![]() |
Sv: Velkommen til spørsmål & svar
Veldig lite fett er det da ikke. Du har valgt fete matvarer som egg og kjøttdeig. Jeg synes det det er godt gjort jeg med tanke på hvor lite vant med fett du trolig var fra før. Ikke stress det. Følg kroppens signaler. Det er den du skal fore, ikke psyken.Og man kan ikke forvente at noen skal kunne gå rett fra fettfri kost til svært fettrik kost på en dag. Stakkars kropp. Om du spør Torkil kan jeg vedde på at han heller ikke spiser 85% av energien fra fett!! Han mener dog du skal spise grønnsaker bare for å fylle opp karbokvoten din. Noe jeg har respekt for.
Noen er veldig sulten i begynnelsen av dette kostholdet, noen det motsatte. Dette kan forandre seg. Om vi bare kunne stole på kroppen. |
Sitat:
Sukk, det er vanskelig det her!! :( Skulle ønske man bare kunne leie inn en ketolyse/lavkarbo-ekspert som fulgte meg hele dagen, sa hva jeg skulle spise, når jeg skulle spise, laget maten til meg og målte og veide når det trengtes.... Anyone!???!?!? :confused: Et fredagshjertesukk fra meg. To uker er gått om tre dager, og jeg tror ikke at jeg har gått ned noe særlig i det hele tatt. 100 gram i dag, men det etter at det var opp 300g i går... :( |
Sitat:
|
Hva skal dere bake til fastelavens søndagen ;)
|
Sitat:
Og boller meg krem og sukker til gubben... |
Denne skal jeg lage - med dette inni :) Testet det i går og det var veldig vanskelig å spare en til sambo kom hjem...
http://img.photobucket.com/albums/v3...vensboller.jpg |
Hei
Er helt fortvilet her.. kan noen hjelpe meg. Gikkpå ketolyse kuren i 9 dager holdt meg til 15 g karbo på kcal 1000 har masse energi. gikk ned 6 kg også plutselig stoppet jeg opp i 1 uke også begynte jeg igjen.. å nå har jeg begynnt igjen å gått 2 uker men ikke gått ned i vekt.. jeg begynnte å spise mere fett som han dr sier på ketolyse siden hans men har gått opp 2 kg jeg gjønner ingen ting??? jeg er super flink til å trene.. har trent i 10 år å gått på 10 forskjellige dietter men aldri denne. Jeg har sååå lyst å gå ned 10 kg til... men har gått opp liksom begynner å bli lei hele greia.. Går opp i muskler.. jeg vill ikke gå opp i muskler jeg vill gå ned i fett og i muskler. Søren assa?? Hjeeeelp... Er det noen som har gått på ketolyse kuren fra han dr?? |
Sitat:
Hvis mensen er på vei eller eggløsning så kan vekta vise 1-3kilo opp. Dessuten har du jo gått ned 6 kilo. |
Jeg veide meg i dag (mandag) og vekten viste opp ett kilo fra sist mandag, og opp to kilo fra i går :eek::mad::( Jeg er nå på min tredje uke på ketolyse.
Har spist reker i dag (som jeg tror er litt salt), samt en håndfull salte pistasjnøtter, i tillegg at jeg kjenner i dag at mensen er like om hjørnet (merker det på at rygg/magesmertene er på plass). Kan dette ha noe med min traurige oppadgående vekt å gjøre? Mensen + saltinntak = opp i vekt?? Syns å huske å ha lest noe om at salt gjør at man kan øke i vekt, pga vannet som blir bundet....? Jeg har ellers fulgt boken til punkt og prikke, lagt på riktig prosentvis fordeling av fett/prot/karb, spist 15 karbs hver dag...osv. Har drukket litt lightbrus med søtning men er nettopp sluttet nå, og tatt vanlige multivitamintilskudd og omega-3 fordi jeg ikke har fått ketolysetablettene i posten ennå. Syns jeg merker på klær at de har blitt litt romsligere. Har ikke trent noe særlig denne perioden, er så utrolig slapp i kroppen. Men prøver å få til 30 min spasertur hver dag. |
En del går så mye opp som 5 kg når de skal ha mensen :)
En annen ting er at salt kan gi verre menssmerter. Men tror ikke du skal bekymre deg så altfor mye for rekene. Vekten kan også variere med avføringen. Man skal veie seg før frokost, men etter å ha vært på do. |
Salt pluss mensen på veg kan nok gi deg noen kg ekstra vann,ja. Ikke stress. Bare fortsett som før. OM en uke smiler livet tiil deg igjen.
|
Nå vil jeg spørre dere om noe, jeg har gått på lavkarbo siden 21 juli 2010, Gikk ned ca 9,5 kg å har vært fornøyd med det. men siden jul har jeg bare gått opp, 3,4 kg så langt. Drikker nok vann, men kan ikke dette med karb, prøvde meg på å regne det ut men ga opp da jeg ikke vet hvor mye feks:
1 ss majones veier:( Dette med tall kan jeg ikke. Nå synes jeg jo at ting skulle ha gått litt fortere for meg også fordi på ca 8 mnd er jo ikke 7 kg så mye. Hva jeg spiser: eks. Dette skrev jeg på en blogg i går. Fikk et godt svar fra ei her inne. men spør her også. Jeg følger lavkarbo. Har nok lagt ut hva jeg spiser flere ganger, men har egentlig ikke fått så mye svar. Her er en valig dag på jobb. Frokost: 2 egg, 3-4 skiver bacon, ca 0,7 liter vann Lunsj: rekesalat av 150 g reker 4-5 ss majones 2 ss rømme + en halv avokao 0,7 liter vann Middag: ca 150 g kveite 3 ss seterrømme 100 g brokkoli 0,7 liter vann i løpet av kvelden drikker jeg 1,5 liter vann Jeg er mett helt til dagen etter når jeg spiser sån. Ja ikke hvet jeg hva som er galt. Men jeg gir ikke opp da Hva skal jeg gjøre! Hva skal jeg spise! Hvilke grønnsaker spiser dere for å få nok karbo fra gr.saker Dette ble nok litt rotete men hjelp mæ er dere snille :) |
Jeg skjønner ikke hvordan du kan ha gått opp om du spiser slik hver dag.Har du hatt utskeielser, drukket alkohol eller gjort andre forandringer siden jul?
|
Jeg forstår heller ikke helt hva som har skjedd her. Først, jeg antar BMI'n din ikke stemmer helt? Du har fremdeles ganske mange kilo du skal ned?
Spiser du variert? Spiser du eller drikker du noe utenom, som feks lettbrus, saft, nøtter, drops, tyggis osv? Trener du noe i tillegg? Jeg vil anbefale at du legger inn all maten din på www.diett.no og får en oversikt over næringsinntaket ditt i løpet av flere dager. Hva er høyden og vekten din pr i dag? Hvilken filosofi følger du - altså hvor mange karbo ønsker du å ligge på pr dag? Jeg synes at å gi opp fordi du ikke vet hvor mange gram en ss majones er er litt tynt... du kan jo bare veie den... det har ihvertfall jeg måttet gjøre med både majo og rømme. Du gjør det jo bare en gang og så skriver du det ned til siden. |
Sitat:
|
Sitat:
1 ss majones veier:( Dette med tall kan jeg ikke." Mente ikke gi opp ALT - men gi opp å holde orden på næringsinntaket ;) |
Sv: Treg og vanskelig start
Sitat:
|
Sitat:
Fortsetter du å føle deg litt slapp og sliten synes jeg du skal vurdere å øke på med karbohydrater for å se om det hjelper - 15 gram pr dag er ikke optimalt for alle :) Nå vet du ihvertfall så mye mer om hvordan du spiser og hvordan kroppen din oppfører seg at jeg har stor tiltro til at du finner den måten å spise på som gjør at du når målene dine :) Synes du er flink jeg! Lov å være frustrert - men du gjør en kjempeinnsats selv her for å finne utav ting! |
Pistasjnøtter er høye på karbo.
|
Jeg har ikke tenkt å gi opp, men heller starte helt på nytt å da med ketolysekuren. Da skal man vil ikke ha mer en 15 karbø vær dag. Jeg har en bmi på 35, så hvorfor den ikke stemmer på tiken min hvet jeg ikke.
Jeg spiser ikke drops,tyggis eller noe. Jeg drikker ikke saft eller brus. tar en 1/2 liter faris i helgene. MEN jeg går opp i vekt. Pga opperasjon, har jeg ikke mensen lengre, men syklusen følges jo alikevell. Takk for fine svar :) Ble litt mere motivert da vi fikk ny vikar på jobb i dag som følger lavkarbo. Så nå har jeg bestemte meg for å prøve Ketolysekuren. Håper på resultat der iallefall i cm. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Lillemy71. - Nå prøvde jeg å gjøre som du sa ,en fortsatt BMI på 26,1 her inne. men prøver jeg å regne det ut på kalkulatoren får jeg 35,4 på BMI. Vet ikke horfor, men skla gå på vekta i morra så oppdatterer også da.
|
Nerthus: Takk for gode råd!
Ja jeg har lest mye her og er veldig glad for alle tipsene som finnes på dette forumet. Mange med mye erfaring her inne :) Jeg tror nok, med mine små to uker med erfaring, at det er viktig å følge boken/bøkene, men at det også er viktig å kjenne etter på seg selv. Hvordan man føler det og hva som passer for en. Veide meg forresten nå i kveld og da stod vekten på 90.4... Så ikke vet jeg. Det er ned over 2 kg fra i går og ned over ett kg fra sist uke. Vekten er enten helt ute og kjøre, ellers så er det kroppen min som har litt problemer med å gi etter for lavkarbo-presset jeg har pålagt den ;) Jeg får bare fortsette, og "tyne" den litt mer! :D |
Hei! Jeg har gått på lavkarbo i 31 dager, men rundt denne perioden har jeg begynte å slite litt med depresjonen igjen, selvom jeg går på anti-deppresive medisiner, så jeg gikk med på fra råd av legen min at jeg skulle spise karber i en uke å se om det har noen sammenheng med diett planen min... Men jeg har nå spist flere karber i 3 dager, men vil ikke mer ettersom jeg vil at dietten skal gå så vellykket som mulig.
Men, her kommer spørsmålet: Må jeg gå på lavkarbo en hel måned igjen før kroppen virkelig begynner med fettbrenning for fullt, eller går det greit bare jeg fortsetter lavkarbo i morgen igjen? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01. |