktet hennes i bloggen min, så da tipper jeg det går greit her også. Hun er (med vilje) dessuten ikke så lett å kjenne igjen. |
Ai, genseren ble dødskul i svart, Photobscura! Min har dessverre(?!) blitt for stor iløpet av året, og ser ganske fæl ut på meg, siden spesielt skuldrene henger og slenger. :o Så den må nok doneres bort, den også...
|
Så koselig broderi, Supah - det gjør seg nok i et julehus, ja :)
Photo: Det ligner veldig på etpar grytekluter min mormor hadde - og de var heklet med tett bunn, ja. Sikkert lurt å lage en bakside også :) Lekker genser! |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har også lyst til å brodere en sånn duk med nisser på! Helst en stor en til spisebordet, men det er så synd at stoff, garn og mønster er så dyre... Spinning og strikking har litt pause for tiden siden jeg har fått broderi-dilla :-) Denne er ferdig:
https://lh4.googleusercontent.com/-X...0/DSCN5076.JPG Og så er jeg igang med en løper i rødt som jeg håper blir ferdig til jul! Har ikke vært innom tråden her på en stund, men ser at det er mange som lager masse flotte ting! |
Wow, fantastisk flott løper, Aatinka - brukte du lang tid? :)
|
Sitat:
|
2 Vedlegg
Jeg har lært meg å hekle bestemorruter, og fått helt dilla :) Så fant jeg disse blomsterrutene og gikk helt bersjærk :D og resultatet ble vesten nedenfor..
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Å hekle lapper er gøy! Søt vest! :)
|
Sitat:
|
Kjempesøte ruter og fin vest :)
|
Sitat:
|
2 Vedlegg
Her er sarongen og en ekstra overdel til bikinien tidligere i tråden :)
(driver på å gjør ferdig en masse halvgjorte prosjekter ;)) |
Har noen av dere strikket til Amanda-prosjektet?
Et utrolig bra tiltak spør du meg :D Snakket med en kollega på jobben min som strikker babyluer, sokker, votter og teppe til premature barn på Riksen via dette prosjektet. Fikk utrolig lyst til å bidra med litt smått og søtt strikk til disse små nurkene som får en så tøff start på livet! Har igjen litt merinoullgarn fra gutta var små, så nå skal jeg finne fram noen oppskrifter :) (To av mine gutter lå nettopp på barneintensiven på Riksen pga infeksjon og hjertestans ved fødsel, så jeg er vel litt ekstra emosjonell mtp det jeg opplevde på avdelingen) Bilder av Leon på barneintensiven: http://casamartinsen.blogspot.com/p/leons-side.html |
Sitat:
Jeg har ikke strikket til Amandaprosjektet ennå, men har etter at Nannah skrev om det tipset moren min. Hun strikker litt her og der. Hun har startet produksjon og liker å lage ting som kan brukes. Har noen egne prosjekter på gang, men jeg har ikke glemt Amandaprsojektet. |
Dette var eit veldig fint prosjekt, Lullen. :love: Eg er prematur sjølv, eg. Men strikke, det kan eg dessverre ikkje. Kan kanskje klare eit lite teppe, men lue/sokkar/vottar er for avansert.
Eg har begynt å strikke på ei lue til jul. Tok meg to dagar å frambringe eit mirakel av ein vrangbord. (Aldri gjort dét før.) Ein dag til å strikke 5 omgangar mønster (aldri gjort dét før heller). Så måtte eg finne ut av kvifor masketalet overhodet ikkje stemte. Og det burde det jo, for å få rapportane på mønsteret til å gå opp... :rolleyes: Så no har eg rekt opp alt og om eg klarer å få dette ferdig til jul, så skal stakkar'n jaggumeg få slite den lua med helsa til det berre er filler igjen og smile og vere glad, same kor stygt det blir. :mad: |
Er det noen som strikker/hekler/syr til Nepalteppeprosjektet?? :smile: Jeg har aldri strikket noe annet enn skjerf før, så dette var perfekt for meg. Nå har jeg strikket så mange lapper at jeg må sy de sammen *skummelt*
|
Sitat:
Du trenger ikke sy dem sammen, da, det gjør de for deg om du vil!:rolleyes: Jeg strikker lange remser, jeg, som jeg tenker å strikke sammen til slutt! |
Sitat:
Ja, jeg strikker remser :smile: men de har fått så mange at de ikke rekker å sy de sammen, så da tenkte jeg at jeg skulle prøve selv. Klarer jeg det ikke, så får jeg heller sende de inn (eller be noen om hjelp :p) Jeg gleder meg også til å se det ferdige resultatet siden jeg ikke har laget noe slikt før |
Sitat:
|
Sitat:
Mitt blir nok litt større! Ble jo så ivrig da jeg satte igang! Kjøpte garn på tilbud og strikket masse på vårparten. Nå er det strikketid igjen!:) |
Sitat:
|
De sa det var fint om de var minimum 1x1m, men vil gjerne ha større også :) Mine blir 1,5, så da er de lett å tulle rundt både barn og voksne.
|
Twist-nisser, kan sikkert ha noe annet inne i seg og. Her er mønster om noen vil.
http://home.no/eccostrikking/Bilder/twistnisse3.jpg |
Takk for oppskrift! :) Fine nisser.
|
Mulig dette blir årets venninnegave!:)
Men atte, man kan jo putte en pose nøtter inni i stede for Twist, eller....? Nøttenisser, liksom!:) |
Sitat:
|
Et nytt spørsmål...
Jeg rusla forbi garnbutikken på storosenteret i dag, og der var det stilt ut en barnegenser med haimotiv på. Hai med gap foran, og hale bak. Folk som kjenner meg litt er nok fryktelig klar over at jeg både er ganske barnslig og har fullstendig hai-dilla, så her er den soleklare planen at JEG må ha en genser med hai på. :p Men... mønsteret finnes bare i størrelse 2-8 år, selvsagt. Så jeg lurer på om det er veldig tricky å ta et sånt mønster og kombinere med en litt mer standard figurformet voksen-genser? Det høres ikke helt umulig ut, men tror jeg evt vil trenge konsulent-oppfølging, hehe. (Det kan beskues i denne pdf'en, forresten...) |
Sitat:
Jeg falt heelt for pingvindrakten (riktignok ikke til meg selv :geip:). Og samboer, som er Linuxmann, vil nok elske den! (må bare se å få produsert noen barn...) |
Sitat:
|
Jeg vil ha sånn pingvindrakt!
Det tror jeg ikke skal være noe problem, 157cm! Men hvor mye av mønsteret skal du ha med? Bare haien eller de andre fargene på genseren også? Om du bare skal ha haien, så er det vel egentlig bare å blåse opp bildet litt og telle maskene og overføre til et ruteark, finne en genseroppskrift du liker, og sette i gang med strikkinga! Eller er det prinsippet mønster du lurer på? Det vanskeligste med å strikke mønster på en genser på den måten, altså ikke mønster helt rundt, er å ikke stramme trådene for mye, for du må ta dem tilbake til utgangspunktet for hver runde når du skrifter farge, ellers blir det lett klumpete. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01. |