![]() |
Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!
DET høres jo bra ut! :D
Hvordan er det å lage den eller f.eks. brownie og spise først noen timer senere, noen som har prøvd det? Må jo ha noe til matpakke, og på jobben har jeg ikke mulighet til å ordne noe som helst og ikke har jeg mulighet til å holde noe kaldt. Barene har jeg lyst til å spare til kveldskos. :o |
jeg har etter en uke :o blitt litt lei av å grise meg igjennom det å lage hvart måltid... flaut men sant!
Akkurat nå tok jeg ut 5 brownies (i store muffinsformer) av ovnen har tenkt til å fryse dem jeg, så jeg har med noe å ta med i farten! en annen dag lagde jeg opp to med pannekarer (ble tre veffler i mitt vaffeljern) Funka bra det! hadde en del kanel i vafflene ;) |
Supert, da har jeg litt matpakke alternativer. :)
|
Distrea - hvordan lager du disse pannekakene i vaffeljernet??
Jeg prøvde i dag og det ble total katastrofe :eek: Det rant over og hele røra ble sittende fast i jernet - fikk ikke ut noe og måtte lage på nytt, denne gangen i stekepanne. Jeg hadde blandet pannekakeposen med vann og ikke melk, ikke noe olje eller noe i jernet (men det teflon jern da). Hadde masse kanel i røra forresten - da ble den veldig søt gitt...... |
jeg smurte med smør... fy det kanskje?:eek:
dere som steker i smør eller olje, hvor mye er lov?... noen som vet? |
Sitat:
|
Har forresten gått ned 4 kg etter 1 uke på ED fase 1 :w00t: Masse vann selvsagt, men glad som bare det jeg!!!!
|
Sitat:
kjempe bra!!!!!!!!!!! jeg har gått ned 2,8 Deilig, føler at jeg er godt i gang nå! takk jenter... igjen! for masse hjelp! :klem: |
Gratla til både distrea og ruska! Deilig følelse, sant?? :)
Kjekt du er i gang Robyn:) Jeg har aldri brukt vaffeljern til pannekake, men steker den i smør på pannen. Så lenge jeg var i ketose tenkte jeg mest på å ikke spise for mye karber, og smør er jo ok... Og det går nok definitivt ikke an å steke vaffel uten noe fett, teflon eller ei... |
jeg har også tenkt at... så lenge jeg går ned, bruker jeg smør til å steke i, men er seff redd for å bruke mye. Får minisere hvis vekta stopper opp:rolleyes:
|
Står nok noe om det ja, summen av fett i løpet av en dag skal ikke overgå så og så mye, noen spiseskjeer? Fornuft er nok stikkord...
|
Å, dere er så flinke at det er bare nydelig.. fortsett med det.
Har dere forresten tenkt på hva som er verd å skeie ut for? Hvor stor skal anledningen være, og hva er godt nok til å fortjene en utskeielse? For man gidder jo ikke å kaste vekk en kjempesprekkutskeielse på noe så tullete som flatbrød?:eek: Nei vel, men det skjedde altså. Ikke lite heller. Altså, en annen hadde sikkert oppdaget fadesen før skaden var skjedd. Milliooner av karber og ekstra kalorier. Bare maula. Hvis jeg planlegger en trøstekveld på fredag fordi jeg helt sikkert kommer til å stryke til eksamen, så har jeg jo en grunn. Men det nytter jo ikke.. for da må jeg begynne på nytt igjen på lørdag. Og så skal jeg antakelig i bryllup om et par uker, og der blir det nok både mat og drikke. Kake og.. Er det noen som har store støvler på? Værsågod å sparke meg :o |
Sitat:
Sender sporenstreks Indiomat-kredittkortet unlimited... Kan du vær så grei å ta ut det du trenger??? Grav dypt inni der og finn ut hvorfor du bruker lassevis med penger, tid og krefter på ED... ? Det er ikke godt en gang... Stor klem til deg, håper den treffer... :) |
vanskelig å sparke deg nå, Dilly! for du har så mye med denne eksamen som står for tur!
men du sier så mye smart... så deu VEIT jo så godt hvordan det hele er og hva som lønner seg! Blir bare ekstra vanskelig å komme inn i det igjen! kjør hardt med oss jentene nå, helt frem til bryllup, så kan du ta en fortjent utskeielse da! Stryker du (noe jeg ikke tror, og skal hvertfall krysse fingrene for at det ikke sker) Så skal du få ta deg en skikkelig fyll :full: på lovlig bust :D Eller... du skal få ta den fylla, uansett utfallet! :klem: vi skulle hatt 6 mnd, på vidda med bare ed produkter og hverandre! :p |
Dere er nå søte da :)
Tusen takk for oppmuntringer og alt sammen. Jeg er inne i en veldig forvirra periode, hvor jeg sliter med konsentrasjonen og stresser med lesinga, og med ED, som jeg føler virker dårlig, og med viljestyrken vedr. å holde meg til planen. Innimellom så vandrer tankene til andre typer dietter, med skaldemansk fettmeny og ketolysegreier.. leste om å lage seg en frokost av 1/2 boks tunfisk i olje, stekt i smør, med en skje hakket løk, egg, pepper, med en ss majones og 1 ss creme fraiche på, og en klype salat. Kan jo ikke med min beste vilje forstå at et slikt måltid skal virke bedre enn f.eks. en ED-brownie. Vi spiser 4 ganger om dagen sånn ca. Skaldemennene spiser 3-4 ganger og får i seg utrolig mye mer næring enn vi gjør. Og nettopp derfor så er det skrekkelig rart at det går så sent nedover på ED nå. Både jeg og andre sliter jo etter en stund. Nå har jeg faktisk forsøkt å følge Skaldemans opplegg tidligere, men det virket ikke som ventet, for sannsynligvis spiste jeg for mye, eller for magert. Jeg fikk det i alle fall ikke til. Nå tror jeg at det ville bli enda vanskeligere, da jeg har begynt å reagere på både egg, melk og ost også, kjiipt. En av grunnene til at jeg tuller meg vekk, er nok at jeg er altfor opphengt i mat, og tenker mat hele tiden. tygger oppskrifter ved alle anledninger og ja, for mye matmas med meg. Tusler avsted til motivasjonsbankautomaten med kortet...... planlegge morgendagens ED-meny :) |
har du kikket på spisdegslank.no?
jeg kjenner til to venninner av ei venninne:rolleyes: som har stoor suksess med det! |
Sitat:
Sitat:
http://bestsmileys.com/animals/8.gif |
Jeg syns mye av det smaker godt jeg, men det er jo ikke noe å bli mett av... selvfølgelig ikke meningen heller.
jeg håper virkelig jeg vil ha noe vektnedgang hele tiden... ellers blir det nok tøfft ja! |
Sitat:
Hele suksessen skyldes nok det der med porsjonene, dosene, akkurat slik vi har det med ED. Vi får faste grenser for maten. De produktene der er jo foreslått som månedsinnkjøp, og da er det klart mye som kan gå i fryseren. Om vi hadde tatt en dag med kjøkkentjeneste av og til, og laget opp massevis av nøye planlagte, riktig sammensatte måltider med både kjøtt og fisk for et par uker, sikkert ikke umulig det.. Og da ble det jo veldig enkelt. Måtte vel laget tredobbel dose, siden det bor flere i huset. Jeg har ofte sittet og regnet på dette, både med innkjøp og innhold, fordeling karber, fett og proteiner.. |
men så er det ikke alltid så lett å komme i gang selv, så da kunne det vært en start... også er det mere MAT. Jeg tror jeg kommer til å supplere med det når jeg begynner å nærme meg målet, eller før hvis jeg ikke fikser kun disse søte tingene mer.
|
Sitat:
|
nei, jeg har ikke ikke det, så du har rett der :D
det er leeeenge til dette blir noe aktuelt for meg, tenke på deg jeg, siden det er litt tungt nå. lage opp mat selv går også bra... det har jeg drevet med i 5 år. Syns det er sååå godt å ha noe klart i fryseren. må bare bli flinkere til å passe på at måltidene er rett komponert ;) |
Innom med masse Dillyoppmuntring jeg:) Stå på! Dette er mulig... Og jeg er sikker på at du fikser eksamen lett som bare det! :)
|
Spisdegslank-opplegget er vel også begrenset til østlandet - jeg undersøkte dette tidligere i vinter, siden det virket som en vidunderlig slaskeløsning for meg også, men det gikk ikke så lenge jeg insisterte på å være bosatt på vestlandet. :-)
Og jeg synes Dilly skal planlegge feire-kveld til lørdag, for jeg er helt sikker på at alt går bra! |
Sitat:
De har begynt med spisdegslank på vestlandet også, men det er sånn utlevering fra en bil som står et bestemt sted f.eks hver fjerde fredag klokka to.. kan vel bli vanskelig å få hentet det kanskje? Slaskeløsning, hehe... |
:eek::eek::eek: jeg hølga ned vanlig peppsi! FA..
her om dagen kjøte jeg feil firepak med pepsi, dem er så like! ikke første gang jeg gjør det:mad: men fa... at jeg klarte glemme at jeg hadde to typer i skapet! nå skal jeg skrive mail og oppfordre dem til annen farge på korken :rolleyes: |
Sitat:
Men det er fort gjort å få i seg sukker uten å tenke over det - nå vet jeg jo at deli de luca-chaien inneholder et tonn av det, men det var lett å glemme å spørre først... |
jeg syns pepsi og pepsiMAX er ALT for like, man LESER jo ikke hver gang,,,, hjernen memoriserer og tror den ser det samme når det er såååå like produkter.
tok først feil i butikken, så jaggu i kjøleskapet etterpå :rolleyes: får bare gremme hele greia... ellers er det lett å ramle i fella;) mye annet jeg heller vil ha enn ett glass sukkerbrus lissom:mad: |
Jeg er også forferdelig glad i Pepsi Max, men har greid å begrense inntaket ganske drastisk siden i høst... jeg går ikke gjennom 1,5l om dagen lenger. ;) Nå kjøper jeg heller en halvliter som en slags lovlig 'utskeielse' men prøver å ikke gjøre det for mye heller så lenge jeg sliter litt med vanndrikkingen...
*går og fyller på imsdalflaska* |
drikker mye vann nå også jeg, eller halvannen liter hvertfall, kanskje en liter brus:o og to kopper kaffe med melk og suketter
huff, jeg får sikkert i meg for mye søtstoff:( |
Hei! Jeg bestilte mine ED varer den 6/2 og har fortsatt ikke fått de. Er det noen andre som har hatt problemer med leveringen?
|
jeg bestilte en fredag og fikk varene tirsdag dagen etter. RING inn og hør er mitt tips :)
er du ny på ED? |
i dag lagde jeg meg blomkålmos med 20 g smør og godt med salt og pepper.
til det hadde jeg MASSE sprøstekt sopp, som jeg kutter fint i løkhakka til tuppervare. hadde i masse chilli og litt salt. lata som det var sprøstekt bacon:p kjempe godt var det, men høres dette lovlig ut? stekte ikke soppen i smør, siden jeg ville ha i blomkålen. noen som har funnet ut hvor mye smør som er "lovlig"... står det noe sted? |
Sitat:
husk bare at om du mailer så er det en t i eurodiet :D fort gjor tå skrive to der |
Sitat:
Jeg trodde det sto noe om smør i fase1brosjyre, men fant det ikke igjen, det står at det er lov med 1-2ss olje da, her: http://www.eurodiet.com/content/view/140/194/lang,no/ |
ikke å flinkt med smør ser det ut som:( men det var veldig godt
|
Jeg har jo brukt smør hele tiden, til brownieformene mine, pannekakene og grønnsakene. Ikke store mengder, men sikkert et par spiseskjeer til dagen. Tror du kan gjøre verre ting enn det!
:) |
Sitat:
og grattis Distrea med vekttap - kjempebra jobba!! Jeg er så redd for at det skal stopp helt opp, som det pleier :(, så jeg tør jo nesten ikke bruke noe annet enn det som står i den ED-brosjyren, MEN jeg har faktisk hatt ett ekstra egg i pannekakerøra mi i dag da :D Synes dere den er tørr forresten?? Jeg må bælme masse vann mens jeg spiser den - kanskje jeg steker den for lenge :confused: Uansett - det er så koselig å være her inne med alle dere kunnskapsrike og flinke jentene, det er motivasjon for meg i alle fall. |
Og sånn, da har jeg lest igjennom all bablingen fra i går/natt/i dag morges og er nå oppdatert - puh :lesebok:
Dilly, jeg råder deg til IKKE å ha en trøstekveld på fredag, men prøv å kose deg med noe annet enn mat (det er lett å si for meg som er en værste trøstespiser-detersåsyndpåmeg spiseren som finnes :o) Men, det jeg mener er jo at dette er en prosess som ikke bare gjelder det å gå ned i vekt, men å legge om kosthold, få nye og bedre vaner og få vekk all fokus på mat hele tiden. Så jeg sier som de andre jeg - kjør hardt på, når du kommer over kneika så vil du være glad for det. Sender med en oppmuntrings :klem: Håper du ikke synes jeg blander meg inn for mye - det er ikke meningen altså :o Distrea, uff da - det var kjipt med den pepsien, men ikke tenk noe mer på det, det har sikkert ikke gjort de største skadene. Bra du oppdaget det nå og ikke etter at du hadde drukket opp alle sammen ;) Jeg liker også pepsi, men kroppen min binder så lett vann, så jeg er forsiktig med kullsyre. Har drukket 0,5 liter pepsi max på en uke, så det burde vel gå bra. Ellers så må jeg bare si at dere er alle sammen KJEMPEFLINKE :heia: |
jepp, vi er flinke :heia:
men vi er ikek så mange innom.... hmmm... hvor er alle sammen? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19. |