Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31606)

Superteddy 10-04-10 19:50

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

*sparker StegforSteg i rumpa!* :D

Om sprekken var verdt det? Hmm... Det var deilig å ikke tenke på hva jeg putta i meg i noen dager da, og jeg spiste masse deilig fy-mat... :o Mamma sine sveler var verdt det! :p Skulle nesten ønske jeg hadde følt meg verre, for jeg kjenner det ikke var så avskrekkende som det skulle vært! Men klart jeg angrer når jeg tenker på hva vekta kunne vært nå da... :rolleyes:

Gjort er gjort og spist er spist, så nå må jeg bare jobbe litt ekstra! ;)

Namba 10-04-10 20:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg (Innlegg 860620)
:D Måtte faktisk låne en bukse av henne i dag - for hun ville ikke gå på byen sammen med meg i en bukse som var så veldig stor som min er :p Litt gøy å da :P

:D Kjekt da!

StegforSteg 10-04-10 21:05

Ganske deilig denne livsstilen.... Nyter et glass rødvin nå - og noen ruter med mørk sjokolade :D

Namba 10-04-10 21:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg (Innlegg 860681)
Ganske deilig denne livsstilen.... Nyter et glass rødvin nå - og noen ruter med mørk sjokolade :D

Høres bra ut ja. Jeg har ikke begynt på livsstilen enda jeg. diett først, livsstil etterpå.;) Jeg har forresten bestilt meg boka om vektstabilisering etter slankekuren nå. jeg gjorde det i samme slengen da jeg bestilte meg flere vitaminer. Jeg kan jo ingenting om generell lav karbo, kun ketolyse, så det blir spennende. Jeg håper tanken på å slutte på ketolyse ikke føles like skremmende etter å ha lest den.

StegforSteg 10-04-10 22:01

jeg følger jo ikke ketolysekuren - men LCHF (lavkarbo) og er i ketose. Det passer meg mye bedre enn en kur har jeg funnet ut ;)

Namba 10-04-10 23:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg (Innlegg 860707)
jeg følger jo ikke ketolysekuren - men LCHF (lavkarbo) og er i ketose. Det passer meg mye bedre enn en kur har jeg funnet ut ;)

Ok.:) Man må gjøre det som passer for seg. Da blir kanskje ikke overgangen fra å slanke deg til å vedlikeholde vekttapet så stort for deg heller? jeg er veldig spent på overgangen, særlig å skulle ut av ketose. Jeg er så redd for at appetitten skal komme tilbake for fullt igjen.

StegforSteg 11-04-10 07:06

Jeg er i ketose, selv om jeg ikke lever like strikt som dere ;)

Superteddy 11-04-10 08:27

Hva spiser du da steg? Er vel litt mer begrenset hva du kan spise eller?

StegforSteg 11-04-10 09:53

Tja - jeg spiser vel alt dere kan spise og litt til ;) Jeg nyter et glass vin og litt mørk sjokolade i blandt, ellers så spiser jeg rene produker og minimalt med halvfabrikata. Hvis jeg kjøper noe på butikken er det maks 5 karber pr 100gram. Derimot spiser jeg litt skyr med fløte hvis det er fryktelig travelt til meg, og ikke lett tilgjengelig til et kjøkken.

Jeg kjører litt strengere enn Fedon som min søster går på, for jeg spiser bla annet ikke frukt ;)

Ana 11-04-10 10:29

Sånt er jo kjempeflott, skikkelig boost for selvtilitten.
Mannen så jeg har gått ned og inn masse, så nå håper jeg snart vekten er med på det også. Men at andre ser det hjelper masse :)

Namba 11-04-10 11:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ana (Innlegg 860840)
Sånt er jo kjempeflott, skikkelig boost for selvtilitten.
Mannen så jeg har gått ned og inn masse, så nå håper jeg snart vekten er med på det også. Men at andre ser det hjelper masse :)

Ja, du har vært nødt til å være veldig tålmodig med tanke på vekta. Men så lenge rumpa og magen forsvinner likevel så er jo det det viktigste. Det er jo mindre motiverende å gå ned på vekta men å se like feit ut.*ler*;)

65kgmamma=perfekt 11-04-10 13:02

Har vært litt opptatt etter påsken så har ikke vært så mye inne å skrevet. Bare lest litt;)
Menne ville bare si at det er så utrolig kjekt å se at vektapet på de fleste no, er ganske høye og faktisk ikke så mye forskjell på hver enkelt heller :)

Jeg har egentlig også bare sett på dette som en diett, men føler mer og mer at dette er min nye livsstil. Har ikke lest boken som handler om etter vi er ferdig med ketolyse.
Tenkte jeg skulle lese den snart:lesebok:, sånn at hodet er klart og veit hvordan livet skal bli.

Eller så er jo det en fantastisk dag i dag. Solen stråler, ikke en sky på himmelen og gradestokken har ikke vært under 10, siden jeg stod opp i dag :cool: Har vaska hus og luftet godt ;) Skal vaske bil innvendig og utvendig også =) Og kanskje polere den =)

Mona K:Jeg bor 5 min fra Solstrand Hotel og Bad:w00t: Det er ikke i Bergen, men på OS:p Stoooor forskjell.. Hahah.. Men kos deg, det er kjempe fiiint.

Håper alle har like fint vær, og ønsker dere alle en flott dag videre:stortsmil

Superteddy 11-04-10 22:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg (Innlegg 860816)
Tja - jeg spiser vel alt dere kan spise og litt til ;) Jeg nyter et glass vin og litt mørk sjokolade i blandt, ellers så spiser jeg rene produker og minimalt med halvfabrikata. Hvis jeg kjøper noe på butikken er det maks 5 karber pr 100gram. Derimot spiser jeg litt skyr med fløte hvis det er fryktelig travelt til meg, og ikke lett tilgjengelig til et kjøkken.

Jeg kjører litt strengere enn Fedon som min søster går på, for jeg spiser bla annet ikke frukt ;)

Da ser jeg ikke helt forskjellen egentlig... Jeg også tar meg et glass vin av og til, og kan ta en liten bit bocca. Kanskje jeg egentlig går på LCHF?? :confused::p Teller du karber og sånn? Hva spiser du på en dag f.eks?

65kgmamma=perfekt 11-04-10 23:17

Hmmmm.. Her inne var det stille gitt ;) Får satse på det er det fine været som gjør at dere ikke er så aktive her i dag :)

Men tenkte jeg skulle spørre her inne før jeg evt. starter en tråd selv. Jeg har helt siden jeg begynte på ketolyse fått mange små (str med en fingerneil - fingertupp) blåmerker! Og innimellom finner jeg store blåmerker. Og jeg får veldig sjeldent blåmerker. Og disse kommer av seg selv, det er jeg heeelt sikker på! Det gjør vondt å trykke midt på dem, de kommer uten at jeg har vært borti noe eller slått meg! De små blåmerkene kommer stortsett på beina, men finner dem også på armene. De stor er på lår, legger, armer og rygg!!

Og det ser ut som at når de forsvinner så er det mange små blodårer som kommer til synet! Disse forsvinner da ikke! (dette er spesielt på beina)

Er det flere som opplever dette, eller er dette bare tilfeldig???

Namba 12-04-10 01:02

Hmmm, dette kan jeg dessverre ikke svare på 65kgmamma. :confused: Det hørtes rart ut. Håper du får svar på det og at det ikke er noe alvorlig/varig.

I morgen er det veiedag. Jeg har jo snikveid meg, så jeg vet jo hva jeg kan forvente, men jeg ser frem til offisiell veiing og å oppdatere tickeren og statestikken min.:)

StegforSteg 12-04-10 06:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Superteddy (Innlegg 861226)
Da ser jeg ikke helt forskjellen egentlig... Jeg også tar meg et glass vin av og til, og kan ta en liten bit bocca. Kanskje jeg egentlig går på LCHF?? :confused::p Teller du karber og sånn? Hva spiser du på en dag f.eks?

Nei jeg teller ikke karber og sånt. Jeg kjenner vel på kroppen når jeg har fått for lite fett (og ser det på vekta....)

Dette er dagsmenyen min:

Frokost 0600: 1 kopp kaffe med cocosa

Frokost II 0900: En halv skyr (skogsbær for den har minst karber) med fløte

Lunch 1130: Salat med spekemat, egg og bacon, fløtegrøt, middagsrester... Kommer helt ann på hva jeg vil ha :)

Ca klokka 14: 1 grønn te med cocosa

Mellom klokken 16 og 18 er jeg som regel på trening

Middag: Minstens Chillisuppe, laks med blomkål og seterrømme, currygryte, biff :D med asparges - brokoli - sopp mm og fjordlands bernaise.

Og om jeg er fysen på kveld: En fruktte med cocosa.

Innimellom der drikker jeg ca 3 liter vann, og så blir det nok desverre noen glass med pepsi max å gitt :p

StegforSteg 12-04-10 06:50

:heia: meg :D

69,9 på vekta i dag tidlig..... ENDELIG!!

Ana 12-04-10 07:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg (Innlegg 861292)
:heia: meg :D

:heia::heia:Gratulerer - du er på 60-tallet! :heia::heia:

slektskap 12-04-10 09:00

Hurra Stegforsteg!! Gleder meg også til jeg når 60-tallet, men det er en stund til tenker jeg. Vel, har omsider komt tilbake til før-påskevekt, og jeg vil si det IKKE var verdt det den lille sprekken jeg hadde. Kanskje hadde det stått stille likevel, men jeg tenker nok det er pga sprekken jeg.

Mannfolket har bursdag idag, så da blir det litt kakekalas i ettermiddag ja. Laget sjoko-bananmuffins med barna igår, var rett før jeg dykka ned i røra... Ellers går det greit. Men tror ikke jeg skal begi meg ut på noe lavkarbokaker eller noe, hadde vel kommet til å spise alt selv!

Namba 12-04-10 09:59

Gratulerer med å nå 60 tallet, steg for steg!! Skikkelig bra!

jeg har også noe å feire. :) Jeg har gått ned 1,4 kg den siste uka! 8,4 kg på 9 uker, det synes jeg er bra altså. Jeg satt og kikket på bilder fra dåpsdagen til babyen min som var 14. februar, og det er ikke til å tro at jeg så sånn ut for bare to måneder siden. Jeg håper forskjellen etter de neste to månedene er like dramatisk.:cool:

StegforSteg 12-04-10 10:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Namba (Innlegg 861406)

jeg har også noe å feire. :) Jeg har gått ned 1,4 kg den siste uka! 8,4 kg på 9 uker, det synes jeg er bra altså. Jeg satt og kikket på bilder fra dåpsdagen til babyen min som var 14. februar, og det er ikke til å tro at jeg så sånn ut for bare to måneder siden. Jeg håper forskjellen etter de neste to månedene er like dramatisk.:cool:

:heia:

Så deilig da Namba :D

Namba 12-04-10 10:32

Er det noen av dere som har vært på tur mens dere har vært på diett forresten? Hvordan var det? I morgen reiser jeg til ei venninne på østlandet og blir til torsdag, og på onsdag skal vi på metallica konsert. Jeg vil så gjerne holde meg til dietten mens jeg er der. Hun jeg skal bo hos lar meg helt sikkert låne kjøkkenet, men jeg synes det er litt flaut å styre for mye. Jeg trenger nok en plan. Har dere forresten forslag til veiamat jeg kan ha med meg?

Er det bare jeg som ofte drømmer at jeg spiser høykarbo før det plutselig går opp for meg "å herregud, hva har jeg gjort?!!" og slutter å spise med en gang. Men etter å ha spist i drømmen så er jeg jo tørst, så drikker jeg høykarbo drikke før det demrer igjen "å herregud, hva er det jeg gjør?!!":p Jeg blir jo så lettet hver gang jeg våkner. ;)

StegforSteg 12-04-10 10:49

Lag oppsieruller, lollipopbrød feks. (Er ikke så glad i oppvarma omeletter osv jeg - så det foreslår jeg ikke til deg....) Minstens Chillisuppe var også god oppvarmet, og kunne lett puttes i "porsjonsbokser" (bruk creme fresh istedet for rømme)

wevi 12-04-10 12:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Namba (Innlegg 861432)
Er det noen av dere som har vært på tur mens dere har vært på diett forresten? Hvordan var det? I morgen reiser jeg til ei venninne på østlandet og blir til torsdag, og på onsdag skal vi på metallica konsert. Jeg vil så gjerne holde meg til dietten mens jeg er der. Hun jeg skal bo hos lar meg helt sikkert låne kjøkkenet, men jeg synes det er litt flaut å styre for mye. Jeg trenger nok en plan. Har dere forresten forslag til veiamat jeg kan ha med meg?

Har faktisk tenkt på det samme. Gubben har fått en ukestur i Riga sammen med jobben som feirer ti år.. Vi jentene skal også være med. Å da blir det jammen en utfordring å skulle holde lavkarbon. Og så skal æ være to måneder bortreist i sommer. Nå er det heldigvis nordover til mamma, så ho lar mæ nok dirigere på kjøkkenet.. Men det blir rart å være på hytta med hele slekta i ukesvis.. Meeen, det får bare gå på et vis. Styre unna potet og så videre og ikke gi opp.. :)

Når æ e ute på farten opp til Hamar (er mye der) så lager æ mæ en skikkelig dose med salat med masse godt oppi som tåler å ligge litt i romtemp. Har det oppi en isboks og knasker i ny og ne.

Namba 12-04-10 12:33

Wevi: hva slags protein har du oppi da? som tåler romtemperatur?

Superteddy 12-04-10 15:00

Steg for steg: Gratulerer!!! Så deilig altså! :) Kjempeflink har du vært! :) Teller du ikke hvor mye fett du får i deg heller? Hmm... Ligner jo veldig på det kostholdet jeg har da egentlig... Kommer sjelden opp i 15 karber på en dag... Burde jeg spise mer enn 150 g fett da kanskje?

Namba: Gratulerer med fantastisk bra vekttap!! :) Kjempebra! Deilig å se stor forskjell på bilder altså! :)

Når vi skal kjøre langt så lager jeg meg en heftig kyllingsalat med masse snadder oppi! Spiser den som regel etter max 4 timer eller noe, og det går helt fint det altså! ;)

slektskap 12-04-10 15:07

Hey, Namba!!! Så bra at noen har fått uttelling denne uka! Jeg fikk mensen nettopp nå, så jeg innbiller meg at det har noe å si for stillstanden og generell oppblpåsthet.:rolleyes:

Ellers så var det en på kontoret her som sa jeg måtte passe på så jeg ikke forsvant helt nå! :p Det var jo et flott kompliment, selv om det er liten fare for at jeg forsvinner helt selv om mer skal forsvinne.:D

StegforSteg 12-04-10 15:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Superteddy (Innlegg 861599)
Steg for steg: Gratulerer!!! Så deilig altså! :) Kjempeflink har du vært! :) Teller du ikke hvor mye fett du får i deg heller? Hmm... Ligner jo veldig på det kostholdet jeg har da egentlig... Kommer sjelden opp i 15 karber på en dag... Burde jeg spise mer enn 150 g fett da kanskje?

Nei teller ikke fett. Hvis man får i seg for mye fett - kommer det ut igjen iform av "fettdiare" - og siden insulinet ikke er så "aktivt" lengre blir det heller ikke lagret fett på kroppen....

Elinee 12-04-10 19:57

Såå flinke dere har vært! Jeg har ikke vært så aktiv i det siste, men har liksom ikke vært så gøy når drittvekta har stått stille. Namba, du sourte hvor lenge jeg hadde holdt på, jeg husker ikke helt datoen her og nå, men hadde gått ned 10 kg på litt over sju uker. Så har det stoppet i ca to uker, men nå tusler det nedover igjen. Når det står stille såå lenge, og tilogmed gå OPP, så blir man skikkelig demotivert. Skulle hatt mensen for to uker siden også, men den er jo ikke kommet. Hadde håpet det vat det som gjorde det, men fikk jo ikke mensen, så kan jo ikke være det heller...

StegforSteg 12-04-10 19:59

Ah - jeg har vært på Zumba i dag :D Det var kjempegøy!!

Elinee 12-04-10 20:00

Namba, jeg har vært ¨på tur. Går greit, for spiser så mye ute. Bestiller mer grønnsaker i stedenfor potet,ris etc og salater til frokost...Men siden dere skal på østlandet, er det til noen dere kjenner eller blir det utespising? Lettere når man spiser ute, for jeg liker ikke si at jeg slanker meg, og vil ikke være til bry, og da kan middag bli vanskelig...

Elinee 12-04-10 20:01

Ja, Steg for Steg, det er kjempemorro. Føler jeg får litt mer rytme av det også. Det trenger jeg...Men har vel bare trent to ganger siden jeg startet på kuren, så burde nok sjerpe meg litt...

65kgmamma=perfekt 12-04-10 22:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg (Innlegg 861292)

Grattis StegforSteg!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Namba (Innlegg 861406)

Flinkis'n =) Våre dåpsbilder tørr jeg ikke se på engang .. Urrrgh!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av slektskap (Innlegg 861601)
Ellers så var det en på kontoret her som sa jeg måtte passe på så jeg ikke forsvant helt nå! :p Det var jo et flott kompliment, selv om det er liten fare for at jeg forsvinner helt selv om mer skal forsvinne.:D

Kjekt å få den beskjeden også da;)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elinee (Innlegg 861708)
Såå flinke dere har vært! Jeg har ikke vært så aktiv i det siste, men har liksom ikke vært så gøy når drittvekta har stått stille. Namba, du sourte hvor lenge jeg hadde holdt på, jeg husker ikke helt datoen her og nå, men hadde gått ned 10 kg på litt over sju uker. Så har det stoppet i ca to uker, men nå tusler det nedover igjen. Når det står stille såå lenge, og tilogmed gå OPP, så blir man skikkelig demotivert. Skulle hatt mensen for to uker siden også, men den er jo ikke kommet. Hadde håpet det vat det som gjorde det, men fikk jo ikke mensen, så kan jo ikke være det heller...

Nå er jeg der. Mista litt motet nå.. Går opp igjen no som jeg endelig hadde gått ned neste 10 kg.. Men men, sånn har det vel egentlig gått hele veien, men blir så deppa når vekta går opp. Å stå stille er ille nok, men men må vel bare smøre oss med tålmodighet..

Du er vel ikke gravid da Elinee?? Men isåfall tror jeg IKKE du bør gå på ketolyse i hvertfall.. Mener jeg leste at det kunne være farlig eller ikke bra for fosteret..!?
Men skal ikke si det 100 % sikkert, men ville iallefall sjekket opp i det hvis du er gravid. ;)

Namba 13-04-10 00:07

*krysser fingrene for at Eilinee er gravid* :)

For en kjekk beskjed å få Slektskap.:)

Jeg kommer ikke til å spise på restaurant mens jeg er vekke, kun i bilen tur-retur og hos de jeg skal bo hos. Jeg får bare be om at de lar meg låne kjøkkenet og lage en plan for hva jeg skal spise. *tenke tenke* Jeg gleder meg skikkelig nå. Tenk i morgen reiser jeg, og i overmorgen skal jeg på konsert med Metallica. :D

65kgmamma=perfekt 13-04-10 09:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Namba (Innlegg 861819)
*krysser fingrene for at Eilinee er gravid* :)

For en kjekk beskjed å få Slektskap.:)

Jeg kommer ikke til å spise på restaurant mens jeg er vekke, kun i bilen tur-retur og hos de jeg skal bo hos. Jeg får bare be om at de lar meg låne kjøkkenet og lage en plan for hva jeg skal spise. *tenke tenke* Jeg gleder meg skikkelig nå. Tenk i morgen reiser jeg, og i overmorgen skal jeg på konsert med Metallica. :D

Ja vi får krysse fingrer og tær ;) Men ho får ikke lov å forsvinne vekk herifra fordi om :p (hvis ho ikke kan gå på ketolyse)

Så misunnelig på deg namba:) Men sånne atkins barer er kjekke å ha i tilfelle du er langt fra mat eller muligheter for å lage mat. De metter godt syns jeg :) Og du får nok lov å låne kjøkkenet tenker jeg :)

slektskap 13-04-10 09:22

God tur Namba! Høres gøy ut med Metallicakonsert, selv om jeg ikke er noen superfan av de. Live musikk er noe helt annet!

Juhu, nå har jeg mistet en tredjedel av det jeg skal ha av! Gjør at det kjennes verdt det å ha stått over alle kakene osv igår. :D

65kgmamma=perfekt 13-04-10 11:06

Det er deilig å tenke sånn slektskap ;) Herlig å se at det går nedover :D

StegforSteg 13-04-10 12:36

Jeg er også snart halveis - og det er fantastisk å tenke på :D

Mona_K 13-04-10 12:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 65kgmamma=perfekt (Innlegg 860897)

Mona K:Jeg bor 5 min fra Solstrand Hotel og Bad:w00t: Det er ikke i Bergen, men på OS:p Stoooor forskjell.. Hahah.. Men kos deg, det er kjempe fiiint.

Håper alle har like fint vær, og ønsker dere alle en flott dag videre:stortsmil

Åå skulle sett hva du hadde skrevet før .. kunne vi tatt en kopp te sammen =) Jeg fikk beskjed om at det var begrgen men nei det var det jo ikke:p MYE finere =) minnet mye om Lysekloster. Du bor på en vakker plass ;)

Mona_K 13-04-10 12:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av wevi (Innlegg 861498)
Har faktisk tenkt på det samme. Gubben har fått en ukestur i Riga sammen med jobben som feirer ti år.. Vi jentene skal også være med. Å da blir det jammen en utfordring å skulle holde lavkarbon.

.

Hihi lavkarbon...
Akuratt Riga er ikke et problem rett ved den lille parken som ligger midt i sentrum er det en resturant, der de selger all maten sånn at du plukker hva du vil ha, koldtbor bare det er varmt ;) Nam kjempegodt og ganske rimelig og det er garantert noe for alle. Ellers er det jo bare å gå i butikken å handle:rolleyes: Misunnelig noe av den beste maten jeg har fått i mitt liv ...

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.